Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2010, 09:23   #31
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht

Je hebt je hoofd niet glad, maar ook geschoren en feriduni zei daarbij al dat er duidelijke littekens te zien waren. Je bent wel een uitzondering.
Er zijn geen littekens te zien als het kort geschoren is, om ze te zien moest Feriduni tussen de haren met zijn monocular kiijken. Hij zei dat zoiets zichtbaar is als je glad scheert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat je bij een FUE littekens krijgt, lijkt me duidelijk. Als ze maar niet of nauwelijks zichtbaar zijn en dat is bij jouw klaarblijkelijk dus niet het geval.

Dat je niet tevreden bent met je HT kunnen we lezen, maar je gaat nu naar mijn idee toch een stapje te ver in je negativiteit. Trekt conclusies op een eigen ervaring, die haaks staat op de info die beschikbaar is.

Ik ga weer verder pitten.
Toon mij 10 gladgeschoren mensen langs achter en ik haal er de FUE's uit vanop 3 meter afstand, that's all.
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 09:29   #32
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Tja, die laatste opmerking is een dooddoener, dat wordt me teveel. Ik weet voldoende. Ik denk dat je je innerlijke rust nog niet gevonden hebt.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 09:54   #33
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik denk dat je je innerlijke rust nog niet gevonden hebt.
Dit is wel zeer laag van jou Mr. Norwood
Wie denk je wel niet dat je bent om dergelijke opmerkingen te geven over *mijn persoonlijke* innerlijke rust? Kennen wij elkaar ofzo? Ik dacht het niet..

Veel succes nog met je 3758 onzichtbare littekentjes in jou donorgebied
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 09:57   #34
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Neuh. want ik denk dat het onzin is. Dat kan je laag vinden, maar je hebt een negativisme die nu doorslaat.

Ik vind dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt betreffende je HT, foutief plan/voorbereiding/toekomstbeleid. En nu ben je ineens een deskundige geworden op het herkennen van HT's terwijl het daar al mis ging. Dat is geen verwijt, maar een constatering. Het is jouw lichaam/hoofd. Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Maar kan niet ontkennen dat dat me wel iets tegen de borst stuit ja en dat je weinig recht van spreken hebt.

Hier alleen al lopen er tientallen rond die voelen alsof ze een 2e leven hebben gekregen, laat staan op diverse andere forums. Die een heel goede HT achter de rug hebben, met supernatuurlijk resultaat, zonder zichtbare littekens...kenner of geen kenner.

Laatst gewijzigd door norwood2; 13 september 2010 om 09:59
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 10:05   #35
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Maar kan niet ontkennen dat dat me wel iets tegen de borst stuit ja en dat je weinig recht van spreken hebt.
Ik heb evenveel recht van spreken als die 'tientallen die voelen alsof ze een 2e leven hebben gekregen', ***
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9

Laatst gewijzigd door kyzl; 14 september 2010 om 19:57
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 10:44   #36
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Als je je auto 3x in de prak rijdt en dan naderhand zeggen dat je goed kan autorijden ?

Vind ik niet hoor. Dan zou ik even op gepaste afstand blijven en enkel vertellen hoe je het deed (je ervaring).
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 12:06   #37
redattacky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2009
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Als je je auto 3x in de prak rijdt en dan naderhand zeggen dat je goed kan autorijden ?

Vind ik niet hoor. Dan zou ik even op gepaste afstand blijven en enkel vertellen hoe je het deed (je ervaring).
ik vind dit een vreemde vergelijking.
bij een ht zit je immers niet zelf achter het stuur ...

verder ben ik blij dat kyzl zijn ht-ervaringen post, ook al zijn ze negatief.
redattacky is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 13:47   #38
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redattacky Bekijk bericht
ik vind dit een vreemde vergelijking.
bij een ht zit je immers niet zelf achter het stuur ...
niet? Een ht is meer dan enkel de ingreep. Als je uiteindelijk ht haren moet weglaseren van een ingreep van een jaar oud dan heb je ergens een miscalculatie gemaakt. Nogmaals geen verwijt hoor, zijn er wel meer die spijt hebben. Toch in de meeste gevallen vanwege foutieve verwachtingen/beleid. Als ik dan vervolgens moet gaan lezen dat onterecht alles k*t en klote is dan ga ik wel steigeren ja. Dat heeft niks te maken met het feit dat hij zijn ervaring niet zou mogen delen. Het klopt gewoon niet.

Laatst gewijzigd door norwood2; 13 september 2010 om 13:51
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 14:13   #39
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Natuurlijk heb ik een miscalculatie gemaakt: ik heb het psychologisch effect op mezelf totaal verkeerd ingeschat! Zoals ik al zei is de FUE zeer goed uitgevoerd (dixit Feriduni oa) maar met de bedoeling om op termijn een tweede en mogelijks een derde te ondergaan. Ik heb voor mezelf besloten dat niet te doen en aangezien niks doen geen optie was, heb ik besloten de eerste ongedaan te maken (wat niet zo eenvoudig is).

