![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
![]() |
#91 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
HaarWeb lid
|
https://www.pharmacie-darwin.be/en/
Dit is de apotheek. De dokter heet Bisanga maar die schrijft denk ik wel alleen een recept als je er op consult bent geweest. Weet ook niet zeker. Je kunt het niet via een andere huidarts krijgen wanneer je een artikel Stuurt? Van the Times ofzo dat erover gaat? Of dr Sinclair of Vañoz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
HaarWeb lid
Eender welke apotheek kan dit maken. Bij mij heeft gewoon de dorpsapotheek dit gemaakt.
Voor een voorschrift zou ik naar een dermatoloog gaan. De dosis is inderdaad niet duidelijk. Ik heb één dermatoloog die 1,25 mg geeft, en max 2,5 mg als er geen effect is. Een andere dermatoloog geeft 2,5 mg en bouwt na 3 maanden op naar 5 mg. Ikzelf hou het voorlopig bij 2,5 mg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
HaarWeb lid
Citaat:
ze vinden mijn haar ook niet geavenceerd genoeg voor een behandling. Mijn haar is dunner, fijner tov vroeger. Ben nu vloeibare vorm aan het gebruiken maarr vindt het maar nix. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Voor orale minoxidil vond ik dit wel nuttig: https://donovanmedical.com/hair-blog...%20off%20label. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
HaarWeb lid
ik heb iets gezien van een lage dosis , lager dan 2.5 g bij vrouwen. Moet alleen weten wie het voorschrijft bij vrouw. Ik ben al aan de pil, maar heb iets meer nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Je kan eventueel ook PRP proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
HaarWeb lid
|
En dermastemp? Microneedling? Mijn dermatoloog zei dat ze er wel bekend mee was, ook bij vrouwen. Alleen schrijven ze het dan soms voor icm met spironolactone? Ivm ongewenste haargroei op de rest van het lichaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
HaarWeb lid
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#101 |
HaarWeb lid
|
Ja ze zijn hier niet zo bekend mee nog (Nederland loopt wat dat betreft achter). Maarja misschien is het voor jou nog niet zo nodig als je haar iets fijner is? Geef het microneedling anders wat tijd en wellicht je dieet en stress? Supplement? Als je microneedled en minoxidil lotion gebruikt gaat er ook meer systemisch dus ook wel voorzichtig. Maar geef het tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Update na een half jaar: 3 maanden na start, heb ik de dagelijkse dosis verdubbeld van 0,25mg naar 0,50mg minoxidil. Nu nog eens 3 maanden later merk ik wel degelijk resultaat: Er vallen al maanden nauwelijks nog haren in de lavabo en mijn haar is merkbaar dikker aan het worden, ook aan de kruin. Van bijwerkingen niets te melden. Ik houd het dus bij die 0,50mg per dag. Dit lijkt voor mijn situatie voldoende. PS: om mijn voorraad vloeibare minoxidil op te krijgen, gebruik ik 2x per week een dermaroller 1,5 mm op mijn hoofdhuid (goed rollen!) en daarna breng ik wat vloeibare minoxidil aan. Dit deed ik echter ook al jaren voordat ik met de orale minoxidil begon, en toen merkte ik weinig tot geen effect. Laatst gewijzigd door Radius; 24 mei 2023 om 15:11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
HaarWeb lid
ik heb een hele zooi aan minoxidil pillen in 5mg en 2.5mg, ik merkte aan mezelf dat ik er niet zo lekker op ging, wat lichter in mijn hoofd etc. (ik kan niet beoordelen in hoeverre dit psychisch is).
Voor mij dus de keuze gemaakt dat ik het hou bij topische minoxidil. Wel goed om te horen dat anderen weinig bijwerkingen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
HaarWeb lid