Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 november 2004, 12:06   #1
loiz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 4
Thumbs up Minoxidil werkt!

Hallo,

Bij mij is begin juli Alopecia Androgenetica vastgesteld. Mijn haar valt al jaren lang uit en het was de laatste maanden alleen maar erger was geworden. Dr. Plinck (ontzettend onvriendelijke man zonder enige vorm van medeleven) schreef mij minoxidil voor. Het was volgens hem geen hormonale kwestie, geen vitaminegebrek, geen stress: gewoon haaruitval. Nou lekker was dat!!!

Thuisgekomen ben ik op dit forum terecht gekomen en heb gekeken wat Alopecia Androgenetica was en wat de ervaringen met minoxidil waren.
Ik las eigenlijk alleen maar twijfelachtige verhalen over minoxidil. Echte succes verhalen bleven uit. Ik werd dus alleen maar verdrietiger, wetende wat de diagnose was en dat het voorheschreven middel waarschijnlijk niet zou helpen.

Desondanks ben ik begonnen met minoxidil. In het begin merkte ik niets. Als ik dan dacht (of eigenlijk hoopte) dat het hielp begon het weer opnieuw uit te vallen. Twee maanden nadat ik het gebruikte ging ik op vakantie. Tijdens die vakantie liep mijn haaruitval ontzettend terug. Ik dacht dat het kwam doordat ik geen stress meer had en probeerde niet te veel te hopen dat het door minoxidil kwam. Maar.... het wonder geschiedde: ook na mijn vakantie kwam de haaruitval niet terug! Het is nu inmiddels 2 maanden geleden dat ik enig resultaat merkte van minoxidil en 4 maanden geleden dat ik het ben gaan gebruiken.

Voorheen verloor ik 's ochtends 100 haren, als ik het waste wel meer en voelde ik echt de hele dag haren vallen op mijn blote armen als ik een t-shirt aan had. Als ik nu 's ochtends mijn haar kam boven de wasbak liggen er maximaal 10 haren in de wasbak. Ik zie geen haren meer in het doucheputje, geen haren meer op mijn kussen of kleren en als ik aan mijn haren trek heb ik meestal geen of hoogstens 1 of 2 haren in mijn hand..., terwijl er vroeger hele bossen loskwamen.

Ik heb langs mijn haargrens allemaal kleine haartjes groeien en mijn haar voelt inmiddels zelfs al een beetje dikker aan wanneer ik het was en er met mijn vingers doorheen gaan, minder hoofdhuid, meer haren. Ik zie het zelfs al een klein beetje. De oudere haren lijken ook een stuk steviger te zijn geworden. Ik ben dus een tevreden gebruikster van minoxidil. Heb ook geen droge hoofdhuid, vette haren o.i.d. Als het zo blijft zal het echt wel weer een beetje worden zoals vroeger hoop ik. Nooit meer helemaal, daar heb ik te lang voor rondgelopen met haaruitval, ben te veel haren kwijtgeraakt (heb nog ongeveer de helft van wat ik vroeger had).

De reden dat ik dit berichtje post is omdat ik het idee heb dat echte succuesverhalen hier achterwege blijven, omdat veel mensen die hun haaruitvalprobleem oplossen niet meer terugkeren naar het forum. Ik zeg heus niet dat minoxidil bij iedereen werkt. Maar bij mij in ieder geval wel. Ik hoop echt zo dat het zo blijft, en dat ik na het posten van dit bericht niet opeens weer bossen haar zal verliezen...

Ik wens iedereen in ieder geval veel sterkte en hoop dat iedereen de voor hem/haar beste oplossing zal vinden...

Groetjes,
Lois
loiz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 15:10   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Lois,

Fijn voor je!
Ik vind het ook jammer dat de mensen die geen haaruitval meer hebben vaak niet meer te vinden zijn op het web, wel begrijpelijk maar ook jammer omdat dit vaak mensen zijn die ons hoop en tips kunnen geven. Dus heel fijn dat jij wel iets van je laat horen!

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 15:16   #3
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoe kwam je erachter dat het AGA is? Gebruik je ook nog iets anders? Of alleen de minox?

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 17:56   #4
loiz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 4
Ik kwam er achter doordat dr Plinck een haarwortel onderzoek had gedaan. Minoxidil is het enige product dat ik gebruik. Verder doe ik niets speciaals, zelfs geen extra vitaminen o.i.d.
loiz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2004, 18:33   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Loiz,

Wat goed dat het voor je werkt!
Ik gebruik zelf nu bijna een jaar minoxidil (eerst de 2%, nu de 5%) -- naast nog tal van andere producten -- en ook voor mij blijkt het goed te werken. Net zoals jij merkte ik de eerste kleine nieuwe haartjes op aan mijn haarlijn.

Welk % minoxidil gebruik jij?
Nog veel succes!

