Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2007, 15:47   #1
drir
drir
 
Geregistreerd: 13 april 2007
Locatie: Gent, Belgie
Berichten: 5
Voorhoofdskaling: 1500 grafts FUE bij ProHair

Ik ben 41 en helemaal niet kaal maar heb wel inhammen. Zolang de "pluk" haar tussen die inhammen vitaal bleef was alles OK maar de laatste 2 jaar begint die serieus uit te dunnen. Als die "pluk" eenmaal weg is ben je visueel plotseling een stuk kaler - vandaar dat ik een haartransplantatie begon te overwegen. Een oude vriend die chirurg is vertelde me dat de enige goede langetermijnoplossing een haartransplantatie is. Daarom ben ik wat gaan zoeken op het Internet en kwam zo bij ProHair in Mechelen terecht. Alle informatie die ik vond (HaarWeb en andere bronnen) wezen erop dat ProHair (en ook hun FUE-methode) nogal betrouwbaar waren. Bij een eerste bezoek wezen ze erop dat ik heel veel haar heb en dat een "dense packing" transplantatie van 1500 grafts aangewezen was, "anders zou ik niet tevreden zijn". Het kwam er denk ik op neer dat ik op zoek was naar "densiteit" en dat je daarvoor ook wel veel grafts nodig hebt. Mijn eerste bezoek was in augustus en zodra ik de beslissing genomen had, werd de afspraak gemaakt voor eind november 2006, een week voor mijn reis naar Zuidoost-Azie. Ze verwachtten 2 dagen nodig te hebben omdat dr. De Reys (de wat mij betreft enige betaalbare dokter daar) weinig ervaring had met blonde haren, het zou iets moeilijker zijn om lichtgekleurde haren te identificeren door zijn microscopische ogen waardoor het alles bij elkaar langer zou duren. Toen ze er eenmaal aan begonnen om 07:30 's morgens bleek alles veel vlotter te gaan dan verwacht en tegen de lunch hadden ze de nodige 1500 grafts al geextraheerd. Ze zijn tot 's avonds 21:00 bezig geweest en toen waren alle 1500 grafts getransplanteerd. Een enkele dag dus voor 1500 blonde grafts. Toen ik later met de trein terug naar huis reisde zag ik er een beetje uit als Pinhead uit de Hellraiser-films, allemaal rode puntjes op mijn kop en duivelachtige rode hoorntjes vooraan. Mijn partner zei ook dat ik recht uit een griezelfilm weggelopen leek (en dat deed mij plezier want ik houd van griezelfilms !). Mijn werkgever had er mee ingestemd dat ik de dagen daarop van huis uit werkte, dus ik kon rustig thuis wat opknappen die eerste dagen. Lichte zwellingen rond mijn ogen en neus gehad, zoals voorspeld maar toen ik het vliegtuig moest nemen richting Singapore waren die gelukkig weg. Ondertussen had ik de getransplanteerde zone ook al wat gespoeld met lauw water en tijdens een fietstocht door de regen waren de bloedresten op een allerelegantste manier opgelost. Na iets meer dan een week begonnen de korstjes helemaal los te komen en de versgetransplanteerde haartjes groeiden zowaar een beetje. Ik was gewaarschuwd dat dat niet lang zou duren en inderdaad, na een tweetal weken vielen ze allemaal uit. Ondertussen was ik door een aantal Australische toeristen al omschreven als "that great big skinhead over there", een omschrijving die me niet helemaal vleide moet ik zeggen. Maar ja, daar moest ik nu eenmaal doorheen. Ik heb al die tijd ook de Minoxidil gebruikt die ze me voorgeschreven hadden om de haarwortelgroei te stimuleren. Na een drietal maanden voelde ik een regelmatig terugkerende jeuk/tinteling in het transplantatiegebied, met af en toe een puistje. Nu zijn we 4,5 maand na de ingreep en zijn er stoppeltjes verschenen die naar een soort dons evolueren. Na contact met de kliniek moet ik de Minoxidilbehandeling nog even voortzetten. Alles lijkt goed te gaan en ik hoop dat ik binnenkort niet meer die uitdunnende haarlijn moet zien die ik de laatste jaren had.

