Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2002, 20:52   #1
Emilio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Holland/Apeldoorn
Berichten: 3
Talking Heeft sex invloed op je haaruitval ???

Hee Rocco,

Ik lees met verbazing en bewondering hoeveel jij weet over DHT en haaruitval en wat daarmee te maken heeft. Nu is mijn vraag
heeft sex invloed op je haaruitval ?? Theoretisch zou je mischien kunnen zeggen, door meer aan sex te doen dat het effect heeft op de DHT in je bloed ??? Omdat de hormoon die aangemaakt wordt in je testikels niet meer in je bloed komt ???
??? Of is dit een zeer stomme naiefe vraag ??

Anyway ik vroeg het me zo af

Alvast bedankt !!!

Emilio
Emilio is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2002, 23:53   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Emilio

Als een puber op jonge leeftijd al sexueel actief is (sex of masturbatie) dan kan dit bepalend zijn voor vroegtijdige haaruitval.

Je jonge lichaampje geeft dan een impuls aan de hersenen,die dan vervolgens Testosteron gaat aanmaken.Testosteron is bepalend voor sexuele 'lust".Testosteron wordt dan aangemaakt en je lichaampje komt dat sneller in de 'pubertijd'.Je lichaampje gaat dan vervolgens al op jonge leeftijd 5 ar aanmaken ( als het genetisch bepaald is dat je 5 ar hebt ). Hierdoor krijgt je lichaampje al op vroege leeftijd DHT in zijn bloedbaan.Hierdoor krijg je je secundaire geslachtskenmerken, zoals baargroei,zware stem extra lichaamshaar.Niet gelijk in extreme mate ,maar wel een lichte begin ervan.Het is dan al best wel mogelijk dat een jongetje vanaf zijn 13 e jaar al een stijgende DHT spiegel ontwikkeld.Het is dan mogelijk dat hij op een leeftijd van 17-18-19-20 al zichtbare haaruitval heeft.


Maar als je als volwassene veel sex hebt,heeft dit niet direct invloed op je haaruitval.Tijdens een sexuele activiteit 'verbrandt" je lichaam extra Testosteron.Het is dan ook heel tijdelijk mogelijk dat er een evenwichtsstoornis optreedt, en dat er hierdoor de 5 ar stijgt.Je kunt dan heel eventjes een hoge DHT spiegel hebben.Maar na je sexuele activiteit zal je DHT zakken.In een korte tijd kan DHT je haren niet beschadigen.Want Fina blijft daarna haar werk gewoon voortzetten.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.