Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2024, 09:59   #1
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
Hairtec DHI +/- 2900 grafts

Zo’n 10 jaar geleden begon het inlezen op haarweb, omdat, net als de meesten hier, ook ik last begon te krijgen van haarverlies. En omdat ik iedereen dankbaar ben voor het delen van de eigen ervaringen, vond ik het wel goed om mijn ervaring met anderen te delen. Dat wel anoniem, gezien ik niet zo graag op het internet met persoonlijke gegevens verschijn. Na meerdere ervaringen te lezen, besloot ik destijds na consultatie met een dermatoloog om dagelijks Finasteride te gaan gebruiken. Dit heb ik na 9 jaar gebruik tot precies een jaar geleden gedaan, omdat ik toch de bijwerkingen begon te ervaren (of dit eigenlijk de bijwerkingen pas opmerkte). Het had mijn haarverlies volgens mij wel iets geremd.

Uiteraard in de tussentijd al wat meer onderzoek gedaan naar HT’s. En dat bracht me vorig jaar al tot het aangaan van verschillende consultaties en het opvragen van offertes met een geschat aantal grafts. Het aantal grafts was aardig gelijk bij alle klinieken, maar de prijs verschilt nogal.

Met veel afwegingen en de mooie natuurlijke resultaten, die je steeds vaker bij deze kliniek tegenkomt, besloot ik om de behandeling bij Hairtec te ondergaan. Het duurde even voordat ik een definitieve datum had in verband met werk, maar gisteren 2 oktober was het dan zover…

Over het algemeen viel alles echt reuze mee, hoewel je van tevoren toch wel wat spanning ervaart. In het kort hoe het ging:
- Bij binnenkomst medicijnen innemen tegen zwelling en ontsteking (antibiotica)
- foto’s maken
- aftekenen en tondeuze eroverheen - toch wel gek om jezelf ineens gemilimeterd te zien
- nog wat foto’s maken
- naar de behandelkamer
- verdovingen worden achter geplaatst. Pijn was wel te doen door een soort luchtdruk die ze alvorens op je huid schieten. Dit maakt de huid alvast wat bestendig
- daarna begon oogsten. 2-2,5 uur op je buik liggen. Je voelt er niks van maar op een gegeven moment kan je je gaan vervelen
- na het oogsten kreeg ik alle grafts te zien en kon ik naar het toilet. Kwam daar een lotgenoot tegen die ook aangaf dat het allemaal wel meeviel
- verdovingen voorkant waren denk ik het ergste van de hele behandeling, maar ook na 8 keer tandenbijten was dat weer achter de rug
- tijdens het plaatsen kon ik netflixen en heb je eigenlijk helemaal niets door. Even een film en serie aflevering gekeken en het zat er alweer op.
- naderhand nog even geluncht. Ook wel lekker dat ze de hele behandeling in 1 keer wilden doen zonder lunchpauze en de lunch naderhand kon.
- nazorg gesprek en foto’s kwamen nog na de lunch.

Om 7:15 aanwezig en 14:00 stonden we weer buiten. En ben echt tevreden met hoe het tot nu toe is gegaan, alhoewel de eerste nacht wel even worstelen is met korte uurtjes slapen en veel water drinken tussendoor (waardoor ook vaker naar het toilet). Positie op de rug niet helemaal gewend en op den duur begint het reiskussen ook niet meer lekker te liggen (heb er ook nog 1 van amazon, die is wel wat comfortabeler). Hairtec is nog relatief jong maar je merkt dat ze een hoop ervaring in huis hebben gehaald. Het team werkt schoon, zorgvuldig, efficiënt. Als een geoliede machine.

Je ziet dat er wat onregelmatigheden in de haarlijn zitten, dat hebben we bewust afgesproken. Ben heel benieuwd hoe het resulteert..

