Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 mei 2023, 21:02   #91
natali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2023
Locatie: belgie
Berichten: 8
Geslacht:
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Je kunt het bij die Darwin apotheek in Brussel bestellen, die sturen het op. Moet je wel een voorschrift mailen. Bisanga werkt geloof ik samen met deze apotheek, weet niet zeker
ok dankje top. Zijn er gegevens van die dokter en apotheek?
natali is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 23:55   #92
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
https://www.pharmacie-darwin.be/en/

Dit is de apotheek. De dokter heet Bisanga maar die schrijft denk ik wel alleen een recept als je er op consult bent geweest. Weet ook niet zeker. Je kunt het niet via een andere huidarts krijgen wanneer je een artikel
Stuurt? Van the Times ofzo dat erover gaat? Of dr Sinclair of Vañoz?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 16:27   #93
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Eender welke apotheek kan dit maken. Bij mij heeft gewoon de dorpsapotheek dit gemaakt.

Voor een voorschrift zou ik naar een dermatoloog gaan.

De dosis is inderdaad niet duidelijk. Ik heb één dermatoloog die 1,25 mg geeft, en max 2,5 mg als er geen effect is. Een andere dermatoloog geeft 2,5 mg en bouwt na 3 maanden op naar 5 mg.

Ikzelf hou het voorlopig bij 2,5 mg.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 16:32   #94
natali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2023
Locatie: belgie
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
https://www.pharmacie-darwin.be/en/

Dit is de apotheek. De dokter heet Bisanga maar die schrijft denk ik wel alleen een recept als je er op consult bent geweest. Weet ook niet zeker. Je kunt het niet via een andere huidarts krijgen wanneer je een artikel
Stuurt? Van the Times ofzo dat erover gaat? Of dr Sinclair of Vañoz?
nee de huisarts en dermatoloog zeiden dat er niets voor vrouwen bestond of veel nadelen had, buiten minoxidil in vloeibare vorm. Ook dat het in belgie niet bestond.
ze vinden mijn haar ook niet geavenceerd genoeg voor een behandling. Mijn haar is dunner, fijner tov vroeger. Ben nu vloeibare vorm aan het gebruiken maarr vindt het maar nix.
natali is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 16:39   #95
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door natali Bekijk bericht
nee de huisarts en dermatoloog zeiden dat er niets voor vrouwen bestond of veel nadelen had, buiten minoxidil in vloeibare vorm. Ook dat het in belgie niet bestond.
ze vinden mijn haar ook niet geavenceerd genoeg voor een behandling. Mijn haar is dunner, fijner tov vroeger. Ben nu vloeibare vorm aan het gebruiken maarr vindt het maar nix.
Over orale minoxidli bij vrouwen weet ik niets. Ik zou je toch aanraden om een dermatoloog te consulteren want ik dacht dat er voor vrouwen andere (hormonale) behandelingsmethoden waren.

Voor orale minoxidil vond ik dit wel nuttig:
https://donovanmedical.com/hair-blog...%20off%20label.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 17:19   #96
natali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2023
Locatie: belgie
Berichten: 8
Geslacht:
ik heb iets gezien van een lage dosis , lager dan 2.5 g bij vrouwen. Moet alleen weten wie het voorschrijft bij vrouw. Ik ben al aan de pil, maar heb iets meer nodig.
natali is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 17:24   #97
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door natali Bekijk bericht
ik heb iets gezien van een lage dosis , lager dan 2.5 g bij vrouwen. Moet alleen weten wie het voorschrijft bij vrouw. Ik ben al aan de pil, maar heb iets meer nodig.
Idd, nu herinnre ik mij ook ineens dat de dosis bij vrouwen een stuk lager was.

Je kan eventueel ook PRP proberen.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 17:37   #98
natali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2023
Locatie: belgie
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Idd, nu herinnre ik mij ook ineens dat de dosis bij vrouwen een stuk lager was.

