Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2008, 18:03   #46
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Je moet je eigen posten maar eens erop naslaan.

Zo gauw iemand met nadelen en vasstaande feiten komt aanzetten, ga jij het onderuit halen omdat jij nu eenmaal daar geen last van hebt.

Dat is veralgeneniseren en dat is gefundeerd en allerminst zwak. Het staat je niet aan dat je erop gewezen wordt, maar dat is iets anders.
Nee, er staat nergens dat ik ontken dat er bepaalde - zij het verantwoorde - risico's aan een behandeling vastzitten. Mijn punt is dat dat zo''n beetje voor iedere medische ingreep geld. Hoe je het wendt of keert, maar het blijven kunstgrepen die je aanhaalt als oplossing voor je haarprobleem!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:14   #47
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee, er staat nergens dat ik ontken dat er bepaalde - zij het verantwoorde - risico's aan een behandeling vastzitten. Mijn punt is dat dat zo''n beetje voor iedere medische ingreep geld. Hoe je het wendt of keert, maar het blijven kunstgrepen die je aanhaalt als oplossing voor je haarprobleem!
Helemaal mee eens. Echter, Falcone verteld dat de impact van een FUT best groot kan zijn. We lezen het keer op keer, hier of andere fora, we horen het veel.

Een ander topic met iemand die zojuist een FUT gedaan heeft, met uitstekend resultaat tot op dit moment, verteld ook dat als die het allemaal geweten had, misschien toch een FUE overwogen had.

Allemaal niks mee en het is bekend....maar nee hoor...het individu Spider heeft maar 2 dagen last gehad van zijn FUT dus de impact van een FUT behandeling wordt zwaar overschat en Falcone praat onzin ! Dit is niet de eerste keer dat je dit doet en is je ook al een paar keer medegedeeld, maar je blijft doodleuk de bal terugkaatsen en weigert het in te zien. Het is alsof je tegen een muur praat.

Wat je hierboven in de quote mededeeld had je eigenlijk de eerste keer moeten melden, dan was je een stuk realistischer geweest.

Laatst gewijzigd door Lucky; 28 april 2008 om 18:16
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:25   #48
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Echter, Falcone verteld dat de impact van een FUT best groot kan zijn. We lezen het keer op keer, hier of andere fora, we horen het veel.

Een ander topic met iemand die zojuist een FUT gedaan heeft, met uitstekend resultaat tot op dit moment, verteld ook dat als die het allemaal geweten had, misschien toch een FUE overwogen had.
Inderdaad je hoort het op fora.. De eertse statisticus die zijn cijfers baseert op fora statistieken die moet nog geboren worden.
Citaat:
Allemaal niks mee en het is bekend....maar nee hoor...het individu Spider heeft maar 2 dagen last gehad van zijn FUT dus de impact van een FUT behandeling wordt zwaar overschat en Falcone praat onzin ! Dit is niet de eerste keer dat je dit doet en is je ook al een paar keer medegedeeld, maar je blijft doodleuk de bal terugkaatsen en weigert het in te zien. Het is alsof je tegen een muur praat.

Wat je hierboven in de quote mededeeld had je eigenlijk de eerste keer moeten melden, dan was je een stuk realistischer geweest.
Nu heb je het weer over de nasleep. Dit is weer een ander punt. Maargoed, als je eens beter zou lezen, dan zou je gelezen hebben dat ik nergens ontken dat dit voor iedereen anders kan zijn.

Ten tweede, Falcone baseert zijn FUT-oordeel op fora ervaringen en dat is gewoonweg niet realistisch. Zie dat toch eens in!

Ik heb verder precies hetzelfde gevoel wat jij hebt: Ik praat tegen de muur lucky aan. Zijn we het toch nog ergens over eens!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:28   #49
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Ik ben hier helemaal niet zo zeker van. Dr Feriduni vertelde mij dat het voor de grafts beter is om deze uit de strip te snijden. Dit kan onder een microscoop en met het mesje kunnen ze de grafts heel netjes uit de strip snijden. Hierdoor worden ze niet beschadigd.

Bij FUE is dat lastiger omdat het haartje wordt "losgewrikt". Dit kan de graft beschadigen en daardoor is ook de overlevingskans wat kleiner dan bij een FUT.....
Dat klopt helemaal, maar dat heeft niets met mijn stelling te maken.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:34   #50
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Inderdaad je hoort het op fora.. De eertse statisticus die zijn cijfers baseert op fora statistieken die moet nog geboren worden.


Nu heb je het weer over de nasleep. Dit is weer een ander punt. Maargoed, als je eens beter zou lezen, dan zou je gelezen hebben dat ik nergens ontken dat dit voor iedereen anders kan zijn.

Ten tweede, Falcone baseert zijn FUT-oordeel op fora ervaringen en dat is gewoonweg niet realistisch. Zie dat toch eens in!

Ik heb verder precies hetzelfde gevoel wat jij hebt: Ik praat tegen de muur lucky aan. Zijn we het toch nog ergens over eens!
Uiteraard bedoel ik er ook de nasleep bij. Moet men eerst op het IC terechtkomen voordat je pas mag gaan spreken over een mislukking?

