Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 april 2023, 16:59   #1
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Generieke dutasteride vs de merknaam

Sedert vorige week ben ik begonnen met dutasteride, alleen wel met de generieke variant.. weet iemand of dit enig verschil maakt.. op het internet lees ik hier namelijk tegenstrijdige verhalen over.
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2023, 21:16   #2
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 392
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2yonw3naht Bekijk bericht
Sedert vorige week ben ik begonnen met dutasteride, alleen wel met de generieke variant.. weet iemand of dit enig verschil maakt.. op het internet lees ik hier namelijk tegenstrijdige verhalen over.
Beste,onder welke merknaam neemt U dutasteride en welke dosis? Dank bij voorbaat...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2023, 22:49   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2yonw3naht Bekijk bericht
Sedert vorige week ben ik begonnen met dutasteride, alleen wel met de generieke variant.. weet iemand of dit enig verschil maakt.. op het internet lees ik hier namelijk tegenstrijdige verhalen over.
Als het goed is zal het qua werking geen verschil maken omdat er bij beide de werkzame stof in zit.

Er is wel discussie over generiek vs bepaald merk al een aantal jaar gaande in het algemeen over medicatie. Wat daar waar van is, ik heb echt geen idee. Er zijn bijvoorbeeld klachten over mindere werking of meer bijwerkingen.

Er zijn wel wat draadjes op reddit, google maar eens op difference between generic dutasteride and avodart.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2023, 00:19   #4
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Beste,onder welke merknaam neemt U dutasteride en welke dosis? Dank bij voorbaat...
Aurobindo, 0,5 mg per dag
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2023, 00:21   #5
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Als het goed is zal het qua werking geen verschil maken omdat er bij beide de werkzame stof in zit.

Er is wel discussie over generiek vs bepaald merk al een aantal jaar gaande in het algemeen over medicatie. Wat daar waar van is, ik heb echt geen idee. Er zijn bijvoorbeeld klachten over mindere werking of meer bijwerkingen.

Er zijn wel wat draadjes op reddit, google maar eens op difference between generic dutasteride and avodart.
er waren op reddit geen zoekresultaten beschikbaar over generieke dutasteride, maar onder de noemer finestaride wel en menig gebruiker ondervond een hevige shedding en pas nadien ze overstapten verscheen er stabilisatie.

enerszijds kun je zeggen dat de shedding een deel van het proces is anderszijds kwamen de verloren haren daarna niet meer terug.

Aantonen waarom werd ook lastig (volgens hen), aangezien de samenstelling zoals je zegt hetzelfde was.

Edit- ik heb je aanbevolen zoekopdracht geprobeerd en daarop vond ik het bericht dat sommige ingrediënten inactief zouden zijn en de oorzaak zou zijn waarom generieke middelen niet het gewenste effect bij iedereen hebben omdat veel medicijnen in de omloop niet danig getest worden.

Mogelijk is dit dus ook het geval bij de mijne.. snik..

Laatst gewijzigd door 2yonw3naht; 8 april 2023 om 00:42 Reden: Edit
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.