Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2002, 23:54   #1
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Gho Update : linkje inside!

Wat leesvoer voor de geinteresseerden:

http://www.limburger.nl/Artikel/0,43...28-2926-489853||213,00.html
  Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 16:03   #2
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Hier het artikel effe, die link is niet helemaal flex:



Uit één haartje oneindig veel haarsprietjes 'kweken' in de strijd tegen kaalheid. Dat beloofde de Maastrichtse onderzoeker Coen Gho vier jaar geleden in deze krant. Duizenden mensen uit de hele wereld meldden zich bij hem. Wat is de stand van zaken? En er is nieuws: de follikeltransplantatie.
HAARFIJN GETRANSPLANTEERD
Will Gerritsen

"Beste iedereen, vanmorgen belde ik met de Gho-kliniek, iemand antwoordde in het Nederlands, ik vroeg hem of hij Engels sprak en dat was zo. Ik vroeg hem of de geruchten kloppen dat Gho zijn HM-research (hairmultiplication of haarvermenigvuldiging, red.) heeft opgegeven, hij antwoordde dat dat niet waar is en dat Gho nog steeds doorgaat. Ik moest terugbellen.


Dat deed ik en ik kreeg een andere stem aan de lijn en toen ik vroeg of ik met Gho sprak, bevestigde hij dat; ik dacht: het is hem of iemand die doet alsof hij het is. Ik vertelde dat ik deelnemer aan de Hairsite ben en dat we ons allemaal zorgen maken over de geruchten dat hij met HM stopt. Hij zei dat het niet waar is en dat HM werkt. Ik bedankte hem en zei dat ik uitzie naar de dag dat de behandeling voor ons allen beschikbaar komt. Het gesprek heeft me veel moed gegeven en of het Gho was of niet, ik ben tevreden en we moeten geduldig zijn.'



Dit -ingekorte- briefje, ondertekend door 'synthetisch hoofd', is terug te vinden op http://www.hairsite.com, net zoals de andere, vele duizenden reacties en de vaak felle discussies en bizarre hersenspinsels die de vinding van Gho bij de kaalheidsvrezende internetgemeenschap heeft losgemaakt.

Op 15 april 1998 kwam de techniek die Coen Gho had ontwikkeld om haartjes te kweken in deze krant. Het artikel werd door een lezer in het Engels vertaald en op internet gezet. Gevolg: de telefoons in de Maastrichtse GHO-Clinic stonden eerder witheet dan roodgloeiend. Gho: "De eerste twee weken waren we onbereikbaar. We hoefden niet eens de hoorn op de haak neer te leggen; even erop drukken was voldoende voor het volgende gesprek. Nog steeds krijgen we dagelijks telefoontjes, mailtjes en brieven. Mensen sturen videobanden op of psychiatrische rapporten over de ernst van hun kaalheidsprobleem. Een enkeling schrijft dat hij zelfmoordgedachten heeft.' Hoofdschuddend: "Er is toch meer in het leven dan je haar.'

De techniek die hij ontwikkelde, komt erop neer dat uit geplukte haren haarcellen worden geïsoleerd. Die worden in het lab vermenigvuldigd en opgekweekt. Ze worden dan met een dunne naald in de hoofdhuid geïnjecteerd. Na een tijdje piepen de eerste sprietjes tevoorschijn. De methode is een grote stap voorwaarts, omdat bij de gangbare transplantatiemethode voldoende donorhaargebied beschikbaar moet zijn. Dat is echter niet altijd het geval. Bovendien blijft bij HM het donorgebied volledig behouden: in theorie kun je uit één haartje een dikke, volle haardos kweken. Dit in tegenstelling tot de gebruikelijke methode waarbij een reepje hoofdhuid met circa duizend tot vijftienhonderd haren bij de patiënt wordt weggesneden.



Gho kon echter zijn belofte dat de HM-techniek binnen een jaar beschikbaar zou zijn, niet waarmaken. Ook nu is HM nog steeds niet rijp voor een introductie op wereldwijde schaal, zoals de bedoeling is. Dit riep bij de fanatieke hairsite.comgasten veel scepsis en onbegrip op en zette een ongelooflijke geruchtenmachinerie in gang. "Er deden verhalen de ronde dat ik niet besta', gniffelt Gho.

Volgens hem is de vertraging onder meer te wijten aan het ontbreken van een honderd procent stabiel resultaat: HM moet altijd, overal en bij iedereen perfect werken, maar dat is niet het geval. "De vraag is: waarom werkt het bij Jantje wel en bij Pietje niet?', zegt Gho. In de loop der jaren zijn wel vier, vijf protocols voor HM opgesteld en ook weer verworpen. Verder wil hij de complexe behandelprocedure vereenvoudigen om de therapiekosten te drukken. "Iedere keer test je het opnieuw uit, maar bij de studie naar haargroei moet je negen tot twaalf maanden wachten voordat je zeker weet of iets werkt.' Hoe lang laat de introductie nog op zich wachten? Op hairsite.com heeft Gho in een interview laten weten dat hij mikt op een periode van vijf jaar.



