Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 april 2014, 13:20   #16
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hey Tezz,

bij het verven van je haar ook even opletten dat je je je haar niet beschadigd; maar ik neem aan dat je dit al goed doet.

De eventuele bijwerkingen moet je in het begin goed in de gaten houden..Gewoon lekker laag beginnen (2%, halve dosis) en dit langzaam verhogen. Het is belangrijk dat je je hierbij prettig voelt. Verder moet het een soort ritme worden, beetje zoals tanden poetsen.

Als je het na een paar maanden niks vind stop je er gewoon mee..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 18:00   #17
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Thx dZinee. Ik schrok even, maar alle tips die in je link staan doe ik inderdaad. Mijn dermatoloog heeft gezegd dat verven geen enkel probleem is. Maar nu ik jouw reactie zie... begin ik erg te twijfelen!

Ik ben 39 en mijn natuurlijke haarkleur is grijs. Dat is begonnen op mijn 20e, dus ik verf al zowat 20 jaar. Nu heb ik wel goede verf van de kappersgroothandel en verf ik iedere drie a vier weken alleen maar mijn uitgroei (en 1 a 2 keer per jaar mijn haar helemaal).

Ik zit er aan te denken om het uit te laten groeien. Want... hoe minder ik aan mijn haar kom, hoe beter in mijn ogen. Verven is namelijk iedere keer een beproeving voor mijn emoties. Ben net klaar met verven en heb toch weer minimaal 200 haren minder....

Ik zal het eens met mijn kapster bespreken. Misschien toch maar eens proberen te ontkleuren en dan voor een grijs hip kapsel gaan....
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 21:35   #18
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Je kan best je AGA haartjes verven hoor, met een natuurproduct.
Je wilt er toch leuk uit blijven zien, neem ik aan?

Als je je haartjes in deze status wilt behouden zou ik adviseren toch met minox te gaan beginnen onder begeleiding van je dermatoloog; andere middelen zijn er helaas niet om je haaruitval te stabiliseren.

Hoe langer je wacht hoe meer haaruitval hoe minder er aan te doen is (helaas).
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 21:47   #19
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Henna kleuring niks voor je?
Overigens heb ik weinig last van bijwerkingen van Minox. Wat haartjes op de zijkanten van mijn voorhoofd. Ik had wat pafferige oogjes, maar dat is weer weggetrokken. Of dat wat met de minox te maken had, weet ik niet.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 23:11   #20
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ja lichte zwelling rondom de ogen kan door minox komen..maar gaat in sommige gevallen ook gewoon weer weg. Hier lopen hele kleine bloedvaatjes die je sneller zult zien.

En inderdaad, een natuurlijke kleuring is een goede optie; maar daar kunnen de dames je veel beter mee helpen. Henna shampoo om de kleur mooi te houden.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2014, 03:33   #21
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tezz Bekijk bericht
Nou, een nachtje er over slapen heeft niet echt geholpen .
Met een nachtje slapen zal je haar niet (her)groeien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tezz Bekijk bericht


Ik blijf maar foto's maken van mijn hoofd (ik weet het, een obsessie, moet ik niet doen, maar ja....)
Deze opsessie met foto's maken van mijn haren heb ik zelf ook, meet en tel zelfs mijn haren. Maar ik heb dan ook als doel de ultieme haarlengte te bereiken. De langste losse haar is nu ruim 63 cm en steek zelfs al 3 cm over de meetlat van 60 cm heen.

Waarvan akte!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tezz Bekijk bericht

En dan vandaag maar eens de keuze maken of ik wel of niet ga starten met minox. Ik ben echt behoorlijk bang voor de bijwerkingen en de levenslange verbinding.
Je zou naast de minox ook fina erbij kunnen proberen, alleen die fina zul je in het illegale circuit moeten kopen online.
Dan krijg je deze combinatie minox + fina = 3 en als je daarbij nog bereid bent te gaan stampen met een dermastamp dan is de uitkomst 4.


Is wel zo, eens aan de medicatie, altijd aan de medicatie. Maar dan heb je wel wat!

Oja voordat ik het vergeet. Welkom bij de club.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 10 april 2014 om 03:37
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2014, 07:26   #22
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
@Astrid, ja, ik wil er zeker leuk uit blijven zien. Maar ik heb een beetje op dit forum rondgeneusd en volgens mij ben ik qua type een beetje hetzelfde als jij... Het levenslang gaan gebruiken van een geneesmiddel (wat Minox uiteindelijk is) staat mij gevoelsmatig tegen. Er zijn andere oplossingen uiteindelijk.

