Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 oktober 2010, 19:37   #1
Roosje62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 2
Misbruik stagiares in de kapsalon

Beste forumlezers,

Waarom worden middelbare school-stagiares (4e klas) als schoonmakers gebruikt in een kapsalon waar zij voor 1 week stage lopen

Wellicht zitten er hier op dit forum ook eigenaars van kapsalons die deze vraag kunnen beantwoorden.

Nu ben ik heel benieuwd naar jullie reactie`s.

Met vriendelijke groeten,

Roosje
Roosje62 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 20:02   #2
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Met z'n allen de zaak schoonmaken hoort er bij, maar ik ga er vanuit dat jij dit niet bedoelt. Die leerlingen moeten voorzich zelf opkomen, contact opnemen met de stagebegeleider en dit aankaarten. Dit hoort niet zo. Mocht het niet helpen dan gewoon uit zelfrespect vertrekken en de dikke vinger geven!

Overigens gebeurd dit natuurlijk niet enkel bij kapsalons, maar best hoog percentage stagebedrijven misbruiken stagaires! Iedereen kent die verhalen wel van koffie zetten, poetsen, 'vervelende klusjes' etc wel. Zelfs op het HBO/Wo gebeurd het nog vaak zat, maar dan in een andere vorm zoals crappy cases uitmoeten gaan werken.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 21:09   #3
Roosje62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 2
Nee klopt, dat bedoel ik zeker niet.
In het voorjaar heeft ze voor 2 weken stage gelopen bij een andere kapsalon, waar ze af en toe nog haren mocht wassen, en verder veel poetswerk.
Nu is ze vandaag begonnen bij een andere kapsalon voor 1 week en is ze gewoon een veredelde schoonmaakster. Ze hebben haar tot 18.00 gehouden terwijl ze maar tot 15.00 hoeft. Huilend kwam ze thuis, ze zijn niet aardig tegen der en ze kon alleen vervelende klussen doen en als ze vroeg aan hen hoe vaak maken jullie dit zelf schoon kreeg ze te horen, "eigenlijk nooit", dus ik bedoel maar een veredelde schoonmaakster dus. Ze is nu zover dat ze zo wie zo het kappersvak gedag wil zeggen omdat ze er helemaal klaar meer. Ze wil morgen er ook niet meer heen en voor ons hoeft ze ook niet eigenlijk.
Morgen gelijk maar haar stagebeleider bellen, dat ze deze praktijken maar gelijk de kop in moeten drukken. Pff dat wordt nog wat.
Roosje62 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.