Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2008, 14:55   #1
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
rechtszaak aanspannen na haartransplantatie

Hallo allemaal,

misschien kan iemand mij advies geven. Ik heb in juni 2000 op mijn 21 ste een haartransplantatie laten doen bij Laser Aesthetic in Haarlem. Ik had toen nog wel haar, maar begon wel al aardig kaal te worden. Ze hebben er naar hun zeggen 1450 ingepland. Nu 7,5 jaar verder zit er enkel nog een beetje getransplanteerd haar op mijn hoofd. Haartjes lopen ook nogal gek verdeeld, omdat er toen om het andere haar heen getransplanteerd is met laser. Ze hebben mij overigens wel verteld dat ik meerdere behandelingen zou moeten ondergaan, omdat het proces zich verder zou voortzetten.

Het ergste is echter het enorme litteken wat er achter op me hoofd zit. Niks geen potloodstreepje, van wat ze mij voorspiegelden.. Litteken loopt bijna van mijn ene slaap tot aan mijn andere slaap en is ook nog is erg laag geplaatst. Nogal vreemd zo'n enorm litteken voor 1450 haartjes.

Heb in 2002 een littekencorrectie door LA laten uitvoeren, omdat het litteken aan de onderkant enorm was opgerekt. Helaas zonder beter resultaat. Heb in juli 2007 er ook weer een laten uitvoeren bij LA. Dit keer is het litteken aan de achterkant wel beter, maar nu heb ik er weer een klein bol littekentje linksachter mijn oor bij. Blijft gezeik met dat litteken dus...

Kan kortom geen kant meer op met mijn kapsel. Te kort is onmogelijk vanwege het litteken (heb zelfs mijn kop kaalgeschoren). Staat op zich goed, maar litteken is echt geen pan en wordt gek van de gedachte dat iedereen er naar loopt te gapen. Het haar wat langer laten om het litteken te camoufleren is ook weer geen mooi gezicht. Ben 28 en heb geen zin om met een kapsel van, met alle respect iemand van 70 rond te moeten lopen (het loopt ook niet mooi over, vanwege de overgang naar het ontvangstgebied met die paar getransplanteerde haartjes).

Volgens mij zitten er ook echt geen 1450 getransplanteerde haartjes op mijn hoofd, maar heel wat minder. En dat voor tienduizenden guldens!

Overweeg nu om een haarstamceltransplantatie te ondergaan bij een andere kliniek. Daar werd mij overigens te kennen gegeven dat er hooguit een stuk of 900 ipv 1450 haartjes waren geimplanteerd, dus een stuk minder dan volgens LA werd beloofd en door mij is betaald.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen? Ook zou ik graag met mensen in contakt willen komen die een klacht of zelfs een rechtszaak hebben aangespannen.

Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg litteken 003.jpg‎ (17,1 KB, 514x gelezen)
Bestandstype: jpg litteken 004.jpg‎ (18,7 KB, 519x gelezen)
Bestandstype: jpg litteken 005.jpg‎ (13,4 KB, 522x gelezen)
Bestandstype: jpg litteken 006.jpg‎ (10,2 KB, 497x gelezen)

Laatst gewijzigd door vin79; 10 februari 2008 om 22:35
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 17:38   #2
fiomon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2008
Berichten: 7
Er zijn nieuwe methodes van transplantatie. zoals fue methode. Zonder te snijden of wat anders. Het wordt met speciale dingen de haartjes uit het wortel gehaald, een kleine gaatje maken 7mm ofz, en dat gaatje verdwijnt weer, er blijft helemaal geen litteken over. Ze kunnen ook gebruik maken van haartjes op je andere lichaamsdelen. zoals oksel haren of borstharen.

Ik heb zelf ook haartransplantatie laten doen, heb zeer spijt.
fiomon is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 17:45   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als jullie lid zijn van de Consumentenbond, zou die jullie kunnen adviseren of het zin heeft een proces aan te spannen.
Ook Tros Radar is misschien een idee.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 21:50   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Juni 2000, bekende datum voor mij.

Ik heb veel slechte verhalen gehoord over LA, maar nog nooit dat ze gerommeld hebben met het aantal transplantaten. Ik geloof daar ook niet zo in.

Gho (want daar heb je het over) en LA zijn geen vrienden van elkaar.
maakt verder ook niet uit, 1450 of 950 grafts op een volledig kaal hoofd is allebei niets.

Kaal scheren is geen optie en moet je ook niet doen. Ziet er niet uit met zo'n litteken.

Er is maar 1 optie en dat is nog een haartransplantatie. Niet prullen maar gelijk 1 van 2000/3000 grafts. Met minder blijft het waarschijnlijk behelpen.

Post anders eens een foto van je situatie, dan kunnen we het beter beoordelen.

Ik heb zelf in Juni 2000 ook een ht bij LA gehad, en dit jaar heb ik het laten fatsoeneren. Had ik dit niet laten doen dan had ik nu ook een freaky kapsel gehad. (mn haren bovenop groeiden niet meer, eindfase dus)
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 22:04   #5
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Juni 2000, bekende datum voor mij.

Ik heb veel slechte verhalen gehoord over LA, maar nog nooit dat ze gerommeld hebben met het aantal transplantaten. Ik geloof daar ook niet zo in.

Gho (want daar heb je het over) en LA zijn geen vrienden van elkaar.
maakt verder ook niet uit, 1450 of 950 grafts op een volledig kaal hoofd is allebei niets.

Kaal scheren is geen optie en moet je ook niet doen. Ziet er niet uit met zo'n litteken.

Er is maar 1 optie en dat is nog een haartransplantatie. Niet prullen maar gelijk 1 van 2000/3000 grafts. Met minder blijft het waarschijnlijk behelpen.

