Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2008, 22:30   #61
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Lucky, let alsjeblieft een beetje op je taalgebruik. Ik kan iets van je ergernis wel begrijpen, maar blijf wel netjes. Vloeken hoort niet en persoonlijke aanvallen ook niet.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je met FUE geen lang litteken over je achterhoofd krijgt. En dat er aan het hebben van zo'n litteken nadelen kleven. Ook denk ik dat we over de zwaarte van de ingreep niet hoeven te strijden. FUT is een heuse operatie met messen, diepe verdovingen, hechtingen, verbanden en het hele circus eromheen. FUE niet. Ook het donorgebied is sneller genezen bij FUE. Na drie dagen hoef je het op geen enkele wijze meer te ontzien. Bij FUT moeten dan de hechtingen er nog uit.

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat en als iemand het vertrouwen heeft dat dat litteken altijd verborgen zal blijven en als hij de risico's en het langere genezingsproces voor lief neemt, dan kan FUT nog steeds een goede methode zijn. Maar anno 2008 moet je dan niet meer piepen als het toch tegen valt.

Ik voor mezelf kan ook niet zo goed begrijpen waarom iemand nu nog voor zo'n ingreep zou kiezen. Misschien voelt Spiderman dat als een aanval op zijn beslissing om ooit wel voor FUT te kiezen en reageert hij daarom ook wat feller. Maar de situatie nu is anders dan een jaar of twee jaar geleden.

Statistieken zeggen op fora inderdaad maar heel weinig. Er zijn veel minder FUE-ingrepen gedaan nog dan FUT-operaties. Alle vergelijk gaat dus mank. Feit is ook dat je klagers harder hoort dan tevreden mensen, dus het beeld zal altijd negatiever zijn.

Ik ben zelf wel benieuwd naar meer objectieve statistieken. Percentage FUT-ters dat ontevreden is over het donorgebied vs. percentage FUE-ers bijvoorbeeld en idem voor het uiteindelijke resultaat. Maar ik betwijfel of dat soort statistieken er zijn of snel zullen komen.
Het voelt niet als een aanval op mij persoonlijk omdat ik, en anderen met mij, voor een FUT kiezen. Ik ben gewoon van mening dat Lucky niet de juiste argumenten aandraagt waarom een FUE per definitie beter is.

Verder kleven er aan een doorsnee FUT litteken geen grote nadelen. Je kunt je haar gewoon kort dragen zonder dat iemand het zal zien. Er zijn misschien enkele gevallen waar dit niet mogelijk is door stretching, maar dit is zoals Limbo al aangaf een uitzondering op de regel.

De intensiteit van de behandeling moet verder niet te groot gemaakt worden. Ja, er word een reepje uitgehaald, maar een verstandskies laten trekken doet naar mijn idee meer pijn! Verder zijn verbanden na een FUT niet van toepassing. Daar komt verder bij dat er bij een FUE behandeling ook verdooft wordt!

Het donorgebied moet je een goede week masseren, maar verder merk je binnen een week weinig meer van de snee die daar zit. Zelf spreek ik over een paar dagen, maar het gemiddelde schijnt op een dag of 5 te liggen. Daarna voel je niets meer, hooguit de hechting als je op je rug ligt.

Naar je laatste punt ben ik ook erg benieuwd. Ik denk dat klinieken die beide technieken aanbieden een dergelijk vergelijk goed kunnen maken!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 28 april 2008 om 22:49
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:33   #62
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Nee klopt Limbo, omdat ik er eigenlijk verschrikkelijk van baal dat we inmiddels 6 zijwegen zijn ingeslagen en me daartoe wederom heb laten verleiden.

Inmiddels zijn we over allerlei andere dingen aan het praten dan mijn eigenlijke punt...omdat iemand het gewoon verrekt om toe te geven dat een FUT wel degelijk een impact heeft, los van zijn persoonlijke situatie. Het is keihard roepen dat de lucht zwart is.

