Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2007, 10:07   #196
Ed rakket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 36
Thumbs down onderbinding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polleke Bekijk bericht
Hey mensen,

Ik zag dat niemand hier die onderbinding heeft laten doen, dus dacht ik zal toch es replyen: ik namelijk wel.

Mij is overigens verteld dat de adertjes die worden dichtgeschroeid meer DHT met zich meevoeren dan de andere aders die voor bloedtoevoer naar de hoofdhuid zorgen.

Desalniettemin zou ik iedereen afraden om deze behandeling te laten doen. In de eerste maanden na de behandeling ben ik enorm veel haar éxtra verloren, met bossen tegelijk trok ik ze uit. Ik had erg veel haar nog en heb de behandeling als preventief middel ingezet, maar erna was mijn kruin erg ver verdund. Gelukkig hield het wel op en misschien is het zelfs wel zo dat ik nu nog een best goed begroeide voorkant van mn hoofd heb dankzij de behandeling, wie zal het zeggen... maar intussen heb ik het scheermes er toch bij gepakt. (Gelukkig ben ik zo ook vét lekker )

Bespaar je de moeite en die euro's. Als de kans er in zat dat het zou werken prima, dan is het de gok mijns inziens echt wel waard. Maar als je zulke negatieve effecten ook eventueel kunt ervaren... dan zou ik zeggen doe het niet.

groetjes, Polleke
Onderbinding.

Ik heb dus ook een onderbinding laten doen 10 jaar geleden. En toch moet ik je zeggen dat ik in die 8 jaar totaal geen last heb gehad van haaruitval.
Kon er gewoon aan trekken zonder dat er ook maar 1 haar in mijn handen bleef zitten.
De ingreep was simpel werd mij verteld maar toch was het een nare toestand. In die periode erna heb ik ook best wel last gehad van de littekens. (maar dat lijkt me normaal) het was niet ontstonken ofzo maar erg gevoelig..zelfs een jaar erna nog.
Volgens mij heeft het wel gewerkt omdat ik nu 10 jaar later ineens weer veel uitval heb.
Gek genoeg hoor je niet veel over deze ingreep. Dus misschien is het wel achterhaald.
Zou hem dus nu volgens hun weer moeten doen maar ik ben er klaar mee. Mijn haar begint nu best dun te worden en ik zie het niet zitten om zo mijn hele kop onder de littekens te hebben. Heb er al 6 op mijn hoofd. (die overgens niet erg groot zijn)
Ik zit nu maar te wachten totdat je een zakje stamcellen kan halen bij het kruitvat wat je op je hooft kan strooien en s'morgens wakker word met rasta haar.

gr. ed
Ed rakket is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 15:54   #197
Pieter_100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1
Onderbinding

Ik wil de discussie over onderbinding weer nieuw leven inblazen omdat ik 'ervaringsdeskundig' ben. Destijds waren er nl. nogal veel vragen op dit forum over hoe deze ingreep precies gaat en wat de effecten ervan zijn.

Ik heb hem 3 jr geleden laten uitvoeren en voel me opgelicht omdat het bij mij niet alleen niet werkt, maar ook nog eens een averechts effect lijkt te hebben. Toen ik de onderbinding liet uitvoeren had ik slechts beginnende inhammen, sindsdien is het haar op de gehele bovenkant van mijn hoofd in versneld tempo dunner geworden.
Bovendien heb ik een aantal vervelende bijwerkingen want sindsdien heb ik een uitermate gevoelige hoofdhuid, daarnaast heb ik vaak een branderig gevoel op mijn hoofd en heb ik ook vaak hoofdpijn.