Wat betreft die miscalculatie: als je met een probleem zit en je bent op zoek naar oplossingen dan heb je vanzelf de neiging om te positieve elementen uit te vergroten en de negatieve te minimaliseren. Je wil immers doodgraag een oplossing voor 'het probleem'. In mijn geval is dus gebleken dat er wel een esthetische verbetering was van het probleem, maar psychologisch een verdere achteruitgang. Het enige dat ik wil bereiken met deze post is dat sommigen op voorhand misschien wat meer stil gaan staan bij deze mogelijkheid. Niet meer en niet minder, dus hou aub op met woorden in mijn mond te leggen die ik helemaal niet heb gezegd, zoals dat "alles k*t en klote is". Of zoals jou statement "Als je uiteindelijk ht haren t haren moet weglaseren van een ingreep van een jaar oud" -> bij de eerste laserstraal was de HT net geen 5 jaar oud.
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9

Laatst gewijzigd door kyzl; 13 september 2010 om 14:25
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 23:37   #40
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyzl Bekijk bericht
Natuurlijk heb ik een miscalculatie gemaakt: ik heb het psychologisch effect op mezelf totaal verkeerd ingeschat! Zoals ik al zei is de FUE zeer goed uitgevoerd (dixit Feriduni oa) maar met de bedoeling om op termijn een tweede en mogelijks een derde te ondergaan. Ik heb voor mezelf besloten dat niet te doen en aangezien niks doen geen optie was, heb ik besloten de eerste ongedaan te maken (wat niet zo eenvoudig is).

Wat betreft die miscalculatie: als je met een probleem zit en je bent op zoek naar oplossingen dan heb je vanzelf de neiging om te positieve elementen uit te vergroten en de negatieve te minimaliseren. Je wil immers doodgraag een oplossing voor 'het probleem'. In mijn geval is dus gebleken dat er wel een esthetische verbetering was van het probleem, maar psychologisch een verdere achteruitgang. Het enige dat ik wil bereiken met deze post is dat sommigen op voorhand misschien wat meer stil gaan staan bij deze mogelijkheid. Niet meer en niet minder, dus hou aub op met woorden in mijn mond te leggen die ik helemaal niet heb gezegd, zoals dat "alles k*t en klote is". Of zoals jou statement "Als je uiteindelijk ht haren t haren moet weglaseren van een ingreep van een jaar oud" -> bij de eerste laserstraal was de HT net geen 5 jaar oud.
Ik snap alleen een ding niet kyzl wat bedoel je met psychologisch effect?
Enerzijd ga je aga aanvechten met producten en anderzijds wil je geen ht?
JE hebt immers nog niet zoveel grafts gehad?Dus ik ga er van uit dat je nog genoeg donor hebt om je kaalheid op te vullen.
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 23:47   #41
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
niet? Een ht is meer dan enkel de ingreep. Als je uiteindelijk ht haren moet weglaseren van een ingreep van een jaar oud dan heb je ergens een miscalculatie gemaakt. Nogmaals geen verwijt hoor, zijn er wel meer die spijt hebben. Toch in de meeste gevallen vanwege foutieve verwachtingen/beleid. Als ik dan vervolgens moet gaan lezen dat onterecht alles k*t en klote is dan ga ik wel steigeren ja. Dat heeft niks te maken met het feit dat hij zijn ervaring niet zou mogen delen. Het klopt gewoon niet.
Norwood er zijn vast vele waarvan ht niet goed verlopen maar hier hoor je niet echt veel over .Ik denk dat vele hoge verwachtingen soms ook gecreeerd worden door klinieks zelf .IK zet soms vraagtekens bij de oprechtheid van sommige klinieken .BIJ mijn eerste ht werd mij ook dingen verteld om later te horen dat het toch echt anders is.Ik vindt het harstikke mooi dat het bij jouw goed gekomen is en het resultaat mag er zijn ,maar hou er rekening mee dat dat het voor sommige minder goed heeft uit gepakt en dat ze toch echt geen miscalculatie hebben gemaakt.Uit eindelijk is het bij jouw goed gekomen Norwood maar als dit nu niet het geval was geweest?

Laatst gewijzigd door sneu; 13 september 2010 om 23:50
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 08:59   #42
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Enerzijd ga je aga aanvechten met producten en anderzijds wil je geen ht?
Er zijn nog veel mensen die zo denken, wel met natuurlijke middeltjes maar geen chirurgische ingreep.. Ik denk ook zo, alleen ben ik een beetje laat tot dat besef gekomen!

Het kan bizar lijken, enerzijds willen vechten tegen AGA en anderzijds een FUE ongedaan willen maken. Ik heb geen zin om foto's te posten maar het komt erop neer dat mijn gevecht tegen AGA zich nu vooral focust op de kruin en bovenop terwijl de FUE zich compleet frontaal vooraan bevindt. Het is dus eigenlijk complementair..