Alle andere poespas daargelaten waar je een discussie over kan hebben, maar als we nu hier al over gaan discussieren dan irriteer ik me mateloos ja. Ik zou het triest vinden dat er mensen zijn die zich misschien hier door lichtelijk laten beinvloeden door zulke figuren. Begrijp je wat ik bedoel ? Verder is het ieder zijn eigen keuze wat die doet.

Dat dacht ik dus eigenlijk ook, maar heb in de tussentijd vernomen dat dat dus niet zo is..
Zeg Lucky, dit is de laatste keer dat ik mezelf impliciet voor domkop uit laat maken. Ondanks dat het deze keer indirect is, is het wederom ongepast!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:37   #63
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Zeg Lucky, dit is de laatste keer dat ik mezelf impliciet voor domkop uit laat maken. Ondanks dat het deze keer indirect is, is het wederom ongepast!
Wat is ongepast, waar zie jij domkop staan ? Je moet niet zo verschrikkelijk publiekelijk zielig gaan doen en als je iets te melden hebt stuur je maar een PM. Als je op zoek bent naar publiekelijke steun, moet je zelf weten, maar aub niet over mijn rug. Dat is pas ongepast.

Laatst gewijzigd door Lucky; 28 april 2008 om 22:40
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:41   #64
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Wat is ongepast, waar zie jij domkop staan ? Je moet niet zo verschrikkelijk publiekelik zielig gaan doen en als je iets te melden hebt stuur je een PM.

Ik zie nergens domkop staan, maar de termen ''zulke figuren'' en ''verschrikkelijk dom lullen'' impliceren genoeg!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:45   #65
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Tja het spijt me Spider, maar als ik iemand hoor zeggen dat FUT en zijn nasleep niet veel om het lijf heeft dan heb ik wel moeite om me in te houden ja, dat geef ik volmondig toe.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:46   #66
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
. Als je op zoek bent naar publiekelijke steun, moet je zelf weten, maar aub niet over mijn rug. Dat is pas ongepast.
Nee hoor. Ik vraag je alleen maar om dergelijke teksten voor je te houden.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 22:46   #67
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Tja het spijt me Spider, maar als ik iemand hoor zeggen dat FUT en zijn nasleep niet veel om het lijf heeft dan heb ik wel moeite om me in te houden ja, dat geef ik volmondig toe.
Tsja, dat duidt op tunnelvisie! Daarmee wil ik helemaal niets bagatelliseren, maar een FUT ondergaan is een relatief lichte ingreep. En ja, als mensen het tegendeel beweren dan kun je een weerwoord verwachten.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 28 april 2008 om 23:01
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 23:04   #68
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Tja het spijt me Spider, maar als ik iemand hoor zeggen dat FUT en zijn nasleep niet veel om het lijf heeft dan heb ik wel moeite om me in te houden ja, dat geef ik volmondig toe.
Ik ben het met Spiderman eens, een FUT stelde voor mij ook geen ene ruk voor maar misschien dat andere mensen er anders over denken, per kliniek zal het misschien verschillen maar persoonlijk draai ik er mijn hand niet voor om , enkele dagen na mijn HT een paar dikke ogen en ongeveer 2 weken een beetje een trekkend gevoel aan mijn litteken dat was alles , ik heb meer moeite om te wachten tot de grafts weer gaan groeien
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 09:21   #69
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ik denk dat een Fut idd een lichte ingreep KAN zijn. Ik denk wel dat hoe groter de FUT hoe ingrijpender en traumatischer het voor het lichaam wordt.

Tegenwoordig met die Fut's van 3,4 5000 grafts is het het echt geen kleine ingreep meer. Dan wordt er al een strip van dik 2 cm breed ontnomen. Om dan de 2 delen huid weer goed te kunnen hechten wordt de huid tot aan of voorbij de kruin helemaal losgemaakt van de schedel.
Als je het ziet lijkt het onderhand op een facelift maar dan aan de achterkant.