Ik ben één keer terug geweest om te klagen over het resultaat, toen kreeg ik te horen dat ik maar propecia moest gaan slikken. Toen ik aangaf dat mijn vriendin en ik bezig waren met kinderen en ik daarom mijn twijfels had over deze medicijnen, kreeg ik te horen dat het makkelijk samen kon.
Navraag bij een bevriende arts, heeft mij geleerd dat het slikken van deze medicijnen levensgevaarlijk is voor de ongeboren baby. Bovendien werden er vraagtekens gesteld door deze arts bij het hele fenomeen onderbinding.
Pieter_100 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 10:40   #198
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Onderbinding

Beste Pieter,

Jammer dat je geen resultaat heb gehad met onderbinding. Echter, logisch is dat wel.

1/ Het hoofd is gezegend met de meeste bloedvaten in vergelijking met andere delen van het lichaam. Bij onderbinding worden er 4 bloedvaten (2 links en 2 rechts) afgebonden. Dat is in verhouding tot het aantal bloedvaten zo weinig dat die andere bloedvaten het werk simpel overnemen. Eventueel worden dunne bloedvaten wat dikker.

2/ De theorie achter onderbinding is gelegen in de gedachte dat er dan minder bloedtoevoer, cq dihydrotestosteron (de omzetting vanuit testosteron) naar het bovenhoofd gaat. We weten echter al lang dat het daar niet om gaat. Je wordt niet kaal door een teveel aan (dihydro) testosteron. Je haar valt uit omdat je haarwortels hebt geërfd die gevoelig zijn voor dat dihydrotestosteron. Daarmee is dan het succes van Propecia verklaard. Propecia werkt namelijk op de omzetting van testosteron naar dihydrotestosteron.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Diksy
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 08:34   #199
Ed rakket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 36
Word moe van het vechten tegen die kaalheid. , onderbinding, fina, niks lijkt bij mij mog te werken. schud s'morgens zo'n 20 haren uit mijn hoofd. Vroeg me af of het nog zin zo hebben om over te stappen op duta. (of zal dat ook niks helpen?)
Ed rakket is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 08:40   #200
Ed rakket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 36
Beste Pieter,
Heb jij het ook bij schumacher laten doen? Ik heb het nu 10 jaar geleden laten doen. hoofdhuid is nu nog gevoelig dus daar blijf je nog wel even last van houden. Ben destijds ook is terug geweest omdat ik niet tevreden was en het gevoelig was. Maar had bij mij toch wel een idee dat het iets hielp.Ik heb in die periode daarna echt minder uitval gehad. Nu 10 jaar later zie ik het gewoon voor mijn ogen naar beneden vallen. ; ( Wat moest jij d'r nou voor betalen? Bij mij was dat 3500 gulden (1600 euro)
suc6

Laatst gewijzigd door Ed rakket; 13 augustus 2007 om 08:45
Ed rakket is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2007, 21:59   #201
franky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_100 Bekijk bericht
Ik wil de discussie over onderbinding weer nieuw leven inblazen omdat ik 'ervaringsdeskundig' ben. Destijds waren er nl. nogal veel vragen op dit forum over hoe deze ingreep precies gaat en wat de effecten ervan zijn.

Ik heb hem 3 jr geleden laten uitvoeren en voel me opgelicht omdat het bij mij niet alleen niet werkt, maar ook nog eens een averechts effect lijkt te hebben. Toen ik de onderbinding liet uitvoeren had ik slechts beginnende inhammen, sindsdien is het haar op de gehele bovenkant van mijn hoofd in versneld tempo dunner geworden.
Bovendien heb ik een aantal vervelende bijwerkingen want sindsdien heb ik een uitermate gevoelige hoofdhuid, daarnaast heb ik vaak een branderig gevoel op mijn hoofd en heb ik ook vaak hoofdpijn.

Ik ben één keer terug geweest om te klagen over het resultaat, toen kreeg ik te horen dat ik maar propecia moest gaan slikken. Toen ik aangaf dat mijn vriendin en ik bezig waren met kinderen en ik daarom mijn twijfels had over deze medicijnen, kreeg ik te horen dat het makkelijk samen kon.
Navraag bij een bevriende arts, heeft mij geleerd dat het slikken van deze medicijnen levensgevaarlijk is voor de ongeboren baby. Bovendien werden er vraagtekens gesteld door deze arts bij het hele fenomeen onderbinding.
Levensgevaarlijk is wel erg overtrokken!!

