Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2021, 14:43   #1
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Fuegenix Haarkliniek (2520 grafts)

Hierbij deel ik mijn ervaring met mijn HT bij Fuegenix haarkliniek in Bergen op Zoom.

Vanaf mijn 16de begon ik inhammen te krijgen.
Ik ben nu 31 jaar en de inhammen zitten zo in de weg, dat ik mijn haar niet neer normaal in een model kan doen.
Om deze reden heb ik ook besloten om een HT te ondergaan.

Ik wou mijn HT absoluut niet in het buitenland laten doen.
Heb van nature een hele volle bos haar, behalve de inhammen.
Ik zocht naar een kliniek wat heel persoonlijk overkomt, een hoge dichtheid hanteert, professioneel is en waar je veel aandacht krijgt (geen kliniek waar je maar een nummertje bent)

Na een lange tijd reviews van verschillenden klinieken gelezen te hebben en informatie opgezocht te hebben over een HT viel mijn oog op Fuegenix.
De grootste reden was dat de arts zelf de behandeling uitvoert waar bij vele andere klinieken de assistenten het doen.

Had foto's opgestuurd van mijn inhammen en kruin.
Omdat het voor mij op dat moment niet mogelijk was om langs te gaan voor consult hebben we afgesproken om te bellen.
Mijn wensen waren dat de inhammen opgevuld zouden worden, mijn haarlijn een klein beetje lager zou komen en de kruin opgevuld zou worden (de kruin is ongeveer 0,5cm kaal)
De arts (Munib) vertelde dat de inhammen goed opgevuld konden worden maar dat de kruin niet nodig was en dat de haarlijn niet lager zou moeten komen omdat het er dan onnatuurlijk uit ziet.
Ook vertelde hij mij dat het op een latere leeftijd niet uit zou zien als de haarlijn lager zou komen, wat mij een goed gevoel gaf (extra grafts is extra geld voor het bedrijf)

Heb een offerte aangevraagd, zou tussen de 2000 en 2300 grafts nodig hebben.
Heb een afspraak gemaakt om door hem mijn HT te laten doen.
Op 13 april was het zo ver.

Om 07:00 aangekomen, werd een kleine 15 minuten later opgehaald uit de wachtruimte.
De arts tekende de haarlijn en vertelde mij nogmaals dat de haarlijn niet lager zou moeten.
Er zouden ongeveer 2500 grafts verplaatst worden (2520 grafts uiteindelijk), terwijl ik voor max 2300 grafts heb betaald.
Hiervoor hoefte ik niet extra te betalen.
Snel even 2 paracetamol genomen.
De arts begon met de verdoving, hij zetten een trilplaat op hoofd terwijl hij de verdoving gaf.
De verdoving viel reuze mee hier door, het was niet prettig maar heb meer pijn van de tandarts verdoving gehad dan dan zijn verdoving.


Nadat hij alle grafts uit het donor gebied had gehaald hadden we even een kleine pauze om te lunchen.
Ondertussen was zijn assistent binnen gekomen die elke graft scheidde van 1,2 or 3 grafts.
Na de pauze kreeg ik nieuwe verdovingen en het inplanten kon beginnen.
Samen met zijn assistent plaatste hij de grafts stuk voor stuk.
Intussen ben ik in slaap gevallen en werd ik ongeveer 30 minuten voor het einde wakker (heeeerlijk)
Om 16:30 waren we klaar, nog even nieuwe foto's genomen van het eind resultaat.
Kreeg keurig een tasje mee waar producten in zaten met daarbij alle uitleg die ik nodig had kon ik weer op weg naar huis.
In het tasje zat een koel pack, een flesje met spray (0,9% NaCL) en special shampoo

Omdat ik veel aan de reviews heb gehad op dit forum heb er zelf ook maar een geschreven (ook een beetje uit verveling nu ik de hele dag recht moet zitten)

Dag 1 en 2
Na thuis komst even tot rust gekomen en gegeten.
Een plekje ingericht op de bank zodat ik in een goede houding kan slapen.
Een filmpje zitten kijken, maar ben ondertussen in slaap gevallen, was kapot van alle spanning.
Heb nergens last van gehad.
Lekker een weekje vrij zodat het goed kan rusten.
Ook een berichtje gekregen van Munib om te vragen hoe het gaat.

