Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 maart 2005, 16:17   #1
anjaschmitz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Berichten: 4
wanhopige ouders

Wie kan ons helpen met informatie over ttm.We hebben een dochter die 12 jaar is en al bijna 5 jaar ttm heeft.We zijn 4 jaar met de foute diachnose in de waan gelaten dat ze alopetia areata zou hebben.Nu staan we echter met de handen in het haar we weten niet zo hoe we haar kunnen helpen.Ze heeft geen wimpers en ze mist boven op haar hoofd haar haar,daar heeft ze nu ongeveer 1 jaar een haarstuk.Op dit moment proberen we het met het Riagg of we er goed aan doen we weten het niet.Voor vader is het al helemaal moeilijk hij kan het bijna niet geloven dat zijn dochter het doet.(het haren trekken).Wie kan ons wat raad od advies geven.

Laatst gewijzigd door anjaschmitz; 12 april 2005 om 11:11
anjaschmitz is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2005, 16:35   #2
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hallo,

om te beginnen heel veel succes en sterkte hiermee.

het eerste wat er in mijn op komt als ik dit leest. Wil jouw dochter ermee stoppen?
Als dat zo is dan zijn er wel mogelijkheden al zijn ze tijdrovend en zal het best de benodigde energie en waarschijnlijk ook wel strijd opleveren.
Om t beginnen leg er niet teveel nadruk bij je dochter op. En straf haar ook niet. Probeer haar niet negatief te benaderen ook als je ziet dat het weer mis gegaan is en je het gevoel mocht hebben dat je weer terug bij af bent.
Ten eerste er zijn in Nijmegen in het of bij het Radboud ziekenhuis therapieen tegen triichotillomanie. ( om precies te zijn in het ambalotorium) er staat op het forum hier ook informatie over.
Verder kan ontspannings oefeningen helpen.
Verer helpt bij mij het plakken van pleisters( leukoplast) over mijn vingers erg goed. ik doe er een over mijn nagel heen ne dan er nog een er omheen. Dit doe ik wel vrij stevig.
En verder heb ik goede ervaringen met het gebruik van visoliecapsules. er zijn er meer die dat hebben en ook een aantal die dat helemaal niet hebben. Het valt uit te proberen. Ik gebruik die van het kruidvat de kinderomega. met omega3 en 6 ( is een combi) er staat meer over op het forum.
Ik heb een terugval gehad zo'n een maand geleden en of het toeval is of niet het is in dezelfde periode geweest dat ik van 6 naar 3 ging( staat op het potje) en nu slik ik sinds anderhalve week weer 6 en inmiddels gaat het weer goed. moet er ook bij zeggen dat ik nu ziek ( overspannen) thuis zit en het uitrusten en het toegeven dat het niet meer ging brengt ook wel erg veel rust. ook daar kan het mee te maken hebben dat het nu weer beter met de ttm gaat.
Ik hoop dat je aan bovenstaande info en adviezen wat heb en in lek geva lheel veel succes.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2005, 19:14   #3
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hallo,
welkom op het forum. Het moet wel een grote schrik zijn geweest voor jullie als ouders dat je dochter het zelf veroorzaakt, de kale plekken. Reacties van ouders hierop zijn heel verschillend, van volledige steun in het bestrijden tot bijna het onverschillige: nou dan stop je er toch gewoon mee? Ik kan nu al zeggen dat het laatste geen optie is!!!! Voor iemand met TTM is het niet even te stoppen. Kijk maar eens goed naar jezelf en kijk of je zelf niet een of andere tic hebt, krulletjes draaien wanneer je zit te lezen (doet mijn vader) nagelbijten, velletjes peuteren, bijten, enzenz en kijk dan heel eerlijk of je daar zelf mee zou kunnen stopppen. De meeste mensen ontdekken dan dat ze zelf ook een bijna onstopbare tic hebben. Daarbij komt dat men denkt dat TTM het gevolg is van een teveel of tekort (weet het niet meer precies) van een bepaalde stof in de hersenen. Dat is dus wle degelijk dus een ziekte dan. Als tip wil ik jullie dan in elk geval ook geven dat je er rustig met je dochter over praat, het niet kwaad benaderd en (na het lezen van alle (nouja, veel, alle is wel erg veel ) haar probeert te begrijpen. Blijf het altijd in het positieve halen, beloon een dag(deel) niet getrokken, bestraf NOOIT!! Gaat het een dag mis? Pech, morgen verder. Gaat het goed? GEWELDIG!! Een hele stap!!! Echt, dat is de enige methode voor zover ik weet. Of je er goed aan hebt gedaan om naar het Riagg te gaan ligt aan de behandelaar, wat weet deze van TTM?? De ene week het ene trucje proberen en de andere week de andere omdat het niet snel genoeg resultaat geeft is geen optie. Het is een heel traag proces om te stoppen met trekken en dan nog heb je geen garantie dat je NOOIT weer zal trekken, terugvallen zijn heel normaal. En dan is er nog het feit dat je ook daadwerkelijk er aan toe bent om niet meer te trekken, dat is iets wat we hier op het forum vaker zien, je moet het echt helemaal zelf willen en er echt achter staan. Lastig he??

