Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2024, 11:44   #31
vanveen1995
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Update week 8

Week 8! Er is eigenlijk weinig te melden dus nu een korte update. Herstel gaat rustig door, er gebeurt verder weinig. Ik denk de eerste tekenen van groei te zien, maar het kan ook zijn dat ik te veel naar mijn hoofd kijk (zie foto).

De discussie hierboven laat ik even voor wat het is, denk niet dat we die gaan oplossen in deze thread
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1cffc184-8ed7-4ba2-9347-7fee209feb40.jpg‎ (130,7 KB, 233x gelezen)
vanveen1995 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2024, 12:32   #32
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanveen1995 Bekijk bericht
Week 8! Er is eigenlijk weinig te melden dus nu een korte update. Herstel gaat rustig door, er gebeurt verder weinig. Ik denk de eerste tekenen van groei te zien, maar het kan ook zijn dat ik te veel naar mijn hoofd kijk (zie foto).

De discussie hierboven laat ik even voor wat het is, denk niet dat we die gaan oplossen in deze thread
Je zit nog in de ugly ducking fase. Geduld, geduld en dan komt het feest 🎉 🥳.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 01:04   #33
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht

Wat betreft het libido en hoeveelheid ejaculaat lijkt het bij de start van mijn gebruik in september juist enorm te zijn toegenomen
Dat had ik toen ik het gebruikte ook. (17 jaar geleden) Of het goed is, geen idee...

Ik zal even een achtergrond verhaaltje vertellen over mijn situatie toen.

Ik en mijn vriendin wilden kinderen. Prima natuurlijk. Maar wel precies in de tijd dat ik Fina gebruikte. Niet bij nagedacht natuurlijk. Dus uiteindelijk een zoon gekregen.

Totdat mijn zoon een jaar of 12 was. Hij bleek maar 1 testikel te hebben, of er zat er nog 1 in zijn buik. Tja, dan ga je toch terugdenken aan de Fina. Uiteindelijk allemaal goed afgelopen, maar ik heb toen wel flink in de rats gezeten.

Mede vandaar dat ik geen fan ben van Fina en Duta.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 01:12   #34
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Het gaat niet erom of je het je hele leven lang slikt ja of nee. Het gaat om de bijwerkingen van een medicijn. Elk medicijn heeft bijwerkingen en ook andere zaken zoals voeding en drank. Buiten paracetamol heb ik namelijk ook de bijwerkingen van bewerkt voedsel en alcohol opgesomd.
Tuurlijk wel! Tuurlijk maakt het uit of je het dagelijks gebruikt of wekelijks.
Elke dag paracetamol of een kratje bier betaal je uiteindelijk echt wel de prijs voor.

Af en toe een paracetamol of een kratje bier kan geen kwaad. Zolang je je lichaam maar de kans geeft om zich te herstellen.
Nou wil ik elke dag fina niet vergelijken met een krat bier natuurlijk, maar op lange termijn...
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 03:40   #35
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Dat had ik toen ik het gebruikte ook. (17 jaar geleden) Of het goed is, geen idee...

Ik zal even een achtergrond verhaaltje vertellen over mijn situatie toen.

Ik en mijn vriendin wilden kinderen. Prima natuurlijk. Maar wel precies in de tijd dat ik Fina gebruikte. Niet bij nagedacht natuurlijk. Dus uiteindelijk een zoon gekregen.

Totdat mijn zoon een jaar of 12 was. Hij bleek maar 1 testikel te hebben, of er zat er nog 1 in zijn buik. Tja, dan ga je toch terugdenken aan de Fina. Uiteindelijk allemaal goed afgelopen, maar ik heb toen wel flink in de rats gezeten.

Mede vandaar dat ik geen fan ben van Fina en Duta.
Mooi anekdotisch verhaal.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 03:46   #36
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Tuurlijk wel! Tuurlijk maakt het uit of je het dagelijks gebruikt of wekelijks.
Elke dag paracetamol of een kratje bier betaal je uiteindelijk echt wel de prijs voor.

Af en toe een paracetamol of een kratje bier kan geen kwaad. Zolang je je lichaam maar de kans geeft om zich te herstellen.
Nou wil ik elke dag fina niet vergelijken met een krat bier natuurlijk, maar op lange termijn...
De strekking van mijn(!) verhaal ging niet over de mate van gebruik, maar puur over de bijwerkingen. En mijn strekking is en blijft elk medicijn, voedingsmiddel en/of drank kent bijwerkingen. Het lijkt me toch evident dat ik zelf mag bepalen wat de strekking is van een boodschap die ik vertel.

Buiten dat, af en toe een kratje bier kan wél kwaad (wetenschappelijk vastgelegd). Bewerkt voedsel is iets wat 90% van de mensen (vrijwel) dagelijks innemen en ook daarvan zijn de bijwerkingen niet misselijk. Wellicht ben je zelf wel zo iemand.

Ja, in zeldzame gevallen kunnen de bijwerkingen extreem zijn bij Finasteride (als je de verhalen moet geloven), maar dat zijn dus de zeldzame gevallen en voornamelijk anekdotische verhalen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 12:44   #37
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Je spreekt jezelf tegen. Eerst heb je het over geen bijwerkingen of dat ALLES bijwerkingen heeft en later heb je het over serieuze bijwerken (als je het dan ook nog eens mag geloven). Af en toe een kratje bier kan wél kwaad, maar elke dag Finasteride slikken is dan geen probleem. Er zijn gewoon zeer veel bijwerken officieel gemeld/ongemeld en gedeeld. Veelal mild.en doorslikken of stoppen is aan de gebruiker wat het hem waard is. Maar laten we nou niet doen alsof niemand bijwerkingen heeft ervaren of wellicht in de toekomst (hopelijk niet) zullen ervaren. Niet zomaar dat velen zijn gestopt met Finasteride of microdoseringen slikken, of om de paar dagen slikken, of het topisch proberen, of zelfs ongekeurde experimentele medicijnen gebruiken. Het is en blijft troep.