Post anders eens een foto van je situatie, dan kunnen we het beter beoordelen.

Ik heb zelf in Juni 2000 ook een ht bij LA gehad, en dit jaar heb ik het laten fatsoeneren. Had ik dit niet laten doen dan had ik nu ook een freaky kapsel gehad. (mn haren bovenop groeiden niet meer, eindfase dus)
950 of 1450 grafts is idd geen groot verschil nee, maar wel als je ervoor betaald hebt. Dacht namelijk in vergelijking met andere foto's van mensen met hetzelfde aantal grafts als wat ik had gekregen (1450) dat ze meer op hun hoofd hadden als ik, maar ik kan dit natuurlijk ook best verkeerd hebben gezien. IK ben van plan om 1600 grafts te laten zetten, in dit geval op de voorkant van mijn hoofd, zodat het aangezicht stukken beter is. Heb jij je 2de transplantatie bij AC via de fut of de fue methode laten doen?
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 23:15   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
2de ht bij AC was ook Fut.
Op foto's moet je niet afgaan. Foto is heel goed te manipuleren.

Hoe kom je aan 1600 grafts? Is dat het maximale voor je? (Financieel of donorsituatie) Heb je een second opinium gevraagd bij een andere kliniek?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 20:26   #7
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Hierbij wat foto's van mijn litteken en het aantal getransplanteerde haartjes
Dat is inderdaad geen fraai gezicht! Ik betwijfel alleen of een rechtszaak kans van slagen maakt...
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2008, 01:46   #8
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Hierbij wat foto's van bijna 1 jaar geleden. Ik heb mijn haar nu van zowel boven als aan de zijkanten een stukje korter.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haarsituatie2007.jpg‎ (29,9 KB, 85x gelezen)
Bestandstype: jpg haarsituatie 2007.jpg‎ (29,2 KB, 76x gelezen)
Bestandstype: jpg haarsituatie 2007.jpg‎ (29,9 KB, 80x gelezen)
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 21:54   #9
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiomon Bekijk bericht
Er zijn nieuwe methodes van transplantatie. zoals fue methode. Zonder te snijden of wat anders. Het wordt met speciale dingen de haartjes uit het wortel gehaald, een kleine gaatje maken 7mm ofz, en dat gaatje verdwijnt weer, er blijft helemaal geen litteken over. Ze kunnen ook gebruik maken van haartjes op je andere lichaamsdelen. zoals oksel haren of borstharen.

Ik heb zelf ook haartransplantatie laten doen, heb zeer spijt.

De fue methode ken ik, maar die laten dus allemaal kleine witte puntjes achter op het hoofd, maar das natuurlijk veel beter dan die enorme jaap die ik overhield, dankzij de futmethode. Bij de haarstamceltransplantatie is er voor 80% hergroei in het donorgebied. Ben bij het hairscience instituut van Dr.Gho geweest en hield daar een goed gevoel aan over. Niks geen gladde snelle verkooppraatjes, maar gewoon goed advies en wat qua verwachtingspatroon reeel is en dat je er na het gesprek over de haarstamceltransplantatie ff rustig de tijd voor moet nemen en niet direkt moet gaan beslissen.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 21:48   #10
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als jullie lid zijn van de Consumentenbond, zou die jullie kunnen adviseren of het zin heeft een proces aan te spannen.
Ook Tros Radar is misschien een idee.
Mij is door iemand geadviseerd om naar een wetswinkel toe te gaan. Bij trosradar is dit onderwerp meen ik 4 jaar geleden als eens aan bod gekomen, helaas heb ik deze uitzending nooit gezien.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 17:12   #11
CHAROL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Berichten: 3
Aansluitend op het bericht van Vin79,

Tijdens het consullt bij Hair Science werd mij ook duidelijk dat zij haren in littekens plaatsen, waardoor het litteken minder zichtbaar zou moeten zijn.
Wellicht is dit een optie voor Vin?!
CHAROL is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 17:19   #12
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Haren op littekens plaatsen wordt door meerdere klinieken gedaan. Helaas kan voor deze verplaatste haren geen groeigarantie worden gegeven. Het litteken van Vin79 zou beter te hestellen moeten zijn d.m.v een litteken correctie met Tricho closing techniek.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 17:24   #13
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Het litteken van Vin79 zou beter te hestellen moeten zijn d.m.v een litteken correctie met Tricho closing techniek.
weten jullie of LA deze ook hanteert? Vin79 heeft namelijk al een aantal correcties achter de rug bij LA.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 18:17   #14
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Wij snappen niet dat je een klant zo rond kunt laten lopen. Je moet hier als kliniek alles aan doen om dit weer netjes te krijgen.
Dr. Villnow beschikt toch over de super “drill” van Hairopservator. Dan is het volgens hem maar een half uurtje werk om hier honderden FUE transplantaten in te zetten!

Even zonder gekheid. Dit moeten ze gewoon op lossen !
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 20:49   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Wij snappen niet dat je een klant zo rond kunt laten lopen. Je moet hier als kliniek alles aan doen om dit weer netjes te krijgen.
Dr. Villnow beschikt toch over de super “drill” van Hairopservator. Dan is het volgens hem maar een half uurtje werk om hier honderden FUE transplantaten in te zetten!

Even zonder gekheid. Dit moeten ze gewoon op lossen !
Vind ik ook, maar dat impliceert dat ze aansprakelijkheid erkennen...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rechtszaak aanspannen tegen L.A.? Francis Chirurgische behandelingen 22 27 maart 2008 22:50
haartransplantatie overwogen, toch haarwerk. Reflect Haarwerken 6 9 december 2007 21:46
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 10:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.