Maar goed, aan de andere kant, misschien is het middel wel makkelijk in gebruik en heb ik helemaal geen last van bijwerkingen. Dus tja... waarom niet uitproberen??

Argh.... dilemma's, dilemma's, dilemma's
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2014, 07:29   #23
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
@Hakuna: tja... ik had al zo'n voorgevoel dat ik niet de enige ben met de foto-obsessie. Raar eigenlijk.... ik weet wat ik te zien krijg maar toch wil ik telkens foto's maken. Heel irritant van mezelf.

En je moet weten dat ik een vrouw ben met zelfvertrouwen, een druk sociaal leven en een leuke baan. Ik sta volop in het leven en kan heel goed een houding aannemen als 'ik ben onoverwinnelijk'. Mensen moesten eens weten hoe ik af en toe met mezelf worstel.... ik heb het overigens inmiddels wel tegen een aantal goede vrienden verteld. Ik kreeg allereerst gruwelijk op mijn donder voor het feit dat ik het al die tijd verzwegen heb en daarnaast houden ze toch wel van me... hoe ik er ook uit zie. Dat helpt!
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2014, 10:47   #24
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Klinkt als goede vrienden; en een goed advies.

Jij bent waarschijnlijk degene die er het meest last van heeft, de rest maakt het veel minder uit. Die houden van je om wie je bent.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2014, 18:01   #25
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tezz Bekijk bericht
@Astrid, ja, ik wil er zeker leuk uit blijven zien. Maar ik heb een beetje op dit forum rondgeneusd en volgens mij ben ik qua type een beetje hetzelfde als jij... Het levenslang gaan gebruiken van een geneesmiddel (wat Minox uiteindelijk is) staat mij gevoelsmatig tegen. Er zijn andere oplossingen uiteindelijk.

Maar goed, aan de andere kant, misschien is het middel wel makkelijk in gebruik en heb ik helemaal geen last van bijwerkingen. Dus tja... waarom niet uitproberen??

Argh.... dilemma's, dilemma's, dilemma's
Bij mij was het al te ver gevorderd naar mijn zin en ik vond mijn haar al te dun om nog aan de minox te gaan. Het stabiliseert, maar je haar wordt niet meer dan het al is. Ach, misschien een paar haartjes erbij, maar verwacht geen volle haardos!

Ik ben nu zeer tevreden met mijn haarwerkjes. Ik heb nu weer mooi haar en ik ben blij dat ik die stap genomen heb en de medicatie aan mij voorbij heb laten gaan. Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn beslissing om haarwerkjes te gaan dragen.

Je kan minox altijd proberen, maar blijf niet te lang tobben is mijn advies.
Succes en sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2014, 19:49   #26
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Niet te lang blijven tobben, dat is een goed advies! Nu nog waarmaken.... (komt goed).

Ik heb nog wel een vraag. Ik heb mijn bloedwaardes opgevraagd bij de dermatoloog omdat ik nieuwsgierig was naar de uitslag. De dermatoloog gaf aan dat alles prima in orde was, maar ik wilde het toch met eigen ogen zien. Nu twijfel ik heel erg over de waarde B12: deze is 200. Aan de lage kant, toch?

IJzer is in orde volgens mij (moet tussen de 9-30 zijn en is 20). Wat TSH is moet ik nog even googlen (geen idee wat dat is). Deze waarde is 1.00.

Google is my friend, haha!
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 00:19   #27
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Iemand een advies voor mij voor wat betreft de b12? Ik weet niet goed wat ik er meer moet.. een waarde van 200.....
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 10:38   #28
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tezz Bekijk bericht
Iemand een advies voor mij voor wat betreft de b12? Ik weet niet goed wat ik er meer moet.. een waarde van 200.....
Hoi Tezz,
Ik vraag altijd een uitdraai van laboratoriumonderzoeken, want dan kan ik goed in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt. Een ideetje voor jou misschien, want daarop staan ook de referentiewaarden vermeld.

Ik ga altijd naar het labo in Antwerpen; volgens mij zijn de waarden in Nl en België verschillend.
Volgens mijn labo-papieren moet de B12 waarde tussen de 200 en 700 zijn.
Mijn waarden zijn rond de 1000, en mijn arts vindt het prima.

