Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2022, 12:17   #1
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Micro needling, hoe diep kan je gaan?

Ik ben nu sinds enkele weken met Minoxidil wat ik al langer gebruik aan het dermarollen.

Eerst ben ik begonnen met 0,3mm roller .dit voelde ik amper dus ben al gauw overgestapt op 0,5mm, ik rol heel mijn hoofd zeker 20-30 minuten lang om de 2 dagen. daarna ziet het wel iets rood met de 0,5mm in tegenstelling tot de 0,3mm maar er gaat daarna gewoon direct Minoxidil overheen. ik merk geen bijwerkingen en ook prikt het niet.

wel vraag ik mij af met hoeveel mm roller je kan gaan tot je bij de haarzakjes bent? ik wil eens met langere naalden gaan proberen maar zonder de haarzakjes kapot te boren.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2022, 07:54   #2
Marco Veen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2022
Berichten: 38
Geslacht:
Als je zoekt in het Engels dan kom je een interessante website (healthine) tegen die aangeeft dat je gemiddeld 0.25mm tot 1.0mm behoort te gebruiken. Daarboven is vooral bij acne en littekenweefsel. Er staat niet dat je (dieper) je haarwortels vernield, maar goed zal het mogelijk niet zijn. Dus je kunt wel ietsje dieper proberen te gaan. Succes en laat weten of je effect merkt?
Marco Veen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2022, 19:23   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Ik zou je aanraden om wat meer te verdiepen in de materie. Het loont om wat leeswerk te verrichten voordat je aan dergelijke dingen begint.
Sowieso zou ik een roller sterk afraden..
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2022, 19:36   #4
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco Veen Bekijk bericht
Als je zoekt in het Engels dan kom je een interessante website (healthine) tegen die aangeeft dat je gemiddeld 0.25mm tot 1.0mm behoort te gebruiken. Daarboven is vooral bij acne en littekenweefsel. Er staat niet dat je (dieper) je haarwortels vernield, maar goed zal het mogelijk niet zijn. Dus je kunt wel ietsje dieper proberen te gaan. Succes en laat weten of je effect merkt?
Ik had juist weer ergens gelezen dat er een proef gedaan was met 1,5mm dermarollen . de personen die dat deden en minoxidil erbij gebruikte kregen 2 keer zoveel meer haargroei als de groep zonder dermarollen die enkel minox gebruikten.

er is ergens wel een bericht van een arts op youtube die zegt dat je wel je haarwortels kan vernielen met te diep prikken







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ik zou je aanraden om wat meer te verdiepen in de materie. Het loont om wat leeswerk te verrichten voordat je aan dergelijke dingen begint.
Sowieso zou ik een roller sterk afraden..
ik heb al zoveel gelezen maar vaak is het overal weer anders zodat je niet echt weet wat waarheid is. zelfs verhalen van artsen zijn niet allemaal hetzelfde .

ik ga nu over op een dermapen, maar waarom zou jij een roller afraden?

met rollers worden goede resultaten behaald . ik stap zelf over op een dermapen omdat ik rollen te pijnlijk vind. en dermapen schijnt minder pijn te doen.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2022, 23:11   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Ik had juist weer ergens gelezen dat er een proef gedaan was met 1,5mm dermarollen . de personen die dat deden en minoxidil erbij gebruikte kregen 2 keer zoveel meer haargroei als de groep zonder dermarollen die enkel minox gebruikten.

er is ergens wel een bericht van een arts op youtube die zegt dat je wel je haarwortels kan vernielen met te diep prikken









ik heb al zoveel gelezen maar vaak is het overal weer anders zodat je niet echt weet wat waarheid is. zelfs verhalen van artsen zijn niet allemaal hetzelfde .

ik ga nu over op een dermapen, maar waarom zou jij een roller afraden?

met rollers worden goede resultaten behaald . ik stap zelf over op een dermapen omdat ik rollen te pijnlijk vind. en dermapen schijnt minder pijn te doen.
alles wat je wil weten staat hier:
https://www.hairlosstalk.com/interac...d-such.119653/

ik heb sinds 2 weken een dermapen (van amazon voor 30 euro ofzo) veel fijenr dan een roller (heb ik het nog niet eens over de schadeljike effecten van rollen).

Ik doe het nu zelf 1x per 2 weken op 1,5mm (wil evt opbouwen naar 2 mm)
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 11:26   #6
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
alles wat je wil weten staat hier:
https://www.hairlosstalk.com/interac...d-such.119653/

ik heb sinds 2 weken een dermapen (van amazon voor 30 euro ofzo) veel fijenr dan een roller (heb ik het nog niet eens over de schadeljike effecten van rollen).

Ik doe het nu zelf 1x per 2 weken op 1,5mm (wil evt opbouwen naar 2 mm)
Bedankt voor de link.

Ik was nog maar 3 weken bezig met rollen en heb nu ook een dermapen van dr pen , er zit een qr code op om op echtheid te controleren. deze is ook oplaadbaar en gisteren binnen gehad. ik moet hem dus nog proberen.

Is alleen 1x per 2 weken niet weinig? volgens mij mag je tussendoor ook vaak op 0,3mm voor betere opname van bv minoxidil.. op youtube was er iemand net een schema van verschillende dieptes per week. hij deed idd ook eens per 2 weken heel diep. https://youtu.be/zbZQaMTcqtc?list=LL

moet je de dermapen dieper afstellen tov een roller om hetzelfde effect te krijgen? want 1,5 of 2mm lijkt me anders wel een bloedbad te geven. als ik rol met 0,5 mm en zet er een beetje druk op dan bloed het al. rollen is in ieder geval geen prettig gevoel. alleen met 0,3mm vind ik het wel gaan.

