Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 mei 2023, 01:36   #1
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Ketaconazole / Minoxidil / Pyrilutamide / Biotine

Zoals ik er hier al uitvoerig over gerapporteerd heb, heb ik deze winter een HT laten doen.

Hiernaast ben ik ook met medicatie/supplementen begonnen. Na 2 maanden begon ik te zien dat mijn haar dikker teruggroeide en dat ik hergroei had op plaatsen waar ik beginnend kalend was voordien.

Ik denk niet dat dit met de HT te maken heeft, want 2 maanden is te snel voor hergroei en ook op de plaatsen waar ik volledig kaal was heb ik tot op heden 0 hergroei.

Dus het lijkt dat de medicatie geholpen heeft. Goed nieuws voor mij.

Ik heb genomen:
- Minoxidil oraal 2,5 mg per dag
- Ketaconazole (Nizoral) shampoo elke 2 dagen
- Biotine 5000 ug (5 mg) per dag
- Pyrilutamide (van Minoxidilmax) 0.5% 1 ml per dag

Ik wil nu evalueren met welke van deze medicatie ik verderzet. Minoxidil en ketaconazole zet ik sowieso verder, o.w.v. hun wetenschappelijke onderbouwing.

Maar de andere 2 zijn vrij duur en hier ben ik minder zeker van.

Welke medicatie/supplementen zouden jullie houden en welke heeft volgens jullie het meest bijgedragen tot de hergroei?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2023, 19:28   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Waarom kies je wel voor een research chemical waar je de samenstelling/bijwerkingen niet van weet ipv fina/duta (oraal/topisch)?

Nizoral zou ik minder gebruiken 2-3 keer per week max, anders droogt je haar uit en volgens mij zal het niet uitmaken qua effect.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2023, 20:17   #3
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Waarom kies je wel voor een research chemical waar je de samenstelling/bijwerkingen niet van weet ipv fina/duta (oraal/topisch)?

Nizoral zou ik minder gebruiken 2-3 keer per week max, anders droogt je haar uit en volgens mij zal het niet uitmaken qua effect.
Er zijn de laatste tijd al veel topics over fina/duta geweest dus ik zou het graag houden bij de substanties in mijn eerste post. Uiteindelijk zijn de resultaten goed geweest.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2023, 20:20   #4
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Fina wordt op de grote schaal gebruikt, en is op de grote schaal getest. We weten dat significante bijwerkingen geregeld voorkomen (maar minder dan 10%) uit deze testen. Pyrilutamide is echter nog niet op die schaal getest, en wordt ook niet op die schaal gebruikt. Ik zou nog heel voorzichtig zijn om onbekende middelen te blijven gebruiken.


Nizoral gebruiken is prima, maar daar zou ik mij ook houden aan de aanbevelingen. Niet zo frequent dus.
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2023, 20:42   #5
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Fina wordt op de grote schaal gebruikt, en is op de grote schaal getest. We weten dat significante bijwerkingen geregeld voorkomen (maar minder dan 10%) uit deze testen. Pyrilutamide is echter nog niet op die schaal getest, en wordt ook niet op die schaal gebruikt. Ik zou nog heel voorzichtig zijn om onbekende middelen te blijven gebruiken.


Nizoral gebruiken is prima, maar daar zou ik mij ook houden aan de aanbevelingen. Niet zo frequent dus.
Ja tuurlijk, helemaal niet verstandig om niet langdurig geteste geneesmiddelen te gebruiken, maar als we een uitzondering kunnen maken voor die Covid vaccins, moet dat ook maar kunnen voor alopecia.

Het is ook niet correct dat het helemaal experimenteel is: intussen zijn de eerste 2 rondes van de klinische studies afgerond en voor zover ik gelezen heb zijn daar geen gevaarlijke nevenwerkingen naar boven gekomen. Anders zou men de 3de fase niet gestart zijn. De maker Minoxidilmax verstuurt ook op aanvraag labo certificaten over de puurheid van de component. Kan allemaal vervalst zijn, natuurlijk.

Maar de vraag was eerder wat volgens jullie het meest heeft bijgedragen tot mijn hergroei. Ik wil gewoon het aantal dagelijkse pillen en de kost wat reduceren.

Bv, die biotine, denken jullie dat het zin heeft om daar mee verder te gaan?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2023, 20:49   #6
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 375
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ja tuurlijk, helemaal niet verstandig om niet langdurig geteste geneesmiddelen te gebruiken, maar als we een uitzondering kunnen maken voor die Covid vaccins, moet dat ook maar kunnen voor alopecia.

