Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2008, 18:19   #76
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Een FUT kiezen met als enigste reden dat je je lange haren niet wilt verliezen vind ik persoonlijk wel heel erg zwak.

Het duurt maar een paar weken voordat je weer wat model in je haren kan brengen, dat valt toch wel op te brengen?
Net zoals Anthonie al aangeeft is het geen kwestie van een paar weken. Bovendien komt daar ook nog eens de rode behandelde hoofdhuid bij die je een aantal maanden moet zien te camoufleren. Tel daar ook nog even een prijsverschil van minimaal 25% bij op en mijn keuze was gemakkelijk.

Ik blijf bij mijn mening dat het hele littekenverhaal enorm opgeblazen wordt.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 18:31   #77
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn mening dat het hele littekenverhaal enorm opgeblazen wordt.
Potverdorie, ik ben het weer eens met Spiderman!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 18:38   #78
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Net zoals Anthonie al aangeeft is het geen kwestie van een paar weken. Bovendien komt daar ook nog eens de rode behandelde hoofdhuid bij die je een aantal maanden moet zien te camoufleren. Tel daar ook nog even een prijsverschil van minimaal 25% bij op en mijn keuze was gemakkelijk.

Ik blijf bij mijn mening dat het hele littekenverhaal enorm opgeblazen wordt.
Tja je haren hoeven toch niet perce 5cm lang te zijn om er iets mee te kunnen?

En de rode hoofdhuid kun je toch perfekt camoufleren met een stylish groen petje Ik denk dat dat een stuk beter staat dan met een plukje haar erover heen.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 18:45   #79
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
En de rode hoofdhuid kun je toch perfekt camoufleren met een stylish groen petje Ik denk dat dat een stuk beter staat dan met een plukje haar erover heen.
Een petje zou kunnen, maar moet je ook maar staan natuurlijk. bovendien kun je niet altijd een petje dragen.

Het tweede punt is denk ik afhankelijk van je NW. Indien ik al een NW 3, 4 of 5 had gehad ten tijde van mijn eerste HT, had ik misschien wel alles laten scheren.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 21:22   #80
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Tja je haren hoeven toch niet perce 5cm lang te zijn om er iets mee te kunnen?

En de rode hoofdhuid kun je toch perfekt camoufleren met een stylish groen petje Ik denk dat dat een stuk beter staat dan met een plukje haar erover heen.
Het is maar helemaal wat je gewend bent he. Ik was me de eerste maand heel erg bewust van mijn luchtige kapsel. De tweede maand dacht ik er al niet zo vaak meer bij na en aan het eind van de derde maand was ik al weer een keertje naar de kapper geweest en behoorden mijn zorgen definitief tot het verleden.

Ik heb net nog even gekeken naar een foto van mezelf uit die periode en eigenlijk vind ik mezelf best stoer. Misschien was ik op dat moment gewoon te veel bezig met een mogelijk ontdekking van wat ik had laten doen

De rode hoofdhuid liet zich ook goed camoufleren met make-up. Het was soms een beetje een gedoe, maar na twee maanden was ook dat camoufleren niet echt meer nodig.

Ik heb alles bij elkaar dus een paar maanden lang voorzichtig moeten opereren om ontdekking te voorkomen. Maar ik hoef me nu geen zorgen te maken dat er een litteken tevoorschijn komt als ik ouder word of als de kapper het van achteren een keer korter opscheert dan ik gevraagd had. En ik hoef ook niet te vrezen voor lastige vragen als de toekomstige liefde van mijn leven door mijn haar woelt en iets bemerkt.

Daar heb ik met plezier het geld, de tijd en de moeite voor over gehad. Ik zou zeker geen andere keus maken als ik het over moest doen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 21:30   #81
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Het tweede punt is denk ik afhankelijk van je NW. Indien ik al een NW 3, 4 of 5 had gehad ten tijde van mijn eerste HT, had ik misschien wel alles laten scheren.
Ik denk juist dat het voor iemand met een NW3 nog het moeilijkste is.