Jouw 200 is dan erg aan de lage kant.

Ik gebruik zelf methyl B12 zuigtabletjes. De methylvorm is de best opneembare vorm. Het lijkt misschien alsof ik reclame maak, maar ik bestel al mijn vitamines bij iherb in de VS. Het scheelt een stuk qua prijs, en heb het pakketje binnen enkele dagen op mijn deurmat.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2014, 21:24   #29
winnieh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Hey Tezz,

Ik zit in precies hetzelfde schuitje en weet niet of ik nu wel of niet moet beginnen met minoxidil en of ik moet gaan voor de 5% welke de dermatoloog heeft voorgeschreven of voor de 2%. De apotheek raad namelijk 2% aan. Heb jij al een keuze gemaakt of je er mee gaat beginnen?
Ik zie ook heel erg op tegen de shedding.. Stel dat ik na 1,5 maand niet tegen de bijwerkingen kan.. Ben ik dan wel dat haar kwijt? Of komt er nog wel iets terug? Zei het aangetaste haren.. Op dit moment zit in in 2 van ludwig, dus nog redelijk in de beginfase.

Werd bij jouw ook voorgesteld om te beginnn met een andere pil? Ik slik nu microgynon 30 en mij wordt verteld dat ik beter kan beginnen met Yasmin. Iemand hier ervaringen mee? En is het verstandig om beide tegelijktijd te doen. Of eerst de pil en 3 maanden later minoxidil.. Kortom dillemma's....

Groetjes
winnieh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2014, 00:13   #30
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Winnieh,

Je worstelt erg, en dat kan ik me voorstellen.

Mij is door een dermatoloog 3 jaar terug ook minoxidil aangeraden, maar ik durf het tot op de dag van vandaag niet. Ik denk nl. dat er best eens een moment kan komen dat je het even niet kunt gebruiken, en dan is er dus die kans dat je haren die je al die tijd hebt opgespaard met minox alsnog uitvallen. Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar de kans is er. Dat lijkt me traumatisch en is tot nog toe de reden dat ik het niet gebruik. De dermatoloog bevestigde dit, maar deed er zelf wat luchtig over. De apotheker bevestigde dit destijds ook. Ik had namelijk bij een kliniek in Rotterdam een flesje door m'n strot geduwd gekregen en die kliniek heeft me hier verder niets over verteld. Ik las over het blijvende gebruik in de bijsluiter, ben gaan googlen en de vraag gesteld aan de apotheek.

By the way, er zijn hier heel wat minoxgebruikers, en ik geloof veel met (goed) resultaat, dus ik wil de werking ervan geen geweld aandoen. Ik ben misschien wel gewoon te voorzichtig....zucht.

Ik ben nu dan ook eerst toch maar goed naar mijn bloedwaarden aan het kijken, of dat allemaal wel optimaal is. Heb bijv. net ontdekt dat ik een ijzergebrek heb.

Je vraag tav Yasmin: weet even niet of je bedoelt als losse pil of icm minoxidil. Ik slik al jaren yasmin. Eigenlijk geen problemen mee, goed voor mijn huid. Alleen, hoe meer ik erover lees, hoe meer ik het lichte vermoeden heb dat het ooit starten met Yasmin heeeeel misschien wel ergens AGA uit heeft uitgelokt, of misschien wel ervoor heeft gezorgd dat het eerder begon. Ik weet dit niet zeker, en het is voor een leek als ik ben lastig uitleggen, maar zoek binnen deze site maar eens op yasmin, dan kom je een aantal berichten tegen waarin daarover hardop wordt nagedacht.
Anyway, bij jou is AGA al vastgesteld voordat je Yasmin gebruikt, dus dat is anders. En in Yasmin zit een hormoon dat een anti androgene werking heeft en daardoor gunstig zou moeten zijn tegen haaruitval. Daar lees je op deze site ook heel wat over.

Ik zag dat je ergens anders ook gevraagd had naar info over voedingssupplementen. Zoek op deze site eens op biotine, daar is e.e.a. over geschreven i.r.t. AGA.

Heel veel sterkte en hoop dat je een beslissing kunt nemen waar jij je goed bij voelt.

Laatst gewijzigd door Vana; 16 april 2014 om 00:21
Vana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.