Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 mei 2011, 23:06   #1
ede
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2011
Berichten: 1
Thumbs up Eindelijk een oplossing en mijn haar terug na 18 jaar!!

Hallo iedereen, ik ken dit forum al een aantal jaren maar nooit er zelf actief op geweest. Wel veel gelezen in mijn zoektocht naar een oplossing voor mezelf. Ik heb al van in mijn jeugd last van haaruitval, kale plekken, AA, stress gerelateerd en ook een deel erfelijk. Dat is althans wat ik altijd al hoorde van dokters en ook dat er eigenlijk niks aan te doen was. Ik moest me vooral "rustig houden" maar hoe erger het werd hoe minder ik eerlijk gezegd rustig kon blijven!

Ik heb in al die jaren al een beetje alles geprobeerd naar mijn mogelijkheden, van pilletjes tot lotions, de pil nemen, veranderen, stoppen enz tot een eerste stap naar een haarwerk. Dit ging mij persoonlijk te ver en was me ook te duur dus ben ik blijven zoeken naar een oplossing. Ondertussen was het zo erg dat ik echt niet meer wilde buiten komen. Gaan zwemmen bv of gewoon nog maar op een zomerse dag buitenkomen werd voor mij een last.

Toen probeerde ik een tijdelijke oplossing, een camouflage spray, die was voor mij echt een eerste opluchting, omdat het het uiterlijk toch wel aanzienlijk veranderde, maar in de zon lopen en zweten, naar de sauna gaan, zwemmen, in de regen lopen, zijn toch allemaal dingen die je hier beter niet mee doet, wil je nog treffelijk buitenkomen. Nog steeds had ik echter die eindeloze haaruitval! De kost van dit product is ook niet te onderschatten vind ik , maar goed, ik moest er iets mee doen.

Tot op een dag, en dat is nog niet zo lang geleden, een 5 tal maanden terug, ik een boek over geneeskrachtige kruiden in mijn handen had. Ik ging op zoek naar "symptomen" (nog maar eens) en vond een lijst van kruiden. Op datzelfde moment stond er in de krant een groot krantenartikel over 1 welbepaald kruid, en alles kwam samen: waterkers.

Meteen opgezocht waar ik dit kon vinden -knip door moderator-

Laatst gewijzigd door Martijn; 11 mei 2011 om 22:09 Reden: reclame verwijderd
ede is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 22:12   #2
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Hoi Ede,

Welkom op HaarWeb. Zoals je ziet, heb ik je bericht aangepast. Hoe goed bedoeld je bericht ook is, het is op HaarWeb niet toegestaan om reclame te maken zonder toestemming van de webmaster. Bovendien staat je bericht in het verkeerde forum, dus heb ik het voor je verplaatst.

Groeten,
Martijn
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 12:34   #3
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ede Bekijk bericht
Hallo iedereen, ik ken dit forum al een aantal jaren maar nooit er zelf actief op geweest. Wel veel gelezen in mijn zoektocht naar een oplossing voor mezelf. Ik heb al van in mijn jeugd last van haaruitval, kale plekken, AA, stress gerelateerd en ook een deel erfelijk. Dat is althans wat ik altijd al hoorde van dokters en ook dat er eigenlijk niks aan te doen was. Ik moest me vooral "rustig houden" maar hoe erger het werd hoe minder ik eerlijk gezegd rustig kon blijven!

Ik heb in al die jaren al een beetje alles geprobeerd naar mijn mogelijkheden, van pilletjes tot lotions, de pil nemen, veranderen, stoppen enz tot een eerste stap naar een haarwerk. Dit ging mij persoonlijk te ver en was me ook te duur dus ben ik blijven zoeken naar een oplossing. Ondertussen was het zo erg dat ik echt niet meer wilde buiten komen. Gaan zwemmen bv of gewoon nog maar op een zomerse dag buitenkomen werd voor mij een last.

Toen probeerde ik een tijdelijke oplossing, een camouflage spray, die was voor mij echt een eerste opluchting, omdat het het uiterlijk toch wel aanzienlijk veranderde, maar in de zon lopen en zweten, naar de sauna gaan, zwemmen, in de regen lopen, zijn toch allemaal dingen die je hier beter niet mee doet, wil je nog treffelijk buitenkomen. Nog steeds had ik echter die eindeloze haaruitval! De kost van dit product is ook niet te onderschatten vind ik , maar goed, ik moest er iets mee doen.

