Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
16 juni 2008, 12:15 | #1 |
HaarWeb lid
|
Minoxidil; ervaringen op een rij
Hallo,
In navolging op de post over ervaringen delen van Finasteride gebruikers leek het me ook wel handig dit van Minoxidil te doen. Dus... alle vrouwen die minoxidil gebruiken; deel je ervaringen zodat er een goed overzicht ontstaat over de bijwerkingen, gebruiksgemak, voor- en nadelen, etc. Om met mezelf te beginnen; ik gebruik het nog niet, maar overweeg sterk om het wel te gaan gebruiken. Misschien kunnen jullie ervaringen de doorslag geven? Algemene vragen; 1) Wanneer ben je gestart? 2) Wat gebruik je; de 2% of 5%? 3) Hoe lang heb je het gebruikt of hoe lang gebruik je het nu? Bijwerkingen; 4) Heb je een periode gehad met extra haaruitval door de minoxidil? Zo ja; hoe 'erg' was het, na hoeveel tijd kreeg je het en hoe lang duurde het? 5) Heb je bijwerkingen gehad en zo ja welke? En zijn die weer verdwenen? 6) Heb je ook haargroei gekregen op ongewenste plaatsen? (gezichtshaar) Resultaat; 7) Is het aantal haren dat je verliest per dag omlaag gegaan door de minoxidil? En na hoeveel tijd bemerkte je dit? 8) Is er sprake van duidelijke hergroei? Zo ja; waar zie je dit aan? (de hoofdhuid minder kunnen zien, kale plekken die verdwenen zijn, dikker haar in diameter?) Of zie je helemaal geen resultaat? Praktische vragen; 9) Wat vind je van het gebruiksgemak van minoxidil? ("tandenpoetsen vind ik vervelender" of "een heel gedoe en een behoorlijk karwei.") En tot slot; 10) Wat vind je in het algemeen van het resultaat van de minoxidil? * het beste wat ik ooit gedaan heb! * ik merk eigenlijk niet zoveel... * helaas heeft het voor mij niet gewerkt. Hopelijk kunnen we het gebruik van Minoxidil zo ook in kaart krijgen, dus ik zou zeggen; alle reacties, zowel positief als negatief, zijn welkom! Groetjes, Petra |
19 juni 2008, 13:27 | #2 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
20 juni 2008, 18:41 | #3 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
|
|
22 juni 2008, 11:02 | #4 |
HaarWeb lid
|
Bedankt voor jullie bijdrage!
Er zijn nog wat praktische vragen naar boven gekomen; - Zien je haren er na toediening van de minox nat uit? - Als het gedroogd is, worden je haren dan hard? - Worden je haren er vetter van? ( ik heb zelf nogal snel last van vet haar helaas.) groetjes, Petra |
22 juni 2008, 11:05 | #5 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
|
|
22 juni 2008, 11:11 | #6 |
HaarWeb lid
|
Bedankt voor je snelle reactie!
Jij had een erg branderig gevoel na toediening van de minox. Is het normaal dat je wel iets voelt of hoor je hier helemaal niets van te voelen? (ik neem tenminste aan dat jij hier vast wel op gezocht hebt toen je er last van kreeg?) Verder nog een vraagje; Zorgt de spironolacton die je gebruikt ook voor hergroei of werkt deze alleen anti-androgeen? Petra |
22 juni 2008, 11:16 | #7 |
HaarWeb lid
|
Hi,
Het schijnt dat je best even wat mag voelen (prikken oid) na opbrengen. Het moet alleen wel snel overgaan en niet te veel zijn. Je huid moet ook goed blijven (niet rood worden bijv). Je kan wel vaak wat jeuk of roos krijgen van Minox hoor ik van veel. Vaak is een PPG vrije minox dan wel goed. De foam van Rogaine is ook ppg vrij, maar Dr Lee heeft een ppg vrije liquid. Maar verder moet je inderdaad niet teveel last ervan hebben. De topical spiro is inderdaad anti-androgeen. Ik twijfel er overigens sterk aan of het wat doet hoor. Ik geef het nog 6 maanden en dan besluit ik of ik ermee verder wil. Ik heb daar overigens NUL bijwerkingen van. Is echt heel safe volgens mij. |
23 juni 2008, 11:32 | #8 |
HaarWeb lid
|
Hoi Josie,
