Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2023, 22:45   #1
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Finasteride na een HT / bijwerkingen

Na mijn HT wil ik ook starten met Finasteride. Mijn HT is nu 12 dagen geleden.

De kliniek gaf aan: na een maand kan je met Essengen6 starten. Ik heb zelf besloten om dan de eerste maand Fina in pilvorm te nemen. Echter lijkt het erop dat ik bijwerkingen ervaar. Heb 3 dagen na de start ermee flinke jeuk op de huid op mijn keel (erger dan de welbekende jeuk op het donorgebied na een transplantatie) en vanmiddag een lichte steek in de balzak. Ik nam slechts 5mg en dan gedeeld door ongeveer 8 stukjes, dus een erg lage dosis per dag. Is het nu gevaarlijk om een aantal dagen door te gaan om te kijken of de bijwerkingen afnemen (als het al door de Fina komt, maar vermoeden heb ik wel)? Is het normaal dat zoiets tijdelijk ontstaat?

Verder kan ik ook geheel stoppen en dan kijken wat ik met de Essengen6 ervaar. Weet iemand waarom je dit pas na 4 weken mag nemen en niet na bijvoorbeeld 2-3 weken?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 13:54   #2
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Update!

Helaas is gebleken dat ik een allergische reactie heb gekregen van het gebruik. Dit is dus wat anders dan bijwerkingen. Ondanks dat ik in totaal en zeer lage hoeveelheid Fina heb genomen verspreid over enkele dagen (5mg totaal). Ik heb last van netelroos op mijn nek, borst en dat is al een fijne week aan de gang, in de nacht wordt het jeuken erger en is echt vervelend. Ik lijk ook verdikkingen op het gezicht te krijgen, ook lijkt het sebbhorisch eczeem wat ik in lichte mate bij mijn neus had nu erger te worden. Krijg nu medicatie (antihistaminica).

Laat ik anderen er niet van weerhouden om Fina te slikken, de kans op deze reactie is niet erg groot, al zijn er op internet wel lotgenoten te vinden.

Waar ik vooral echt van baal is dat ik net een hele haartransplantatie heb gedaan met het plan om daarnaast medicatie te gebruiken. Nu lijkt dat plan in duigen te vallen. Ik was van plan om topische Fina te gaan gebruiken en wellicht krijg ik daar geen bijwerkingen van. Maar de bijwerkingen (jeuk/netelroos) is nu zo heftig (en na een week niet over) dat ik het amper aandurf om nog verder te experimenteren. Misschien is een allergietest met het middel mogelijk, of heeft iemand anders nog suggesties

Laatst gewijzigd door Klapz; 3 april 2023 om 18:16
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.