Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2010, 12:06   #1
Maximoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 8
Bijna zover....2700 grafts FUE

Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al sinds 2008, maar het laatste half jaar wat meer dan normaal. Ik heb ontzettend veel geleerd van jullie en ik ben dan ook erg blijf dat dit soort fora bestaan en waar mensen zoals ik lering uit kunnen trekken.

Ik heb in januari 2008 mijn FUT behandeling ondergaan in Istanbul met tevredenheid. Destijds met tussenkomst van Medical Travelservice. Tijdens deze FUT behandeling zijn 1850 grafts getransplanteerd. Ik had toen al de keus om een FUE te ondergaan, maar helaas voor mij was het prijsverschil te groot en had ik het toen niet over om zoveel geld te betalen.

Het laatste half jaar begon het weer te knagen aan mij, hetgeen kwam door een collega van mij die ook voor de 2e keer (ook FUE) een haartransplantatie heeft ondergaan. Ik wist destijds dat ik met 1 haartransplantatie de boel niet dekkend zou krijgen en dat is mij ook gezegd door de desbetreffende arts in Istanbul. Twee maanden geleden heb ik toch de knoop doorgehakt en heb ik besloten om naar dezelfde kliniek te gaan in Istanbul, gelet op de resultaten en de ervaringen die ik had met hen. Zo gezegd zo gedaan, ik vertrek op 6 augustus naar Istanbul en heb de volgende dag mijn FUE behandeling van 2700 grafts.

Ik wil mijn ervaringen met jullie delen en ik zal jullie na mijn terugkeer vertellen over het verloop van mijn FUE behandeling en jullie voorts op de hoogte houden van de vorderingen.

p.s
Nu 6 augustus bijna nadert begin ik er wel een beetje tegen op te zien. Zal wel gezonde spanning zijn. Had ik ook bij mijn FUT en achteraf viel dat reuze mee terwijl er nog is gesneden. Dan zou dit een piece of cake moeten zijn, toch?
Maximoes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 13:55   #2
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Maximoes, heel veel succes, houd ons op de hoogte.
Waarom heb je gekozen voor Turkije, puur om de prijs?
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 15:55   #3
Maximoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 8
Dank je.

De reden was zoals nu ook het prijsverschil. Ik betaal nu 1 euro per graft. Daarnaast weet ik uit eigen ervaring dat de kliniek kwaliteit levert en dat samen is voor mij een reden om weer naar Turkije te gaan voor een HT.
Maximoes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 16:33   #4
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
over welke kliniek spreken we dan ?

ik ben voor mijn eerste ht ook via medical travel geweest , en ook naar istanbul , toch was de kliniek dat de fut deed enkel te vinden voor fut
voor fue stuurde medical travel je dan door naar een andere kliniek/arts...
als het dit keer een andere kliniek is , hoe weet je dan uit eigen ervaring dat je dezelfde kwaliteit zal krijgen dan ervoor met je fut ?

1 euro per grafts is zeer goedkoop , ik hoop gewoon dat ze manueel de grafts er voorzichtig uithalen , en niet snel uitboren met zo een extractie-machine,
want beschadigde grafts zullen minder aanslaan , dat was de reden dat ik voor prohair deze keer gekozen had, want halfblind een grafts eruit halen, dat heeft echt super-ervaring/kennis nodig over fue....
en aangezien je donor elke keer minder word, vond ik het risico niet waard
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 08:01   #5
Maximoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 8
Hoi Wesley,

De kliniek war ik in 2008 naartoe ben gegaan deed zowel FUT als FUE. Ik heb dit keer contact opgenomen met dezelfde kliniek voor een offerte. Ze adviseerden FUE en zeiden dat ze de FUT niet meer verichtten. De arts die mij destijds heeft behandeld is thans nog steeds werkzaam (Hamid Aydin). Ook hij zal mij dit keer behandelen. De kliniek waar ik naartoe ga heet Estetistanbul.

Of ze de haarwortels manueel of met een machine eruit halen kan ik je niet zeggen.
Maximoes is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 19:33   #6
Maximoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 8
Ik ben vanochtend vroeg (03:00 uur) aangekomen uit Istanbul. Zoals je kunt lezen in mijn topic heb ik op 7 augustus jl. mijn fue behandeling gehad in Istanbul. De avond ervoor ben ik door een taxi van het kliniek opgehaald en naar de kliniek gebracht in nogal dure wijk in Istanbul. De kliniek zag er verzorgd en modern uit. Ik werd naar mijn kamer gebracht waar ik tot rust kon komen en een maaltijd kon nuttigen.