Kleine hoeveelheden finasteride worden gevonden in semen; gezien de uitkomsten uit dieronderzoek wordt deze hoeveelheid niet als een gevaar voor de mannelijke foetus beschouwd.
Bron: farmacotherapeutisch kompas
franky is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 11:48   #202
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Onderbinding

Onderbinding/galeotomie

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn post van 1-11-2004

De theorie achter onderbinding is tegenovergesteld dan de theorie achter galeotomie. De reden dat ik de term theorie gebruik is niet voor niets.

Onderbinding is destijds gestart met twee Belgische artsen, genaamd Dr. Marechal en Dr. Toyon. De theorie achter onderbinding is dat als je de bloedtoevoer naar het bovenhoofd vermindert er minder werking is van hormonen en daardoor de haaruitval wordt gestopt of vertraagd. Het wordt gedaan door zowel voor als achter het oor 2 bloedvaten te sluiten. Ik heb deze behandeling meerdere malen zien uitgevoerd in Parijs maar was niet overtuigd. De behandeling is nooit medisch erkent als een werkzame oplossing. Andere artsen kunnen je vertellen dat als je bloedvaten afsluit automatisch andere bloedvaten het werk overnemen.

Galeatomie claimt de bloedtoevoer naar het bovenhoofd te vergroten.
Het wordt gedaan door een sneetje van ongeveer 1-2 cm, in het bovenhoofd te maken en dan met een special instrument onderhuids de galea ( het vlies dat de schedel onder de huid omspant) los te maken van de schedel. Het is echter nooit bewezen dat haaruitval wordt veroorzaakt door een tekort aan bloedtoevoer. Ook deze behandeling heb ik meerdere malen zien uitvoeren. Dit keer in Zweden. Wie de behandeling heeft geïntroduceerd is mij niet bekend.

Zo-n iedere 10 jaar zie ik deze behandelingen weer opduiken maar nog nooit met een gedegen medische onderbouwing zoals een onafhankelijk dubbel-blind onderzoek. Beide behandelingen zijn ook nooit onderwerp geweest op de vele Internationale congressen die ik gedurende de laatste 25 jaar heb bezocht.

Gegroet, Diksy
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 00:44   #203
kaledildo20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 13
Onderbinding: Graag uitleg met afbeeldingen.

Ik ben nieuwsgierig naar de onderbinding methode.. Ik weet dat het al een paar keer ter sprake is gekomen, maar ik ben op zoek naar een uitleg i.c.m. afbeeldingen, zodat ik exact weet waar ze gaan snijden..
kaledildo20 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 20:31   #204
Ed rakket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 36
Heb er een gehad.. 6 sneetjes in totaal. 2 achter het oor en twee voor het oor (bakkebaarden) en 2 op het achterhoofd. Ze deden daar heel makkelijk over in het voor gesprek maar vond het best nog wel een ingreep. Een dag of 10 erna de hechtigen eruit en dat was het. Kan je niet zeggen of het gewerkt heeft want ben 5 jaar na de ingreep toch aan de fina gegaan. Heb het 10 geleden gedaan en het zou ook voor 10 jaar werken. Nu 10 jaar later heb ik nog steeds haar maar het is de laatste 2 jaren wel iets minder geworden. Slik nog steeds fina. Ik heb in die tien jaar mijn kaalheid echt stop gezet maar kwam het nou door de onderbinding of door toch die 5 jaar fina?????? Littekens zijn trouwens nauwelijks te zien. Die op het achterhoofd kan ik natuurlijk niet waarnemen. Doen of niet doen?????????
Aan mij heb je dus even niks maar hoop toch dat je er iets mee kunt.
Groetjes Ed
Ed rakket is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2007, 03:42   #205
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed rakket Bekijk bericht
Heb er een gehad.. 6 sneetjes in totaal. 2 achter het oor en twee voor het oor (bakkebaarden) en 2 op het achterhoofd. Ze deden daar heel makkelijk over in het voor gesprek maar vond het best nog wel een ingreep. Een dag of 10 erna de hechtigen eruit en dat was het. Kan je niet zeggen of het gewerkt heeft want ben 5 jaar na de ingreep toch aan de fina gegaan. Heb het 10 geleden gedaan en het zou ook voor 10 jaar werken. Nu 10 jaar later heb ik nog steeds haar maar het is de laatste 2 jaren wel iets minder geworden. Slik nog steeds fina. Ik heb in die tien jaar mijn kaalheid echt stop gezet maar kwam het nou door de onderbinding of door toch die 5 jaar fina?????? Littekens zijn trouwens nauwelijks te zien. Die op het achterhoofd kan ik natuurlijk niet waarnemen. Doen of niet doen?????????
Aan mij heb je dus even niks maar hoop toch dat je er iets mee kunt.
Groetjes Ed
Kun je mischien een foto uploaden van je huidige status?