Dag 3
Vandaag, nu ik dit schrijf, is het dag 3.
Ben wakker geworden met een zwelling op me voorhoofd, lijkt net een ballon.
Het verloopt rustig nu ik goed koel met de koelpack.
Heb verder nergens last van.
Weer even contact gehad met Munib, foto's gemaakt en het ziet er allemaal goed uit.
De zwelling trekt binnen 2 dagen weg

Ik zal foto's gaan uploaden over het proces, als jullie dit iig leuk vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg d763f88d-7062-4a8b-9e81-573d6e51bf6a.jpg‎ (142,5 KB, 678x gelezen)
Bestandstype: jpg fb879d4d-dd26-4f7c-96e3-de7b9156c35e.JPG‎ (104,1 KB, 565x gelezen)
Bestandstype: jpg 095c840b-6a5d-4e8c-a238-20227d994be2.JPG‎ (149,7 KB, 561x gelezen)
Bestandstype: jpg 92424d14-e19e-44be-a418-66c983d1a975.jpg‎ (127,5 KB, 463x gelezen)
Bestandstype: jpg a5a99cda-f384-4d04-98cc-bb8325221cf8.jpg‎ (133,8 KB, 727x gelezen)

Laatst gewijzigd door Chuckmuck; 15 april 2021 om 17:56
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 15:05   #2
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Hierbij nog 3 foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8510.jpg‎ (75,0 KB, 400x gelezen)
Bestandstype: jpg d976738e-24c1-4517-b681-c9a348dccce0.jpg‎ (117,8 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg c20fd2e4-cbc8-4a3b-a02b-5cd060654aa7.jpg‎ (125,7 KB, 394x gelezen)
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 16:26   #3
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Netjes man! Deze week even overleven en daarna zonder zorgen! Ik zit op bijna 7 weken....

Haarlijn toch nog een stukje naar beneden geplaatst, of is het daar weggeschoren om beter tussen te plaatsen?
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 17:23   #4
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisvbekkum Bekijk bericht
Netjes man! Deze week even overleven en daarna zonder zorgen! Ik zit op bijna 7 weken....

Haarlijn toch nog een stukje naar beneden geplaatst, of is het daar weggeschoren om beter tussen te plaatsen?
Doe lekker rustig aan deze week, hoe verliep jou eerste week?

Hij heeft extra haar weggeschoren om de grafts goed te kunnen plaatsen.
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 17:54   #5
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Suc6 man ziet er goed uit, je zit nu op dag 3 dan ben je niet
op 15 april geholpen volgens mij zoals in je verslag staat? en dat is tevens vandaag.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chuckmuck Bekijk bericht
Hierbij deel ik mijn ervaring met mijn HT bij Fuegenix haarkliniek in Bergen op Zoom.

Vanaf mijn 16de begon ik inhammen te krijgen.
Ik ben nu 31 jaar en de inhammen zitten zo in de weg, dat ik mijn haar niet neer normaal in een model kan doen.
Om deze reden heb ik ook besloten om een HT te ondergaan.

Ik wou mijn HT absoluut niet in het buitenland laten doen.
Heb van nature een hele volle bos haar, behalve de inhammen.
Ik zocht naar een kliniek wat heel persoonlijk overkomt, een hoge dichtheid hanteert, professioneel is en waar je veel aandacht krijgt (geen kliniek waar je maar een nummertje bent)

Na een lange tijd reviews van verschillenden klinieken gelezen te hebben en informatie opgezocht te hebben over een HT viel mijn oog op Fuegenix.
De grootste reden was dat de arts zelf de behandeling uitvoert waar bij vele andere klinieken de assistenten het doen.

Had foto's opgestuurd van mijn inhammen en kruin.
Omdat het voor mij op dat moment niet mogelijk was om langs te gaan voor consult hebben we afgesproken om te bellen.
Mijn wensen waren dat de inhammen opgevuld zouden worden, mijn haarlijn een klein beetje lager zou komen en de kruin opgevuld zou worden (de kruin is ongeveer 0,5cm kaal)
De arts (Munib) vertelde dat de inhammen goed opgevuld konden worden maar dat de kruin niet nodig was en dat de haarlijn niet lager zou moeten komen omdat het er dan onnatuurlijk uit ziet.
Ook vertelde hij mij dat het op een latere leeftijd niet uit zou zien als de haarlijn lager zou komen, wat mij een goed gevoel gaf (extra grafts is extra geld voor het bedrijf)

Heb een offerte aangevraagd, zou tussen de 2000 en 2300 grafts nodig hebben.
Heb een afspraak gemaakt om door hem mijn HT te laten doen.
Op 15 april was het zo ver.

Om 07:00 aangekomen, werd een kleine 15 minuten later opgehaald uit de wachtruimte.
De arts tekende de haarlijn en vertelde mij nogmaals dat de haarlijn niet lager zou moeten.
Er zouden ongeveer 2500 grafts verplaatst worden (2520 grafts uiteindelijk), terwijl ik voor max 2300 grafts heb betaald.
Hiervoor hoefte ik niet extra te betalen.
Snel even 2 paracetamol genomen.
De arts begon met de verdoving, hij zetten een trilplaat op hoofd terwijl hij de verdoving gaf.
De verdoving viel reuze mee hier door, het was niet prettig maar heb meer pijn van de tandarts verdoving gehad dan dan zijn verdoving.