Wat een verhaal, ver der sluit ik me aan bij Lies wbt Nijmegen, alleen weet ik niet of ze kinderen behandelen, maar dan hebben ze er zeker andere tips of een goed adres, kijk eens op hun site of bel ze eens. Een link is te vinden op mijn site. Normaal maak ik geen reclame voor mijn site maar omdat ik jullei zo wanhopig vind klinken doe ik het een keer, het is mijn persoonlijke site over TTM met tips en links enz. trichotillimanie.tk Kijk er eens rond en blijf vooral dit forum bezoeken en hier vragen stellen en steun zoeken!!

Heel veel sterkte er mee, ik hoop dat jullie kunnen leren het te accepteren en dat jullie dochter er voor zo goed mogelijk vanaf komt!

Groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2005, 13:20   #4
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
Hallo,

Wat kun je hier als ouder enorm mee zitten he, als je kind dit doet ?
Je voelt je soms zo machteloos en zou het graag van ze over willen nemen.
Toch is er mijn inziens wel kans op verbetering mogelijk
Lees ons verhaal genaamd "hoop".
Misschien hebben jullie er ook iets aan, ook al zal elke situatie weer anders zijn vaak zijn er ook veel overeenkomsten. Met mijn dochter gaat het nog steeds erg goed. Zoals het nu lijkt heeft ze haar "tic" overwonnen en daar is zijzelf terecht erg trots op. Of zij later weer een terugval zal krijgen ? Wie zal het zeggen......
We weten nu een beetje hoe we er mee om moeten gaan.
Wij wensen jullie, maar ook al die anderen heel veel sterkte.
Met begrip en heel veel liefde geduld en vertrouwen en de juiste mensen om je te steunen/begeleiden moet je een heel eind komen.

Truus
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2005, 10:46   #5
anjaschmitz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Berichten: 4
eindelijk mensen die weten waar je over praat.

Wat heerlijk om de reacties te lezen van mensen die weten waar over je het hebt dank je wel!

De mensen die "trekken"weten die hetzelf dat ze die drang hebben ja of nee.
Bij onze dochter zou dat niet het geval zijn ze zou het in haar onder bewust zijn doen. Moet je haar daarmee confronteren of juist weer niet? Het blijft allemaal zo moeilijk of ligt het aan ons zelf dat wij het gewoon niet snappen. Nathalie praat niet gauw daar over.We weten dus ook niet of ze het ziet dat ze kaal is en geen wimpers heeft.Het enige dat ze zegt is wel eens van kijk mama er zijn weer wat wimpers. Maar voor hoe lang dan denk ik in mezelf. Voor de rest vraagt ze ook nergens naar over het hoe en wat,
of wil ze het gewoon negeren.
hopende tot gauw weer eens te kunnen vertellen. Anja de mama van een leuke meid waar we ziels veel van houden.
anjaschmitz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2005, 17:01   #6
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Even een heel korte reactie van mijn kant en het is misschien te simpel gedacht, maar is het dan niet juist zaak om er eerst aan te gaan werken dat ze zich er van bewust wordt dan? Want bewust of niet, het is geen goede gewoonte en ik denk dat je toch moet proberen om daar vanaf te komen, beter nu ze nog jong is dan wanneer ze zoals velen hier in de dertig is en er heeeel erg veel moeite mee heeft. Maar zoals ik al zei, misschien wat kort door de bocht van mij...

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ouders om hulp vragen Nerakje TTM bij kinderen 2 2 december 2004 17:54
ik zoek de ouders van wendy van gijzen anoukkruithof Van alles en nog wat... 2 13 november 2004 10:50
Oproep aan ouders Nora TTM bij kinderen 0 20 april 2003 14:54
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21
hoe zit het met jullie ouders wilma TTM bij kinderen 3 22 juni 2002 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.