Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2015, 11:53   #1
HeRo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 19
Geslacht:
Minoxidil 5%

Hallo,

ik heb enkele vragen ivm Minoxidil 5%:

-Ik gebruikte eerst de versie die ik met een pipet moest aanbrengen. Dit veroorzaakte veel jeuk en schilfers. Mijn haar werd er ook droog van, maar dat was juist goed aangezien ik van nature snel vet haar heb.
Mijn dermatoloog heeft mij dan de schuim variant aangeraden. Hiermee heb ik geen last meer van de schilfers. De jeuk is minder maar is er nog.
Opdat ik niet elke morgen met vet uitziend haar naar het werk moet heeft de dermatoloog mij gezegd dat ik ook 's avonds alles mag aanbrengen (4 puffs). Tegen 's morgens is het dan opgedroogd en dat ziet er dan iets beter uit.
Ik was mijn haar om de 2 dagen (afwisselend met Kelual DS en met een gewone shampoo). De tweede dag heb ik dan ook het meeste last van jeuk.
Valt er iets te doen aan die jeuk?
Is krabben ook schadelijk voor haaruitval?

-Ik zie hier op dit forum dat er blijkbaar verschillende merken Minoxidil bestaan. Zijn er veel verschillen tussen die merken? Mijn dermatoloog heeft het hier nooit over gehad. Mijn Minoxidil (ik woon in België) wordt altijd door de apotheker gemaakt. Ik betaal 30 euro voor ongeveer 3 maand)

-Ik ben in totaal 1,5 jaar bezig met Minoxidil maar ik zie echter geen verbetering (het gaat over kaalheid aan de inhammen). Ik merk wel een beetje haargroei op mijn schouders. Hoe weet ik nu of het product ook echt iets doet op mijn hoofd? Misschien remt het het kaalworden af, maar dat is natuurlijk moeilijk na te gaan.
HeRo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2015, 13:44   #2
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HeRo Bekijk bericht
Hallo,

ik heb enkele vragen ivm Minoxidil 5%:

-Ik gebruikte eerst de versie die ik met een pipet moest aanbrengen. Dit veroorzaakte veel jeuk en schilfers. Mijn haar werd er ook droog van, maar dat was juist goed aangezien ik van nature snel vet haar heb.
Mijn dermatoloog heeft mij dan de schuim variant aangeraden. Hiermee heb ik geen last meer van de schilfers. De jeuk is minder maar is er nog.
Opdat ik niet elke morgen met vet uitziend haar naar het werk moet heeft de dermatoloog mij gezegd dat ik ook 's avonds alles mag aanbrengen (4 puffs). Tegen 's morgens is het dan opgedroogd en dat ziet er dan iets beter uit.
Ik was mijn haar om de 2 dagen (afwisselend met Kelual DS en met een gewone shampoo). De tweede dag heb ik dan ook het meeste last van jeuk.
Valt er iets te doen aan die jeuk?
Is krabben ook schadelijk voor haaruitval?

-Ik zie hier op dit forum dat er blijkbaar verschillende merken Minoxidil bestaan. Zijn er veel verschillen tussen die merken? Mijn dermatoloog heeft het hier nooit over gehad. Mijn Minoxidil (ik woon in België) wordt altijd door de apotheker gemaakt. Ik betaal 30 euro voor ongeveer 3 maand)

-Ik ben in totaal 1,5 jaar bezig met Minoxidil maar ik zie echter geen verbetering (het gaat over kaalheid aan de inhammen). Ik merk wel een beetje haargroei op mijn schouders. Hoe weet ik nu of het product ook echt iets doet op mijn hoofd? Misschien remt het het kaalworden af, maar dat is natuurlijk moeilijk na te gaan.
Hi HeRo,

Je gebruikt dus een door apotheek gemaakte foam? of begrijp ik dat verkeerd. Normaal gesproken mag je naar een jaar hopen op wat her groei. Wel is het zo dat her groei op de inhammen veel minder vaak voorkomt.
Ik ben nu bijna 3 maand bezig en merk bijvoorbeeld dat ik nauwelijks nog haren verlies. Dit was in de tijd daarvoor beduidend meer. Vooral op mijn laptop was dat te zien. Nu vind ik er misschien nog 2 per dag ipv 10 per uur.
Dit kan bij jou natuurlijk ook het geval zijn. Dat je haaruitval (tijdelijk?) gestopt is of minder is geworden.
Krabben hoeft niet schadelijk te zijn probeer het niet met je nagels te doen. Als je iets meer probeert te wrijven.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2015, 13:53   #3
HeRo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tepelstreeltje Bekijk bericht
Hi HeRo,
Je gebruikt dus een door apotheek gemaakte foam? of begrijp ik dat verkeerd. N
Dat klopt.
HeRo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2015, 23:41   #4
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Je zou ook een de foam zonder ppg kunnen proberen is misschien goedkoper. Wat betaal je nu?
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2015, 09:40   #5
HeRo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 19
Geslacht:
Zoals ik al zei: 30 euro voor ongeveer 3 maand.

De prijs is niet het probleem. Als er een duurdere versie zou bestaan die geen jeuk geeft en die het haar niet vet maakt en geen schilfers veroorzaakt zou ik niet twijfelen.
HeRo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2015, 12:48   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ken de shampoo niet die je gebruikt, maar bij mij helpt revita heel goed om jeuk tegen te gaan. Probeer in ieder geval niet teveel te krabben, want dit kan wel je hoofdhuid negatief beinvloeden.

Denk dat je eens een aantal foams moet proberen om te kijken welke jou het beste bevalt..kijk eens naar foligain of de andere veel gebruikte foams.

haargroei op je schouders door minox....mmmm, is dit niet gewoon toeval?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2015, 20:22   #7
Brammelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Bij werkt minoxidil 5% heel goed. Ik gebruik kirkland met pipet. Heb zelden last van jeuk. Ik ben geloof ik een uitzondering. Maar juist bij mijn inhammen is het haar terug en dat binnen 3 maanden. Ik heb nog steeds wel inhammen. Maar de haargrens is verder naar voren en dikker. Als shampoo gebruik Head & Shoulders anti haaruitval. Haar lijkt veel dikker en hoofdhuid irriteert niet.

Succes iig!
Brammelaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.