Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2021, 15:16   #1
basbb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Prohairclinic - 2.500 grafts - 12-04-2021

Na lang wikken en wegen en jaren gebruik van topic had ik dan toch de keuze gemaakt voor een haartransplantatie. Vooraf heb ik de nodige research gedaan via Haarweb en op basis van ervaringen van andere lotgenoten had ik afgelopen zomer een consultant gehad bij Prohair Clinic. Hier had ik een consultant met Bart. Tijdens het gesprek werden vooral goed de verwachtingen aangegeven. Online zie je natuurlijk de mooiste en allerbeste voorbeelden bij diverse klinieken. Echter ging het mij vooral om dat ik in theorie meer dichtheid zou krijgen.

Vorige week maandag 12 april heb ik uiteindelijk de haartransplantie ondergaan. Hetgene waar ik het meest tegen opzag was de verdoving (iets met een naalden fobie. Uiteindelijk was het zetten van de verdoving vrijwel geheel pijnloos. Dit omdat ik tijdens het zetten van de verdoving lachgas kreeg toegediend. Prohair Clinic is hier recentelijk meegestart en ik ben achteraf heel blij dat ik van deze optie gebruik heb kunnen maken.

Voor degene die de werking van lachgas niet kennen. Het voelt alsof je een paar biertjes teveel op hebt. Echter zodra je het lachgas niet meer binnenkrijgt is dit gevoel meteen weg.

's ochtends rond half 9 kreeg ik de eerste verdoving in mijn achterhoofd en werden de haartjes achteruit mijn hoofdhaar gehaald. Hier zijn ze ongeveer tot half 1 's middags mee bezig geweest.

Na de lunch zijn ze van ongeveer 13.00 tot 17.00 uur bezig geweest om de grafts vervolgens te plaatsen op de bovenkant van mijn hoofd. Uiteindelijk zat ik rond 6 uur terug in de auto richting huis, zonder eigenlijk ergens last van te hebben.

Inmiddels ben ik 7 dagen verder en heb ik de afgelopen dagen nauwelijks ergens last van gehad. Het enige ongemakkelijke vond ik het rechtop slapen. Ondanks dat dit niet perse nodig was, heb ik dit toch gedaan. Het voelde voor mij zekerder om de haartjes toch de eerste dagen wat te beschermen. Vanavond ga ik voor het eerst de haartjes wassen en ben vooral benieuwd naar het resultaat de aankomende maanden.

Een korte opsomming hoe ik terugkijk op de haartransplantatie;

- Het is mij echt 100% meegevallen. Weinig tot geen pijn zowel tijdens al na de behandeling. Ik zou het zo nog een keer doen als het nodig zou zijn.
- Lachgas was voor mij echt een enorme uitkomst. Als ik vooraf had geweten dat ik dit toegediend zou krijgen, was ik niet tot nauwelijks zenuwachtig geweest.
- Ik heb de eerste 7 dagen echter rustig aan gedaan en wel iedere dag zo'n 4 tot 6 paracetamol op per dag. Maar zoals ik hierboven als schreef, eigenlijk geen pijn oid gehad.

Ik heb ook nog enkele foto's toegevoegd van voor en na de transplantatie en ook een foto van dag 5.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voor behandeling.jpg‎ (33,8 KB, 308x gelezen)
Bestandstype: jpg na behandeling.jpg‎ (11,6 KB, 269x gelezen)
Bestandstype: jpg dag-5.jpg‎ (45,8 KB, 342x gelezen)

Laatst gewijzigd door basbb; 19 april 2021 om 15:40 Reden: spelfout
basbb is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2021, 15:27   #2
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Ziet er goed uit, strakke haarlijn lijkt goed!
Ben benieuwd ga je volgen!
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2021, 15:36   #3
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Ben benieuwd, ik ga je ook volgen
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2021, 00:55   #4
timy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2021
Berichten: 8
Geslacht:
dit ziet er inderdaad uit als een hele strakke haarlijn. Ben benieuwd naar de vooruitgang!
timy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
prohair clinic, prohairclinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.