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 19:22   #6
loiz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 4
Ik gebruik minoxidil 5%... 2% schijnt vaak minder goed te werken, begreep ik...
loiz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 10:16   #7
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
Dag Cloud en Loiz,

Mag ik jullie beiden vragen waar je je minox 5% bestelt? Ik zou het graag via internet willen bestellen, maar weet niet welk het best en goedkoopst is.
bedankt voor je reactie.

liefs,
sem
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 10:30   #8
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
hallo
Wilde effen vermelden dat ik deze site heb gevonden, maar er staan zoveel soorten minox in dat je niet weet welke je moet nemen! moet je de gewone 5% minox nemen?
https://www.xandrox.com/product.php

groetjes
sem
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 10:51   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem
hallo
Wilde effen vermelden dat ik deze site heb gevonden, maar er staan zoveel soorten minox in dat je niet weet welke je moet nemen! moet je de gewone 5% minox nemen?
https://www.xandrox.com/product.php

groetjes
sem
hee sem! het haarwoordenboekje kan je hier prima bij helpen. In de Xandrox-producten zit "azelaic acid" ofwel nonaandizuur, dat is het verschil met de "gewone" minox-producten van xandrox.com.
Verder heeft hij ook minox met Retin-A (tretinoine). Je kunt deze termen in het haarwoordenboekje opzoeken om te zien wat hiervan precies de voordelen zijn.
Als ik jou was zou ik het simpel houden en gewoon voor de "normale" minox 5% gaan. De minoxidil-versies waar bepaalde stoffen zijn weggelaten moet je alleen kopen als je weet dat je allergisch bent voor een van die stoffen (zeer onwaarschijnlijk). De Xandrox-minoxidil kan best ietsje beter zijn maar die is weer een stuk duurder. Bovendien adviseert Dr Lee alleen met Xandrox15 te beginnen als de gewone minox niet werkt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 17:50   #10
loiz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 4
Ik koop het zelf niet via internet. Ik haal het bij de Haarkliniek in Rotterdam (via de apotheek), voorgeschreven door dr. Plinck... Staat verder geen informatie op...
loiz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 18:12   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik koop het op www.minoxidil.com
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 23:20   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Hoi Loiz,

Wat goed dat het voor je werkt!
Ik gebruik zelf nu bijna een jaar minoxidil (eerst de 2%, nu de 5%) -- naast nog tal van andere producten -- en ook voor mij blijkt het goed te werken. Net zoals jij merkte ik de eerste kleine nieuwe haartjes op aan mijn haarlijn.

Welk % minoxidil gebruik jij?
Nog veel succes!

Cloud
Hallo Cloud,
Als je naast minoxidil nog tal van andere producten gebruikt, zoals je schrijft, hoe weet je dan welk product helpt?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 00:05   #13
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Hanna,

Ik ben eerst met minoxidil begonnen (eind november 03), en ben nadien pas vanalles beginnen bijvoegen. Mijn eerste nieuwe haartjes zag ik verschijnen in februari, wat dus ongeveer 2,5 maand na het starten met minoxidil was.
Met de lasercomb ben ik in januari 04 begonnen, de rest van de producten vanaf maart. Vandaar dat ik met zekerheid kan stellen dat minox bij mij voor hergroei zorgt.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 13:46   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Cloud,

Maar als minoxidil helpt, waarom gebruik je dan nog andere produkten?
Bedoel je dat minoxidil op zichzelf niet voldoende werkt?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2004, 14:01   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Hallo Cloud,

Maar als minoxidil helpt, waarom gebruik je dan nog andere produkten?
Bedoel je dat minoxidil op zichzelf niet voldoende werkt?
Minoxidil pakt bij alopecia androgenetica de oorzaak van het haarverlies niet aan. Het middel zorgt ervoor dat de haren op kunstmatige wijze in de groeifase worden gehouden. Aan het daadwerkelijke proces van haaruitval (DHT ontstaat uit testosteron, hecht zich aan androgeenreceptoren waardoor er een ontstekingsreactie ontstaat ==>> haar valt uit) doet minoxidil dan ook niets.

Langetermijnonderzoeken naar miunoxidil laten dan ook zien dat de haaruitval met minoxidil gigantisch kan worden vertraagd/uitgesteld, maar toch gaat het proces langzaam door.

Het is daarom heel verstandig om, naast minoxidil, ook andere producten te gebruiken die het proces kunnen stoppen. Zo kun je middelen slikken die het DHT-niveau omlaag halen, medicijnen gebruiken die zorgen dat de androgeenreceptoren inactief worden of topicals smeren die zorgen dat de ontstekingsreactie vermindert/verdwijnt. Pas dan ben je constructief bezig en is er kans dat alopecia androgenetica definitief wegblijft.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Effect frontaal en op de inhammen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 57 10 januari 2009 10:44
Duta, Rooscure en Minoxidil, Werkt het wel? kevin Medicijnen/haargroeimiddelen 7 8 augustus 2004 11:10
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10
Minoxidil werkt ?! Atlantis8000 Medicijnen/haargroeimiddelen 9 15 september 2003 20:26
Werkt Minoxidil ?? elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 15 31 augustus 2003 20:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.