Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 april 2014, 08:30   #1
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Smile Wanneer begin je met Minoxidil of eventuele andere producten?

Hallo allemaal,

Even in het kort voorstellen: ik ben een vrouw van 39, woon in Brabant, ben getrouwd en heb een dochter.
Ik loop mezelf al jaren druk te maken over mijn haaruitval. In mijn ogen was het extreem: na een douchebeurt lag de hele vloer vol en ik moet dagelijks mijn borstel twee keer uithalen (en dan komt er echt een hele dot uit). Toch hield ik mezelf altijd voor: 'nee joh.... het is normaal... en ik ben donker dus die haren zie je ook beter liggen dan blonde haren...' etc. etc. Eigenlijk altijd smoesjes bedenken (voor mezelf) om er maar niet over na te hoeven denken. Echter, als ik in de spiegel kijk ZIE ik dat mijn haar dunner wordt. In mijn haargrens kan ik de haren inmiddels gewoon tellen en mijn hoofdhuid komt er gewoon doorheen op mijn scheiding. Tijd voor actie dus.
Omdat ik de laatste tijd ook erg loop te sukkelen met menstruatieklachten (heftige menstruaties, onregelmatig, last van stemmingswisselingen, emotioneel etc) koppelde ik in mijn hoofd deze klachten aan mijn haaruitval. Ik moet erbij zeggen dat ik in september 2013 gestopt ben met de pil, omdat ik geen hormonen meer wil slikken.
Afijn, uiteindelijk toch maar eens naar de huisarts gegaan om alles bespreekbaar te maken en die wees me direct door naar een dermatoloog. Deze dermatoloog heeft op basis van het patroon (achterop volle haarinplant, bovenom dun) vastgesteld dat het om AGA gaat. Jammer. Pech. Leer er maar mee leven.

En wat nu??? Het is nog niet zo ver dat ik me onzeker voel. Anderen zien het niet. Ik ben best tevreden zo (als het zo zou blijven). De dermatoloog adviseert me toch om te beginnen met minoxidil, want wat weg is komt niet meer terug en nu ben ik er nog op tijd bij.

Wat vinden jullie? Nog even wachten totdat ik het te erg vind worden en anderen mijn hoofdhuid ook echt gaan zien? Of toch inderdaad nu beginnen omdat ik er vroeg bij ben?

Bedankt trouwens voor dit prachtige forum, heb al veel threads gelezen.. x
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 10:38   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
In het algemeen..hoe eerder je erbij bent hoe beter het resultaat. Het houden van haar is veel makkelijker dan het opnieuw groeien van haar. Als jij het dus 'te erg vind' geworden is het lastig om weer terug te gaan naar hoe het eerst was.
Je kunt dan rustig beginnen met 2% minoxidil, makkelijk via internet verkrijgbaar.

Overigens zijn hier ook een aantal dames die heel tevreden spreken over een haarwerk, maar daar is het in jou situatie wellicht nog wat te vroeg voor.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 12:39   #3
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Hmmm. Ja. Ik ben aan het googlen maar er is zo veel te krijgen. Misschien inderdaad wel goed om met 2% te starten. De dermatoloog schrijft 5% voor, maar waarom zou ik niet rustig beginnen? En wat zijn de ervaringen met Nanoxidil? Dat is verkrijgbaar in een spray zie ik, dat lijkt me wel handig eigenlijk...
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 12:59   #4
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Bij mij stopte mijn haaruitval met gebruik van 'Nuhair', wat ik bestelde via iHerb.
Helaas heb ik geen nieuw haar teruggekregen, ik ontdekte Nuhair pas na 14 jaar haaruitval.
Het proces is dus gestopt bij mij, maar omdat er niet veel terug is gekomen, draag ik nu dan toch een pruik.

Laat voor de zekerheid je ferritinegehalte even prikken. Beneden de 80 kan al haaruitval geven, en ook een trage schildklier kan de oorzaak zijn. Bij mij vielen de buitenste haren van mijn wenkbrauwen weg, die zijn teruggekomen nadat ik met schildklierpoeder begon.

Verder kan Evening Primrose (weet even niet meer hoe dat in het NL heet) en nettleroot de omzetting van bep. hormonen in DHT blokkeren, die een rol kunnen spelen bij AGA.
(Ook te bestellen bij iHerb.)
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 14:10   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Nuhair? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat is dat voor iets?

@Tezz: er loopt al een onderwerp over Nanoxidil

Raar dat de arts 5% voorschrijft aan een dame. Meest gebruikelijke is toch 2% zover ik weet..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 14:38   #6
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Ik had het topic over Nanoxil zojuist gevonden, thx!

Nuhair ga ik even googlen. Heb wel het advies van de dermatoloog gekregen om me vooral niet te laten misleiden door alles wat er op de markt is. Volgens haar is minox echt het enige wetenschappelijk bewezen middel wat echt helpt. Jullie reacties op dit forum bevestigen dit tot nu toe.

