Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2009, 16:25   #1
sinistra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 2
Haaruitval door medicatie

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier en wil graag mijn verhaal kwijt. eventuele tips en adviezen zijn welkom

Al jaren slik ik prozac (antidepressiva) een zeldzame bijwerking hiervan is haar uitval. Hier heb ik nooit last van gehad tot vorig jaar. Ik kreeg diverse kale plekker die steeds groter werden. Op een gegeven moment was ik meer kaal dan dat ik haar had. Ik heb toen alles gelijk gemaakt en heel langzaam groeide mijn haar weer aan. Uiteraard ben ik hier mee naar de huisarts geweest. Deze gaf gelijk de prozac de schuld en verder onderzoek was overbodig. Na lang aandringen ben ik toch verwezen naar de dermatoloog en ook deze vond prozac de meest voor de handliggende oorzaak. Mij haar groeide weer aan maar als het langer werd dan 2 cm ging het weer fout. Ik hield het daarom kort. Nu heb ik al een tijdje weer wat langer haar en het ging goed. echter verschijnt er nu weer een kale plek op mijn achterhoofd die met de dag groter word.

Nu hoor ik jullie denken stop met die prozac. Maar dat is geen optie. Ik zal jullie het verhaal besparen waarom ik dit middel slik. Vergelijkbare medicijnen heb ik geprobeerd, maar of gaven een negatief effect of mijn haar probleem bleef bestaan.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet, mijn haar weer kort doen? of misschien zelfs een haarstuk overwegen als het erger word.

Misschien hebben jullie nog tips? zo niet heb ik in ieder geval even mijn hart kunnen luchten
sinistra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 19:51   #2
leelou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 5
haaruitval door medicatie

Hey Sinistra,

Ik heb precies hetzelfde als jij...ook haaruitval door a.d. ik ben deze week geswitched van efexxor naar lexapro en hoop maar dat ik nu die vervelende bijwerking kwijt ben...
Ik ben door de loop van de jaren zeker de helft van mijn haren kwijt geraakt...
Ik ben heel erg op zoek op het internet naar allerlei oplossingen, maar tot op heden nog niet echt wat gevonden...
Ik slik allerlei vitamine complexen, was mijn haar met rooscure...echter nog geen verbetering.
Ben benieuwd wat jij allemaal onderneemt tegen het steeds dunner worden van je haar.
leelou is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 20:54   #3
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
heeft iemand van julllie ervaring met sipralexa? Ik ben er erg benieuwd naar!! Ik slik iedere dag een 1/2 tabletje,een hele lage dosis dus maar ben er toch niet helemaal gerust in!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 21:11   #4
sinistra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 2
Hey leelou!

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben
Wat ik gebruik voor mijn haaruitval zijn inderdaad ook voedingsuplementen. Verder was is mijn haar met parfumvrije shampoo. Ik merk dat dit mijn haar wat sterker maakt (of eigenlijk minder breekbaar) Die van neutral is erg fijn maar ik zelf sweer bij die van eucerin. Die is bij de apotheek verkrijgbaar en maakt je hoofdhuid ook lekker zacht

Welke supplementen gebruik jij eigenlijk?

Heidiken wat betreft je vraag: Ik heb ook sipralexa geslikt en ik had nog steeds haar problemen. Nu komt die bijwerking niet bij iedereen voor en ik slikte ook een stuk hogere dosis dan jij. Ik zou zeggen hou het in de gaten en misschien heb je wat aan mijn shampoo tip
sinistra is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 01:15   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sinistra,
Voor 't geval de aandoening erger wordt (wat niet te hopen is), zou je je toch alvast kunnen gaan verdiepen in de vele soorten pruiken/haarwerken. Zodra je er dan eentje hebt uitgezocht en aangeschaft, heb je in ieder geval iets in huis waarmee je er weer leuk uit kunt zien, zodat je je meer op je gemak voelt.
In de rubriek Haarwerken van dit forum vind je al veel info en ook nog 't één en ander op mijn website:
http://home.hetnet.nl/~haarwerken/index.htm
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 19:27   #6
leelou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 5
Hey Sinistra