Het is ook niet correct dat het helemaal experimenteel is: intussen zijn de eerste 2 rondes van de klinische studies afgerond en voor zover ik gelezen heb zijn daar geen gevaarlijke nevenwerkingen naar boven gekomen. Anders zou men de 3de fase niet gestart zijn. De maker Minoxidilmax verstuurt ook op aanvraag labo certificaten over de puurheid van de component. Kan allemaal vervalst zijn, natuurlijk.

Maar de vraag was eerder wat volgens jullie het meest heeft bijgedragen tot mijn hergroei. Ik wil gewoon het aantal dagelijkse pillen en de kost wat reduceren.

Bv, die biotine, denken jullie dat het zin heeft om daar mee verder te gaan?
Baat het niet,schaad het niet(biotine),ik neem het ook,zowel gummies,pilvorm,als voeding...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2023, 23:21   #7
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Ja tuurlijk, helemaal niet verstandig om niet langdurig geteste geneesmiddelen te gebruiken, maar als we een uitzondering kunnen maken voor die Covid vaccins, moet dat ook maar kunnen voor alopecia.

Ook de COVID vaccins zijn uitvoerig getest. Misschien niet wat je wil horen.
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2023, 18:33   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ja tuurlijk, helemaal niet verstandig om niet langdurig geteste geneesmiddelen te gebruiken, maar als we een uitzondering kunnen maken voor die Covid vaccins, moet dat ook maar kunnen voor alopecia.

Het is ook niet correct dat het helemaal experimenteel is: intussen zijn de eerste 2 rondes van de klinische studies afgerond en voor zover ik gelezen heb zijn daar geen gevaarlijke nevenwerkingen naar boven gekomen. Anders zou men de 3de fase niet gestart zijn. De maker Minoxidilmax verstuurt ook op aanvraag labo certificaten over de puurheid van de component. Kan allemaal vervalst zijn, natuurlijk.

Maar de vraag was eerder wat volgens jullie het meest heeft bijgedragen tot mijn hergroei. Ik wil gewoon het aantal dagelijkse pillen en de kost wat reduceren.

Bv, die biotine, denken jullie dat het zin heeft om daar mee verder te gaan?
Alleen dan weet je nog steeds niet in welke vorm pyri tijdens de testen is opgelost en wat de eventuele effecten zijn van pyri in een standaard vehikel (PG/eth basis). Niemand weet in hoeverre pyri systemisch gaat door het in een andere oplossing te mengen.

En als je kosten wilt reduceren, pyri is gigantisch duur

Maar goed, als jij dat prima vind dan heb ik verder niks slims meer te melden.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2023, 14:47   #9
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Is die Ketaconazole (nizoral) shampoo wat?
Wil dit misschien nog toe gaan voegen, als ik toch m'n haar was 1 a 2x per week.
Welke gebruiken julllie? Ik gebruik al 0,5mg fina en 2,5mg minox oraal.
Zou dit een mooie extra toevoeging zijn?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2023, 16:27   #10
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paprika123 Bekijk bericht
Is die Ketaconazole (nizoral) shampoo wat?
Wil dit misschien nog toe gaan voegen, als ik toch m'n haar was 1 a 2x per week.
Welke gebruiken julllie? Ik gebruik al 0,5mg fina en 2,5mg minox oraal.
Zou dit een mooie extra toevoeging zijn?
Probeer het gewoon eens een aantal weken.

Ik gebruik die van Pilos.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2023, 19:01   #11
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paprika123 Bekijk bericht
Is die Ketaconazole (nizoral) shampoo wat?
Wil dit misschien nog toe gaan voegen, als ik toch m'n haar was 1 a 2x per week.
Welke gebruiken julllie? Ik gebruik al 0,5mg fina en 2,5mg minox oraal.
Zou dit een mooie extra toevoeging zijn?
kun je zeker proberen, vroeger (misschien nog steeds) sprak men altijd over de ''big 3'' bestaande uit finasteride, minoxidil en keta/niz shampoo.

zeker niet te vaak doen, 1-2x per week kan nog wel, even opletten dat je haar niet teveel uitdroogt.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2023, 19:19   #12
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Er zijn klinische studies geweest als ik het me goed herinner, dus het wetenschappelijk bewijs is er wel dat het wat doet.

Ik gebruik het om de 2 dagen en heb niet echt last van droog haar. Ik doe wel altijd een crèmespoeling of een haarmasker nadat ik het gebruikt heb. Lange douches, vindt Greta vast niet fijn.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.