Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2003, 00:51   #1
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil?

Sedert 2 jaar gebruik ik finasteride, maar omdat ik enige bijwerkingen heb ben ik op zoek naar een goed en degelijk alternatief.

Mijn dermatoloog raadde mij Minoxidil in 5% aan en heeft me een voorschrift meegegeven voor het produkt Alostil. Volgens hem zou dit een soort van Minoxidil 5% zijn (verbeterde versie) en het zou momenteel enkel en alleen verkrijgbaar zijn in Frankrijk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vroeg me trouwens ook af of Minoxidil makkelijk te gebruiken is of is het echt zo'n plakkerig goedje?
Je moet weten dat mijn (gedeeltelijk getransplanteerd) haar er het beste uitziet wanneer het droog is, en op die momenten probeer ik het dan ook zo min mogelijk aan te raken. Wanneer ik er echter een vloeistof moet gaan inmasseren, dan ben ik er bijna zeker van dat mijn haar achteraf nergens meer op zal lijken...
Ik was mijn haar nu om de twee dagen, maar ik veronderstel dat als ik ooit begin met Minoxidil, ik mijn haar iedere dag zal moeten wassen (dus eerst Minoxidil, volledig laten intrekken en dan haren wassen om zo alles weer in model te krijgen).
Zijn er nog mensen met dit probleem of kan je Minoxidil ook gewoon op je hoofdhuid besprenkelen zonder dat je daarbij je hoofdhuid moet masseren (en zo op die manier je haar toch niet volledig uit model brengt)?
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2003, 09:51   #2
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Alostil is een gewoon een minoxidil 2% oplossing. Het is echter wel goedkoper dan in Nederland.
Voor 3 x 60ml heb ik vorig jaar €18 betaald. Weet niet of 5 % vrij verkrijgbaar is in Nederland.

grt
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 18:04   #3
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Re: Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil?

Citaat:
Originally posted by Francis
Ik vroeg me trouwens ook af of Minoxidil makkelijk te gebruiken is of is het echt zo'n plakkerig goedje?
Je moet weten dat mijn (gedeeltelijk getransplanteerd) haar er het beste uitziet wanneer het droog is, en op die momenten probeer ik het dan ook zo min mogelijk aan te raken. Wanneer ik er echter een vloeistof moet gaan inmasseren, dan ben ik er bijna zeker van dat mijn haar achteraf nergens meer op zal lijken...
Ik was mijn haar nu om de twee dagen, maar ik veronderstel dat als ik ooit begin met Minoxidil, ik mijn haar iedere dag zal moeten wassen (dus eerst Minoxidil, volledig laten intrekken en dan haren wassen om zo alles weer in model te krijgen).
Zijn er nog mensen met dit probleem of kan je Minoxidil ook gewoon op je hoofdhuid besprenkelen zonder dat je daarbij je hoofdhuid moet masseren (en zo op die manier je haar toch niet volledig uit model brengt)?
Weet iemand hier antwoord op?
Alvast bedankt!
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 10:42   #4
sabine
Sabine
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Berichten: 18
Minoxidil????

Bericht verwijderd door Webmaster.
Ongewenste reclame! Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3733

Laatst gewijzigd door Webmaster; 23 juli 2004 om 15:01
sabine is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 10:55   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste Sabine, bedankt voor de leuke info maar wil je ophouden overal verspreid over de forums hetzelfde te posten??? we got the message zeg maar....
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 11:04   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sabine
Dit heeft mij er toe doen besluiten om zelf de producten te gaan verkopen,
Wil je meer info over de schadelijke stoffen en of de producten mail me
Vraagje voor Sabine. Wat is nou precies het DOEL van deze actie?? Verkoop jij die Neway-producten?? Ik vind het echt ZOOOOOOO irritant als mensen hier ongegeneerd reclame gaan staan maken. Ik wil je er graag aan helpen herinneren dat dat VERBODEN is op dit forum. Als je wilt adverteren moet je gewoon ff contact opnemen met de webmaster en dan kun je een bannertje plaatsen als je er keurig voor BETAALD hebt.

Ik vind het ook echt heel lomp. Wij zitten hier serieus te praten over haarproblemen, velen van ons zijn er zwaar gefrustreerd door (lees het zelfmoord-topic eens door zou ik zeggen) en dan komt er zo'n troela aan die ff haar lijntje kl*te-shampoos gaat aanprijzen
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 19:28   #7
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
COULDN´T AGREE MORE! Wat een doorzichtig verkoopverhaal...
__________________
Regime:
- 1 mg finasteride in pil met extra voedingsstoffen
(via Haarkabinet, sind 1-1-03)
- minoxidil 5% (Kirkland, cheapregaine, sinds 1-10-03)
- Saw Palmetto (cheapregaine, sinds 1-7-04)
- extra vitaminen (Davitamon) en groene thee
- MSM biozwavel (Kruidvat)
- biergist (Kruidvat)

Status:
NW 1,5. 28 jaar. Haar gaat nog steeds langzaam achteruit
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 19:36   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
wat is er dan anders aan alostil dan gewone minoxidil?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 21:35   #9
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
veel minox varianten zijn wat olieachtig, des te meer alcohol er in zit, des te sneller en beter het droog wordt, ik heb ooit de 2% van Regaine gehad en die zag je eigenlijk niet. Veel sterkere en goedkopere minox varianten zijn vaak vettiger, je mag ze ook pas na 4 uur uitspoelen anders doe je het effect teniet. Ik gebruik alleen 's avonds minox, een uur voor ik naar bed ga.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 21:05   #10
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Francis, ik gebruik al paar maand minox en heb lang haar dus dat moet ook deftig eruit zien... Ik was m'n haar maar om de 3 dagen en 't ziet er helemaal niet vies of vettig uit door de minox... Ik heb 'n 2%-variant die op recept van m'n dermatoloog is bereid in de apotheker, en er zit veel alcohol in, wss daarom dat ie zo snel opdroogt...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.