Ik slik een heleboel multi vital forte van bonusan, biotine, ijzertabletjes, visolie, candinorm, pau d'arco en biodophilus....daarnaast ben ik vrijwel suikervrij eet me kapot aan groentes + elke dag een bak sla...(ik moet wel vreselijk gezond worden ;-) maar het stoppen van de haaruitval ho maar

Wat slik jij? En wat zijn jouw ervaringen met het switchen van a.d. en was er een middel bij waarvan je geen haaruitval kreeg?

Je zit te denken aan een haarwerk? Wat ben je van plan om te gaan doen? Ik denk er ook wel over na...maar heb nog steeds goede (waarschijnlijk nutteloze) hoop dat het na een tijdje met goed eten, vitamines en switchen a.d. over zal gaan . Als ik momenteel aan mijn haar trek trek ik er zo een stuk of vijf uit mijn hoofdhuid....steeds diepere inhammen en bovenop schijnt het al behoorlijk door..snif snif....
leelou is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 19:30   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Leelou,

Met een haarwerk/pruik op je hoofd kun je toch hoop houden, al is het tegen beter weten in. Doe ik ook.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 19:58   #8
leelou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 5
Hanna

Hoe was de stap voor jou naar een haarwerk?? Wat voor haarwerk heb jij? Hoe bevalt het en wat zijn de daaraan verbonden kosten?

Ik krijg steeds dunner wordend haar bovenop en wil eigenlijk niet mijn eigen haar kwijt, maar iets wat aan mijn eigen haar bevestigd kan worden (permanent) een soort weaving ofzo...

Ik woon in de buurt van Amsterdam kun je me daar iemand aanbevelen??
leelou is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 20:03   #9
leelou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 5
Heidiken

Ehm volgens mij is sipralexa hetzelfde als lexapro...en dat heb ik sinds kort dus ook...na de overstap in de hoop dat het nu beter zal gaan met mijn haar.
Maar elke a.d. kan als bijwerking haaruitval hebben. Ook met dit middel zijn er voldoende berichtgevingen te vinden van vrouwen die er haaruitval van krijgen...maar de ene heeft het wel bij het ene middel en niet bij het andere (schijnt) dus dat is gewoon een kwestie van uitproberen...
leelou is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 00:12   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leelou Bekijk bericht
Hoe was de stap voor jou naar een haarwerk?? Wat voor haarwerk heb jij? Hoe bevalt het en wat zijn de daaraan verbonden kosten?

Ik krijg steeds dunner wordend haar bovenop en wil eigenlijk niet mijn eigen haar kwijt, maar iets wat aan mijn eigen haar bevestigd kan worden (permanent) een soort weaving ofzo...

Ik woon in de buurt van Amsterdam kun je me daar iemand aanbevelen??
Als je denkt dat je je eigen haren dan af moet scheren: misverstand, je hoeft je haren niet af te scheren of korter te knippen.
Hoe de stap voor mij was? Medicatie gaf allergie en andere medicatie teveel bijwerkingen, dus dan maar een pruik.
De kosten zijn helemaal afhankelijk van wat je wilt en/of nodig hebt. Een kortharig synthetisch pruikje kan goed van kwaliteit zijn en leuk staan voor weinig geld (vanaf 70 euro) Pruiken van mensenhaar zijn duurder, maar de prijs is dan ook weer afhankelijk van de knooptechnieken, welke haarsoort er precies gebruikt is, e.d. Ik heb een website gemaakt over de meest gestelde vragen: http://home.hetnet.nl/~haarwerken/index.htm

Extensions, weavings, e.d. zijn alleen voor mensen met gezond haar, want bij zwakke haren veroorzaken ze kale plekken. Daarvoor is al vaak gewaarschuwd op dit forum door lotgenoten die dat is overkomen. Een integere kapper zal ook weigeren extensions te plaatsen bij een haaruitvalpatiënt.