Een echte NW2 valt gemilimeterd niet op als 'kalend'. Een NW3 duidelijk wel. Hoog voorhoofd. Bovendien kunnen mensen met een NW3 met hangen en wurgen vaak hun inhammen nog wel verdoezelen. Dat zijn dus de mensen die niet kalend ogen (terwijl NW4 en NW5 dat zeker al wel zijn), maar bij wie het wel in het oog gaat springen als ze gemilimeterd worden. Hun status verandert dus in 1 klap van 'niks aan het handje' naar 'kalend'.

Ik viel zelf krap in die NW3 groep, denk ik. Ik omschreef mezelf altijd als een NW3-. Gemilimeterd vielen mijn inhammen meer op. Toch heb ik van niemand de opmerking gekregen dat ik kalend zou zijn. Alleen maar dat mijn haar wel heel erg kort was.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 22:00   #82
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht



Ik heb alles bij elkaar dus een paar maanden lang voorzichtig moeten opereren om ontdekking te voorkomen. Maar ik hoef me nu geen zorgen te maken dat er een litteken tevoorschijn komt als ik ouder word of als de kapper het van achteren een keer korter opscheert dan ik gevraagd had. En ik hoef ook niet te vrezen voor lastige vragen als de toekomstige liefde van mijn leven door mijn haar woelt en iets bemerkt.

Daar heb ik met plezier het geld, de tijd en de moeite voor over gehad. Ik zou zeker geen andere keus maken als ik het over moest doen
Ik moet toegeven dat ik het vervelend vond om het aan de kapper te vertellen, maar ik heb het uiteindelijk voor de zekerheid gedaan. Ik kreeg als antwoord dat opscheren zonder meer mogelijk is zonder dat het litteken zichtbaar is.

Zorgen dat een toekomstige liefde het litteken voelt is ook niet aan de orde: ik persoonlijk kan het litteken niet voelen, laat staan iemand anders.

Verder geloof ik niet in het gegeven dat het litteken ooit tevoorschijn kan komen. Er worden zoveel strips uitgevoerd bij mannen op leeftijd. Dit gegeven alleen al zegt mij voldoende.


Ik ben er van overtuigd dat mensen onnodig bang zijn voor het FUT litteken.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 21 maart 2008 om 22:07
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 22:03   #83
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik denk juist dat het voor iemand met een NW3 nog het moeilijkste is.

Een echte NW2 valt gemilimeterd niet op als 'kalend'. Een NW3 duidelijk wel. Hoog voorhoofd. Bovendien kunnen mensen met een NW3 met hangen en wurgen vaak hun inhammen nog wel verdoezelen. Dat zijn dus de mensen die niet kalend ogen (terwijl NW4 en NW5 dat zeker al wel zijn), maar bij wie het wel in het oog gaat springen als ze gemilimeterd worden. Hun status verandert dus in 1 klap van 'niks aan het handje' naar 'kalend'.

Ik viel zelf krap in die NW3 groep, denk ik. Ik omschreef mezelf altijd als een NW3-. Gemilimeterd vielen mijn inhammen meer op. Toch heb ik van niemand de opmerking gekregen dat ik kalend zou zijn. Alleen maar dat mijn haar wel heel erg kort was.

Daar heb je gelijk in met een NW3 valt er nog veel te camoufleren. Ik zou mijn haar pas volledig afscheren indien anderen hadden gezien dat ik kalend was. Laat ik zeggen vanaf een NW4 of hoger.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 22:34   #84
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik het vervelend vond om het aan de kapper te vertellen, maar ik heb het uiteindelijk voor de zekerheid gedaan. Ik kreeg als antwoord dat opscheren zonder meer mogelijk is zonder dat het litteken zichtbaar is.

Zorgen dat een toekomstige liefde het litteken voelt is ook niet aan de orde: ik persoonlijk kan het litteken niet voelen, laat staan iemand anders.

Verder geloof ik niet in het gegeven dat het litteken ooit tevoorschijn kan komen. Er worden zoveel strips uitgevoerd bij mannen op leeftijd. Dit gegeven alleen al zegt mij voldoende.


Ik ben er van overtuigd dat mensen onnodig bang zijn voor het FUT litteken.