Mijn hoofdhuid ziet van zichzelf al best wel rood. (heb ook een lichte huidskleur en blond haar) Vraag me af of ik er goed tegen zou kunnen. Zouden evt. tintelingen en roodheid op den duur (als je huid gewend is aan den minox) ook moeten verminderen? Heb jij de spiro ook van Munte gekregen? Ik ben nl. bij Munte geweest en die zei dat spiro niet zo veel zou doen. Hij raadde me alleen minox aan. Petra Laatst gewijzigd door petraa; 23 juni 2008 om 11:42 |
23 juni 2008, 14:59 | #9 |
HaarWeb lid
|
Hi,
Ja, ik weet het niet of rood, prikkelingen weg zouden gaan. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Misschien dat iemand anders dat weet? En ik kan je uiteraard ook niet garanderen dat je er tegen kan. Ik denk dat uitproberen op je arm anders ook even een optie kan zijn. (voor 3 weken bijvoorbeeld). Kijk eens of je daar een allergische reactie op krijgt of niet. Zegt nog niets over je rode hoofdhuid overigens. Ik denk dat Dr. Munte wel eens gelijk zou kunnen hebben over die spiro. Ik twijfel ook over die topical. Orale spiro ligt anders overigens maar dat schrijft ie toch niet voor. Dan doet ie androcur nl. Georgie: jij gebruikt ook topical spiro; wat denk jij over de werkzaamheid herivan? Dus, even een flesje kopen en uitproberen op de arm. Als je huid al rood is, is misschien een PPG vrije variant sowieso een eerdere optie voor je. Is wel iets duurder, maar scheelt niet zoveel bij Dr. Lee. |
23 juni 2008, 15:07 | #10 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
23 juni 2008, 15:37 | #11 |
HaarWeb lid
|
Josie;
Heb jij de spiro en minox ook voorgeschreven gekregen van Munte of heb jij dit op eigen houtje gekocht op internet? (waarom wordt het ondanks voorschrijving door een arts eigenlijk niet vergoed?) Georgie; Die man die borsten kreeg van de spiro heeft neem ik aan de orale variant gebruikt en niet de topische? Josie en Georgie; Aangezien ik goed wil weten wat bij mij helpt, wil ik niet twee middelen tegelijk gaan gebruiken. Wat zouden jullie me aanraden om eerst te beginnen; de minox of de spiro? En hoelang moet ik het de tijd geven om te weten of het helpt (wanneer resultaat?) Kregen jullie overigens van de spiro ook een shedding? Weer bedankt, Petra |
23 juni 2008, 15:41 | #12 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
|
|
23 juni 2008, 16:04 | #13 |
HaarWeb lid
|
'Haarmiddelen' worden in principe beschouwd als cosmetische middelen. Die worden niet vergoed.
Ik had zelf na 8 maanden de eerste hergroei. Overigens zie ik spiro als aanvullend middel dat de DHT-invloed tegengaat, niet als 'korte termijn'-middel. Minox doet daar niets tegen, en het uitvalproces gaat feitelijk verder. Ik denk dat je het effect van Spiro eigenlijk pas na jaren kunt bekijken, het is een totaal ander middel. Succes!
Has finally left the building! Laatst gewijzigd door Georgie; 23 juni 2008 om 16:08 |
24 juni 2008, 11:54 | #14 |
HaarWeb lid
|
gevoel erbij
Hoi,
Na 2 jaar alleen minoxidil te hebben gebruikt, ben ik met de combinatie van minox en spiro begonnen. Ik heb het gevoel dat deze, al kan ik dat totaal niet wetenschappelijk staven, gezamenlijk net even iets beter werken bij mij. Groet, Sammy |
25 juni 2008, 10:20 | #15 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
groetjes, Petra |
|
Labels |
minoxidil, minoxidil vrouw |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Shedding | Petro | AGA - Algemeen | 192 | 15 december 2011 20:11 |
Minoxidil werkt! | loiz | Haarproblemen bij vrouwen | 34 | 28 april 2005 12:45 |
Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil? | Francis | Medicijnen/haargroeimiddelen | 9 | 16 juli 2004 21:05 |
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? | Jaapie | Medicijnen/haargroeimiddelen | 22 | 20 juni 2004 12:10 |
minoxidil, ervaringen??? | marjolijn | Haarproblemen bij vrouwen | 1 | 3 maart 2004 18:56 |