Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2014, 09:22   #1
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Stoppen of doorgaan?

Hallo allemaal

Ik gebruik nu zo een 5 weken Revita shampoo en 3 weken Saw Palmetto mijn haar valt nu nog veel meer uit dan dat het al deed... Ik begin sochtends al met zo'n 80 haren en dan moet de dag nog beginnen en na het wassen is het helemaal een drama.

De eerste week van de SP voelde ik dat er wat veranderde in mijn lichaam en kreeg ik erg haaruitval dus dacht ik dit is een reactie van de SP en dan werkt het vast maar nu drie weken verder is het nog steeds heel erg en krijg ik ook gewoon nog steeds een vette huid en acne...

Wat vinden jullie? Hebben jullie hier ervaring mee? Stoppen of doorgaan?

Graag jullie reactie, alvast bedankt: Druktemakertje
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 09:47   #2
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Druktemakertje,

Het kan een shedding zijn en die kan best wel een tijdje aanhouden. Dat je haar nu meer uitvalt wil niet zeggen dat het niet werkt.
Om een beeld te krijgen of een product voor je werkt moet je het zeker 6 maanden gebruiken en liever 1 jaar.
Je gebruikt ook in 1 keer 2 nieuwe producten tegelijk.
Shedding kan een goed teken zijn, maar het blijft eng.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 12:05   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Na 1 week voelbaar in je lichaam en na 3 weken resultaten...??

Haaruitval is een maandenlang, eigenlijk jarenlang, proces. Wat Revita kan doen is eventuele jeuk wegnemen, maar resultaten wat betreft haargroei en haaruitval duren echt een stuk langer.

Mijn advies, doorgaan.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 12:14   #4
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Ja Dzinee ,
ik merkte veranderingen in de eerste week dat ik met SawPalmetto begon zoals twee keer zoveel haaruitval , zere spieren, grotere borsten, erg moe, duizelig enz maar na een week was dat allemaal ( behalve de haaruitval) weg dus het deed wel meteen wat in mijn lichaam...als het zo snel niet " kan" werken volgens jou hoe verklaar je die abnormale shedding dan?

En wat betreft die Revita shampoo ik merk niks van verbetering qua jeuk of wat dan ook....

Ik weet dat haaruitval een kwestie is van. Maanden tot jaren ik heb het zelf ook al ruim twee jaar maar zo erg als het nu is is het nog niet geweest
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 12:44   #5
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
@druktemakertje

Dat je al na 1 week veranderingen in je lichaam voelt kan zeker. Het weerhoud mij er nog van om SP te nemen. Het rommelt toch met je hormoonhuishouding.
Revita is een shampoo die minder schuimt dan normale shampoos daardoor kan het zijn dat je wat meer met je vingertoppen door je haar en hoofdhuid gaat als normaal. Waardoor er weer meer haar los komt.
Er zit ketoconazol wat zeker een shedding kan geven. Gemiddeld begint dat na een week of 5 a 6 en houd gemiddeld een maand of 3 aan. Maar het is bij iedereen anders natuurlijk.
Ik heb net mijn haar gewassen en gekamt en heb ongeveer 220-240 haren verloren. Dus 80 is niet veel.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 12:58   #6
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi Jennaaa

80 is om mee te beginnen... Ik moet het nog wassen straks en dan komen er nog zo'n 200 haren bij plus de rest wat er daarna nog uitvalt...
Dus jij bent nog niet begonnen met SP? Ik sta in dubio of ik ermee ga stoppen met SP ( het is toch eigenlijk voor mannen en weet niet wat het met mijn hormonen verder gaat doen) misschien moet ik alleen de Revita gebruiken?

Wat gebruik jij verder nog Jennaa?

Ik lees op dit forum eigenlijk ook niet over andere vrouwen die SP gebruiken!? Ik heb het alleen op engelse fora gelezen, ik heb het idee dat mijn huid van de SP nog vetter word..

Laatst gewijzigd door Druktemakertje; 16 augustus 2014 om 13:36
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 14:36   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja het kan inderdaad wel invloed hebben op je lichaam. Maar let erop dat een subjectieve factor een hele grote rol kan spelen...
Met haren tellen moet je hier ontzettend mee opletten; omdat het afhankelijk is van een heleboel factoren. Welke SP gebruik je eigenlijk? Of bedoel je Foligain?

Als je je niet prettig voelt bij een middel is het soms beter om gewoon te stoppen, omdat je allerlei dingen kunt gaan denken en voelen..En dit kan dan weer slecht zijn voor zowel je haar als voor jezelf..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 19:39   #8
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Thumbs up

Hoi Dzinee
Wat bedoel je met subjectieve factor? Wat dat haren tellen betreft ( ik weet dat ik dat niet zou moeten doen) dat is nu niet eens nodig om te concluderen dat het erger is geworden dat is gewoon twee keer zoveel als dat het eerst was! En zelfs mijn man ziet het!

Ik gebruik de Saw Palmetto van now, saw palmetto extract 2x 160 mg per dag besteld bij body en fit. ( gestandariseerd)

Ik heb toch besloten om er ( voor nu) mee te stoppen, nu ik het nog relatief kort gebruik... Ik hoop niet dat het nu nog erger wordt met de uitval door het stoppen want er is natuurlijk al wel met de hormonen gerommeld nu.

Ik heb me er wel goed over ingelezen wat SP doet enzo maar het blijft natuurlijk toch een soort van " medicijn" die je gaat gebruiken zonder overleg met een arts, en de bevinden hier komen alleen van mannen op dit forum en zijn er voor zover ik weet geen vrouwen hier die het gebruiken.