Veel last van pijn heb ik niet gehad, uiteraard was de transplantatiezone in het begin heel gevoelig (je komt daar gewoon zo weinig mogelijk aan) en ik heb een tweetal weken af en toe een pijnscheut gevoeld in het donorgebied (alsof er met een naald in geprikt werd). Wat puisten ook in het donorgebied. Sinds een maand voel ik eigenlijk alleen nog maar jeuk, maar nooit storend of langdurig. Jeuk wijst op genezing dacht ik - dus niets om mij zorgen over te maken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 410_1027.jpg‎ (38,7 KB, 676x gelezen)
Bestandstype: jpg 410_1028.jpg‎ (55,3 KB, 547x gelezen)

Laatst gewijzigd door drir; 14 april 2007 om 15:54 Reden: Foto's toegevoegd
drir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2007, 15:56   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Hoi, welkom hier.
Een ervaringsverhaal m.b.t een haartransplantatie is leuk om te lezen.
Heb je ook foto's toevallig?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2007, 16:30   #3
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Hallo Drir,

"Dense packing" klinkt goed, hoop dat het naar je verwachtingen zal zijn!
Nog even geduld dus, ben ook benieuwd naar het eindresultaat.

Mustafa
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2007, 19:45   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Klinkt goed. Gelukkig weer eens een positief verhaal over ht!!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2007, 02:36   #5
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Maar heb je daarmee genoeg ,met 1500 grafts ,want dat is toch een hoge dichtheid ?
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 09:00   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
De foto's zien er goed uit.

Als ik het goed begrijp zijn veel van die 1500 grafst tussen bestaande haren geplaatst. Heb je veel last van haaruitval gehad? (van de omliggende haren?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 09:55   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
De foto's zien er goed uit.

Als ik het goed begrijp zijn veel van die 1500 grafst tussen bestaande haren geplaatst. Heb je veel last van haaruitval gehad? (van de omliggende haren?)
Ik ben daar ook nieuwsgierig naar. Ik vrijwel dezelfde ingreep ondergaan en bij mij waren er toch flinke verliezen door de 'shock'.

Het is erg moeilijk om de shockloss goed zichtbaar te maken, maar om toch een indruk proberen te geven heb ik twee foto's bijgevoegd. Op de ene foto zie je de situatie na 3 weken. De geimplanteerde haren waren toen net allemaal uitgevallen en je kunt heel goed zien (blauw omlijnd) dat er voor de transplantatiezone een flinke pluk 'oud haar' groeit.

De andere foto is na 2 maanden genomen, een beetje schuin van achter. Er was toen nog geen zichtbare hergroei van geimplanteerde haren. Wat je ziet is een band dunner haar tussen het niet geimplanteerde deel en die pluk.

Overigens is daar nu, na 5 maanden en twee knipbeurten, helemaal niks meer van te merken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3 weken.jpg‎ (58,4 KB, 655x gelezen)
Bestandstype: jpg shockloss.JPG‎ (23,5 KB, 620x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 10:31   #8
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Zo aan de foto's te zien vind ik het shockloss bij jou op zich wel meevallen. Je ziet wel dat er wat weg is, maar het kan veel gekker.

Maar was het behandelde gebied bij jou na 3 weken nog zo rood of lijkt
dat maar zo?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 10:50   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Zo aan de foto's te zien vind ik het shockloss bij jou op zich wel meevallen. Je ziet wel dat er wat weg is, maar het kan veel gekker.

Maar was het behandelde gebied bij jou na 3 weken nog zo rood of lijkt
dat maar zo?
Het was ook zeker niet dramatisch, zeker niet zo erg dat het een ander dan mijzelf is opgevallen. Maar wel zichtbaar, dus moet het een redelijk percentage van het haar betroffen hebben.

Het is nog veel langer rood gebleven dan 3 weken. Tot anderhalve maand bleef het ook nog een beetje oneffen. Pas na 2 maanden was het zo ver verdwenen dat iemand vanaf een meter afstand het niet meer waar kon nemen en na 3 maanden was er echt niks meer van te zien.

Ik nam zelf aan dat het kwam door de 'dense packing', maar ik moet ook melden dat ik een (goede dure) foundation ging gebruiken toen ik weer onder de mensen kwam (om het te camoufleren). Misschien is de genezing daardoor wat vertraagd.

Bedenk wel, 60 sneetjes per cm2 is een flinke aanslag op de huid en dan nog in ieder sneetje een haarwortel proppen .... maak met een naald eens 60 gaatjes op een cm2 en duw daar dan stukjes dik naaigaren in
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 11:38   #10
drir
drir
 
Geregistreerd: 13 april 2007
Locatie: Gent, Belgie
Berichten: 5
Niet veel last van haaruitval gehad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
De foto's zien er goed uit.