Helemaal mee eens Spiderman, ik begin langzaam voort een sik te krijgen over dat gezeik van een litteken hier op haarweb en dan die Bverotti met zijn griezelfilm verslag dan denk ik wel eens bij mijn eigen waar zijn de echte mannen gebleven , dan zal er natuurlijk wel een of andere slimmerik de opmerking maken : "een echte man laat niets aan zijn haar doen maar accepteert zijn AGA " .

Nou ze zoeken het maar lekker zelf uit ik ga mijn eigen er in het vervolg niet meer mee bemoeien en ieder moet zelf maar weten wat voor hem het beste is anders blijft het een gevecht zonder einde...
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts

Laatst gewijzigd door blizzard; 21 maart 2008 om 22:44
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 23:01   #85
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Helemaal mee eens Spiderman, ik begin langzaam voort een sik te krijgen over dat gezeik van een litteken hier op haarweb en dan die Beverotti met zijn griezelfilm verslag dan denk ik wel eens bij mijn eigen waar zijn de echte mannen gebleven , dan zal er natuurlijk wel een of andere slimmerik de opmerking maken : "een echte man laat niets aan zijn haar doen maar accepteert zijn AGA " .

Nou ze zoeken het maar lekker zelf uit ik ga mijn eigen er in het vervolg niet meer mee bemoeien en ieder moet zelf maar weten wat voor hem het beste is anders blijft het een gevecht zonder einde...
Ik begrijp niet zo goed waarom er zo'n punt van wordt gemaakt. Je voelt je toch niet aangevallen omdat je wel hebt gekozen voor een litteken? Jij had in 1999 weinig keus, toen was er alleen strip. Er is voor jou geen enkele noodzaak om je keuze te verdedigen of zo. Zoals ik al eerder zei, ik had in jouw situatie exact hetzelfde gedaan.

Maar tegenwoordig is het dus wel een heel duidelijke keuze voor een litteken. Ik had die keus. Ik weet 100% zeker dat ik geen spijt zal hebben dat ik geen litteken op mijn achterhoofd heb. Had ik voor een FUT gekozen, dan kon ik op voorhand niet met 100% zekerheid zeggen dat ik er geen spijt van zou hebben dat ik wel een litteken had.

Ik weet ook dat er een hele grote kans is dat het litteken heel mooi geneest. Dat het heel onwaarschijnlijk is dat ie bij mij ooit zichtbaar zal zijn. Dat de kans dat ik last hou van gevoelloosheid miniem is. Maar al die kansen bij elkaar zijn niet nul.

FUE zou het vertrekpunt moeten zijn en alleen met goede argumenten kom je toch nog op een FUT.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 23:32   #86
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat mensen onnodig bang zijn voor het FUT litteken.
Maar Spider, je draait de zaak om. Dat besef je toch. Er is helemaal geen reden om nog bang te zijn voor een litteken. Zo'n litteken is heel goed te vermijden.

Als er een keuze is, dan is de keuze voor een litteken per definitie iets dat je heel bewust doet, het is niet iets omkeerbaars. Hoe je het ook wendt of keert, dat litteken is daar voor altijd.

Afgezien van het financiele aspect (wat er nog steeds is), is het uiteindelijk een keus tussen twee angsten. De angst voor de reacties van anderen op je tijdelijk kale kop en de angst voor een permanent litteken. En een echte man is toch zeker niet bang voor wat anderen van hem denken?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 21 maart 2008 om 23:34
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 23:44   #87
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik begrijp niet zo goed waarom er zo'n punt van wordt gemaakt. Je voelt je toch niet aangevallen omdat je wel hebt gekozen voor een litteken? Jij had in 1999 weinig keus, toen was er alleen strip. Er is voor jou geen enkele noodzaak om je keuze te verdedigen of zo. Zoals ik al eerder zei, ik had in jouw situatie exact hetzelfde gedaan.

