Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2023, 19:51   #1
Langemaniac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2023
Berichten: 27
Geslacht:
na haartransplatatie

Hallo mede haarwebbers,

onlangs heb ik een HT ondergaan.
mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie extra doen om het zo goed mogelijk te laten lukken qua medicijnen of iets dergelijks?

ik hoor graag van jullie
Langemaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 14:07   #2
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Langemaniac Bekijk bericht
Hallo mede haarwebbers,

onlangs heb ik een HT ondergaan.
mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie extra doen om het zo goed mogelijk te laten lukken qua medicijnen of iets dergelijks?

ik hoor graag van jullie
Ik vroeg dit ook na mijn HT, hij gaf alleen aan niet roken, voor de rest kun je niet veel doen. (Deed dit al niet)

Ja en slikken van finasteride en minoxidil denk ik?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 22:07   #3
Langemaniac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2023
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paprika123 Bekijk bericht
Ik vroeg dit ook na mijn HT, hij gaf alleen aan niet roken, voor de rest kun je niet veel doen. (Deed dit al niet)

Ja en slikken van finasteride en minoxidil denk ik?
daar hoor ik zelf meerdere verhalen over dus dat moet ik nog maar even uitzoeken hoe dat zit.

Toch bedankt voor je reactie!
Langemaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2023, 03:16   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik denk dat je je vraag moet specificeren om wat meer respons te krijgen. Er is heel veel te doen of uitgeprobeerd door lotgenoten. Wil je alleen herstel bevorderen na je HT of wil je je haar zo lang mogelijk behouden?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2023, 11:38   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Langemaniac Bekijk bericht
Hallo mede haarwebbers,

onlangs heb ik een HT ondergaan.
mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie extra doen om het zo goed mogelijk te laten lukken qua medicijnen of iets dergelijks?

ik hoor graag van jullie
Waarom leg je deze vraag niet neer bij de behandelaar? Deze had jou, mijns inziens, al hierover moeten informeren voordat je een ht onderging.

Waar heb je je laten behandelen?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2023, 03:43   #6
Langemaniac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2023
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik denk dat je je vraag moet specificeren om wat meer respons te krijgen. Er is heel veel te doen of uitgeprobeerd door lotgenoten. Wil je alleen herstel bevorderen na je HT of wil je je haar zo lang mogelijk behouden?
Wat ik kan doen erna. Heb de HT al gehad
Langemaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2023, 03:44   #7
Langemaniac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2023
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Waarom leg je deze vraag niet neer bij de behandelaar? Deze had jou, mijns inziens, al hierover moeten informeren voordat je een ht onderging.

Waar heb je je laten behandelen?
Hairtec.

Hun hebben ook verteld wat ik kan doen en PRP behandeling etc.
Maar de vraag hier was aan jullie aangezien veel mensen er veel verstand van hebben zo ze zeggen haha
Langemaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2023, 18:00   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Langemaniac Bekijk bericht
Hairtec.

Hun hebben ook verteld wat ik kan doen en PRP behandeling etc.
Maar de vraag hier was aan jullie aangezien veel mensen er veel verstand van hebben zo ze zeggen haha
Ik vind het een hele slechte zaak als zij geen uitleg hebben gegeven over gebruik minoxidil/finasteride. Ook hebben zij dus een HT uitgevoerd bij iemand waarvan ze weten dat er niet aan preventie wordt gedaan en daar hebben zij niks over gezegd tegen jou. Als dit allemaal waar is vind ik dit erg kwalijk van hen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2023, 14:14   #9
Langemaniac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2023
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ik vind het een hele slechte zaak als zij geen uitleg hebben gegeven over gebruik minoxidil/finasteride. Ook hebben zij dus een HT uitgevoerd bij iemand waarvan ze weten dat er niet aan preventie wordt gedaan en daar hebben zij niks over gezegd tegen jou. Als dit allemaal waar is vind ik dit erg kwalijk van hen.
Ik snap niet zo goed wat je bericht inhoud eerlijk gezegd.
Wie zegt dat hun dat niet uitgelegd hebben?
Zoals ik zei in mijn zin hebben mensen er hier oh zo veel verstand van zo ik overal lees dus was ik benieuwd naar jullie mening omdat jullie geleerden zijn. ( zo het bij mij overkomt).
Langemaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2023, 22:05   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Langemaniac Bekijk bericht
Ik snap niet zo goed wat je bericht inhoud eerlijk gezegd.
Wie zegt dat hun dat niet uitgelegd hebben?
Zoals ik zei in mijn zin hebben mensen er hier oh zo veel verstand van zo ik overal lees dus was ik benieuwd naar jullie mening omdat jullie geleerden zijn. ( zo het bij mij overkomt).
Zyzzalive en de rest van ons bedoelen het allemaal gewoon goed hoor. Maar ik merk dat er gewoon een misverstand is. En dat komt door de soort van algemene vraag die je stelde. Na een HT (en daarvoor al) moeten de algemene vragen wbt een HT al uitvoerig besproken zijn door de kliniek. Denk dat zyzzalive daarop doelde. Hier op Haarweb zijn er veel, zeeeer veel ervaringsdeskundigen op gebied van haarproblemen. Wil je advies op gebied van nazorg? Op gebied van haarbehoud? Als je gericht een vraag stelt dan krijg je gericht respons!

