Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2023, 21:19   #31
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Ik vind het erg knap dat iedereen in weet te schatten hoeveel grafts er nodig zijn op basis van enkele 2D foto’s. Het is met alle goede bedoelingen, maar mijn inziens heeft de topicstarter hier niet erg veel aan. De schattingen lopen niet voor niets enorm uiteen.

Mijn tip is om, voordat je op gesprek gaat, ongeveer zelf een haarlijn te bepalen. Alles daarachter wat nu kaal is dien je dus dekkend te krijgen. Doe dat maal de gewenste dichtheid dan krijg je een inschatting. Neem mee dat een stukje achter wat nu volledig kaal is wordt meegepakt, dat zijn extra grafts.

Zelf heb ik wel eens een papier op maat gemaakt wat het kale deel dekte en dan de cm2 uitgerekend. Bijvoorbeeld 20cm2 maal 45 grafts per cm2 dichtheid is dus 900 grafts. Plus ongeveer 20% extra vanwege de overloop is dus rond de 1100 grafts.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2023, 03:41   #32
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Dat jij dat via een papier doet wil niet zeggen dat wij dat ook alleen op die manier kunnen zien he Klapz. Een arts kan via een online haaranalyse, dus via fotos ongeveer de aantal grafts ( wat nodig is, en ook ongeveer wat haalbaar is) doorgeven en in de meeste gevallen scheelt dat niet heel veel van elkaar.

Ik kan dat ondertussen ook ongeveer inschatten en dat is bij deze meneer tussen de 2500 en 3000 grafts. Op de behandeldag wordt dit natuurlijk opnieuw bekeken en de preciezere aantal doorgegeven.

Maar 1750 is sowieso veels te weinig, en 5500 is veels te veel.

Hairexpert is de lage grafts gewend en heeft 8 haartransplantaties gehad, maar dit is dus veels te weinig natuurlijk zo blijf je aan de gang. En mevrouw Asli wilt goedkoop overkomen denk ik met veel grafts, denk en hoop dat ze zelf ook wel ziet dat 5500 veels te veel is, en dit ook niet gaat transplanteren.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 2 juni 2023 om 03:54
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2023, 09:46   #33
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Maar 1750 is sowieso veels te weinig, en 5500 is veels te veel.

Hairexpert is de lage grafts gewend en heeft 8 haartransplantaties gehad, maar dit is dus veels te weinig natuurlijk zo blijf je aan de gang.
Wil je mij betrekken in jouw antwoorden met aannames.

1750 grafts is gebaseerd op een foto, rekening houdende met een conservatieve haarlijn omdat de temples ook zijn terugtrokken.
Ik weet zeker dat de betere artsen (dus niet de Turkse grafts strooiers), zich redelijk kunnen vinden in dit aantal.

Kijk bijvoorbeeld eens wat FueGenix of Veldhoven met 2000 grafts kan doen, waar anderen bijna het dubbele voor nodig hebben.

Als je beter opgelet had ipv jouw onzin hier verkondigen, had je kunnen lezen dat ik meerdere haartransplantaties heb gehad omdat ik steeds gekozen heb voor partial shaven omdat ik niet wilde dat de buitenwereld mijn behandelingen zag.. hiebij hanteert de kliniek maximaal 1000 grafs.
Zo heb ik stukje bij beetje mijn originele 20-jarige haarlijn gerestaureerd.

Begrijp je het nu of moet ik het nog een keer uitleggen ?
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2023, 11:40   #34
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Inhammen en toefje 25-2600 grafts.

Met uitwaaieren naar kruin. 3200 grafts. Maar vraag me af of dat noodzakelijk is.

Dit is slechts mijn inschatting.
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2023, 13:16   #35
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Hairexpert ik zei 2500/3000 en u reageerde met 1750 erna, vandaar dat ik u erbij trok.

Ik bedoelde het niet verkeerd, mijn excuses als dit zo is overgekomen bij jou. Ik snap je reden.

Wat een kliniek beter kan met 2000 grafts dan een ander kliniek heeft meer met de dikte van de haren en de hoeveelheid multigrafts wat persoon heeft te maken. Sommigen hebben veel multigrafts en hebben er op die manier geluk mee, die worden ook zoveel mogelijk gekozen om te transplanteren natuurlijk.

Succes hairexpert, 2500 is niet met grafts strooien daarnaast, deze persoon heeft wel meer dan 1750 grafts nodig voor een mooi resultaat.

Nogmaals mijn excuses als het bij u verkeerd is ovegekomen maar vandaar dus.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2023, 22:21   #36
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Een arts kan via een online haaranalyse, dus via fotos ongeveer de aantal grafts ( wat nodig is, en ook ongeveer wat haalbaar is) doorgeven en in de meeste gevallen scheelt dat niet heel veel van elkaar.
Eens, maar alleen als je de rest van het gezicht erbij ziet en foto’s van de bovenkant/zijkant en dergelijke lijkt mij. Op basis van deze foto’s is de schatting simpelweg te grof. Foto’s zijn te tweedimensionaal. Dat is mijn punt…

En wat betreft schattingen van artsen die elkaar niet veel zouden ontlopen. Ik heb twee keer het traject van een HT ondergaan en je wilt niet weten hoeveel de schattingen elkaar ontlopen. De laatste keer varieerde dat van 1500-3300 grafts! 1500 in NL, 3000 in NL, 3300 Turkse kliniek. De keer daarvoor hetzelfde verhaal: 1400-3500 grafts spread verspreid over 5 klinieken.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2023, 00:06   #37
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Haha ik begrijp je helemaal!

Het zou niet veel van elkaar moeten schelen nee. Maar kijk in dit post al bijvoorbeeld, meneer zegt dat de kliniek 5500 grafts heeft aangeraden, natuurlijk worden er personen zo onzeker op deze manier.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.