Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2023, 19:41   #46
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Dat wordt mooi, zeker weten! Ik gun het je van harte, je hebt er veel azijn voor moeten slikken hier in je topic. Happy growing amigo!
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2023, 10:20   #47
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Ziet er leuk uit qua haarlijn.

Hoeveel multigrafts zie je in de haarlijn?
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2023, 14:56   #48
Erik.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2023
Berichten: 75
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Ziet er leuk uit qua haarlijn.

Hoeveel multigrafts zie je in de haarlijn?
Ik zag dat er een slotje zit op jouw eigen topic nav je twee haartransplantaties. Het is inmiddels twee jaar verder bijna. Ben je inmiddels tevreden met je kapsel? Was toen best heftig allemaal om te lezen.
Erik. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2023, 17:46   #49
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Bedankt voor de positieve reacties allemaal!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Ziet er leuk uit qua haarlijn.

Hoeveel multigrafts zie je in de haarlijn?
De multigrafts zijn op 1 hand tellen. Ik moet ook zeggen dat ik zelf helemaal tegen de spiegel moet gaan hangen om ze te vinden.
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2023, 00:05   #50
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik. Bekijk bericht
Ik zag dat er een slotje zit op jouw eigen topic nav je twee haartransplantaties. Het is inmiddels twee jaar verder bijna. Ben je inmiddels tevreden met je kapsel? Was toen best heftig allemaal om te lezen.
Nee. Ik heb aan Henk gevraagd of ie dat slotje kan plaatsen.

Mooi om te horen dat het niet zo veel multigrafts zijn. Denk dat ik bij deze kliniek een consult inplan. Als er dan toch multigrafts zijn laat ik die dmv electrolysis verwijderen.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2023, 07:40   #51
Erik.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2023
Berichten: 75
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Nee. Ik heb aan Henk gevraagd of ie dat slotje kan plaatsen.

Mooi om te horen dat het niet zo veel multigrafts zijn. Denk dat ik bij deze kliniek een consult inplan. Als er dan toch multigrafts zijn laat ik die dmv electrolysis verwijderen.
Aha duidelijk. Maar ik lees terug dat je voor een derde behandeling gaat? Wat betreft de multigrafts, waarom zou je iets wat net geplaatst is weer moeten herstellen? Er zijn klinieken die de haarlijn opbouwen uit enkelvoudige haren en de multigrafts ook (kunnen) scheiden in enkelvoudige haren. Althans daarmee wordt geadverteerd. Is dat dan niet slimmer als je geen multigrafts in de haarlijn wenst?
Erik. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2023, 16:57   #52
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Enkele multigrafts in de haarlijn is geen ramp toch? Ik heb nog geen HT ondergaan en als ik naar mijn haarlijn kijk, zie ik vlgns mij ook gewoon multigrafts!
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2023, 18:20   #53
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik. Bekijk bericht
Aha duidelijk. Maar ik lees terug dat je voor een derde behandeling gaat? Wat betreft de multigrafts, waarom zou je iets wat net geplaatst is weer moeten herstellen? Er zijn klinieken die de haarlijn opbouwen uit enkelvoudige haren en de multigrafts ook (kunnen) scheiden in enkelvoudige haren. Althans daarmee wordt geadverteerd. Is dat dan niet slimmer als je geen multigrafts in de haarlijn wenst?
Sorry ik bedoel dat als er toch een aantal multigrafts in de haarlijn staan dat ik ze weglaat halen door middel van electrolysis indien die storend zijn.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 12:45   #54
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ik heb nog een opmerking/vraag over deze kliniek. Omorfy werkt uitsluitend met een 0,7 mm boortje. Een dun boortje om schade/litteken vorming te voorkomen in het donor gebied. Opzich een mooie insteek!

Ik heb in andere topics (waaronder van fuegenix) wel eens gelezen dat het boortje aanpast moet worden aan de dikte van de grafts. Dikkere boor bij dikkere grafts, zodat de graft niet beschadigd. Dunnere boor bij dunnere/single grafts, waardoor minder groot litteken.

Veldhoven geeft dit ook aan op hun website:
https://kliniekveldhoven.nl/vraag/we...ransplantatie/

Beschadigd Omorfy nu niet onnodig grafts door altijd een dun boortje te gebruiken van 0,7 mm.

Weet iemand dit?
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 21:23   #55
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Ik heb nog een opmerking/vraag over deze kliniek. Omorfy werkt uitsluitend met een 0,7 mm boortje. Een dun boortje om schade/litteken vorming te voorkomen in het donor gebied. Opzich een mooie insteek!

Ik heb in andere topics (waaronder van fuegenix) wel eens gelezen dat het boortje aanpast moet worden aan de dikte van de grafts. Dikkere boor bij dikkere grafts, zodat de graft niet beschadigd. Dunnere boor bij dunnere/single grafts, waardoor minder groot litteken.