Inmiddels heeft de Maastrichtse onderzoeker een nieuwe techniek voor haartransplantatie ontwikkeld, de follikeltransplantatie. Uit eigen fundamenteel onderzoek is gebleken dat bij het plukken van haar uit het donorgebied uitermate nuttige cellen aan het sprietje blijven vastzitten. Deze cellen blijken verantwoordelijk te zijn voor de aanwas van nieuwe haartjes. Ook heeft Gho geconstateerd dat in de haarkern, het minuscule zakje aan de uiteinde van een haarspriet, tegen alle verwachtingen in die groeicellen geheel ontbreken. Conclusie: getransplanteerd haar gedijt ook zonder dat zakje. "Als je het omliggende weefsel van de haar niét meeneemt, dan slaat het transplantaat niet aan. We weten niet hoe dat komt.'

Dit werd de basis voor de follikeltransplantatie: naast de geplukte haren wordt ook een deel van het omliggende weefsel meegenomen. Na een pijnloze verdoving zonder naald wordt het transplantaat verkregen door met een speciale naald de donorhaartjes stuk voor stuk te plukken. Ontbreekt de haarkern, dan is er -zoals we zagen- geen man overboord: de klompjes cellen aan het pluksel zorgen voor de groei. Met diezelfde naald worden de haartjes stuk voor stuk in het kale hoofdgebied 'geplant'.

Het is een 'schone' en patiëntvriendelijke precisietechniek vergeleken met de gebruikelijke haartransplantatie, Daarbij snijdt de behandelaar een reep huid met haartjes uit het achterhoofd. Er blijft een lelijke jaap achter, die de arts moet hechten en een litteken voor het leven wordt. Bij de follikelmethode komt er geen enkel mesje meer aan te pas. Tevens treedt minder verlies op van donorhuid, is hechten onnodig en zal de wond sneller helen. Ook het implanteren van de follikel met de ragfijne naald levert een schoner resultaat op dan de gangbare implantatie waarbij kleine stukjes huid met haar in heuse inkepingen worden geplaatst. Gho: "Met onze methode kun je zeshonderd à negenhonderd haartjes per keer implanteren. Na twee maanden gaan de haartjes groeien. Voor de voorzijde zijn ongeveer drie tot vier behandelingen nodig.' De kosten zijn overigens niet mis: 2250 euro per behandeling.

De transplantatie wordt nu al in de Gho-clinic verricht. De kliniek werft nieuwe medewerkers die voor dit werk worden opgeleid. In de kaalheidsvrezende internetgemeenschap heeft de geruchtenstroom over de nieuwe techniek weer voor een boel opwinding gezorgd. De reacties in de discussiegroep van Hairsite.com variëren van "een monumentale stap voorwaarts' tot "wie gelooft dat dit een doorbraak is, is achterlijk.'
  Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 10:25   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuws van Gho, hairsite.com -> 16 april

Morgen verschijnt er op hairsite.com een transcript van een gesprek tussen David Tse (hairsite-oprichter) en Coen Gho.

David geeft aan dat dit transcript vele vragen zal beantwoorden. Het lijkt me heel interessant om te lezen wat er allemaal tussen die twee gezegd is.

Ik zal het copypasten zodra het er staat.
  Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 11:56   #4
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
hey jay,

Als het goed is stond er die dag toch ook nog een stukje in de limburger over iemand die deze behandeling heeft ondergaan?! Kun je dat gedeelte ook nog eens knippen en plakken (als je het hebt).

Bedankt,
Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 15:32   #5
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Rob
hey jay,

Als het goed is stond er die dag toch ook nog een stukje in de limburger over iemand die deze behandeling heeft ondergaan?! Kun je dat gedeelte ook nog eens knippen en plakken (als je het hebt).

Bedankt,
Rob
Dat ging over de nieuwe HT-behandeling van Gho ja... Er stond niks bijzonders in.