Laatst gewijzigd door Reet; 15 maart 2023 om 22:10
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2023, 22:16   #11
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Zyzzalive en de rest van ons bedoelen het allemaal gewoon goed hoor. Maar ik merk dat er gewoon een misverstand is. En dat komt door de soort van algemene vraag die je stelde. Na een HT (en daarvoor al) moeten de algemene vragen wbt een HT al uitvoerig besproken zijn door de kliniek. Denk dat zyzzalive daarop doelde. Hier op Haarweb zijn er veel, zeeeer veel ervaringsdeskundigen op gebied van haarproblemen. Wil je advies op gebied van nazorg? Op gebied van haarbehoud? Als je gericht een vraag stelt dan krijg je gericht respons!
Dit, en ik vind dat een kliniek altijd al je zorgen en vragen weg zou moeten nemen. Ook dan krijg je vragen maar dat zullen enorm specifieke vragen zijn.

Bij te algemene vragen krijg ik argwaan naar de kliniek, hoe kun je een klant opereren en blijkbaar met hele algemene vragen wegsturen.

Absoluut ook niet slecht bedoeld naar de topicstarter.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 00:56   #12
Langemaniac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2023
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Zyzzalive en de rest van ons bedoelen het allemaal gewoon goed hoor. Maar ik merk dat er gewoon een misverstand is. En dat komt door de soort van algemene vraag die je stelde. Na een HT (en daarvoor al) moeten de algemene vragen wbt een HT al uitvoerig besproken zijn door de kliniek. Denk dat zyzzalive daarop doelde. Hier op Haarweb zijn er veel, zeeeer veel ervaringsdeskundigen op gebied van haarproblemen. Wil je advies op gebied van nazorg? Op gebied van haarbehoud? Als je gericht een vraag stelt dan krijg je gericht respons!
ik was inderdaad benieuwd na wat te doen qua nabehandeling qua vitamines evt etc.
daar was ik persoonlijk benieuwd na
Langemaniac is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2023, 01:00   #13
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Ik slik biotine, maar denk niet dat dat veel uitmaakt. Daarnaast orale minox 2,5mg/dag.

Ik plan terug PRP te doen zodra de transplantaten in de groeicyclus zitten. Ik had het gevoel dat bij mij door PRP de haren sneller groeiden en mogelijk iets dikker waren. Ik denk luidop maar het lijkt mij weinig zin te hebben om dat toe te passen op een haarfollikel dat nog enkele maanden in rust is?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2023, 18:26   #14
Hairtec
Hairtec haarkliniek
 
Geregistreerd: 25 september 2022
Locatie: Delft
Berichten: 23
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dit, en ik vind dat een kliniek altijd al je zorgen en vragen weg zou moeten nemen. Ook dan krijg je vragen maar dat zullen enorm specifieke vragen zijn.

Bij te algemene vragen krijg ik argwaan naar de kliniek, hoe kun je een klant opereren en blijkbaar met hele algemene vragen wegsturen.

Absoluut ook niet slecht bedoeld naar de topicstarter.

Volgens mij geeft hij duidelijk aan om extra informatie te vragen van andere lezers.

Ter informatie en geruststelling: wij geven tijdens het adviesgesprek, het exit-gesprek (direct na de behandeling) en tijdens de vijf terugkomst momenten in het opvolgende jaar na de operatie voldoende informatie over welke middelen wij adviseren en op wel moment gedurende het traject.

Wij zijn daarbij zeer terughoudend in orale medicatie. Ook met deze patiënt hebben we die gesprekken gevoerd (ik weet inmiddels wie dit is, vandaar dat ik pas nu reageer, omdat ik nu exact weet wat zijn behoefte was en hebben daar op geanticipeerd samen).
Hairtec is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2023, 09:56   #15
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairtec Bekijk bericht
Volgens mij geeft hij duidelijk aan om extra informatie te vragen van andere lezers.

Ter informatie en geruststelling: wij geven tijdens het adviesgesprek, het exit-gesprek (direct na de behandeling) en tijdens de vijf terugkomst momenten in het opvolgende jaar na de operatie voldoende informatie over welke middelen wij adviseren en op wel moment gedurende het traject.

Wij zijn daarbij zeer terughoudend in orale medicatie. Ook met deze patiënt hebben we die gesprekken gevoerd (ik weet inmiddels wie dit is, vandaar dat ik pas nu reageer, omdat ik nu exact weet wat zijn behoefte was en hebben daar op geanticipeerd samen).
Dat is fijn om te lezen.

Zijn jullie ook terughoudend in orale finasteride dan?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.