Voor wat betreft mijn bloedwaardes: ik heb zojuist de poli dermo gebeld of ze me een uitdraai willen sturen met alle waardes er op. Vorige week is er namelijk geprikt op ferrine, ijzer, schildklier en B12. De waardes waren prima in orde volgens de dermatoloog, maar goed, ik ben toch erg benieuwd naar hoe hoog deze waardes dan wel niet zijn.... Ik krijg een uitdraai toegezonden. Ben hier erg benieuwd naar!
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 14:59   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja je dermatoloog haalt een heel goed punt aan..
Er wordt ontzettend veel misbruik gemaakt van deze markt. Minox en finasteride zijn bewezen. Andere middelen kunnen zeker steunen, bijvoorbeeld een goede shampoo.
Ook voeding is belangrijk, maar als je goed en gevarieerd eet zou dit geen probleem moeten vormen.

Maar dit zal je bloedonderzoek dan uitwijzen..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 15:06   #8
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Thx... ik word echt helemaal gek van het googlen zeg. Ik ga maar gewoon ergens mee beginnen en dan zie ik wil. Toch maar een 2% oplossing gaan zoeken denk ik. En dan een speciale voor vrouwen (omdat ik denk dat dit toch wel echt anders van samenstelling is als de minox voor mannen, of zit ik er helemaal naast?)

Wat is er trouwens veel te vinden zeg op internet..... ik zie echt gewoon door de bomen het bos niet meer!
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 15:22   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ghehe ja het is een heel oerwoud !

Minoxidil = minoxidil...die stof is nergens anders. soms zitten er wel dingen bij, of zijn juist dingen weggelaten.
Verschil is de concentratie. Mannen gebruiken met name 5%, vrouwen 2%. Dus 5ml minoxidil per 100ml versus 2ml/100ml.

Je hebt bijvoorbeeld foligain 2% voor vrouwen; maar er zijn ook nog een hoop anderen. Denk dat ze onderling niet veel van elkaar vershillen.

Wel kun je verschil maken tussen lotion en foam..Lotion is vloeibaar; foam is dus een soort schuim. Deze is wat duurder maar trekt wel sneller in. Je kunt ook dit artikel eens lezen over minoxidil. Hier vertel ik meer over de verschillen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 16:30   #10
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Hoi Tezz, kijk even na of ze ook T4 en Vrij T3 hebben geprikt. Zo niet, dan zegt deze test nog niks: mijn TSH was prima, maar ik bleek een gierend afwijkend T4 en vrij T3 te hebben.
Ook is men in Nederland erg makkelijk met ferritine; men vindt het al gauw goed, terwijl mijn internist in België me vertelde dat beneden de 80 (Belgische waarde, weet niet of die afwijkt van die in NL) al haaruitval geeft.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 21:14   #11
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Thx @Nic en @dZinee! Daar heb ik wat aan... ik vind het moeilijk om de keuze te maken om te beginnen vooral. Want in mijn ogen is het heel wat: een smeerseltje twee keer per dag op je hoofd en dat voor de rest van je leven....

Maar aan de andere kant: waarom zou ik het niet doen? Als dat nu eenmaal de enige manier is... Ik kan het best allemaal relativeren hoor, er zijn ergere dingen op de wereld. Maar ik ben een stuk zelfvertrouwen kwijt. En dat moet ik even terugvinden....
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 22:09   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Tezz, welkom op het haarwebforum. Ik zie dat je al aardig wat reacties hebt gehad op je vraag over minoxidil. TOP.
En ja, door de bomen zie je het bos niet meer, maar probeer te relativeren.
Voor vrouwen is er minox 2% of 5% en ik zou in jouw situatie, nu het nog niet zover gevorderd is, beginnen met minox. Kijk een aantal maanden tot 1 jaar aan wat het me je doet. Slaat het aan, dan doorgaan en niet stoppen of laten verzanden, want dan ben je weer terug bij af. Slaat het niet aan, dan heb je weinig keus en zal je het moeten accepteren en je gaan oriënteren op een haarwerk, maar zover is het voor jou nog niet. Succes en sterkte.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 8 april 2014 om 22:12 Reden: Nog iets erbij getypt
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 22:17   #13
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Dankjewel @Astrid26. Ik ga nu ook even ophouden met googlen en youtube filmpjes kijken. Ik ga morgen een keuze maken en waarschijnlijk minox2 bestellen. Nu is alleen nog maar de vraag... een foam of druppels. Hier zal ook vast wel een topic over lopen hier op het forum (waarvoor nogmaals mijn complimenten, het voelt echt heel fijn om te praten met mensen die voelen wat ik voel).
Ik ga er eens een nachtje over slapen.
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2014, 22:52   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Slaap lekker Tezz,

morgen inderdaad weer een nieuwe dag
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2014, 12:15   #15
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Nou, een nachtje er over slapen heeft niet echt geholpen .

Ik ga straks maar eerst mijn haar weer eens verven. Ik blijf maar foto's maken van mijn hoofd (ik weet het, een obsessie, moet ik niet doen, maar ja....) en ik kan niet helemaal beoordelen of het grijze uitgroei is of echt hoofdhuid.

En dan vandaag maar eens de keuze maken of ik wel of niet ga starten met minox. Ik ben echt behoorlijk bang voor de bijwerkingen en de levenslange verbinding.
Tezz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.