Veldhoven geeft dit ook aan op hun website:
https://kliniekveldhoven.nl/vraag/we...ransplantatie/

Beschadigd Omorfy nu niet onnodig grafts door altijd een dun boortje te gebruiken van 0,7 mm.

Weet iemand dit?
Bij mijn weten hanteren ze de Gho-methode (van HASCI). Dit is mij nadrukkelijk verteld toen ik daar op consult was. Met het 0.7mm boordje split je de graft. Het is aan jezelf of je dat wat lijkt of niet.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 21:54   #56
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Bij mij gaven ze aan inderdaad een stukje stamcel te laten zitten, maar de grafts absoluut niet te splitten.



Begrijp dat stukje stamcel laten zitten zelf niet helemaal. Als ze geen grafts splitten, wat doen ze dan wel.


Van de website:

Bij Omorfy gebruiken we de FUE-methode (Follicular Unit Extraction). Bij deze methode worden haarzakjes met een hol naaldje één voor één losgemaakt. We voeren de behandeling uit met een extra klein hol naaldje met een diameter van 0,7 mm en lengte van 2,5 mm. Dat zorgt voor een sneller herstel met minimale littekens. Onze zeer kundige assistentes ‘oogsten’ met deze kleine boortjes grafts met twee of drie en soms wel vier haarzakjes. De hoeveelheid is afhankelijk van de kwaliteit van het donorgebied. Omorfy splitst je grafts niet, zoals bij veel andere klinieken in Nederland wel gebeurt. Zo zorgen we ervoor dat jouw grafts zo min mogelijk aangeraakt worden en dus meer overlevingskans hebben.

Laatst gewijzigd door hvl; 24 mei 2023 om 22:07
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2023, 22:41   #57
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Bij mij gaven ze aan inderdaad een stukje stamcel te laten zitten, maar de grafts absoluut niet te splitten.



Begrijp dat stukje stamcel laten zitten zelf niet helemaal. Als ze geen grafts splitten, wat doen ze dan wel.
Zoek maar op HASCI en je vindt voldoende over deze techniek. Lees ook de laatste pagina’s van deze discussie: https://www.haarweb.nl/forum/showthr...oortje&page=11

Ik begrijp niet waarom de techniek van Omorfy dan anders zou zijn. Dat komt op hetzelfde neer. De behandelend arts heeft bij HASCI gewerkt. Dat zegt overigens absoluut niet dat de arts dan geen goede arts is. Maar de arts heeft wel jarenlang met diezelfde methode gewerkt en doet dat klaarblijkelijk nog.

Volgens mij is de grootte van het te gebruiken boortje afhankelijk van de situatie van de patient. Kliniek veldhoven heeft daar bijvoorbeeld de volgende tekst over geschreven: https://kliniekveldhoven.nl/vraag/we...ransplantatie/

Laatst gewijzigd door Klapz; 24 mei 2023 om 22:43 Reden: Add link
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2023, 07:32   #58
GeertJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
Of je nu met een klein boortje een deel van een haarfollikel/graft uitneemt en het andere deel laat zitten (zogenaamde stamcel therapie van hasci wat dus niet klonen is maar gewoon scheiden) OF met een groter boortje de hele haarfollikel eruithaalt en daarna splitst in afzonderlijke haren voor meer spreiding. In beide gevallen halveer je iets van de haarfollikel.

Het gaat uiteindelijk om te proberen met zo weinig mogelijk aantal grafts (en schade) zoveel mogelijk aparte haren te bemachtigen voor een goede spreiding. Althans dat is mijn “visie”.

Laatst gewijzigd door GeertJ; 25 mei 2023 om 12:30
GeertJ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2023, 09:44   #59
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ja ik blijf het bijzonder en verwarrend vinden.

Aangeven dat je geen grafts split en tevens aangeven dat je een stukje stamcel laat zitten.

Hoe het echt zit weet ik niet.

GeertJ Jij bedoeld dat ze aangeven geen grafts te splitten, na dat de graft er uit is gehaald.
Maar tijdens het uithalen van grafts dat wel gebeurd.

Laatst gewijzigd door hvl; 25 mei 2023 om 11:31
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2023, 12:30   #60
GeertJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Ja ik blijf het bijzonder en verwarrend vinden.

Aangeven dat je geen grafts split en tevens aangeven dat je een stukje stamcel laat zitten.

Hoe het echt zit weet ik niet.

GeertJ Jij bedoeld dat ze aangeven geen grafts te splitten, na dat de graft er uit is gehaald.
Maar tijdens het uithalen van grafts dat wel gebeurd.
Ja heb mijn tekst iets aangepast zodat het niet zo krom staat.
GeertJ is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
inhammen, omorfy


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.