De volgende ochtend, na het ontbijt, werd er bloed afgenomen en kreeg ik naald in mijn arm voor het infuus. Kort daarna kwam de arts langs om een en ander te bespreken. De arts sprak zeer goed Engels aangezien hij in Boston is geboren en getogen. De arts heeft mijn wensen besproken en heeft mijn vragen beantwoord. Vervolgens heeft de arts met een stift wat lijnen uitgezet en werd ik naar de kelder gebracht waar de operatiekamers zich bevinden. Mijn haar werd vervolgens kort geschoren en de arts begon daarna het te transplanteren gebied te markeren met een stift. Daarna werden er wat foto's genomen en vervolgens werd ik naar de operatiekamer gebracht. Hier heb ik kennis gemaakt met het team van de arts wat uit totaal zes personen bestond. De arts heeft me uitgelegd wat hij zou doen, het viel me op dat de arts mij de gelegenheid gad om vragen te stellen en dingen uit te leggen. Hij kwam professioneel en bekwaam over.

Eerst werd mijn hoofd verdoofd en ik moet bekennen dat dit niet echt een pretje was. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Eenmaal verdoofd zei de arts dat hij met een boortje een zogenaamde " tissue test" ging doen waarbij hij ging bepalen welke soort bortje hij zou gaan gebruiken. Na enkele grafts eruit te hebben gehaald zei hij dat de 0,7 mm boortje goed voor mij was. Hij liet mij de singel, dubbel en trippel grafts zien die hij eruit heeft gehaald. Voordat er begonnen werd met de extractie werd nog even mijn bloeddruk gemeten en toen legde de arts uit dat er een vloeistof zou worden geinjecteerd waardoor mijn hoofdhuid zou gaan uitzetten. Hierdoor zouden ze de grafts nauwkeuriger eruit kunnen halen en erin zetten zonder de graft te beschadigen. De arts nam als voorbeeld een ballen waar je stippen dicht op elkaar tekent en deze opblaast waadoor de stippen verder uit elkaar komen te staan. Klonk allemaal logisch in mijn oren. Na het injecteren van de vloeistof voelde mijn hoofd inderdaad als een ballon, de huid werd strak getrokken en ik voelde een spanning. Volgens de arts heel normaal en het zou allemaal wegtrekken.

Na het injecteren begon men met met de extractie van de 2500 grafts. Uiteindelijk is mij dat allemaal meegevallen moet ik zeggen. Het is na 2 uur dan ook een hele verademing om op je zij te mogen liggen. De arts werd afgewisseld door een ervaren assistente die ook aanwezig was tijdens mijn eerste HT in 2008. Achterin de operatiekamer waren twee mensen bezig om de grafts te selecteren en te prepareren op verband. Omstreeks 14:00 uur waren ze klaar met de extractie van de grafts en werd ik naar mijn kamer teruggebracht waar ik wat te eten kreeg.

Na een half uur was het tijd voor deel 2. De arts legde uit dat ik verdoofd zou worden en de vloeistof toegediend zou krijgen waar mijn hoofdhuid van zou uitzetten. Ik moet je zeggen dat de verdoving wederom geen pretje was, helemaal toen men met met twee injecties mijn hoofd ging verdoven. Nadat men klaar was met verdoven moest ik schuin in de stoel zitten en begon de arts afgewisseld door zijn ervaren assistente de slits te maken. Hierbij maakte de arts gebruik van een foto van mij die naast hem hing met daarin de gemarkeerde gebieden die hij eerder had getekend.

Na anderhalf uur was men klaar met het maken van de slits en begon men vrijwel direct met het plaatsen van de grafts. Dit werd gedaan door twee assistenenten die respectievelijk links en rechts van mijn zaten. Ik moet zeggen dat ik vanwege mijn stijve en verdoofde nek niet in een comfortabele positie lag. Bij de minste en geringste beweging werd ik berispt door de assistentes. Ik heb echt met pijn en moeite mijn tijd uitgezeten op die stoel in die houding.

De arts vertelde mij dat er 80 grafts over waren en vroeg of hij deze op mijn litteken mocht transplanteren. ik vond het prima en nadat hij hiermee klaar was werd nogmaals mijn bloeddruk gemeten en kreeg ik direct ijs op mijn hoofd. Ik werd naar mijn kamer gebracht waar ik wat te eten kreeg en vervolgens op bed heb gelegen met een kussen op mijn nek. De arts vertelde dat het zaak was om gen grafts aan te raken en voldoende ijs op mijn voorhoofd en wallen te plaatsen in verband met odeem. Regelmatig werd er ijs gebracht en die avond heb ik redelijk geslapen.