Tot op een dag, en dat is nog niet zo lang geleden, een 5 tal maanden terug, ik een boek over geneeskrachtige kruiden in mijn handen had. Ik ging op zoek naar "symptomen" (nog maar eens) en vond een lijst van kruiden. Op datzelfde moment stond er in de krant een groot krantenartikel over 1 welbepaald kruid, en alles kwam samen: waterkers.

Meteen opgezocht waar ik dit kon vinden -knip door moderator-
Ik wil daar wel meer over weten anders... WATERKERS? Lijkt te simpel....
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 12:53   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Ik wil daar wel meer over weten anders... WATERKERS? Lijkt te simpel....
Jij had al je haren toch al terug inmiddels toch???
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 07:54   #5
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Jij had al je haren toch al terug inmiddels toch???
Nou Ambo bijna alles.... Ik heb nog een klein kaal plekje over dus ik denk nog 2 keer ziekenhuis en dan is het klaar... en dan moet het natuurlijk nog groeien met de hooop dat het niet uit valt, maar elke extra ondersteuning is welkom uiteraard... Ik geloof niet in auto imuum... waarom slaat bij de een behandeling aan en bij de ander niet en ik had zo een raar ziektebeeld verloop tegen over de rest dat ik mijzelf nog steeds afvraag hoe het zover is gekomen en wat ik had kunnen doen om het niet zover te laten komen maar ik ben nog steeds erg blij!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 12:48   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
maar ik ben nog steeds erg blij!
En daar gaat het om...

Plaats je nog eens foto´s (hoeft niet alleen van je haar hoor... )?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 13:27   #7
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
En daar gaat het om...

Plaats je nog eens foto´s (hoeft niet alleen van je haar hoor... )?
Wel on toppic blijven he Ambo
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2011, 20:44   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Wel on toppic blijven he Ambo
Dan alleen van je haar maar...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 02:39   #9
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
toevallig dat die poster zijn eerste bericht hier direct reclame maakt voor een produkt

ben ik nu de enige dat hier een scam ruikt
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 02:56   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
toevallig dat die poster zijn eerste bericht hier direct reclame maakt voor een produkt
ben ik nu de enige dat hier een scam ruikt
Nee, je bent niet de enige, en de link naar de website is meteen verwijderd.
Maar is het niet geweldig? Eerder werd melding gemaakt van genezing door het eten van kiwi's en nu door waterkers.
Dat betekent dus dat areata wordt veroorzaakt door het onvoldoende eten van fruit en groenten.
Mensen met areata totalis of universalis eten dus helemaal nooit fruit noch groenten.
Klopt dat, Martijn?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 22:36   #11
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Ik zal eens wat meer fruit gaan eten... :-)

Toevallig heb ik sinds kort weer wat donkere plukjes op mijn hoofd en moet ik mijn hoofd eens per twee weken scheren, omdat het anders op gaat vallen. Ik eet echt geen twee stuks fruit per dag, maar wel twee sneetjes pompoenbrood (pompoen --> zink). Nee, alle fruit, groente en andere geweldige ideeen zijn volgens mij gewoon onzin: wat mij betreft accepteren en rustig doorgaan met alle normale dingen, zelfs na ongeveer 18 jaar kun je dan blijkbaar weer een paar plukjes haar krijgen!
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2011, 08:23   #12
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Na 18 jaar! Dat is toch ook typisch......
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2011, 14:14   #13
latitia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 139
Kan kloppen hanna, ik eet ook zelden fruit :/
latitia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2011, 14:20   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ook geen tomaten, paprika's, komkommers, gourgettes, aubergines?
Dat zijn namelijk ook allemaal vruchten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2011, 10:39   #15
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
waterkers, kiwi's... hoe naief allemaal. ik heb altijd veel groenten en fruit gegeten en toch kreeg ik plots kale plekken. en als actief sporter werden de zinktabletjes, selenium en B-vitamines ook regelmatig gebruikt.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.