Foto's:

Voor de behandeling:

Na de behandeling:

Thuis na 1,5-2,0 uur autorit:

Trouwens nog een toevoeging: Speciaal gekozen voor m'n natuurlijke en iets teruggetrokken haarlijn voor een natuurlijker resultaat. Op deze manier blijf ik toch m'n eigen uiterlijk behouden en kan, met oog op de toekomst, deze lijn aangehouden worden voor een eventuele opvulling op het bovenste gedeelte mocht dat nodig zijn.

Laatst gewijzigd door Cardano; 3 oktober 2024 om 11:41
Cardano is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2024, 11:16   #2
CJH16
HaarWeb lid

Het ziet er altijd netjes uit bij Hairtec, werken ze tijdens de behandeling met een loepbril?

Had je in de 9 jaar tijdens het nemen van finasteride geen bijwerkingen? Zo niet, dan is het vreemd dat je na 9 jaar toch wel ineens bijwerkingen zou hebben..

Succes met het herstel!

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39718
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2024, 11:36   #3
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CJH16 Bekijk bericht
Het ziet er altijd netjes uit bij Hairtec, werken ze tijdens de behandeling met een loepbril?

Had je in de 9 jaar tijdens het nemen van finasteride geen bijwerkingen? Zo niet, dan is het vreemd dat je na 9 jaar toch wel ineens bijwerkingen zou hebben..

Succes met het herstel!
Zeker. Was toch nieuwsgierig en mocht even meekijken met m'n 'selfie' camera van m'n telefoon. Alles gebeurt met de loepbril, heel secuur. En ze zetten ook niet klakkeloos de grafts, was echt soms per graft wel even aan het zoeken naar de juiste plek en richting v/d haargroei als het ware.

En ja die 9 jaar.. wellicht dat me de bijwerkingen pas later opvielen, maar ik merkte echt wel dat na het stoppen m'n mentale gesteldheid stabieler werd. Iets zekerder ofzo zowel professioneel als privé. Ook minder vaak plassen 's nachts en libido, tsja, dat werd ook een stuk stabieler. Had die bijwerkingen al eens eerder getest met een stopperiode, maar was toen denk ik nog banger voor het gevolg voor m'n haar dan voor hetgeen daarbinnen en ben toen weer doorgegaan met dagelijks 1 mg. Nu met een HT in het vooruitzicht voelde ik me comfortabeler om vroegtijdig te stoppen zodat het uitgevallen gedeelte 'zichtbaar' werd en dit opgevuld kon worden.

Laatst gewijzigd door Cardano; 4 oktober 2024 om 12:35
Oud 4 oktober 2024, 18:51   #4
Stroop
HaarWeb lid

Geslacht:
Werd je haarverlies erger na het stoppen met finasteride?
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2024, 08:13   #5
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
Eerste wassing en controle na 48 uur:

Zoals je kan zien heb ik ook een groot litteken op m'n achterhoofd. Afgesproken om daar als 'probeersel' 20 grafts te plaatsen om te kijken of er weer haar kan groeien. Dat is namelijk sinds m'n 3e al haarloos.

Donorgebied voelt nog steeds wel iets drukkend en met slapen word ik soms wakker van een prikkelige pijn. Zwelling begint naar m'n ogen te zakken.. Verder ziet het er volgens mij wel rustig uit
Oud 10 oktober 2024, 11:27   #6
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
Dag 8: Vond dit wel weer even een update waard. Genezing gaat heel goed en ziet er rustig uit. Korstjes beginnen los te komen en kan rustig met de vingertoppen af en toe wat laten losvallen. Enige vervelende is nog de zenuwpijn in het donorgebied die voornamelijk 's avonds begint op te zetten en 's nachts voortduurt. Nu steeds voor slapen neem ik daarom ibuprofen en 2 paracetamol, maar de rest van de dag probeer ik dat te minimaliseren. Hopelijk gaat dat snel weg. Morgen is de dag 10 wassing en gaan als het goed is alle velletjes en korstjes eraf.

Laatst gewijzigd door Cardano; 10 oktober 2024 om 11:31
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten