Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 februari 2008, 21:07   #16
FUE-Ollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Berichten: 38
Weet je wat... Stop met die FUT das een methode uit de jaren stillekes. Investeer liever een paar euro's meer dan je een goedkope versie te laten aanprijzen.

Alé soit, mijn bescheiden mening...

De vader van mijn ex-vriendin heeft ook ooit een haartransplantie laten doen, in Duitsland en een FUT. Dat moet ondertussen al meer dan 15j geleden zijn. Die man heeft nog altijd last aan zijn hoofd. Kan goed begrijpen dat FUT in al die tijd geevolueerd is naar iets beter maar toch het blijft snijden. Nooit in mijne kop zoiets!

Misschien moeten we eens nen post maken over Pro en contra FUT/FUE? haha

Cheers,

x
FUE-Ollie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2008, 22:33   #17
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FUE-Ollie Bekijk bericht
Weet je wat... Stop met die FUT das een methode uit de jaren stillekes. Investeer liever een paar euro's meer dan je een goedkope versie te laten aanprijzen.

Alé soit, mijn bescheiden mening...

De vader van mijn ex-vriendin heeft ook ooit een haartransplantie laten doen, in Duitsland en een FUT. Dat moet ondertussen al meer dan 15j geleden zijn. Die man heeft nog altijd last aan zijn hoofd. Kan goed begrijpen dat FUT in al die tijd geevolueerd is naar iets beter maar toch het blijft snijden. Nooit in mijne kop zoiets!

Misschien moeten we eens nen post maken over Pro en contra FUT/FUE? haha

Cheers,

x
De vader van je ex vriendin heeft ook een HT laten doen in de jaren stillekes he ,toen ze nog met beenhouwers materiaal werkten.
Ik heb ook een FUT gehad bij een toch wel goeie kliniek naar mijn mening ,is 4 maand geleden en ik weet dat niet eens meer ..btw zelfs het litteken vind ik amper nog terug.
En eind dit jaar ga ik opnieuw terug ,zodat ik op 5000-6000 grafts kom , dan heb je tenminste toch al iets, wat je al een haard(dos) kunt noemen (bij een NW3) , want met 2000 tot 3000 graftjes zit je eerder op wat bedekking waar je zo doorkijkt vind ik toch, onder een lamp of zon ,of het moet om verdichting of kleine inhammen gaan.Natuurlijk is de ene mens daar mee tevreden ,en de andere dan weer niet..waaronder ik. Reken dat maar eens uit in FUE ,goedkoopste tarief is nog steeds bij AC volgens mij ,en dat is 3.95€ per graft 6000 x 3.95 = 23700 € ..duur grapje als je toch een 'beetje' haar wil ,koop je al een mooi autootje voor
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 1 maart 2008 om 02:23
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 03:43   #18
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Vind ik ook dundee. Een FUT is lang niet zo dramatisch als sommige leden hier doen overkomen. De juiste methode is voor een ieder anders.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 04:35   #19
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Vind ik ook dundee. Een FUT is lang niet zo dramatisch als sommige leden hier doen overkomen. De juiste methode is voor een ieder anders.
Belange niet ,als je in goeie handen zit ,ik weet dat zelfs niet meer, zou straks vergeten dat ik een HT gehad heb ,zelfs het verdoofde gevoel op de kruin is al voor de helfd verdwenen nu .
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 04:49   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Belange niet ,als je in goeie handen zit ,ik weet dat zelfs niet meer, zou straks vergeten dat ik een HT gehad heb ,zelfs het verdoofde gevoel op de kruin is al voor de helfd verdwenen nu .
Wat een nachtbrakers! Het is half 4 geweest, Dundee, bedtijd

FUE is niet zaligmakend. Ik zie de voordelen van FUT ook wel, maar dat zijn vooral korte termijn voordelen (goedkoper, geen noodzaak om kaal te scheren, meer grafts in een keer). Ik heb zelf gekozen voor het grote voordeel op de lange termijn. Per slot van rekening hoop ik nog een halve eeuw mee te kunnen en wie weet wat voor rampen mijn haar in die tijd nog kunnen treffen waardoor het litteken onder zijn dekking vandaan komt. AA, chemotherapie, stress, dunner wordend haar, lichter wordend haar ....

Wat me wel duidelijk is, is als je eenmaal een FUT gehad hebt, dat dan een tweede FUT veel logischer is dan een FUE. Een litteken heb je dan toch al.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 09:03   #21
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Vind ik ook dundee. Een FUT is lang niet zo dramatisch als sommige leden hier doen overkomen. De juiste methode is voor een ieder anders.
Helemaal mee eens!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 16:52   #22
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wat een nachtbrakers! Het is half 4 geweest, Dundee, bedtijd

FUE is niet zaligmakend. Ik zie de voordelen van FUT ook wel, maar dat zijn vooral korte termijn voordelen (goedkoper, geen noodzaak om kaal te scheren, meer grafts in een keer). Ik heb zelf gekozen voor het grote voordeel op de lange termijn. Per slot van rekening hoop ik nog een halve eeuw mee te kunnen en wie weet wat voor rampen mijn haar in die tijd nog kunnen treffen waardoor het litteken onder zijn dekking vandaan komt. AA, chemotherapie, stress, dunner wordend haar, lichter wordend haar ....

Wat me wel duidelijk is, is als je eenmaal een FUT gehad hebt, dat dan een tweede FUT veel logischer is dan een FUE. Een litteken heb je dan toch al.

Maar wat je hier aanhaalt is behoorlijk speculatief. Het is net zo goed mogelijk dat het ''noodlot'' helemaal niet toeslaat. Ik zou in ieder geval niet met dergelijke gedachten door het leven kunnen en willen gaan.

Maargoed, mocht iets dergelijks onverhoopt toch gebeuren dan sta ik alsnog achter mijn keuze voor een FUT behandeling. In dat geval zou ik namelijk een haarwerk aanschaffen omdat kaal door het leven gaan voor mij geen optie is.

Ik ben van mening dat er meer nadelen aan een FUE kleven dan voordelen:

- Kaalscheren met als gevolg het risico op ontdekking

- Kleine behandelingen waardoor je (nog) vaker onder het mes moet

- De hoge prijs

Kortom het enige voordeel van een FUE tov een FUT is dat je geen litteken overhoudt. Een litteken wat niet zichtbaar is voor de buitenwereld en waarvan je zelf niet eens merkt dat het er zit. Ik vind dat bovengenoemde nadelen niet opwegen tegen een litteken van een FUT. Dat deze nadelen vooral korte termijn betreffen is inderdaad waar, maar om nu te gaan malen over wat er wel niet zou kunnen gebeuren in de toekomst gaat mij te te ver.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 17:42   #23
FUE-Ollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Berichten: 38
haha, ne goeie spidey.

Kaalscheren met als gevolg ontdekking is voor u een nadeel tov een levenslang litteken... goe bezig!

Soit voor ieder wat wils in de wereld.

Binnen een week ziet niemand nog iets van mijn fue behandeling en kaalscheren is verre het einde van de wereld hoor...

x
FUE-Ollie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 18:00   #24
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FUE-Ollie Bekijk bericht
haha, ne goeie spidey.

Kaalscheren met als gevolg ontdekking is voor u een nadeel tov een levenslang litteken... goe bezig!

Soit voor ieder wat wils in de wereld.

Binnen een week ziet niemand nog iets van mijn fue behandeling en kaalscheren is verre het einde van de wereld hoor...

x
Ieder zijn mening. Waarom is men zo bang voor een litteken als je dat toch nooit laat zien?? Je doet een HT niet om je vervolgens kaal te laten scheren...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 18:10   #25
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ieder zijn mening. Waarom is men zo bang voor een litteken als je dat toch nooit laat zien?? Je doet een HT niet om je vervolgens kaal te laten scheren...
Precies. Dat begrijp ik dus ook niet. Er word hier gedaan alsof het litteken verschrikkelijk is, terwijl niemand het ooit zal zien zitten, en je er totaal geen hinder van ondervind. Ik vind de obsessie rondom het litteken dan ook erg overdreven. Maargoed, ieder zijn eigen mening idd.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 18:29   #26
FUE-Ollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Berichten: 38
Met een fut kan het 2 kanten uit met je litteken hé. Sommige hebben chance en houden er niet meer dan een licht streepje aan over, weer andere hebben pech en lopen de rest van hun leven met iets anders rond.

Anyway, a risk I didn't want to take...

Alé genoeg gezeverd over FUT en FUE, één ding bindt ons allen nl een HT.

cheers

x
FUE-Ollie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 18:30   #27
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Precies. Dat begrijp ik dus ook niet. Er word hier gedaan alsof het litteken verschrikkelijk is, terwijl niemand het ooit zal zien zitten, en je er totaal geen hinder van ondervind. Ik vind de obsessie rondom het litteken dan ook erg overdreven. Maargoed, ieder zijn eigen mening idd.
Tsja, misschien hebben sommigen inderdaad geld te veel!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 18:50   #28
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FUE-Ollie Bekijk bericht
Met een fut kan het 2 kanten uit met je litteken hé. Sommige hebben chance en houden er niet meer dan een licht streepje aan over, weer andere hebben pech en lopen de rest van hun leven met iets anders rond.


Anyway, a risk I didn't want to take...
Er zijn inderdaad voorbeelden (bv vin79) die nu met een slecht litteken ronlopen. Dit is alleen geen graadmeter voor een doorsnee FUT litteken. Bovendien zijn er hier ook plaatjes te vinden van mensen na een mislukte FUE en ik kan je vertellen dat je daar niet bepaald vrolijk van wordt.....Aan bijna iedere medische ingreep kleeft nu eenmaal bepaald een risico.