Laatst gewijzigd door hairry; 15 november 2022 om 11:35
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 18:18   #7
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Bedankt voor de link.

Ik was nog maar 3 weken bezig met rollen en heb nu ook een dermapen van dr pen , er zit een qr code op om op echtheid te controleren. deze is ook oplaadbaar en gisteren binnen gehad. ik moet hem dus nog proberen.

Is alleen 1x per 2 weken niet weinig? volgens mij mag je tussendoor ook vaak op 0,3mm voor betere opname van bv minoxidil.. op youtube was er iemand net een schema van verschillende dieptes per week. hij deed idd ook eens per 2 weken heel diep. https://youtu.be/zbZQaMTcqtc?list=LL

moet je de dermapen dieper afstellen tov een roller om hetzelfde effect te krijgen? want 1,5 of 2mm lijkt me anders wel een bloedbad te geven. als ik rol met 0,5 mm en zet er een beetje druk op dan bloed het al. rollen is in ieder geval geen prettig gevoel. alleen met 0,3mm vind ik het wel gaan.
waarom zou 1x per 2 weken te weinig zijn? zegt je gevoel dat of haal je dat uit de literatuur?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 23:35   #8
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
waarom zou 1x per 2 weken te weinig zijn? zegt je gevoel dat of haal je dat uit de literatuur?
0,3mm rollen is vooral bedoeld voor betere opname van minoxidil etc.

alleen 1x per 2 weken rollen zal doorgaans niet elke dag die daartussen zit voor betere opname van minoxidil zorgen. voor een 0,3mm roller word tenminste 3x per week rollen aangeraden.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 23:55   #9
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
0,3mm rollen is vooral bedoeld voor betere opname van minoxidil etc.

alleen 1x per 2 weken rollen zal doorgaans niet elke dag die daartussen zit voor betere opname van minoxidil zorgen. voor een 0,3mm roller word tenminste 3x per week rollen aangeraden.
Maar dan ga je nu 2 methodes combineren? Is dat verstandig?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2022, 12:15   #10
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Maar dan ga je nu 2 methodes combineren? Is dat verstandig?
Dat doen anderen ook en op youtube laten ze daarvan goede resultaten zien
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2022, 15:03   #11
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
alles wat je wil weten staat hier:
https://www.hairlosstalk.com/interac...d-such.119653/

ik heb sinds 2 weken een dermapen (van amazon voor 30 euro ofzo) veel fijenr dan een roller (heb ik het nog niet eens over de schadeljike effecten van rollen).

Ik doe het nu zelf 1x per 2 weken op 1,5mm (wil evt opbouwen naar 2 mm)
Ik heb vanmiddag voor het eerst mijn dermapen gebruikt , het bloedde flink bij mij . en ik had hem nog maar op 1mm staan.

bloed het bij jou ook zo erg?

ik zie op youtube dat mensen de dermapen gebruiken op 2mm en geen bloed hebben. ik vermoed dat ze de huid alleen maar aaien . ik maak stampende bewegingen met de pen. als ik heel los erop ga kan ik hem ook wel op 2mm zetten.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2022, 23:02   #12
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Ik heb vanmiddag voor het eerst mijn dermapen gebruikt , het bloedde flink bij mij . en ik had hem nog maar op 1mm staan.

bloed het bij jou ook zo erg?

ik zie op youtube dat mensen de dermapen gebruiken op 2mm en geen bloed hebben. ik vermoed dat ze de huid alleen maar aaien . ik maak stampende bewegingen met de pen. als ik heel los erop ga kan ik hem ook wel op 2mm zetten.
Ik heb vandaag op 1,5mm gedaan en wat bloed ja. Je hoort de pen het meeste werk te laten doen. Je kan evt. wat navraag doen op engelse fora.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2022, 00:32   #13
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ik heb vandaag op 1,5mm gedaan en wat bloed ja. Je hoort de pen het meeste werk te laten doen. Je kan evt. wat navraag doen op engelse fora.
Ga je heen en weer met de pen of stip je aan van plek naar plek?

bij mij deed het wel echt pijn. gebruik jij lidocaine zalf? ik doe zonder verdovende creme erop maar ben van plan om dat wel te gaan kopen.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2022, 19:16   #14
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Ga je heen en weer met de pen of stip je aan van plek naar plek?

bij mij deed het wel echt pijn. gebruik jij lidocaine zalf? ik doe zonder verdovende creme erop maar ben van plan om dat wel te gaan kopen.
ik maak kleine rondjes. geen verdovende creme
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2022, 11:39   #15
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
ik maak kleine rondjes. geen verdovende creme
Ik heb nu verdovende creme besteld. ik hoop dat het daarmee makkelijker gaat. ik voelde de trillingen van de pen ook in mijn schedel en is niet prettig.

de roller vind ik eerlijk gezegd dan toch een stuk aangenamer. ook bestrijk je met de roller gelijk meer en groter oppervlak waar je met de pen veel langer bezig bent.

ik heb ook het idee dat de dermapen veel meer geweld is dan een dermaroller. ik had de dagen erna meer napijn van de dermapen dan van de roller.
hairry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.