Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2014, 08:36   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Haaruitval lijkt erger na stoppen androcur

Hoi allemaal, ik ben Brook en heb sinds een jaar of 4 Alopecia tenminste dat is geconstateerd. Heb ook sinds die tijd suikerziekte en dacht altijd dat die twee met elkaar te maken hadden, dus haaruitval en diabetes maar dat schijnt toch niet zo te zijn. Ondertussen al veel geprobeerd. Minox 5%, dutasteride (maar te kort geslikt) en androcur. Dat laatste ben ik mee gestopt omdat ik me daar niet goed bij voelde (depri). Nu lijkt het wel of ik sinds het stoppen met androcur veel meer last heb van haaruitval. Echt met bossen valt het uit. Ik weet me echt geen raad meer. Als ik losjes mn haren beet pak dan haal ik er elke keer zeker 10 losse haren uit. Ik vraag me echt af of dit met het stoppen met androcur te maken heeft? Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe lang mag je androcur eigenlijk slikken? Ik zit middenin de overgang (ben 49). Ik weet ook niet meer of het nu de hormonen zijn, of AA is of diabetes. En weet dus ook niet wat ik moet doen. Finasteride gaan slikken en dan maar hopen dat iemand me dat voorschrijft en helpt dat dan wel? Is het een hormonaal iets en waar moet ik dan naar toe? Naar de endocrinoloog? Mijn haar is vooral bovenop erg dun aan de achterkant is het dik (wel iets dunner dan het was). Dus toch AA of AA én vrouwlijke haaruitval? Ik ben echt nu wel een beetje ten einde raad ik ben er zo depri van vooral ook omdat het niet stopt. Elke dag vind ik overal haren de hele dag door. Op mijn bureau, mn pc overal zitten ze. Heeft iemand een tip waar ik nu moet beginnen en wat ik moet doen? Weer naar een dermatoloog? Ik weet het gewoon niet meer. Dank alvast!
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2014, 12:43   #2
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Brook,

Je hebt het volgens mij over AGA (alopecia androgenetica ) en niet AA (alopecia areata ). Dat laatste is pleksgewijze kaalheid.
Wat een ieder doet en slikt m.b.t. tot medicijnen is natuurlijk aan die persoon zelf.
Maar de wetenschap komt er steeds meer achter dat het slikken van medicijnen zeer slecht is. Maar de farmaceutische industrie zal met zijn miljarden omzet een hoop verzwegen houden voor de consument.
De pil kan borstkanker, depressie en dementie veroorzaken en een verhoogde kans op embolieen.
Als het medisch niet noodzakelijk is om medicijnen te slikken doe dit dan ook niet.
Wat heb je aan een bosje haar als je halfzijdig verlamt in een rolstoel zit of over 10 jaar de diagnose dementie krijgt? Natuurlijk wel extreme voorbeelden maar begin niet aan troep wat je hormoonhuishouding in de war gooit.
Finasteride kan hooguit wat stabilisatie geven en een klein beetje hergroei. Je zult nooit meer de bos haar terug krijgen die je 20 jaar geleden had.
En heel veel meiden zijn hier al op jonge leeftijd mee geconfronteerd. Sommige al voor hun 20e.
Op u leeftijd en met diabetes zou ik er echt geen andere meds bij gaan slikken.
Je zult de komende maanden misschien een Telogeen Effluvium doormaken door het stoppen met de androcur. Dat kan veel haaruitval geven. Dat zal na een maand of 6 wat minder worden en je zult wat hergroei krijgen. Maar helemaal stoppen zal de haaruitval niet meer bij AGA.
Mijn advies is ga voor een leuk haarwerk en ga niet aan die troep beginnen.

http://www.wijwordenwakker.org/conte...s=M65&ss=P1355

Laatst gewijzigd door Jennaa; 9 oktober 2014 om 12:52
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 00:47   #3
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Hallo Brook,

Beetje late reactie maar misschien lees je het nog wel. Het antwoord op je vraag is ja. Het kan inderdaad dat na het stoppen met Androcure je haaruitval (tijdelijk?) erger wordt. Mij is uitgelegd dat de kans bestaat dat als je stopt met Androcure de haren die je hebt behouden met Androcure alsnog uitvallen. Dus als je bijv. 2 jaar Androcure hebt geslikt zou het kunnen dat de haren die je die twee jaar hebt behouden alsnog (in korte tijd) uitvallen. Het is voor mij 1 van de redenen dat ik er vooralsnog niet aan durf te beginnen. Het hoeft dus niet te gebeuren, is mij verteld, maar kan wel. Misschien dat andere Androcure gebruiksters die zijn gestopt hier ook iets over kunnen vertellen.
Vana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.