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen met een probleem 10x meer klagen dan mensen zonder klacht. Echter, fora ervaringen zijn meer dan realistisch, mits ze in grote getale aanwezig zijn wat gewoonweg het geval is. Ik denk dat we hier het probleem hebben, maar ga jij je maar verschuilen achter statictici.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:45   #51
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Uiteraard bedoel ik er ook de nasleep bij. Moet men eerst op het IC terechtkomen voordat je pas mag gaan spreken over een mislukking?

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen met een probleem 10x meer klagen dan mensen zonder klacht. Echter, fora ervaringen zijn meer dan realistisch, mits ze in grote getale aanwezig zijn wat gewoonweg het geval is. Ik denk dat we hier het probleem hebben, maar ga jij je maar verschuilen achter statictici.
En dat bestrijd ik. Kijk bijvoorbeeld maar eens in een willekeurige finasteride discussie. In dergelijke discussies ontstaat soms het beeld dat je er bijkans dood aan gaat. Dat is toch niet echt een betrouwbaar beeld lijkt me.

De objectieve statistieken staven hier mijn verhaal!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:57   #52
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
En dat bestrijd ik. Kijk bijvoorbeeld maar eens in een willekeurige finasteride discussie. In dergelijke discussies ontstaat soms het beeld dat je er bijkans dood aan gaat. Dat is toch niet echt een betrouwbaar beeld lijkt me.

De objectieve statistieken staven hier mijn verhaal!
Kom over 20 jaar terug voordat je je conclusies trekt en dan zullen we zien of die discussies relevant waren.

Ik heb fina geslikt en je zal mij niet horen zeggen, compleet onschuldig middel. Dat doe jij maar. Om nog maar niet te spreken dat de eerste dode nog moet vallen met fina daarintegen zien we toch dagelijks foto's van achterhoofden die een streep van oor tot oor hebben, hele foute vergelijking, beetje domme vergelijking eigenlijk, zou Maxima zeggen.

Laatst gewijzigd door Lucky; 28 april 2008 om 19:00
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 19:26   #53
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Kom over 20 jaar terug voordat je je conclusies trekt en dan zullen we zien of die discussies relevant waren.

Ik heb fina geslikt en je zal mij niet horen zeggen, compleet onschuldig middel. Dat doe jij maar. Om nog maar niet te spreken dat de eerste dode nog moet vallen met fina daarintegen zien we toch dagelijks foto's van achterhoofden die een streep van oor tot oor hebben, hele foute vergelijking, beetje domme vergelijking eigenlijk, zou Maxima zeggen.
Nee, helemaal niet. Jij gaat in tegen objectieve statistiek: ''de eerste dode door fina moet nog vallen''. gewoonweg lachwekkend!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 28 april 2008 om 19:41
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 19:28   #54
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Limbo, ik geloof niet dat jij een opgerekt litteken hebt...dat een litteken inherent is aan een FUT is idd geen ontkomen aan, maar dat was het punt ook niet.
Heb ik ook niet Lucky. Het zal echt ooit wel eens fout gaan, maar dat is een uitzonering op de regel. Iedereen kan zelf lezen wat de pro's en cons zijn en op basis daarvan een besluit nemen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 19:39   #55
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Heb ik ook niet Lucky. Het zal echt ooit wel eens fout gaan, maar dat is een uitzonering op de regel. Iedereen kan zelf lezen wat de pro's en cons zijn en op basis daarvan een besluit nemen.
Mee eens, maar dat wil er bij Lucky maar niet in!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 19:55   #56
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee, helemaal niet. Jij gaat in tegen objectieve statistiek: ''de eerste dode door fina moet nog vallen''. gewoonweg lachwekkend!
Ik zou het nog eens een keer rustig doorlezen wat ik nu precies zei.

@ Limbo, ik vind dat je iets te gemakkelijk het woord "ooit" in de mond neemt.

Dat iedereen zelf moet beslissen was die wilt, heb jij mij nooit iets over horen zeggen. Wil niet zeggen dat mensen moeten gaan bagatalisseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman
Mee eens, maar dat wil er bij Lucky maar niet in!
Hier irriteer ik me dus mateloos aan. Ik ben toch gvd niet blind!Wie denk je voor de gek te houden? Dat ieder zelf moet beslissen wat die wilt, is toch niks mis mee, wilt dat er bij mij niet in ???

Wat lul je toch verschrikkelijk dom.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 20:01   #57
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Ik zou het nog eens een keer rustig doorlezen wat ik nu precies zei.
Ik heb het goed gelezen! Ik zou zeggen formuleer het beter!

Citaat:
@ Limbo, ik vind dat je iets te gemakkelijk het woord "ooit" in de mond neemt.

Dat iedereen zelf moet beslissen was die wilt, heb jij mij nooit iets over horen zeggen. Wil niet zeggen dat mensen moeten gaan bagatalisseren.