Als ik het goed begrijp zijn veel van die 1500 grafst tussen bestaande haren geplaatst. Heb je veel last van haaruitval gehad? (van de omliggende haren?
Antwoord op Morehair's vraagje ...

Ik heb niet veel last gehad van haaruitval van de bestaande haren, misschien zelfs helemaal niet. Dat gebied was wel aan de dunne kant, maar dat was het daarvoor ook al, dat was ook de reden dat ik die transplantatie heb laten doen.

Zou het kunnen dat die shockloss uitgebleven is omdat ik Minoxidil gebruikt heb (op voorschrift van de kliniek) ? De eerste maand 2 maal per dag met een spuitflesje aangebracht, 's morgens en 's avonds. Op het internet kun je vinden dat Minoxidil helpt om 1) de getransplanteerde haarwortels te stimuleren en 2) shockloss te voorkomen. Ik heb het heel getrouw elke dag gebruikt dus misschien is dat de verklaring.

Het was wel even moeilijk om dat met het vliegtuig te vervoeren - in de handbagage mocht dat ZEKER niet want het is een zeer brandbaar produkt, en in de gewone bagage kon het flesje breken ... ik heb het heel goed verpakt en omwikkeld en het is er gelukkig heelhuids uitgekomen.

Groetjes,

drir
drir is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 11:42   #11
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is nog veel langer rood gebleven dan 3 weken. Tot anderhalve maand bleef het ook nog een beetje oneffen. Pas na 2 maanden was het zo ver verdwenen dat iemand vanaf een meter afstand het niet meer waar kon nemen en na 3 maanden was er echt niks meer van te zien.

Ik nam zelf aan dat het kwam door de 'dense packing', maar ik moet ook melden dat ik een (goede dure) foundation ging gebruiken toen ik weer onder de mensen kwam (om het te camoufleren). Misschien is de genezing daardoor wat vertraagd.

Bedenk wel, 60 sneetjes per cm2 is een flinke aanslag op de huid en dan nog in ieder sneetje een haarwortel proppen .... maak met een naald eens 60 gaatjes op een cm2 en duw daar dan stukjes dik naaigaren in

Ook bij mij is het zo lang rood gebleven. Ik heb niets gebruikt aan camouflage materiaal, daar ik het behandelde gedeelte met mijn eigen haar kon camoufleren. Daarom denk ik niet dat de foundation er iets mee te maken heeft. Ik denk inderdaad eerder dat het een behoorlijke aanslag op de huid is geweest.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 13:28   #12
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
60 grafts/cm2 is idd veel. Het zou kunnen dat het daardoor wat langer rood is. Ik heb geen idee.

Bij mijn eerste ht is het ook lang rood gebleven, maar dat kwam volgens mij door de laser.

Ik dacht dat met de techniek van tegenwoordig de roodheid eerder verdwenen zou zijn.

Heb jij dan ook ongeveer 60grafts/cm2 28-04-1982?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 16:49   #13
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Heb jij dan ook ongeveer 60grafts/cm2 28-04-1982?

Afgaande op de foto die AnthonieH geplaatst heeft, ja. Ik heb weliswaar 200grafts minder, maar mijn behandeld gebied is kleiner. Dat komt denk ik voornamelijk omdat mijn haargrens niet verlaagd is, en er alleen maar grafts in de inhammen geplaatst zijn.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 17:05   #14
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Is er dan bij jou geen nieuwe haarlijn gemaakt?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 17:27   #15
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Is er dan bij jou geen nieuwe haarlijn gemaakt?

Ja dat wel. Er zijn een aantal haren voor mijn oude haarlijn gezet om het geheel natuurlijk over te laten lopen. Echter, dat zijn er weinig omdat ik frontaal nog vrij veel haar heb.

Voor zover ik het kon beoordelen vanaf zijn foto's, is bij AnthonieH zijn haarlijn echt verlaagd met ongeveer 1cm. Dat is bij mij niet het geval geweest.

Langs mijn haarlijn is mijn huid dan ook niet lang rood geweest.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Wordt het zustertje niet moe!" hairobservator Chirurgische behandelingen 86 3 januari 2007 16:22
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32
proscar, een verantwoorde vervanging voor het dure prohair? rickie rick Medicijnen/haargroeimiddelen 16 16 december 2004 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.