Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2003, 17:54   #1
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
duta-vragen/opmerkingen voor Rocco en anderen

Hoi Rocco (en andere duta-gebruikers),

Ik hou nu al een tijdje de ontwikkelingen rondom duta in de gaten (o.a. Hairsite) en lees steeds meer over enorme "sheddings" bij de huidige gebruikers.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is er tevens enige hergroei, verbetering of bijwerking waar te nemen?

Volgens mij zijn sheddings juist positief omdat het juist een teken schijnt te zijn dat je follicels aan het verrnieuwen /verbeteren zijn.
Klinkt op zich vrij logisch toch?
Aangezien iedereen omstreeks december begonnen is met Duta komen deze "negatieve" verhalen nu allemaal tegelijk...

Denken jullie ook niet dat pas in een later stadium Duta zijn positieve werking zal gaan tonen?

groeten Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2003, 17:24   #2
Mika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 41
Ik moet zeggen dat de Duta-gebruikers wel erg stil zijn. Met name Rocco, die duta HET middel noemde tegen haaruitval en die zei dat het dan allemaal over zou zijn met de haaruitval, is weinig te bekennen.

Volgens mij is het tot nu toe helemaal niet zo een wondermiddel wat door iedereen werd gedacht.
Misschien komt het goede nieuws pas na verloop van tijd; dat zou mooi zijn voor de gebuikers en voor de mensen die het willen gebruiken.

In ieder geval sterkte,

Mika
Mika is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2003, 17:51   #3
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hallo Mika, Dit gaat zeker minimaal 6 maanden duren. Veel mensen verwachten snel resultaten, maar we moeten echt geduldig zijn en niet te snel oordelen. Ik gebruik het nu ongeveer zes weken, haar voelt wat droger en voller aan, heb geen last van een sheddingperiode. Maar van hergroei is er nu absoluut geen sprake van.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2003, 23:07   #4
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Duta

Ik gebruik nu een maand Duta, maar tot op heden kan ik er nog geen oordeel over geven. Ik weet het echt niet. Enig geduld moet natuurlijk worden geboden, maar tot nu toe ben ik erg sceptisch. Mijn hoofd is nog even vet (vetter) en er vindt meer haaruitval plaats dan voorheen met Fina in een later stadium. Ik hoop dat alle Duta gebruikers meer hun mening gaan uitspreken of actiever aan dit forum willen gaan deelnemen! Maar ik denk dat "zij" het ook allemaal aanzien en er geen uitgesproken mening over hebben daar er twijfels zijn.

Reageer,
Groeten Mathijs.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2003, 23:29   #5
alberto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2002
Berichten: 72
Ik gebruik het nu 2 maanden. Haar voelt voller aan, geen shedding. Verder kan ik er eigenlijk weinig over zeggen, we moeten gewoon nog een aantal maanden wachten voor we er iets over kunnen zeggen. In ieder geval heb ik er nog steeds een goed gevoel over, twijfels heb ik eigenlijk niet.
alberto is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2003, 16:18   #6
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
what the f#$@ck zijn sheddings?



groetjes ton
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2003, 23:02   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi Rob en andere makkers

Shedding : is zoiets als, dat je merkt dat je haren uitvallen ( tijdens het douchen, op je boeken enz. ) Vaak wordt deze term gebruikt ( bij gebruik van haargroeimiddelen ) omdat die haartjes dan weer terug ( zouden moeten ) groeien .

Citaat:
Volgens mij zijn sheddings juist positief omdat het juist een teken schijnt te zijn dat je follicels aan het verrnieuwen /verbeteren zijn.
Het klinkt zeker logisch, het is ook logisch Je haren kunnen alleen dikker worden door te cycleren.

Duta heeft geen tijd nodig, maar je lichaam heeft tijd nodig. Duta is zo krachtig, dat je binnen 2 weken bijna geen DHT meer in je bloed hebt. Maar Duta zelf is GEEN HAARGROEI- STIMULANT. Duta stopt je DHT zodat je lichaam de haarwortels niet meer aanvalt en zodat die weer zichzelf kunnen herstellen en hun normale haargroeicyclus kunnen oppakken. Ik bedoel, geef je lichaam de tijd om wat te doen, en neem Duta niets kwalijk omtrend je tijdelijk doorgaande haaruitval.


Mika

Citaat:
Ik moet zeggen dat de Duta-gebruikers wel erg stil zijn. Met name Rocco, die duta HET middel noemde tegen haaruitval en die zei dat het dan allemaal over zou zijn met de haaruitval, is weinig te bekennen.
Met alle respect, ik kan niet binnen 2 maanden over een medicijn oordelen waarvan bekend is dat je resultaat moet verwachten binnen 3-6 maanden. Na 6 maanden moet je pas op hergroei letten. Na 3 maanden zou de haaruitval compleet gestopt moeten zijn. En neem maar van mij aan dat dit het geval is/ zal zijn !


Ik moet toegeven dat ik vrij veel haaruitval heb gehad de laatste 3 weken door Duta, maar nu ( de afgelopen anderhalve week ) is mijn haaruitval compleet gestopt. Mijn hoofdhuid voelt nu veel droger aan.

Geef Duta de tijd voordat je conclusies gaat trekken. Trek je conclusies pas na 6 maanden vrienden.

Duta heeft minstens 110 dagen nodig, waarbij het de "steady- state " bereikt, zodat ie je DHT niveau op een CONTINU stabiele waarde kan houden.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2003, 22:50   #8
Michiel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Berichten: 18
re

Helemaal mee eens!
Haaruitval is heel normaal, het gaat er juist om, dat de uitgevallen haren weer terugkomen.

Je kunt als je wilt, de snelheid van duta wel versnellen, ( door de lange half long life van duta) door eerst een hoge dosis te nemen, om eerder steady- state te bereiken. Echter dit kost veel geld, en het is meer risico vol voor je lichaam ( lever),

Bijvoorbeeld de eerste 3 maanden 2,5 mil en vervolgens 0.5 mil.
Maar goed, uiteindelijk bereik je hetzelfe resultaat.

Groet

Michiel
Michiel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.