Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2002, 23:26   #1
akeuven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2002
Locatie: nederland
Berichten: 1
Post Advies voor mijn 3-jarige dochter

Via gezondheidsplein.nl ben ik achter deze site gekomen.
Ik ben radeloos heeft er iemand ervaring met kinderen van zeer jonge leeftijd die ttm heeft?
Mijn dochter is drie jaar en vijf maanden en heeft TTM.Ze heeft het al een hele tijd want ik heb het trek gedrag al met het consultatiebureau besproken toen zij een zestien maanden was.
Ik wil niet met haar naar een psych. daar mijn man en ik van mening zijn dat zij nog erg jong is om al met de molen in aanraking te komen.
Heeft er iemand tips?
akeuven is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2002, 10:46   #2
Ellen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
tips

ik ben helemaal verbaasd dat je 3 jarige kind lijdt aan ttm. Er zijn een paar internetsites van mensen op het net die een heleboel tips geven. dit is even een kwestie van zoeken op het net. De enige tip die mij in dit geval te binnen schiet is je kind wantjes aan doen. Op deze manier heeft het kind geen grip meer en kan niks meer pakken.
Ellen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2002, 12:32   #3
Isabelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2002
Berichten: 40
Hey,

Ik heb onlangs op een Engelstalige site over ttm iets gelezen over jonge kinderen en ttm. Ik denk dat hun tip was dat je best es bij een dermatoloog langs gaat , misschien kan die jou wel helpen. In ieder geval, ik ga nog es op zoek naar die site waar ik dat gelezen heb, en ik laat jou dan zeker weten welke site het nou net was.

Veel moed en vele groetjes,

Isabelle*
Isabelle is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2002, 19:10   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hallo Akeuven

Hallo,
Wat rot voor jullie dat jullie kleine meisje nu al met TTM 'geplaagd' wordt. Je vraagt om mensen met ervaring en om tips. Ik heb geen ervaring wat betreft TTM bij kleine kinderen, maar heb zelf vanaf mijn 13-de jr. TTM en ben nu 35 jr. Heb zelf ook 2 dochtertjes. Als ik bedenk dat een van hen het zou krijgen/hebben, dan zou ik wel hulp gaan zoeken. Natuurlijk ben je als moeder zijnde altijd bang dat je kind het ook zal krijgen. Als je op jonge leeftijd al probeerd er iets aan te doen, is er misschien een mogelijkheid er zo snel mogelijk iets aan te doen. Natuurlijk wordt gedrag op een gegeven moment ook een gewoonte. Nu ben ik niet van mening dat TTM puur een gewoonte gedrag is, absoluut niet, maar waar het nu wel vandaan komt en wat het eigenlijk is, is voor mij en voor vele TTM-ers met mij, nog een groot raadsel. De hulpverlening kan je misschien handvaten/tips geven waar je juist wel iets aan hebt. Hoever je dan e.v.t. meegaat in die de medische molen, daar ben je zelf bij en kun je zelf beslissen. Ik denk dat een advies/mening van een deskundig iemand nooit kwaad kan en zul je jezelf later nooit verwijten maken van....... had ik er toen maar wat aan gedaan. Hopelijk zal er in de toekomst meer bekend zijn/worden over TTM bij zowel kinderen als ouderen. Hier proberen we in ieder geval met elkaar er meer bekendheid aan te geven.
Beste mensen, heel veel sterkte en succces .......
groetjes Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2002, 19:32   #5
Wendy'83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 13
Thumbs up hoi akeuven,

ik wil je geen valse hoop geven maar, toen ik voor het eerst te horen kreeg dat ik ttm had kreeg ik daar een folder bij en die las ik door en daar stond in dat het bij kleine kinderen veel voorkwam en dit is omdat ze hun eigen lichaam leren kennen.ik las daar ook in dat ze er vaak overheen groeien ik weet dus niet in welke mate jou kindje aan ttm lijdt maar dit is wat ik las.
ik hoop dat je er wat mee kunt!

liefs wendy
Wendy'83 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 19:05   #6
leanore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2002
Locatie: noord nederland
Berichten: 27
niet kwaad worden

hallo akeuven,

als belangrijkste tip zou ik willen geven dat je niet kwaad moet worden op je dochtertje. Dit heeft bij mij vroeger juist averechts gewerkt. Ik denk nu nog steeds dat het mijn schuld is, terwijl het eigenlijk alleen een vervelend soort toeval is. Probeer erachter te komen waarom ze dit doet: wordt ze misschien gepest door kinderen uit de buurt? op de kleuterschool of iets dergelijks? hebben jullie het er al over gehad met haar? lijkt mij een moeilijke situatie om in te zitten met je kindje

leanore
leanore is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2002, 13:01   #7
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Hoi Akeuven ,

Hoe is het met jou en je dochter?
Hebben al even niets van je gehoord/gelezen.
Ik heb zojuist iets geschreven onder ouders van kinderen met ttm, dat is misschien ook wel iets voor jou om te lezen.
Sterkte en groeten van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.