Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 februari 2002, 05:21   #1
lisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2002
Berichten: 35
Prohair? Haarklonen?

Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat Prohair is en weet iemand hoe het staat met de vorderingen van het haarklonen in de kliniek van Coen Cho?

Groetjes, Lisa
lisa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2002, 13:42   #2
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
ProHair is het medicijn wat ik gebruik om kaling tegen te gaan. Je kan het krijgen bij Boersma (www.haarkabinet.nl). Het werkt bij mij persoon heel erg goed, over m'n hele hoofd heen. Niet alleen bovenop zoals finasteride doet, maar ook voor op m'n hoofd.

Het klonen wat Coen Gho doet is niet echt klonen by the way, maar dat is een technisch detail. En hoe het zit weet niemand, want hij leeft nogal teruggetrokken. In mijn mening is dat een goed iets, aangezien het waarschijnlijk betekent dat ie in alle rust de procedure aan het perfectioneren is.

Hairsite.com heeft weer een lijst met vragen aan Gho gestuurd. Men verwacht er overigens niet echt een antwoord op, maar je kan het nooit weten...

Gho heeft vorig jaar mei zelf al aangegeven dat de procedure af is, maar dat hij nog wat gestreamlined moet worden. Maar dan aan de andere kant, in 1998 zei hij ook dat hij HM aan het eind van dat jaar af en op de markt zou hebben, en dat is tot op heden ook nog niet gebeurd.

Afwachten dan maar. Maar vrees niet: er werken wel meer mensen aan HM-achtige technieken. Kaling wordt opgelost in de komende jaren. Ik weet het zeker.
  Met citaat reageren
Oud 15 februari 2002, 21:08   #3
lisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2002
Berichten: 35
Hallo Jay,
Bedankt voor je reactie. Is Prohair ook voor vrouwen? Waar bestaat het uit? En heb je nieuwe haargroei of is alleen de haaruitval minder?
Lisa.
lisa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2002, 21:41   #4
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
De ingredienten van ProHair:

finasteride 1mg
vitamine A2000 IE
biotine 1.5mg
kelp 5mg
groene thee extract 25mg
pygeum africanicum 5mg

finasteride: 5AR-2 inhibitor die voornamelijk boven op het hoofd werkt, maar helaas niet voor vrouwen geschikt is omdat het een prostaat-klein-houdend middel is van origine

vitamine A2000 IE: geen idee waar de A2000 IE voor staat, maar het zal ongetwijfeld goed zijn voor je haar, anders zat het er niet in

biotine: dit is een vitamine H die niet genoeg voorkomt in je dagelijkse eten om nuttig te zijn, maar ondertussen wel goed is voor gezonde haargroei

kelp: geen idee wat dit is, ik kon er niks over vinden op inet

groene thee extract, pygeum africanicum: 5AR-1 inhibitors die voornamelijk voor op het hoofd werken (denkt men), ik geloof dat ze ook geschikt zijn voor vrouwen, maar het werkt niet zo krachtig als finasteride
  Met citaat reageren
Oud 16 februari 2002, 00:57   #5
lisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2002
Berichten: 35
Kelp is zeealg, maar het hoofdbestanddeel is dus finasteride. Krijg je het vergoed? Ik slik zelf ook finasteride, bij hairsite.com slikken veel vrouwen het met goede resultaten, alleen moet je er zeker van zijn dat je geen kinderen wilt. Mijn haar lijkt veel minder uittevallen, en dat vind ik opzich al een goed resultaat. Wil je misschien nog even vertellen wat jou "resultaten" met Prohair zijn, ik ben erg benieuwd...
lisa is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2002, 02:28   #6
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Je krijgt niks vergoed. Het kost je 100 gulden per maand.

Laten we hopen dat dat niet is afgerond naar 50 euro per maand

Maar het zal haast wel niet....... een jaar of wat geleden koste het spul zelfs nog 150 gulden per maand.


Mijn resultaten: die zijn goed!

Ik had sowieso nog een hele kop met haar om mee te beginnen, en dus ook veel haar over waar het spul op kon werken. Van m'n ma hoor ik dat het haar over m'n hele hoofd dikker aan het worden is, maar ikzelf kan natuurlijk niet echt goed boven op m'n eigen hoofd kijken. Wel kan ik zelf zien hoe voorop mijn hoofd kleine (ex-terminale) haartjes weer gezond mee gaan groeien.

Het is echt een gaaf gezicht... eerste waren het nog 1 cm lange, dunne vlashaartjes, en nu zijn ze 3 a 4 cm, en beginnen weer dik en gezond te worden.

Voor mij werkt het dus... ik hoop voor jou ook als je besluit eraan te gaan.
  Met citaat reageren
Oud 16 februari 2002, 03:05   #7
lisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2002
Berichten: 35
Nogmaals bedankt voor je antwoord, ik heb ook een vraagje gepost bij " haargroeimiddelen", misschien weet je daar antwoord op?
Grooetjes, Lisa
lisa is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2002, 12:36   #8
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vlieg al

[edit]

al beantwoord zie ik...
  Met citaat reageren
Oud 24 maart 2002, 14:31   #9
Jeroen2
HaarWeb lid
 
Jeroen2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 29
Lightbulb Pas op!!

Even ter verduidelijking. Vrouwen mogen absoluut geen Pro-hair of medicijnen slikken die Finasteride bevatten!!!Helaas Lisa, dit kan voor de vrouw zeer kwalijke gevolgen hebben i.v.m ander hormoonspiegel als bij de man.
Lisa wees alert en vraag eventuele info bij je dermatoloog of huisarts!!

Groetz,
Jeroen R.
Jeroen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2002, 22:02   #10
lisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2002
Berichten: 35
Hai Jeroen,

Finasteride is alleen gevaarlijk voor vrouwen als zij nog kinderen willen krijgen. In mijn geval dus geen probleem.
Mijn hormoonspiegel is normaal en ik neb geen bijwerkingen.
Op de Hairsite zijn veel vrouwen, met Alopecia Androgenetica die fina slikken, sommige met zeer goede resultaten.
Voor mij reden genoeg om het ook te proberen, een alternatief is er helaas nog niet.

Groetjes, Lisa
lisa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2002, 22:26   #11
Jeroen2
HaarWeb lid
 
Jeroen2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 29
Ok Lisa.

Sorry,maar ik dacht dat het ook schadelijke gevolgen kon hebben voor de vrouw zonder die zwangerschap.Het is me nu wel duidelijk geworden.Ik hoop voor je dat de Finasteride zijn werking bij je zal doen.

Veel succes!




Groetz,
Jeroen.

Laatst gewijzigd door Jeroen2; 6 april 2002 om 22:37
Jeroen2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.