Laatst gewijzigd door Hanna; 1 juli 2009 om 00:14
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 22:14   #11
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
hey sinistra, gezien de datum sinds je dit gepost heb, vraag ik me af hoe het nu gaat...
Mijn ervaring met Lexapro is dat, toen ik het ging gebruiken mijn inhammen behoorlijk snel achter uit gingen!.. (ik dacht dit is goed mis). Maar na een tijdje er niet opgelet te hebben, zag ik dat de inhammen weer net zo waren als voorheen.
sinds een week ben ik met Lexapro gestopt.. en ja hoor de inhammen kruipen weer omhoog!.
Ik ga er gewoon vanuit dat het zich weer herstelt.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 20:31   #12
Lias87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 4
Stoppen met die prozac troep en 5htp (natuurlijk product) slikken.. is niet chemisch en werkt stukke efficienter dan die rommel uit de vorige eeuw.

Wordt afgeraden omdat ze er dan lekker veel geld aan kunnen verdienen .

Minimaal vitamine pillen erbij pakken (dagelijks)

Laatst gewijzigd door Lias87; 15 maart 2010 om 20:34
Lias87 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 20:41   #13
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lias87 Bekijk bericht
Stoppen met die prozac troep en 5htp (natuurlijk product) slikken.. is niet chemisch en werkt stukke efficienter dan die rommel uit de vorige eeuw.

Wordt afgeraden omdat ze er dan lekker veel geld aan kunnen verdienen .

Minimaal vitamine pillen erbij pakken (dagelijks)
Ik vind dat een heel gevaarlijke en ondoordachte uitspraak van je.

Laat ik er dan maar gauw bijzeggen dat als je overweegt om met die 'troep' te stoppen, dit wel in overleg met je huisarts of psycholoog gaat doen!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 20:53   #14
Lias87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 4
haal je gewoon bij de drogist easy as it gets.. stoppen met prozac ga je echt niet dood van. het is een serotine booster..... meer serotine = beter gevoel en meer zelfvertrouwen.
Alsof je jezelf ophangt ofso als je met de prozac stopt... het is geen middel om je hart op gang te houden ofso!! en doet ook niets essentieels met inwendige organen, pak zelf ook soms 5htp.

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening . Ik heb iig gedaan wat ik kan

Laatst gewijzigd door Lias87; 15 maart 2010 om 21:03
Lias87 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 21:51   #15
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
Ik lees al een tijdje mee, maar vond het nav de vorige reactie hoognodig om maar eens te registeren. De meeste reacties hier op Haarweb vind ik hartverwarmend, en ik kan er steun uit putten te weten dat ik niet de enige ben die gewoon baalt van alles, maar de reactie van Lia vind ik werkelijk zo stuitend dat ik daar gewoon op móet reageren. Niet om te rellen, maar om alles even in perspectief te zetten.
Het schrijven van dergelijke reacties met bewoordingen zoals "stoppen met proza ga je echt niet dood van" is namelijk niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens onwaar. Iemand aanraden om te stoppen met anti-depressiva is simpelweg idioot. Sowieso vind ik dat je dergelijke zaken niet op een forum moet bespreken, iets wat openbaar is, en wat elke gek kan lezen.
Vandaag gehoord: een broertje van een kennis heeft een zelfmoordpoging ondernomen, al een tijdje gestopt met antidepressiva en ernstig depressief de afgelopen maanden. Zeggen dat je niet doodgaat aan het stoppen van het nemen van prozac is dan een beetje wrang niet? Bah.
Een eigen mening is belangrijk, het onderbouwen van een dergelijke mening nog veel belangrijk.
chrissey is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw...en plotselinge haaruitval Sanxx Haarproblemen bij vrouwen 66 11 oktober 2011 15:52
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.