Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2014, 05:30   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Ik durf niet te kiezen en kom maar niet in beweging

Hallo allemaal ik ben Brook ben 48 jaar, zit in de menopauze, heb sinds 3 jaar diabetes en heb sinds 3 jaar AGA en het mijn haar gaat erg snel achteruit. Ik heb 1,5 jaar geleden dutasteride geslikt ongeveer 10 maanden maar dat hielp naar mijn idee niet. Achteraf had ik wellicht langer moeten doorgaan met slikken. Nu gebruik ik minoxidil 5% maar mijn haar gaat zienderogen achteruit en dat maakt me erg verdrietig. Ik wil zo graag dat het zich stabiliseert maar dat gebeurd niet. Ik wil iets doen maar ik durf maar niet te kiezen, misschien ook wel omdat ik diabetes en mijn lichaam (vaten) dus al wat te verduren krijgt. Dus kies ik niet en wordt mijn haaruitval alleen maar erger en daar word ik dan weer somber van. Androcur heb ik tot nu toe niet gedurfd vanwege de bijwerkingen (kanker, vaten, depressie)

Daarnaast denk ik soms ook om toch maar weer te starten met finasteride of dutasteride omdat ik dan hoop dat het aanslaat maar ik krijg dat niet voorgeschreven van mijn huisarts of dermatoloog. Dus dacht ik eraan om het dan maar te bestellen via internet maar geen idee hoe ik dan aan de juiste medicatie kom en vind dat dan ook weer zo eng dat ik er tot nu toe maar vanaf zie.

Kortom ik durf gewoon niet te kiezen en mijn haar gaat steeds maar meer achteruit. Heeft iemand een positief advies waardoor ik de stap wel durf te zetten? Of is er nog iets anders dat zou kunnen helpen? Heb iets gelezen over progesterone creme, maar dat heeft ook weer bijwerkingen (kanker). Ik aarzel zo lang ik kom maar niet in beweging, wie kan me een beetje op weg helpen?
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 09:47   #2
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Brook,

Persoonlijk zou ik dan niet meer kiezen voor medicatie. Gezien jou leeftijd en gezondheidstoestand. Het geeft vaak toch niet een bevredigend resultaat en medicijnen kunnen ernstige bijwerkingen hebben.
Veel vrouwen zijn wel tevreden met een haarwerk. Misschien een optie om daar eens naar te kijken?
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 11:07   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Brook, niets doen is ook een keuze, maar ik denk niet dat je daar blij van wordt. Nietsdoen is achteruitgang, hé! Ik sluit me verder aan bij Jennaa.

Fina en duta zijn omstreden middelen en worden niet uitgeschreven aan vrouwen. Dit zegt toch genoeg! Het is niet getest op vrouwen en je weet niet wat het op de lange termijn met je doet.

Oriënteer je eens voor een mooi haarwerkje. Er zijn hier wel een aantal vrouwen die blij/tevreden zijn met hun keuze om een haarwerk te gaan dragen.

Lees anders mijn blogs eens! Ik heb verschillende blogs geschreven, o.a. omgaan met AGA haarverlies, acceptatie en dragen haarwerkjes.

Sterkte & succes.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 18:58   #4
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Hoi Brook, en ik ben het niet helemaal eens met beide andere dames (fijn hé, zo'n forum waar iedereen iets anders zegt). Als je zo bang bent voor medicatie zou ik al helemaal niet meer aan de duta of fina beginnen. Alleen al om het feit dat je dat dan ergens bij een wazige bron moet bestellen. Wie weet wat je dan krijgt. Niet kiezen = geen verandering (en in dit geval waarschijnlijk zelfs nog verergering). Ik ben ongeveer net zo oud als jij & androcur heeft bij mij heel goed geholpen (wat niet hoeft te zeggen dat het jou helpt natuurlijk). Dus het is te proberen. En anders inderdaad de optie om je eens te oriënteren op een haarwerk. Echt meid, je wordt niet gelukkig als je zo blijft zitten en niets onderneemt. Succes!
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.

Laatst gewijzigd door GHG; 3 mei 2014 om 09:47
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2014, 12:40   #5
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Ik ben 44 jaar en sinds december 2013 draag ik een haarwerk. Na een lange periode van meer dan 25 jaar, tevergeefs, alle hoop te stellen in medicatie en transplantatie besefte ik dat het toch zo niet verder kon. Ik voelde me iedere dag niet goed als ik voor de spiegel stond want mijn haartoestand was beschamend slecht. Het was een grote stap die ik moest durven zetten maar ik ben nu heel blij met mijn haarwerk en ben nog nooit zo zelfzeker geweest. De vele positieve reacties van familie, vrienden en kennissen geven me nog een extra boost aan mijn zelfvertrouwen.

ik hoop dat je de kracht vindt om de beste beslissing voor jezelf te nemen...

groeten

Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2014, 18:09   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Brook; hoe gaat het met je?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.