Je kan eventueel ook PRP proberen.
dat vond mijn huisarts niet voor haargroei bij vrouwen, meerr voor rmannen mss. weet ook niet waar ze dat doen.
natali is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 20:01   #99
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
En dermastemp? Microneedling? Mijn dermatoloog zei dat ze er wel bekend mee was, ook bij vrouwen. Alleen schrijven ze het dan soms voor icm met spironolactone? Ivm ongewenste haargroei op de rest van het lichaam.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 21:29   #100
natali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2023
Locatie: belgie
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
En dermastemp? Microneedling? Mijn dermatoloog zei dat ze er wel bekend mee was, ook bij vrouwen. Alleen schrijven ze het dan soms voor icm met spironolactone? Ivm ongewenste haargroei op de rest van het lichaam.
microneedling ben ik thuis pas gestart samen met minoxidil (aquagaine). Zou graag orale medicatie proberen , lage concentratie minoxidil en spironolactone is ook goed. het probleem is een arts vinden die het wil voorschrijven aan vrouwen van 36. Bij welke dermataloog ga je?.
natali is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 23:23   #101
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Ja ze zijn hier niet zo bekend mee nog (Nederland loopt wat dat betreft achter). Maarja misschien is het voor jou nog niet zo nodig als je haar iets fijner is? Geef het microneedling anders wat tijd en wellicht je dieet en stress? Supplement? Als je microneedled en minoxidil lotion gebruikt gaat er ook meer systemisch dus ook wel voorzichtig. Maar geef het tijd.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 16:08   #102
Radius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radius Bekijk bericht
Mijn huisarts in België heeft het wel voorgeschreven en mijn apotheek heeft het ook gemaakt. Belgische Apothekers hebben wel minoxidil in voorraad omdat ze er lotions mee maken.


Prijs: 20 EUR voor 120 stuks (0,25mg minoxidil)


Vandaag dag 1, ik ben benieuwd of het enig effect zal hebben...

Update na een half jaar:
3 maanden na start, heb ik de dagelijkse dosis verdubbeld van 0,25mg naar 0,50mg minoxidil.


Nu nog eens 3 maanden later merk ik wel degelijk resultaat: Er vallen al maanden nauwelijks nog haren in de lavabo en mijn haar is merkbaar dikker aan het worden, ook aan de kruin.


Van bijwerkingen niets te melden.


Ik houd het dus bij die 0,50mg per dag. Dit lijkt voor mijn situatie voldoende.


PS: om mijn voorraad vloeibare minoxidil op te krijgen, gebruik ik 2x per week een dermaroller 1,5 mm op mijn hoofdhuid (goed rollen!) en daarna breng ik wat vloeibare minoxidil aan. Dit deed ik echter ook al jaren voordat ik met de orale minoxidil begon, en toen merkte ik weinig tot geen effect.

Laatst gewijzigd door Radius; 24 mei 2023 om 16:11
Radius is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 20:00   #103
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
ik heb een hele zooi aan minoxidil pillen in 5mg en 2.5mg, ik merkte aan mezelf dat ik er niet zo lekker op ging, wat lichter in mijn hoofd etc. (ik kan niet beoordelen in hoeverre dit psychisch is).

Voor mij dus de keuze gemaakt dat ik het hou bij topische minoxidil. Wel goed om te horen dat anderen weinig bijwerkingen hebben.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 21:16   #104
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radius Bekijk bericht
Update na een half jaar:
Ik houd het dus bij die 0,50mg per dag. Dit lijkt voor mijn situatie voldoende.
0.5 mg of 5 mg?
0.5 mg lijkt mij wel heel weinig.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 21:17   #105
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
ik heb een hele zooi aan minoxidil pillen in 5mg en 2.5mg, ik merkte aan mezelf dat ik er niet zo lekker op ging, wat lichter in mijn hoofd etc. (ik kan niet beoordelen in hoeverre dit psychisch is).

Voor mij dus de keuze gemaakt dat ik het hou bij topische minoxidil. Wel goed om te horen dat anderen weinig bijwerkingen hebben.
Heb je het enkele maanden tijd gegeven? Ik had de eerste maand ook dikke ogen, en is inmiddels weggegaan. Het kan ook altijd door iets anders geweest zijn natuurlijk.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie, orale minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.