Wat het psychologisch effect zelf betreft: voor de ingreep had ik er niet bij stilgestaan dat de mentale onrust nog erger ging kunnen zijn na de ingreep.. Het heeft veel te maken denk ik met het feit dat FUE een levensplan moet zijn en ik het teveel als een instant oplossing zag die ik daarna wel weer psychologisch zou verdringen. Ik hoopte denk ik onderbewust toch op een soort definitieve oplossing voor het probleem alhoewel ik rationeel heel goed wist dat er vervolg FUEs nodig gingen zijn. AGA is echter onvoorspelbaar, met als resultaat dat de mentale onrust na de ingreep alleen maar toenam: gaat iemand iets zien? of erger nog, iets zeggen? is het goed/slecht uitgevoerd? heeft die persoon ook niet iets gedaan..? en die..? en die..? zou ik nu al een opvolg FUE doen? of beter misschien nog wachten..? wordt het niet wat opvallend..? damn, fel licht.. etc etc etc..

Dergelijke mentale onrust bestond ervoor ook al puur door de AGA zelf, maar het was toch anders.. En ik vond deze mentale onrust nog erger. Beter kan ik het niet verwoorden, ik weet dat het niet 100% rechtlijnig is en ik ben inderdaad mentaal nog niet top (vandaar ook dat ik superpissed wordt als iemand als NW daar een gratuit opmerking over maakt) maar ik weet wel dat ik me nu veel beter voel nu ik terug naar af ga!
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 09:12   #43
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat je het mooi uitlegt, Kyzl. Feitelijk maak je duidelijk dat men niet in een aanval van 'paniek' een FUE moet nemen. Of in ieder geval dat FUE als dé oplossing zien heel gevaarlijk is. Je moet inderdaad altijd beseffen dat kaalworden een proces is, zowel lichamelijk als geestelijk. En dat je een plan moet hebben voor de rest van je leven.

Vandaar dat ik zelf een HT altijd helemaal achteraan plaats in het rijtjes van actie dat je moet willen ondernemen. Nummer 1 met stip is 'accepteren', op nummer 2 zet ik 'smeren', op nummer 3 'slikken' en op '4' pas een HT.

Er zijn trouwens veel manieren waarop je mentaal kunt reageren. Dat is heel persoonsafhankelijk. Sommigen krijgen juist rust uit de wetenschap dat ze er aan doen wat ze mogelijkerwijs kunnen doen. En anderen, zoals jij, worden zich juist extra bewust van hun strijd. Soms zie je ook verschuivingen. Zo kan de rust ertoe leiden dat sommigen uiteindelijk toch kaler worden gewoon maar accepteren. Vaak helpt de stap naar natuurlijke middelen daarbij. Die werken niet echt, maar ze geven je wel een beter gevoel dan wanneer je met medicijnen in de weer gaat.

Ik hoop in ieder geval dat jij ook een manier vindt om die rust te krijgen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 09:58   #44
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Anthonie,

Inderdaad het belangrijkste lijkt me acceptatie -hoe moeilijk ook-. Over je vier stappen plan denkt niet iedereen hetzelfde. Ik vind met name mijn frontale gedeelte belangrijk, omdat dit voor een groot deel je aangezicht bepaalt.

Ik wil echter geen medicijnen slikken. Omdat ik in principe vind dat je geen chemicalien in je lichaam moet stoppen als dat niet strikt medisch noodzakelijk is. Dat is uiteraard een puur persoonlijke afweging. Tevens zie ik er tegenop om elke dag pillen te slikken, wetende dat als je er mee stopt je binnen no time verliest wat je in al die jaren behouden hebt.

Ik accepteer hiermee dat mijn eindresultaat dus altijd minder zal zijn. Maar als ik frontaal een goed dekkend kapsel heb (dmv van FUE), uitdunnend naar achter, heb ik mijn cosmetische wens bereikt.

groet.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 10:13   #45
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je moet inderdaad altijd beseffen dat kaalworden een proces is, zowel lichamelijk als geestelijk. En dat je een plan moet hebben voor de rest van je leven.
... En anderen, zoals jij, worden zich juist extra bewust van hun strijd.
Dat is eigenlijk de nagel op de kop!
Het probleem is dat je dit op voorhand moeilijk kan inschatten, vooral als je in de roes bent van 'de nakende oplossing'. En bij de HT klinieken wordt hier al helemaal geen aandacht aan besteed. Het is wel wat te makkelijk om hun daarvan volledig de schuld te geven, je kan moeilijk verwachten dat ze klanten pschologisch gaan doorlichten om na te gaan of ze zich daarna niet nog slechter gaan voelen. Het is uiteindelijk mijn eigen verantwoordelijkheid geweest.. Toch had het nuttig geweest als ik er op voorhand had bij stilgestaan.
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9
kyzl is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
reparatie, verwijderen grafts

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
E-mail conversatie met HT klinieken kloete Chirurgische behandelingen 1 31 maart 2005 10:27
FUE of Laser? Not bald yet Chirurgische behandelingen 2 28 januari 2005 19:19
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Haarimplantaat ongedaan maken...iemand ervaring? jan met de pet Chirurgische behandelingen 7 24 augustus 2004 04:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.