Met vriendelijke groeten,
Vega.
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2008, 22:47   #206
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Kan iemand uitleggen wat het is?
MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2008, 22:51   #207
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=onderbinding
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 13:22   #208
kaledildo20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed rakket Bekijk bericht
Heb er een gehad.. 6 sneetjes in totaal. 2 achter het oor en twee voor het oor (bakkebaarden) en 2 op het achterhoofd. Ze deden daar heel makkelijk over in het voor gesprek maar vond het best nog wel een ingreep. Een dag of 10 erna de hechtigen eruit en dat was het. Kan je niet zeggen of het gewerkt heeft want ben 5 jaar na de ingreep toch aan de fina gegaan. Heb het 10 geleden gedaan en het zou ook voor 10 jaar werken. Nu 10 jaar later heb ik nog steeds haar maar het is de laatste 2 jaren wel iets minder geworden. Slik nog steeds fina. Ik heb in die tien jaar mijn kaalheid echt stop gezet maar kwam het nou door de onderbinding of door toch die 5 jaar fina?????? Littekens zijn trouwens nauwelijks te zien. Die op het achterhoofd kan ik natuurlijk niet waarnemen. Doen of niet doen?????????
Aan mij heb je dus even niks maar hoop toch dat je er iets mee kunt.
Groetjes Ed
ik begrijp het, maar ik wil precies weten waar.. het zou fijn zijn als je een foto kan uploaden en dan met stippen laten zien waar ze die sneetjes hebben gemaakt..
kaledildo20 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 01:05   #209
kaledildo20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaledildo20 Bekijk bericht
ik begrijp het, maar ik wil precies weten waar.. het zou fijn zijn als je een foto kan uploaden en dan met stippen laten zien waar ze die sneetjes hebben gemaakt..
ik wacht nog steeds antwoord op deze vraag..
kaledildo20 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 12:09   #210
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
galeatomie

Kent iemand deze methode of de effecten ervan ?

Tijdens de ingreep maakt de plastische chirurg een kleine insnede boven de slapen. Met de endoscopische methode verandert de chirurg de doorbloeding van de hoofdhuid door de galea los te maken en een aantal bloedvaten te bewerken. Tegelijk wordt ook de stimulatie van de talgklieren veranderd. Doorbloeding en gevoel van de scalp blijven steeds verzekerd.
Hoe deze ingreep werkt is nog niet volledig opgehelderd. Dat ze, in onze handen, vrijwel zonder uitzondering werkt staat buiten kijf getuigen de vele tevreden patiënten. Bij vrouwen kan er zelfs haardos verbetering optreden. Bij mannen blijft het effect hoogstens beperkt tot een behouden van de haargroei van het moment. Vandaar de boodschap: “Beter vroeger dan later”.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Wat is een galeatomie operatie?? marcovanbasten Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 november 2002 20:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.