Ik reageer zelf altijd heel sterk op pillen dus misschien dat de enorme uitval ook wel wordt veroorzaakt door de Sp en doet het echt wat maar ik vind het toch een beetje eng en net wat jij zegt soms is het beter om er dan mee te stoppen...
Maar deze enorme uitval zit niet tussen mijn oren helaas ( ik had het altijd al heel erg maar is nu echt angstaanjagend)

Dzinee bedankt dat je altijd reageert op mijn berichtjes dat stel ik erg op prijs
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 20:32   #9
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennaa Bekijk bericht
@druktemakertje

Dat je al na 1 week veranderingen in je lichaam voelt kan zeker. Het weerhoud mij er nog van om SP te nemen. Het rommelt toch met je hormoonhuishouding.
Revita is een shampoo die minder schuimt dan normale shampoos daardoor kan het zijn dat je wat meer met je vingertoppen door je haar en hoofdhuid gaat als normaal. Waardoor er weer meer haar los komt.
Er zit ketoconazol wat zeker een shedding kan geven. Gemiddeld begint dat na een week of 5 a 6 en houd gemiddeld een maand of 3 aan. Maar het is bij iedereen anders natuurlijk.
Ik heb net mijn haar gewassen en gekamt en heb ongeveer 220-240 haren verloren. Dus 80 is niet veel.

Jennaa

Ik gebruik(te) ook vaak de pure variant van ketoconazol ( het roze spul van de dokter) en heb eigenlijk nooit zo'n vreselijke shedding ervaren ervan.
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 20:46   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Subjectieve factor. Dat haren tellen geen feitelijke meetmethode is. het hangt van zoveel dingen af, inclusief hoe jij je voelt op dat moment..Als ik me goed voel vind ik mijn haar prachtig. Als ik een slechte dag heb ik vind ik het verschrikkelijk... Maar mijn haar is gewoon hetzelfde op beide momenten.

Beginnen en stoppen met producten is iets wat makkelijk gebeurd, maar let er wel goed mee op! Je moet alle producten langdurig gebruiken en een vast regime opbouwen. Als je vaak wisselt of tussendoor stopt heb je uiteindelijk niks..

Eventueel een lichtere dosis SP nemen? Je lichaam even laten wennen? Dit adviseer ik mensen ook altijd met finasteride en minoxidil.

Als je stopt midden in een shedding loop je het risico dat de haren wel zijn uitgevallen en vervolgens niet teruggroeien...

En graag gedaan, hoop dat ik een beetje kan helpen.
Succes!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 13:49   #11
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi Dzinee
Hoe weet je dat van dat stoppen midden in een shedding en dat de haren misschien niet meer teruggroeien? Zou ik misschien ook kunnen afbouwen door te minderen?
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 14:18   #12
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druktemakertje Bekijk bericht
Hoi Dzinee
Hoe weet je dat van dat stoppen midden in een shedding en dat de haren misschien niet meer teruggroeien? Zou ik misschien ook kunnen afbouwen door te minderen?
Ik weet het niet zeker, nergens gelezen, maar ik kan me zo voorstellen dat de haarzakjes van die uitgevallen haren dan vervolgens geen 'voeding' meer krijgen om nog iets te gaan doen.... Zoiets?...
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 15:56   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het idee van shedding is dat zwak haar 'eruit wordt geduwd' door de nieuwe middelen. Deze zwakkere haren maken plek voor nieuwere, sterkere haren.
Wanneer deze zwakkere haren uitgevallen zijn en je stopt met het product, komen de sterkere haren niet meer!

Alsof je het gras maait om nieuw in te zaaien; maar vervolgens nooit strooit.

(Overigens is 'shedding' een zeer veel besproken iets, maar het is volgens mij niet concreet bewezen. Het kan ook zijn dat veel van deze meldingen van shedding veroorzaakt worden door een subjectieve blik, en niet daadwerkelijk haaruitval. Maar dat weet ik niet)
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 21:53   #14
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Het kan een shedding zijn en dit iets heel goeds, maar het kan ook zo zijn dat het geen shedding is. In theorie kan een "haargroeimiddel" onmogelijk voor meer haaruitval zorgen (lees: haaruitval versnellen), maar ik denk dat dat in de praktijk wel kan. Je speelt met je hele hormoonhuishouding waardoor er bepaalde waarden omlaag gaan en bepaalde waarden omhoog. Het is niet zo dat alleen je dht-waarden omlaag gaan... Er kunnen veel meer dingen gebeuren in je lichaam. Dat is ook de reden dat de een geen erecties meer kan krijgen en de ander daarentegen een sexmachine wordt. Bij de een remt het de talgaanmaak bij de ander leidt het tot een vette huid net puistjes. Dit zegt denk ik wel genoeg over het feit dat ieder lichaam anders reageert (als gevolg van bepaalde hormoon-waardes)... Uit onderzoek bleek het bv zo te zijn dat fina geen effect had op het sebumproductie, maar er zijn genoeg mensen die dit wel ervaren
Ik hoop dat ik ook in een shedding zit. 1 ding weet ik wel en dat is dat ik het 12/13 maanden volhouden. We hebben helaas geen andere optie.

P.s. Ik gebruik Fina.

Laatst gewijzigd door Janni; 19 augustus 2014 om 21:56
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 13:11   #15
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi Janni
Bedankt voor je uitleg.
En ben jij een man of een vrouw? Gebruik je pas fina? En kreeg je daardoor de shedding?
Ik heb op een buitenlands forum gelezen dat er veel vrouwen waren die SP gebruikte tegen acne en dat hielp erg goed dus zou je denken dat het het toch wat doet met je sebum productie?
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.