Hier irriteer ik me dus mateloos aan. Ik ben toch gvd niet blind!Wie denk je voor de gek te houden? Dat ieder zelf moet beslissen wat die wilt, is toch niks mis mee, wilt dat er bij mij niet in ???

Wat lul je toch verschrikkelijk dom.
Bagatelliseren? Overdrijf eens niet zo gruwelijk! Wat er bij jou niet in wil gaat op voor het stukje uitzondering op de regel. Jij redeneert met een een of andere tunnelvisie die zijn weerga niet kent!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 28 april 2008 om 20:12
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 20:22   #58
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
@ Limbo, ik vind dat je iets te gemakkelijk het woord "ooit" in de mond neemt.
Zeg Lucky, het is mij allemaal om het even eerlijk gezegd. Ik denk dat ik niet de domste ben, heb voor een FUT gekozen en heb daar geen enkele spijt van. En daarmee basta!

By the way: wat ben jij fel eigenlijk! Zo ken ik jou niet...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:13   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Lucky, let alsjeblieft een beetje op je taalgebruik. Ik kan iets van je ergernis wel begrijpen, maar blijf wel netjes. Vloeken hoort niet en persoonlijke aanvallen ook niet.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je met FUE geen lang litteken over je achterhoofd krijgt. En dat er aan het hebben van zo'n litteken nadelen kleven. Ook denk ik dat we over de zwaarte van de ingreep niet hoeven te strijden. FUT is een heuse operatie met messen, diepe verdovingen, hechtingen, verbanden en het hele circus eromheen. FUE niet. Ook het donorgebied is sneller genezen bij FUE. Na drie dagen hoef je het op geen enkele wijze meer te ontzien. Bij FUT moeten dan de hechtingen er nog uit.

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat en als iemand het vertrouwen heeft dat dat litteken altijd verborgen zal blijven en als hij de risico's en het langere genezingsproces voor lief neemt, dan kan FUT nog steeds een goede methode zijn. Maar anno 2008 moet je dan niet meer piepen als het toch tegen valt.

Ik voor mezelf kan ook niet zo goed begrijpen waarom iemand nu nog voor zo'n ingreep zou kiezen. Misschien voelt Spiderman dat als een aanval op zijn beslissing om ooit wel voor FUT te kiezen en reageert hij daarom ook wat feller. Maar de situatie nu is anders dan een jaar of twee jaar geleden.

Statistieken zeggen op fora inderdaad maar heel weinig. Er zijn veel minder FUE-ingrepen gedaan nog dan FUT-operaties. Alle vergelijk gaat dus mank. Feit is ook dat je klagers harder hoort dan tevreden mensen, dus het beeld zal altijd negatiever zijn.

Ik ben zelf wel benieuwd naar meer objectieve statistieken. Percentage FUT-ters dat ontevreden is over het donorgebied vs. percentage FUE-ers bijvoorbeeld en idem voor het uiteindelijke resultaat. Maar ik betwijfel of dat soort statistieken er zijn of snel zullen komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:30   #60
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Zeg Lucky, het is mij allemaal om het even eerlijk gezegd. Ik denk dat ik niet de domste ben, heb voor een FUT gekozen en heb daar geen enkele spijt van. En daarmee basta!

By the way: wat ben jij fel eigenlijk! Zo ken ik jou niet...
Nee klopt Limbo, omdat ik er eigenlijk verschrikkelijk van baal dat we inmiddels 6 zijwegen zijn ingeslagen en me daartoe wederom heb laten verleiden.

Inmiddels zijn we over allerlei andere dingen aan het praten dan mijn eigenlijke punt...omdat iemand het gewoon verrekt om toe te geven dat een FUT wel degelijk een impact heeft, los van zijn persoonlijke situatie. Het is keihard roepen dat de lucht zwart is.

Alle andere poespas daargelaten waar je een discussie over kan hebben, maar als we nu hier al over gaan discussieren dan is het einde zoek en rriteer ik me mateloos ja. Ik zou het triest vinden dat er mensen zijn die zich misschien hier door lichtelijk laten beinvloeden door zulke figuren. Begrijp je wat ik bedoel ? Verder is het ieder zijn eigen keuze wat die doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ook denk ik dat we over de zwaarte van de ingreep niet hoeven te strijden. FUT is een heuse operatie met messen, diepe verdovingen, hechtingen, verbanden en het hele circus eromheen.
Dat dacht ik dus eigenlijk ook, maar heb in de tussentijd vernomen dat dat dus niet zo is..

Laatst gewijzigd door Lucky; 28 april 2008 om 22:33
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ervaring theo zantman pascal23 Haarwerken 7 7 maart 2016 16:55
Waarschuwing ! Theo Zantman (Thezan) Haarwerken heeft faillisement aangevraagd. Webmaster Haarwerken 29 22 december 2010 01:28
Brief gehad van Theo Zantman Priya Haarwerken 13 26 januari 2004 16:28
faillissement sharozan bv. h.o.d.n. theo zantman marcel vermaat Haarwerken 0 25 januari 2004 10:47
Theo Zantman?? Wie kent deze kliniek? Thunderbird Chirurgische behandelingen 10 10 juni 2003 22:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.