Ton ik wakker werd zag ik dat mijn kussen, ondanks de groene operatiedoeken, toch besmeurd was met boed en vocht. Ht was nogal best veel. De arts vertelde dat dit normaal was en behoorde tot het genezingsproces. De volgende ochtend, na het ontbijt, kwam de arts en gaf mij instructies. Gedurende drie dagen mag ik mijn haren niet wassen. Hij zei dat mijn huid elastisch was en dat de grafts daardoor moeilijk bleven zitten op hun plek. Ik kreeg een tasje met medicijnen, schampoo en lotion. De arts legde uit wanneer ik wat moest gebruiken. Ook kreeg ik een brief mee met geschreven instructies in het Engels betreffende medicijnen en wat wel en wat niet te doen. Nadat ik mijn vragen had gesteld heb ik afscheid genomen van de arts en heb ik tot het begin van de avond op bed gezeten. Omstreeks 18:30 uur werd ik door de chauffeur opgehaald om naar de luchthaven te worden gebracht. Ik kreeg van de arts een hoed op om mijn haar te beschermen, die hoed (vissershoed) zag er niet uit maar het doel heiligt de middelen

Omstreeks 23:30 uur ben ik in het vliegtuig gestapt en de rest van het verhaal is verder niet meer zo relevant voor jullie. Morgen mag ik dus eindelijk mijn haren wassen. Voor het wassen moet ik mijn hoofd laten inweken met Bepanthol lotion. Ik voel me verder goed en ik heb gelukkig geen last van zwellingen zoals na mijn eerste HT. Het is nu wachten wat het resultaat gaat worden. Ik heb de foto's opgevraagd bij de kliniek en zodra ik die heb zal ik die hier posten. Tot zover mijn FUE ervaring.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 9 augustus 2010 om 21:42 Reden: Even de blok tekst wat opgedeeld in behapbare brokken
Maximoes is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 19:36   #7
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
en zijn de grafts er manueel uit gehaald of zet men er zo een extractiemachine op ? beetje vergelijkbaar met zo een boortje van een tandarts zou je zeggen...
normaal is met zo een machine de extractie heel snel klaar... maar of het beter is heb ik enorm mijn twijfels over

kan je een graft-count voorleggen ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 9 augustus 2010 om 20:16
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 21:54   #8
Maximoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 8
De grafts zijn er inderdaad met een boortje uitgehaald.
Het ging inderdaad snel. Ik zag dat het boortje met 35.000 rpm draaide.

Wat bedoel je met graft-count voorleggen?
Maximoes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 07:00   #9
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
dacht ik wel al
ik ben tegen die snelle extracties , teveel risicos op beschadigde grafts

een graftcount is het aantal grafts dat ze uit je donor gehaald hadden, ingedeelt in het type graft : 1 haartje per grafts , 2 haartjes per graft , 3 haartjes per graft , 4 haartjes per graft...

van die 4 haartjesgrafts hebben de meeste weinig staan, meestal splitten ze deze naar 2 harige grafts om zo iets meer plaats te kunnen bedekken

was gewoon maar een vraag hoor, begrijpelijk als je die graftcounts niet weet, ik wist de mijne ook maar een stuk en ben het ondertussen ook al terug vergeten
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 17:34   #10
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Foto's

Maximoes,

Hoe je nog ons op de hoogte met je vorderingen? Ben wel benieuwd naar je voor en na foto's.
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 15:40   #11
Maximoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 8
Ik ben nu drie weken verder en ik moet zeggen dat het geïmplanteerde haar nog steeds op mijn hoofd zit en dat het ook daadwerkelijk groeit. Misschien dat ze na de derde week alsnog eruit vallen. Wel heb ik soms nog last van die enorme onverwachte pijn scheuten waarbij het voelt alsof je op je hoofd wordt gestoken. Ik moet zeggen dat het nu al veel minder is dan voorheen. Mijn hoofd voelt nog steeds wat verdoofd aan wat met name vervelend is bij het slapen. Verder is het wachten tot de boel gaat groeien.

Even een kleine opheldering mijner zijds. In de titel van mijn topic staat 2700 grafts, hetgeen ook eerst het idee was. De arts stelde voor de transplantatie vast dat ik aan 2500 voldoende zou hebben.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSCN1073.jpg‎ (150,3 KB, 285x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0138[1].JPG‎ (115,8 KB, 305x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0144[1].JPG‎ (79,0 KB, 303x gelezen)
Bestandstype: jpg DSCN1075.jpg‎ (137,7 KB, 296x gelezen)

Laatst gewijzigd door Maximoes; 28 augustus 2010 om 15:51
Maximoes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 22:29   #12
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
hoe gaat het nu maximoes?
hey69 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2050 grafts Dr. Feriduni hektor Chirurgische behandelingen 80 9 juli 2011 11:25
mijn FUE behandeling van 2000 grafts bij Pro Hair vin79 Chirurgische behandelingen 130 27 mei 2010 21:28
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 10:19
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.