Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 oktober 2014, 21:01   #1
Pepermuntje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2014
Berichten: 10
Geslacht:
Update

Hallo lieve lotgenoten,
ik denk ik plaats even een update. In april begon m'n haar heel erg uit te vallen. Met wassen kwamen er echt hele plukken uit en ik vond OVERAL haar.
Nu heb ik alles uitgebreid uit laten zoeken bij de dermatoloog, en mijn vitamine D was maar 22, mijn ijzer was 8 (normaalwaarde 10-30), mijn ferritine was 28, en mijn tsh (schildklier) was 6.53 (normaalwaarde 0,4 - 4.0). Ik heb dus 3 triggers, joepie. Nu heeft de arts mij op 50.000 iu vitamine D per week, en een ijzerkuur gezet. Heeft iemand een idee hoe lang het kan duren voordat er verbetering in komt? Ik slik nu een week die ijzerkuur en nu is mijn haaruitval ineens veel erger. Is dit normaal? Dat je lichaam het oude haar eruit gaat duwen ofzo? Alvast bedankt voor het lezen.
Pepermuntje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 02:13   #2
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Hallo Pepermuntje,

Nog geen reactie zie ik. Dan maar een late...
Fijn dat je waarden bekend zijn, kun je inderdaad eerst kijken of opkrikken daarvan helpt. Ja, het kan zo zijn dat oude zwakke haren plaats gaan maken voor nieuwe sterke. Of dat zwakke haren die sowieso sneller zouden uitvallen nu nog sneller uitvallen omdat ze met de boost die een medicijn of supplement geeft niks kunnen. (Ik leg het misschien als een leek uit, maar zo is het mij een beetje verteld, en had het hier kort geleden ook met een dermatoloog over en die beaamde het.) Maar ik vind een week iets slikken hier wel kort voor hoor. Ik heb dan zelf meer het idee dat de plotseling ergere uitval een andere oorzaak heeft.
En verbetering kan best een tijdje duren. Ik kan me herinneren dat iemand hier na, ik dacht, een half jaar resultaat zag van ijzer.
Zelf zag ik, toen ik in 2011 ook die paardenkuur vit D kreeg, elke keer dat ik die shot moest nemen, dezelfde dag, een paar uur na het innemen, dat mijn haar steviger uit mijn hoofd kwam, de eerste 1,5 cm stond zeg maar recht omhoog. Klinkt raar, maar was echt zo. Pas na dat ik het een paar keer had opgemerkt kon ik de link leggen met het innemen van vit D op die dag. Niet dat mijn AGA is gestopt, maar D heeft dus wel invloed op je haar is mijn ervaring.
Vana is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.