Nadat hij alle grafts uit het donor gebied had gehaald hadden we even een kleine pauze om te lunchen.
Ondertussen was zijn assistent binnen gekomen die elke graft scheidde van 1,2 or 3 grafts.
Na de pauze kreeg ik nieuwe verdovingen en het inplanten kon beginnen.
Samen met zijn assistent plaatste hij de grafts stuk voor stuk.
Intussen ben ik in slaap gevallen en werd ik ongeveer 30 minuten voor het einde wakker (heeeerlijk)
Om 16:30 waren we klaar, nog even nieuwe foto's genomen van het eind resultaat.
Kreeg keurig een tasje mee waar producten in zaten met daarbij alle uitleg die ik nodig had kon ik weer op weg naar huis.
In het tasje zat een koel pack, een flesje met spray (0,9% NaCL) en special shampoo

Omdat ik veel aan de reviews heb gehad op dit forum heb er zelf ook maar een geschreven (ook een beetje uit verveling nu ik de hele dag recht moet zitten)

Dag 1 en 2
Na thuis komst even tot rust gekomen en gegeten.
Een plekje ingericht op de bank zodat ik in een goede houding kan slapen.
Een filmpje zitten kijken, maar ben ondertussen in slaap gevallen, was kapot van alle spanning.
Heb nergens last van gehad.
Lekker een weekje vrij zodat het goed kan rusten.
Ook een berichtje gekregen van Munib om te vragen hoe het gaat.

Dag 3
Vandaag, nu ik dit schrijf, is het dag 3.
Ben wakker geworden met een zwelling op me voorhoofd, lijkt net een ballon.
Het verloopt rustig nu ik goed koel met de koelpack.
Heb verder nergens last van.
Weer even contact gehad met Munib, foto's gemaakt en het ziet er allemaal goed uit.
De zwelling trekt binnen 2 dagen weg

Ik zal foto's gaan uploaden over het proces, als jullie dit iig leuk vinden.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 17:56   #6
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy9 Bekijk bericht
Suc6 man ziet er goed uit, je zit nu op dag 3 dan ben je niet
op 15 april geholpen volgens mij zoals in je verslag staat? en dat is tevens vandaag.
Wow scherp, heb het gelijk aangepast.

Thanks =)
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 18:19   #7
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Mijn eerste week was op dat moment behoorlijk pittig, maar achteraf gezien viel het allemaal mee! Rechtop slapen, wat donorpijn en de zwelling, maar die trekt vanzelf rusrig maar beneden. Mijn piek zat op dag 4/5 en was weg op dag 7/8! Succes met het herstel
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 18:44   #8
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisvbekkum Bekijk bericht
Mijn eerste week was op dat moment behoorlijk pittig, maar achteraf gezien viel het allemaal mee! Rechtop slapen, wat donorpijn en de zwelling, maar die trekt vanzelf rusrig maar beneden. Mijn piek zat op dag 4/5 en was weg op dag 7/8! Succes met het herstel
Goed om te horen.
Het is even door bijten, de weg er naar toe en de dag zelf zijn het zwaarst.

Waar heb jij je HT laten doen?

Veel succes de aankomende tijd, hopen op een mooie ontwikkeling
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 18:57   #9
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39572
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2021, 19:02   #10
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisvbekkum Bekijk bericht
Had je review al gelezen, ziet er heel goed uit.
Gaat zeker een heel mooi resultaat worden, veel succes
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2021, 15:11   #11
MarMaris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Ziet er netjes uit, dank voor het delen van je ervaring. Ik ga het zeker volgen, benieuwd! Succes met het verder herstellen.
MarMaris is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2021, 10:44   #12
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Update

De eerste dagen rustig aan gedaan, de zwelling was zo heftig dat ik me buiten niet durfde te vertonen.
Gelukkig duurde deze niet te lang, maandag was de zwelling verdwenen.

Heb flink veel last van jeuk gehad de afgelopen dagen, voor het slapen wat baby olie op het donor gebied gesmeerd, dit hielp tegen de jeuk zodat ik gewoon normaal kon slapen.
Ben gister ook begonnen met Calendulan zalf smeren op het donor gebied voor een beter herstel.

Zit vandaag op dag 8 na de behandeling, de foto's zijn ook van vanmorgen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8603.jpg‎ (101,1 KB, 455x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag8.jpg‎ (118,6 KB, 370x gelezen)
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2021, 13:43   #13
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Super netjes! Zwaarste week achter de rug, nu lekker alle korstjes wegwrijven
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2021, 20:48   #14
MarMaris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Dank voor de update. Het is al lekker aan het genezen zo te zien!
MarMaris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2021, 08:43   #15
Chuckmuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Berichten: 21
Geslacht:
14 dagen update

Sinds afgelopen zaterdag ben ik korts vrij, weinig jeuk gehad de afgelopen dagen.
Masseer in de ochtend me hoofd huid ligt in met arganolie, me haar is heel futloos geworden na gebruik van alle shampoo de afgelopen dagen.
In de avond smeer ik een dikke laag calendula zalf, werkt lekker verkoelend.

Nu is het afwachten hoe de Komende maanden er uit gaan zien, ik hou jullie op de hoogte =)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8630.jpg‎ (86,0 KB, 328x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8629.jpg‎ (67,0 KB, 472x gelezen)
Chuckmuck is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2500 grafts, fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.