Als je alleen al kijkt naar shockloss in het donorgebied kun je daaruit al concluderen dat fue veel minder traumatisch is voor het donorgebied dan Fut.

Iedereen mag zelf weten waarvoor hij kiest als hij maar goed de voor en nadelen en risico's van elke techniek weet. Iedereen hier weet dat er aan fut meer risico's kleven dan aan fue.

Als iemand dat wil blijven ontkennen is een ban misschien niet zo verkeerd.
Dit forum is er tenslotte toch om juiste informatie te verstrekken aan leken en nieuwkomers hier.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 09:37   #70
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Als iemand dat wil blijven ontkennen is een ban misschien niet zo verkeerd. Dit forum is er tenslotte toch om juiste informatie te verstrekken aan leken en nieuwkomers hier.
Wel erg kort door de bocht. Mogen we niet allemaal een eigen mening hebben dan?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 09:39   #71
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Dat dacht ik dus eigenlijk ook, maar heb in de tussentijd vernomen dat dat dus niet zo is..
Dit bedoel je cynisch??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 11:30   #72
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Ik vond mijn FUT's goed te doen en zou het -als ik geen littekens had- zo weer doen. Echter, het ligt er ook aan wat iemand nog "goed te doen" vindt.
Want ik heb na afloop wel een week rust genomen, 5 a 7 nachten een stuk minder geslapen enzo. Kortom geen pretje. Ik vind het echt ondanks deze toestanden nog altijd goed te doen. Het ligt er denk ik ook aan hoe erg iemand dit vind. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand een FUT heel vervelend vind. User Vandokan1000 noemde de eerste nacht, en zelfs eerste weken, letterlijk een hel. Het is dus maar hoe je ermee omgaat....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 11:33   #73
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Iedereen mag zelf weten waarvoor hij kiest als hij maar goed de voor en nadelen en risico's van elke techniek weet. Iedereen hier weet dat er aan fut meer risico's kleven dan aan fue.

Als iemand dat wil blijven ontkennen is een ban misschien niet zo verkeerd.
Dit forum is er tenslotte toch om juiste informatie te verstrekken aan leken en nieuwkomers hier.
Dit stukje slaat echt nergens op. Zou een sluiting en een boete voor klinieken ook niet verkeerd zijn die een FUT uitvoeren??

De juiste informatie is dat een FUT behandeling een degelijke behandeling is!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 29 april 2008 om 11:35
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 11:39   #74
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
De juiste informatie is dat een FUT behandeling een degelijke behandeling is!
Ik zou dit, na 4 FUT's, 2 correcties en het nodige te hebben gehoord van anderen, willen veranderen in:

"een FUT behandeling is een degelijke behandeling. De behandeling brengt enkele dagen ongemak met zich mee waarvan de impact door verschillende patienten verschillend wordt beoordeeld. Daarnaast brengt een FUT behandeling, in tegenstelling tot wat vrijwel alle FUT klinieken beweren, een risico op behoorlijke littekens met zich mee".
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)



Laatst gewijzigd door test123; 29 april 2008 om 11:43
test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 11:40   #75
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Wel erg kort door de bocht. Mogen we niet allemaal een eigen mening hebben dan?
Los van dit feit worden er overal in Nederland met succes strips uitgevoerd, maar hier op HW zouden er onverantwoorde risico''s aan een FUT vastzitten! Is gewoonweg bespottelijk!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 29 april 2008 om 12:19
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ervaring theo zantman pascal23 Haarwerken 7 7 maart 2016 16:55
Waarschuwing ! Theo Zantman (Thezan) Haarwerken heeft faillisement aangevraagd. Webmaster Haarwerken 29 22 december 2010 01:28
Brief gehad van Theo Zantman Priya Haarwerken 13 26 januari 2004 16:28
faillissement sharozan bv. h.o.d.n. theo zantman marcel vermaat Haarwerken 0 25 januari 2004 10:47
Theo Zantman?? Wie kent deze kliniek? Thunderbird Chirurgische behandelingen 10 10 juni 2003 22:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.