Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2014, 20:36   #1
Vrouw27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 18
Dutasteride

Hallo

Ik ben van plan Dutasteride te bestellen
Wie van jullie heeft Dutasteride gebruikt of gebruikt het nog steeds?
Ik heb geen kinderwens meer.

Volgens de dermatoloog heb ik een beginnende vorm van AGA,
maar mijn haar is al minstens 50% uitgedund de laatste 2 jaar. Vooral bovenop is mijn hoofdhuid doorschijnend. Het is begonnen na staken van Yasminpil. Daarvoor ook al geleidelijke uitdunning.
Ik ben sinds een half jaar weer gestart met de yasmin en gebruik 1 x daags minoxidil 2%.

Wat kan ik verwachten van het gebruik van Dutasteride, treedt er ook echt hergroei op?

Van de minoxidil krijg ik trouwens witte krullende haartjes die nu uitvallen. Is dit een goed of slecht teken? Ik gebruik het nu een half jaar.

Bedankt voor jullie reacties!!
Vrouw27 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2014, 23:42   #2
Vrouw27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 18
Is er ook niemand die het in het verleden heeft gebruikt? Zo ja, met welke resultaten? Jammer dat het niet meer wordt voorgeschreven aan vrouwen!! Ik weet ook nog niet of ik het ergens online kan bestellen oid. Lukt het niet dan niet, maar wil toch alles inzetten in de strijd
Vrouw27 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2014, 08:54   #3
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Geen enkel middel geeft gegarandeerde haargroei. Het kan helpen. Maar het kan ook niet helpen. Ik heb het 1,5 jaar geslikt en het leek te helpen. Maar voor hetzelfde geld leek mijn haar iets beter te worden omdat ik, door het slikken van dat pilletje, minder in de stress zat.
Ik weet niet waar je woont. Maar iedere arts in Nederland die dit middel voorschrijft is zwaar in overtreding. Want het is verboden. Bestellen in het buitenland kan vast wel. Maar dat lijkt mij persoonlijk een erg risicovol iets. Je weet nooit wat je precies krijgt en er is geen enkele (arts-) controle.
Ik slik inmiddels ruim een jaar androcur. Ook geen snoepje. Maar het lijkt te helpen. En ik krijg het gewoon via een dermatoloog waar ik om de zoveel tijd naar toe ga.
Probeer te werken aan acceptatie: als je de situatie niet kan veranderen, verander dan de manier waarop je er mee omgaat. Zo belangrijk!. En ga (eventueel) op zoek naar alternatieven in de haarwerkhoek. Je bent de enige niet en er zijn goede alternatieven.
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.
GHG is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.