Maar tegenwoordig is het dus wel een heel duidelijke keuze voor een litteken. Ik had die keus. Ik weet 100% zeker dat ik geen spijt zal hebben dat ik geen litteken op mijn achterhoofd heb. Had ik voor een FUT gekozen, dan kon ik op voorhand niet met 100% zekerheid zeggen dat ik er geen spijt van zou hebben dat ik wel een litteken had.

Ik weet ook dat er een hele grote kans is dat het litteken heel mooi geneest. Dat het heel onwaarschijnlijk is dat ie bij mij ooit zichtbaar zal zijn. Dat de kans dat ik last hou van gevoelloosheid miniem is. Maar al die kansen bij elkaar zijn niet nul.

FUE zou het vertrekpunt moeten zijn en alleen met goede argumenten kom je toch nog op een FUT.

3000 euro verschil is voor mij een heel goed argument ...
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 23:59   #88
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
3000 euro verschil is voor mij een heel goed argument ...
Voor mij is het een heel zwak argument.

Maar Blizzard, ik krijg het gevoel dat je je aangevallen voelt, dat je medestanders wilt winnen om je veiliger te voelen in je keuze. Dat is echt niet nodig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 00:23   #89
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maar Spider, je draait de zaak om. Dat besef je toch. Er is helemaal geen reden om nog bang te zijn voor een litteken. Zo'n litteken is heel goed te vermijden.
Maar ik bedoelde het niet in deze contekst. Ik persoonlijk vind dat het verhaal rondom het litteken te groot wordt gemaakt, vandaar deze opmerking.

Ik weet dat een FUE een litteken vermijd, maar dit is dan ook het enige voordeel tov een FUT. En ik vind dit "voordeel'' niet opwegen tegen alle nadelen. Ik kan het echt niet anders zien in deze kwestie.....
Citaat:
Afgezien van het financiele aspect (wat er nog steeds is), is het uiteindelijk een keus tussen twee angsten. De angst voor de reacties van anderen op je tijdelijk kale kop en de angst voor een permanent litteken. En een echte man is toch zeker niet bang voor wat anderen van hem denken?
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen angst voor het FUT litteken (zie het stukje hierboven). Ik had echter wel angst op ontdekking van de HT, vandaar ook mijn keuze. En eigenlijk moet je ook niet bang zijn om wat opmerkingen ed te slikken, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan....
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 22 maart 2008 om 00:42
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 00:52   #90
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Maar ik bedoelde het niet in deze contekst. Ik persoonlijk vind dat het verhaal rondom litteken te groot wordt gemaakt, vandaar deze opmerking.

Ik weet dat een FUE een litteken vermijd, maar dit is dan ook het enige voordeel tov een FUT. En ik vind dit "voordeel'' niet opwegen tegen alle nadelen. Ik kan het echt niet anders zien in deze kwestie.....
Onze gezichtspunten zijn wezenlijk anders. Maar dat is natuurlijk niet verrassend, uiteindelijk hebben we allebei een andere keus gemaakt. Waar jij een 'voordeel' voor FUE ziet, zie ik een 'nadeel' voor FUT en andersom. We zien hetzelfde, maar met een invalshoek die 180 graden verschilt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen angst voor het FUT litteken (zie het stukje hierboven). Ik had echter wel angst op ontdekking van de HT, vandaar ook mijn keuze. En eigenlijk moet je ook niet bang zijn om wat opmerkingen ed te slikken, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan....
Ik had al eens een slechte ervaring met littekens van verwijderde moedervlekken die veel groter uitvielen dan voorzien. Dat maakte mij al wat extra voorzichtig. Maar als je nagaat hoeveel mensen een FUT hebben laten uitvoeren en hoe relatief weinig er hier een negatieve ervaring delen, dan kan het allemaal ook niet zo heel erg zijn.

Wat misschien ook kenmerkend is voor mij, is dat ik mijn keuze voor een HT en mijn wens om alles verborgen te houden zie als zwakte. Ik ben er niet trots op. Ik ben te zwak om mijn haarverlies te kunnen accepteren en te zwak om voor mijn ijdelheid uit te durven komen. Het enige dappere in dit alles dat ik heb gedaan was mijn haar eraf laten scheren ... het is het enige in het hele proces dat mij een gevoel van trots geeft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.