Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 september 2022, 16:10   #1
Pimma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Hoe vind je een goede kliniek?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil meteen met een topic binnen vallen. Ik hoop dat dit oké is

Ergens rond mijn 24ste levensjaar begonnen mijn inhammen erg terug te trekken. Ik ben toen begonnen met Finasteride maar merkte dat ik hier na een paar maanden erg down van werd. Mee gestopt dus. Ik wilde toen al kijken naar een haartransplantatie maar had daar toen niet het geld voor.

Ik ben nu 29, wonder boven wonder gaat het terugtrekken niet heel snel. Ze zijn wel erger geworden maar ik had toen der tijd verwacht nu volledig kaal te zijn. M'n kruin is ook iets dunner.

Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren voor een haartransplantatie maar ik vind het erg moeilijk om hier leidraad in te vinden. Daarom zou ik jullie het volgende willen vragen:

  • Liever in Turkije of in Nederland, en waarom?
  • Aanraders voor een goeie kliniek?
  • Met hoeveel shafts moet ik rekening houden?
  • Wat gaat dit ongeveer kosten?

Ik hoop dat jullie mij een goede kickstart kunnen geven.

Veel dank,

Pim
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Afbeelding van WhatsApp op 2022-09-21 om 16.03.02.jpg‎ (96,7 KB, 224x gelezen)

Laatst gewijzigd door Pimma; 21 september 2022 om 16:14
Pimma is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2022, 14:26   #2
Kennisbank
Banned user
 
Geregistreerd: 16 september 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Persoonlijk zou ik kiezen voor Nederland of Belgie. Niet dat er geen goede resultaten uit Turkije komen, maar het is een beetje roulette.

Fuegenix (pro: goede resultaten hier op haarweb / contra: extreem duur)
Kliniek Veldhoven (pro: goed team, acceptabele prijzen)
Cosmedics (pro: servicegericht)

Uitgaande van jouw foto's denk ik dat je alleen voor de voorkant rekening moet houden met 3500 grafts

Prijzen variëren in Nederland / België voor deze aantallen tussen de € 6.000 en € 15.000
Kennisbank is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2022, 19:05   #3
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Welkom op Haarweb, Pim.

Of je voor NL/BE of Turkije moet kiezen, hangt erg af van wat je belangrijk vindt: kosten, reizen, enz. Persoonlijk vind ik de opmerking van 'Kennisbank' over russisch roulette in Turkije echt nonsense. Ik merk op dat een HT ál-tijd Russisch roulette is, aangezien niemand je kan beloven op welk resultaat je kunt rekenen. Je hoop top een natuurlijk resultaat met veel dichtheid, maar op dit forum zie je dat dat niet voor iedereen is weggelegd.

Mijn advies is om je heel goed te verdiepen hier op het forum en te kijken welke haarlijnen/ervaringen/resultaten mensen hebben na hun HT. Kies waar je je goed bij voelt en ga bij 2 of 3 partijen eens babbelen...

Succes!
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2022, 11:19   #4
Jefmenow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Klopt, het is altijd een risico.

Ik ben in België behandeld en had wellicht in sommige Turkse klinieken een beter resultaat behaald.
Jefmenow is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2023, 22:20   #5
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
In Nederland is de pluspunt dat je niet 2 dagen hoeft te reizen, nadeel is dat het wat duurder is. In Turkije zijn ze toch ook wat meer ervaren, maar dit wil niet zeggen dat je in Nederland ook goed behandeld kan worden.

Als je niet wilt reizen en de prijs maakt niet veel uit zou ik voor Nederland gaan. Anders is Turkije toch een goede keuze.

Zover ik het kan zien heb je toch zo een 3400/3700 grafts nodig.

In Nederland ben ik niet echt bekend met de prijzen maar in Turkije ligt dit rond de 2500 euro.

Succes!

Damla Kaptanoglu
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 09:49   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
In Nederland is de pluspunt dat je niet 2 dagen hoeft te reizen, nadeel is dat het wat duurder is. In Turkije zijn ze toch ook wat meer ervaren, maar dit wil niet zeggen dat je in Nederland ook goed behandeld kan worden.

Als je niet wilt reizen en de prijs maakt niet veel uit zou ik voor Nederland gaan. Anders is Turkije toch een goede keuze.

Zover ik het kan zien heb je toch zo een 3400/3700 grafts nodig.

In Nederland ben ik niet echt bekend met de prijzen maar in Turkije ligt dit rond de 2500 euro.

Succes!

Damla Kaptanoglu
Wel knap dat je deze voorspelling kan maken.
Je ziet letterlijk 1 foto van een inham.

Daarnaast weet je niet wat de wensen zijn van de persoon en of de persoon al medicatie gebruikt. Maar toch kun jij al weten hoeveel grafts diegene nodig heeft. Lekkere kliniek vertegenwoordig jij zeg....
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 10:03   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Wel knap dat je deze voorspelling kan maken.
Je ziet letterlijk 1 foto van een inham.