Citaat:


Alé genoeg gezeverd over FUT en FUE, één ding bindt ons allen nl een HT.

cheers

x
Dat klopt.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 23:46   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Maar wat je hier aanhaalt is behoorlijk speculatief. Het is net zo goed mogelijk dat het ''noodlot'' helemaal niet toeslaat. Ik zou in ieder geval niet met dergelijke gedachten door het leven kunnen en willen gaan.

Maargoed, mocht iets dergelijks onverhoopt toch gebeuren dan sta ik alsnog achter mijn keuze voor een FUT behandeling. In dat geval zou ik namelijk een haarwerk aanschaffen omdat kaal door het leven gaan voor mij geen optie is.

Ik ben van mening dat er meer nadelen aan een FUE kleven dan voordelen:

- Kaalscheren met als gevolg het risico op ontdekking

- Kleine behandelingen waardoor je (nog) vaker onder het mes moet

- De hoge prijs

Kortom het enige voordeel van een FUE tov een FUT is dat je geen litteken overhoudt. Een litteken wat niet zichtbaar is voor de buitenwereld en waarvan je zelf niet eens merkt dat het er zit. Ik vind dat bovengenoemde nadelen niet opwegen tegen een litteken van een FUT. Dat deze nadelen vooral korte termijn betreffen is inderdaad waar, maar om nu te gaan malen over wat er wel niet zou kunnen gebeuren in de toekomst gaat mij te te ver.
De 'nadelen' die jij opnoemt zijn precies dezelfde als de voordelen op de korte termijn die ik voor FUT noemde. Wat dat betreft zijn we het gewoon helemaal eens.

Natuurlijk is wat ik verder aanhaalde speculatief. Ik kijk voor mezelf gewoon graag wat verder in de toekomst als ik beslissingen neem. Dat niet doen zou kortzichtig zijn. Vooral als je ingrijpt in een proces dat nog decennia kan doorwerken in je leven ... dun, grijs haar is alles behalve zeldzaam voor tachtigers, dus over 40 jaar zullen er wel heel wat van rondlopen waarbij een litteken doorschemert. Je kunt natuurlijk hopen dat het tussen de levervlekken en rimpels niet opvalt

Overigens wordt het relatieve 'voordeel' van FUT op de korte termijn steeds geringer. De grootte van de behandeling is al niet echt meer een issue, het volledig kaal scheren hoeft niet als je het met een paar kleinere ingrepen doet en de prijs voor een FUE vertoont tot nu toe alleen een neerwaartse trend.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 00:12   #30
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De 'nadelen' die jij opnoemt zijn precies dezelfde als de voordelen op de korte termijn die ik voor FUT noemde. Wat dat betreft zijn we het gewoon helemaal eens.

Natuurlijk is wat ik verder aanhaalde speculatief. Ik kijk voor mezelf gewoon graag wat verder in de toekomst als ik beslissingen neem. Dat niet doen zou kortzichtig zijn. Vooral als je ingrijpt in een proces dat nog decennia kan doorwerken in je leven ... dun, grijs haar is alles behalve zeldzaam voor tachtigers, dus over 40 jaar zullen er wel heel wat van rondlopen waarbij een litteken doorschemert. Je kunt natuurlijk hopen dat het tussen de levervlekken en rimpels niet opvalt

Overigens wordt het relatieve 'voordeel' van FUT op de korte termijn steeds geringer. De grootte van de behandeling is al niet echt meer een issue, het volledig kaal scheren hoeft niet als je het met een paar kleinere ingrepen doet en de prijs voor een FUE vertoont tot nu toe alleen een neerwaartse trend.
Mwah, er zijn wel oudjes met dun en doorschijnend haar in het donorgebied, maar dit zijn echt uitsluitend de hoge NW patienten die niet voor een HT in aanmerking komen. De meerderheid heeft wel een stevige haarkrans over. Bovendien weet ik dat er strips naar tevredenheid worden uitgevoerd bij tachtig jarigen. Ik vind dan ook dat mensen onnodig bang zijn voor een FUT litteken.

Ik weet dat er FUE behandelingen worden uitgevoerd zonder te scheren, maar deze behandelingen reiken slechts tot 700 grafts. Wat vervolgens weer betekent dat je een aantal keer terug moet komen, je langer moet wachten op het resultaat en vaker moet betalen. Die kleinere ingrepen zie ik niet als voordeel.

Die dalende trend in de prijs is hard nodig, want het verschil in prijs is echt enorm. Maar zoals gezegd, waarschijnlijk zou ik ook met een gelijke prijs voor een FUT zijn gegaan. Je hoeft je niet kaal te scheren, de rode hoofdhuid kan worden gecamoufleerd met resterend haar, je hoeft geen vervelende opmerkingen te ontvangen over je kale look etc. Is misschien korte termijn, maar niemand ziet dat er iets heeft plaatsgevonden.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.