Denk dat we nu genoeg vervuiling in deze topic hebben veroorzaakt, excuses TS!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2024, 13:24   #38
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen. Eerst heb je het over geen bijwerkingen of dat ALLES bijwerkingen heeft en later heb je het over serieuze bijwerken (als je het dan ook nog eens mag geloven). Af en toe een kratje bier kan wél kwaad, maar elke dag Finasteride slikken is dan geen probleem. Er zijn gewoon zeer veel bijwerken officieel gemeld/ongemeld en gedeeld. Veelal mild.en doorslikken of stoppen is aan de gebruiker wat het hem waard is. Maar laten we nou niet doen alsof niemand bijwerkingen heeft ervaren of wellicht in de toekomst (hopelijk niet) zullen ervaren. Niet zomaar dat velen zijn gestopt met Finasteride of microdoseringen slikken, of om de paar dagen slikken, of het topisch proberen, of zelfs ongekeurde experimentele medicijnen gebruiken. Het is en blijft troep.

Denk dat we nu genoeg vervuiling in deze topic hebben veroorzaakt, excuses TS!
Ho eens even! Ik zeg nergens dat er geen bijwerkingen zijn en dat Finasteride slikken géén probleem is. Ik zeg dat de bijwerkingen door horrorverhalen veel heftiger lijken dan ze zijn (over aantallen of percentages heb ik het dan). Ik zeg nergens dat er geen heftige bijwerkingen kunnen plaatsvinden, maar wel dat deze bijwerkingen in dusdanig kleine aantallen/percentages voorkomen waardoor de kans dat je daadwerkelijk bijwerkingen krijgt gering is.

Naast dit punt is het volgende punt dat er heel veel zaken zijn die mensen wél innemen, slikken of drinken in de veronderstelling "dat het niet zoveel kwaad kan", terwijl juist deze producten/levensmiddelen wel degelijk kwaad kunnen. Ik heb voorbeelden hiervan gegeven zoals alcohol en bewerkt voedsel. Over deze producten/levensmiddelen denkt en/of zegt het grootste deel dat deze niet zoveel kwaad kunnen (al dan niet gematigd) terwijl juist deze producten in alle(!) gevallen wel degelijk kwaad kunnen (óók gematigd). Dat is wat ik zeg en waarom het naar mijn mening oneerlijk is dat er mensen zijn die Finasteride in het verdomhoekje duwen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2024, 20:18   #39
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ach ja, ik denk ook niet dat we iemand hoeven te overtuigen hier of er wel of niet fina of duta gebruikt moet worden.

Ik neem aan dat de mensen die hier op haarweb komen voldoende huiswerk doen. Af en toe een weerwoord tegen dagelijks gebruik van zulke middelen is echt wel nodig.

Maar mensen moeten uiteindelijk zelf hun keuze maken.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2024, 21:36   #40
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Maar Mick Foley. Ik heb een vraag. Hoe oud ben je eigenlijk?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2024, 13:16   #41
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Maar Mick Foley. Ik heb een vraag. Hoe oud ben je eigenlijk?
Waarom is dat belangrijk?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2024, 12:47   #42
vanveen1995
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Week 12 update

Weer vier weken verder, volgende week zijn we drie maanden onderweg. De eerste tekenen van groei zijn te zien, het is allemaal nog in de beginfase. Uiteraard gaat het mij niet snel genoeg, maar volgens mij mag ik blij zijn dat ik nu überhaupt al iets zie.

De shock loss van de transplantatie is ook nog steeds zichtbaar, hoop dat dat ook de komende weken wat aantrekt.

Ik hou mijn haar nog kort, met name omdat er door de shock loss best een groot verschil zit tussen de voorkant en kruin en het dikkere middengedeelte.

Ik ben benieuwd naar de volgende update, verwacht in de komende maand wat meer verschil te zien! Ben benieuwd naar jullie mening en eigen ervaringen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6752.jpg‎ (148,8 KB, 175x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6755.jpg‎ (133,2 KB, 147x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6759.jpg‎ (140,3 KB, 125x gelezen)
vanveen1995 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2024, 15:07   #43
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Je vorderingen nu zitten precies in de lijn van de verwachting: groei start is waarneembaar. Vanaf maand 4-4.5 zie je bij de meeste echte progressie waardoor je ook tevredener wordt. Al begint het dan ook pas echt.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2024, 10:15   #44
vanveen1995
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
3,5 maand update

Er gebeurt van alles! Ten opzichte van mijn vorige post best een groot verschil. De inhammen gaan snel, de 'voorlok' en achterkant laten nog iets langer op zich wachten denk ik. Ben benieuwd hoe snel het straks gaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2024-03-27 at 5.55.25 PM (2).jpg‎ (148,7 KB, 126x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2024-03-27 at 5.55.25 PM.jpg‎ (147,7 KB, 112x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2024-03-27 at 5.55.25 PM (1).jpg‎ (142,4 KB, 117x gelezen)
vanveen1995 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
veldhoven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.