Maar goed, ik heb dat dus niet gecopypaste helaas.
  Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 15:37   #6
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Gevonden:


Geen litteken
"Het ziet er heel mooi uit', glundert Marc Peters, een dertiger uit Noord-Brabant bij wie Gho de follikeltransplantatie heeft uitgevoerd. Peters kan de methode vergelijken met de gebruikelijke haartransplantatie, omdat hij die ooit eerder heeft ondergaan. Het litteken vanaf het oor tot het midden van zijn achterhoofd is een blijvend souveniertje aan de ingreep waaraan hij sowieso minder prettige herinneringen overhield. "Om de hoofdhuid van mijn schedel op te lichten, is er een vochtoplossing ingespoten. Dat vocht is gaan zakken tot het gebied rond mijn ogen, dat helemaal blauw werd. Het heeft weken geduurd voordat het vocht was weggetrokken.' Verder waren extra maatregelen nodig om ontsteking van de operatiewond te voorkomen.
Bij de follikelmethode is hier allemaal geen sprake van. "Ik hoefde zelfs geen antibiotica te slikken. Binnen twee weken was er niets meer te zien.' Minpuntje: "De methode Gho kost meer tijd. Het is priegelwerk. De haartjes worden stuk voor stuk uit het donorgebied gehaald en opnieuw geïmplanteerd.'

De naam Marc Peters is gefingeerd
  Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 19:33   #7
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Jay weet jij de website van de kliniek van Gho? En is deze nieuwe tansplantatietechniek dan HT. Het is ook veel goedkoper dan HT (2500 euro) of niet?
Thanks
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 20:19   #8
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Jasper
Jay weet jij de website van de kliniek van Gho? En is deze nieuwe tansplantatietechniek dan HT. Het is ook veel goedkoper dan HT (2500 euro) of niet?
Thanks
Hij heeft nog geen website. Gho heeft al wel hairmultiplication.com geregistreerd, maar er is nog niks te vinden.

En ja, de nieuwe techniek is ook HT ja, maar het is wel een techniek die geen litteken achterlaat.

En 2500 ofwel 5500 gulden per 900 haren, en er staat dat er bij een gebruikelijke HT 1500 haren worden weggesneden...

Dat is vreemd, want bij mij zijn 970 grafts verplaatst (1 graft = 1/2/3/4 haren). Dat is dus tussen de 1000-4000 haren , voor het luttele bedrag van 17.000 gulden.

Als je het mij vraagt komen de kosten ongeveer gelijk uit...


Maar goed, HT zuigt toch aars. Wacht lekker op toekomstige technieken. De toekomst gaat heersen.
  Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 21:40   #9
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Citaat:
Originally posted by Jay
Minpuntje: "De methode Gho kost meer tijd. Het is priegelwerk. De haartjes worden stuk voor stuk uit het donorgebied gehaald en opnieuw geïmplanteerd.'

Jay,

Klopt het wel wat daar staat? Bovenstaande geldt juist voor een haartransplantate. Bij HM wordt uit 1 haarfolicel meerdere haarfolicels gekweekt en vervolgens in de hoofdhuid geplaatst. Ik vermoed dat dit een foutjes is, wat is jouw mening?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 21:45   #10
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Alonso,

Dit gaat over de nieuwste HT-techniek (niet te verwarren met HM) van Gho.

Het vernieuwende aan deze techniek is dat er geen litteken wordt gemaakt bij de patienten, omdat haar voor haar geplukt wordt in plaats van dat er een strook wordt uitgesneden.

Je kan jezelf uiteraard afvragen hoe 'nieuwe' deze techniek precies is, want er is ene Dr. Woods die dit ook al doet.

Maar morgen zullen we het weten, want er gaat een full coverage komen op hairsite van Gho's nieuwe HT-techniek...

(en daarnaast worden ook veel vragen over HM beantwoord, dus ik ben zelf in elk geval berenieuwsgierig)
  Met citaat reageren
Oud 16 april 2002, 08:37   #11
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
FUll coverage van Gho's activiteiten:

http://www.hairsite2.com/library/article203.htm

Gho heeft uitgevogeld hoe je van 1 haar 2 haren kan maken in zijn nieuwe HT-techniek .

Wat mij betreft betekent dat dat het kalingsprobleem in theorie is opgelost.

En verder duurt het nog maar 4 jaar voordat HM op de markt komt.
  Met citaat reageren
Oud 16 april 2002, 08:39   #12
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vind het zo leuk dat ik dit even ga mailen aan Hairlase
  Met citaat reageren
Oud 3 mei 2002, 13:53   #13
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Gho website is up

www.ghoclinic.com
  Met citaat reageren
Oud 3 juni 2002, 17:08   #14
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Gho's folder online

Gaat eigenlijk over z'n nieuwste follikeltransplantatie, maar er wordt tevens over HM gesproken.

http://www.drgho.com/brochure/main.htm
  Met citaat reageren
Oud 29 juni 2002, 13:38   #15
lisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2002
Berichten: 35
Unhappy e-mail naar ghoclinic.com gaat niet!!

Hai,
Het lukt mij niet om een email naar de Gho-clinic te sturen. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Is het iemand wel gelukt, ligt het aan mijn computer?
Ik hoop dat iemand weet waarom het niet lukt.

Groetjes, Lisa.
lisa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.