Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2023, 01:43   #1
LevensM
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2023
Berichten: 2
Geslacht:
Angry Bijwerkingen na 2 keer gebruik finesteride

Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week, 2 keer gebruik gemaakt van essengen 6 plus, topische minoxidil en finesteride en toen ben ik gelijk gestopt. Alleen heb ik nu bijwerkingen zoals lage libido en vind ik het lastig om erecties te krijgen. Ook is mijn sperma waterig. Hoelang denken jullie dat de bijwerkingen duren en hebben jullie tips. Ik ben het erg zat! En heb spijt dat ik het ooit heb ingenomen, ik ben 20 jaar oud.
LevensM is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 10:06   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.411
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LevensM Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week, 2 keer gebruik gemaakt van essengen 6 plus, topische minoxidil en finesteride en toen ben ik gelijk gestopt. Alleen heb ik nu bijwerkingen zoals lage libido en vind ik het lastig om erecties te krijgen. Ook is mijn sperma waterig. Hoelang denken jullie dat de bijwerkingen duren en hebben jullie tips. Ik ben het erg zat! En heb spijt dat ik het ooit heb ingenomen, ik ben 20 jaar oud.
Je hebt twee keer één pilletje finasteride gehad en daarna al bijwerkingen? Dat zit toch echt tussen je oren denk ik. Beste idd stoppen en je lot aanvaarden.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 10:09   #3
Hefty Rabbit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Je hebt twee keer één pilletje finasteride gehad en daarna al bijwerkingen? Dat zit toch echt tussen je oren denk ik. Beste idd stoppen en je lot aanvaarden.

Zelfs nog geen pilletje. Essengen 6 plus is blijkbaar een vloeistof met minoxidil en finasteride.

Dus zogezegd ED door topische finasteride. Het wordt beter en beter.
Hefty Rabbit is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 10:24   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
Zelfs nog geen pilletje. Essengen 6 plus is blijkbaar een vloeistof met minoxidil en finasteride.

Dus zogezegd ED door topische finasteride. Het wordt beter en beter.
Topische finasteride gaat ook gewoon systemisch.

Maar,

na 2x gebruiken? Nah, placebo is kicking ass, once again.

@TS: Het is niet mogelijk dat door het aanbrengen van 2 doseringen topische finasteride, de werkzame stof dusdanig systemisch is opgenomen dat het je DHT waarde dusdanig heeft verlaagd dat je nu een erectiestoornis hebt.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 11:12   #5
Hefty Rabbit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Topische finasteride gaat ook gewoon systemisch.

Maar,

na 2x gebruiken? Nah, placebo is kicking ass, once again.

@TS: Het is niet mogelijk dat door het aanbrengen van 2 doseringen topische finasteride, de werkzame stof dusdanig systemisch is opgenomen dat het je DHT waarde dusdanig heeft verlaagd dat je nu een erectiestoornis hebt.

Topische finasteride gaat systemisch, maar de hoeveelheid die systemisch gaat is zéér klein (en sowieso te klein om überhaupt noemenswaardige bijwerkingen te krijgen). Het gros blijft in de (bovenste) huidlagen, net zoals orale vs. topische min.

Dit is weer het stereotype beeld van iemand die op online hair loss fora zit.
Hefty Rabbit is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 11:16   #6
LevensM
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2023
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
Topische finasteride gaat systemisch, maar de hoeveelheid die systemisch gaat is zéér klein (en sowieso te klein om überhaupt noemenswaardige bijwerkingen te krijgen). Het gros blijft in de (bovenste) huidlagen, net zoals orale vs. topische min.

Dit is weer het stereotype beeld van iemand die op online hair loss fora zit.
Wat zou de reden kunnen zijn? Dat ik dan waterige sperma heb en het lastig vind om een goede erectie te krijgen?
LevensM is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 11:17   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.411
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LevensM Bekijk bericht
Wat zou de reden kunnen zijn? Dat ik dan waterige sperma heb en het lastig vind om een goede erectie te krijgen?
Omdat het tussen je oren zit en ik neem aan dat je sperma altijd al waterig was. Sorry, bedoel ik niet verkeerd. Niet meer aan denken en doe de dingen die je altijd al deed.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 19:56   #8
babayaga
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2022
Berichten: 19
Geslacht:
Talking

Je nocebo't jezelf erg zwaar. ED op 20 jarige leeftijd? Ik zit op veel forums en ik heb dit nooit eerder gehoord of gelezen. Als het echt zo is, dan is je testosteron gewoon te laag, en dan zou ik een bloedtest doen. Als je 3x per dag fapt dan kan ik het begrijpen dat je hem niet omhoog kan krijgen als je met een meisje bent
babayaga is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 20:45   #9
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Kans is weliswaar groot dat het tussen je oren zit.

Maar ik heb zelf in maart wekenlang zeer extreme netelroos gekregen als bijwerking na een kleine week Fina (eerste gebruik). Gestopt, ging niet over. Alleen door stootkuur prednison het de kop in kunnen drukken. Dermatoloog geloofde niet dat oorzaak Fina was. Ik topische variant gekocht vanwege minder systemische werking. Laag gedoseerd (0.5ml) gebruikt en binnen enkele uren: ja hoor ik kreeg weer galbulten. De Fina zelfs topisch laag gedoseerd zorgt in mijn geval dus wel degelijk voor bijwerkingen. Als ik nu 1ml neem dan binnen enkele uren krijg ik de bultjes (en gaan dan met antihistamine ook heel snel weer weg)

Situatie is nu dat ik op 0.25mg 2x daags gedoseerd ben blijven gebruiken. Maar als ik geen Fina neem (dus een dag oversla juist) krijg ik ook bultjes. Ben er dus nooit meer helemaal vanaf gekomen en slik dagelijks anti histamine.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 21:07   #10
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Kans is weliswaar groot dat het tussen je oren zit.

Maar ik heb zelf in maart wekenlang zeer extreme netelroos gekregen als bijwerking na een kleine week Fina (eerste gebruik). Gestopt, ging niet over. Alleen door stootkuur prednison het de kop in kunnen drukken. Dermatoloog geloofde niet dat oorzaak Fina was. Ik topische variant gekocht vanwege minder systemische werking. Laag gedoseerd (0.5ml) gebruikt en binnen enkele uren: ja hoor ik kreeg weer galbulten. De Fina zelfs topisch laag gedoseerd zorgt in mijn geval dus wel degelijk voor bijwerkingen. Als ik nu 1ml neem dan binnen enkele uren krijg ik de bultjes (en gaan dan met antihistamine ook heel snel weer weg)

Situatie is nu dat ik op 0.25mg 2x daags gedoseerd ben blijven gebruiken. Maar als ik geen Fina neem (dus een dag oversla juist) krijg ik ook bultjes. Ben er dus nooit meer helemaal vanaf gekomen en slik dagelijks anti histamine.
Dat lijkt meer op een heftige allergie, dat kan idd acuut. TS zegt klachten te hebben die te maken hebben met te lage DHT waarden/tesosteron, dat kan niet na 2x iets toedienen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen finasteride, bijwerkingen minoxidil, finesteride, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.