Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 augustus 2014, 02:21   #1
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Stopweek of niet?

Hallo dames,

Misschien een wat rare vraag, maar toch...

Ik slik dus Yasmin, al jaren, niet vanwege haaruitval begonnen, maar nu ik sinds een flink aantal jaren haaruitval heb (AGA), begreep ik dat het wel verstandig was deze te blijven slikken vanwege de anti androgene werking. Heb altijd gewoon een stopweek aangehouden. Nu is bekend dat het stoppen met de pil haaruitval tot gevolg kan hebben en dat die uitval dan na plm. drie maanden start. (Verbeter me als ik het fout heb.)
Is het misschien niet beter de pil in geval van haaruitval zonder de stopweek te slikken? Want is die stopweek niet voldoende om 3 maanden later haren te doen uitvallen? En je dus zo juist door het slikken (en dus telkens een week stoppen) van de pil, continue haaruitval hebt, of je haaruitval verergerd wordt, of uitgelokt wordt? Je haren (hormoonhuishouding) krijgen immers om de drie weken een 'trauma'.

Zeg ik iets heel raars?.... Kan hoor, maar heeft iemand hier kennis of een mening over?
En ook: is er iemand die de pil om deze reden doorslikt en er verschil van merkt?

Ik heb overigens in 2011 aan een dermatoloog gevraagd of het zin had de pil door te slikken, maar daar zag zij geen reden toe. Inmiddels weet ik dat heel wat dermatologen niet alles weten, en ook tegenstrijdige dingen zeggen, dus dat zij geen reden zag, zie ik niet als leading.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2014, 21:39   #2
Pepermuntje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2014
Berichten: 10
Geslacht:
Stopweek is niet genoeg om haaruitval te veroorzaken. Echt niet. Je kan je pil wel doorslikken, maar er wordt wel geadviseerd om minimaal 4x per jaar een stopweek in te lassen.
Pepermuntje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 10:06   #3
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Het gekke is wel, zit momenteel in mn stopweek, en ik héb me toch een jeuk, precies op die plekken waar ik uitval heb.... Zou dat dan toeval zijn?
Vana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.