Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 16 mei 2022, 14:52   #1
Sjaak1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2022
Berichten: 3
Geslacht:
'pinch' massage effectief

Ik houd het kort:

Jarenlang (10 jaar) hier rondgehangen op zoek naar de oplossing, nu al jaren niet meer.omdat het niet meer nodig is.

Ik wilde dit nog met jullie delen want al helpt het maar 1 iemand, dan gun ik het die persoon van harte..ik weet hoe het is..

Mijn situatie: sinds 15 jaar dunner wordend haar, diffuus haarverlies, echt tot het niveau van al redelijk kaal te zijn geworden..

Wat ik heb geprobeerd: Saw Palmetto, allerlei topicals, dermaroller, uien, knoflook, allerlei essentiele olieen, supplementen (Tom hagerty! Ja, I go way back) en waarschijnlijk nog heeel veel andere dingen...

Dan wat heeft gewerkt: uiteindelijk al een jaar of zeven 1/4 proscar (fina) per dag (zonder bijwerkingen): dit heeft mij haarverlies gestopt.

En dus sinds twee jaar massage + het trainen van spieren op en rondom mij hoofd (a la, jawel: hagerty). De massage heeft voor mij al het verschil gemaakt, van dun kalend, naar redelijke bos haar voor mijn leeftijd (36).

Belangrijk is dat ik sinds ik hiermee ben begonnen niks anders meer heb gedaan (behalve de fina) en dat ik dus vrij zeker kan zijn dat het voor mij werkt..

Mijn hoofdhuid is ook merkbaar dikker geworden, ik kan nu (bijna) en plooi huid tussen mijn vinger pakken boven op mijn hoofd.

YouTube video van hairguard komt beter in de buurt van de techniek dan dat ik het nu uit kan leggen:

https://m.youtube.com/watch?v=kOA9Giz2JMY

Voor mij geldt; ik gebruik zoveel kracht dat ik mijn armen train zonder naar de sportschool te hoeven. Je zou in het begin spierpijn en zere handen moeten hebben. Mochten hier klimmers op het forum zijn (ik klim zelf ook en ik heb het over vergelijkbare 'grip strength' als een goede Boulder/klim sessie. Dit noem ik om duidelijk te maken dat het niet om een relaxmassage voor je hoofd gaat ;-)

Methode:
Ik probeer mijn hoofdhuid vast de knijpen tussen duim en vingers (leg er altijd een handdoek op - werkt het beste met vochtig haar) en maak dan kleine draaiende en trekkende bewegingen. Ik deed het in het begin 10 minuten per dag, nu om de paar dagen. Terwijl ik masseer probeer ik de spieren op en rondom mijn hoofd aan te spannen en weer te ontspannen, je voelt dit dan in je handen..(als je niet weet hoe je dit doet: Google hagerty of scalp yoga of iets dergelijks)

Het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik echt effect zag..

Laatste opmerking; deze methode zou juist voor diffuus haarverlies niet zo goed werken maar voor mij is het echt een wondermiddel..100% gratis!

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

PS: excuus dat dit niet super helder uiteengezet is maar ik ben vader van twee kinderen en doe dit ff tussendoor
Sjaak1986 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.