Daarnaast weet je niet wat de wensen zijn van de persoon en of de persoon al medicatie gebruikt. Maar toch kun jij al weten hoeveel grafts diegene nodig heeft. Lekkere kliniek vertegenwoordig jij zeg....
Het is wel een behoorlijke inham maar idd, wat wil de topicstarter? Voor Turkse begrippen, qua kosten dan, maakt het aantal grafts niet uit. Kosten ca 2500, kan goedkoper en kan ook duurder maar ik gok in alle gevallen goedkoper dan in NL of B tenzij het aantal grafts echt gering is.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 14:19   #8
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Dat kan ik inderdaad ongeveer zien, de wensen zijn de inhammen dichten en die zijn duidelijk zichtbaar. Dit is ook een grove schatting omdat persoon dat hier vraagt. Natuurlijk wordt er naar de wensen en mogelijkheden gekeken bij een consult. Of hij medicatie gebruikt of niet die inhammen komen helaas niet meer terug.

Succes en met vriendelijke groeten

Damla Kaptanoglu
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 14:32   #9
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Of hij medicatie gebruikt of niet die inhammen komen helaas niet meer terug.
Dat ligt eraan.

Er zijn zeker gevallen waarbij orale minoxidil icm finasteride of dutasteride het verloren deel voor een groot deel kunnen herstellen.

https://www.youtube.com/watch?v=f-ubo7Eq78k
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 14:55   #10
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Met medicatie komen de inhammen die persoon heeft helaas niet terug. Persoon heeft al jaren inhammen, en de inhammen zijn helemaal verdwenen. Dit komt niet meer terug met medicatie..

Als de haaruitval pas is begonnen en er is nog lichte haargroei is het soms mogelijk dat er wat haar “terug” komt ( dikker word) maar dit is niet het geval in deze situatie.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 18:03   #11
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Als consultant moet je toch wel het nut van medicatie snappen… je zet de kliniek die je vertegenwoordigt niet heel positief neer op deze manier
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 18:26   #12
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Met medicatie komen de inhammen die persoon heeft helaas niet terug. Persoon heeft al jaren inhammen, en de inhammen zijn helemaal verdwenen. Dit komt niet meer terug met medicatie..

Als de haaruitval pas is begonnen en er is nog lichte haargroei is het soms mogelijk dat er wat haar “terug” komt ( dikker word) maar dit is niet het geval in deze situatie.
Dat weet je niet.

En om te weten of iemand medicatie gebruikt is ook belangrijk. Stel we volgen jouw plan en roven 3000+ grafts voor de inhammen en de persoon gebruikt geen preventieve middelen zal zijn donor al half uitgeput zijn voor alleen de inhammen.

Iets met langetermijn visie en het beste willen voor de client.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 19:46   #13
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Ik snap de nut van medicatie heel goed, en dat is geen wondermiddel, vooral niet in dit geval.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 20:43   #14
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dat weet je niet.

En om te weten of iemand medicatie gebruikt is ook belangrijk. Stel we volgen jouw plan en roven 3000+ grafts voor de inhammen en de persoon gebruikt geen preventieve middelen zal zijn donor al half uitgeput zijn voor alleen de inhammen.

Iets met langetermijn visie en het beste willen voor de client.
Blijkbaar boeit die langetermijn visie niet in dit geval zo te lezen lol
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2023, 00:22   #15
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Alles is belangrijk en overal wordt rekening mee gehouden. Deze persoon heeft een haartransplantatie nodig, de inhammen komen niet terug met medicatie en bij stoort zich eraan.

En er wordt niet zomaar grafts “gerooft”, er wordt goed naar alles gekeken en overal wordt rekening mee gehouden.

De inhammen zijn niet licht, als persoon genoeg donorgebied heeft is de aantal grafts zeker aan te raden, mocht hij minder donorcapaciteit hebben is het natuurlijk verstandiger om minder grafts te gebruiken.

Daarnaast stoort deze persoon zich momenteel aan zijn inhammen, dan is de enige oplossing een haartransplantatie.

Als je echt op de lange termijn wilt gaan denken, is het misschien “iets” verstandiger als hij wacht tot zijn 35ste. Als hij tot dan wacht is alles ook duidelijker en heeft hij na zijn 35ste op lange termijn waarschijnlijk (misschien) iets beter resultaat. Maar dan loopt hij op zn mooie jonge jaren met inhammen waar hij zich aan stoort.

En zoveel zal het niet schelen met het wachten op de 35ste leeftijd. Een goede kliniek zal overal rekening mee houden.

Als je het zo bekijkt zou iedereen moeten wachten tot zijn 35/40ste.

Groeten Damla
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.