Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2010, 18:48   #1
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
FUT-transplantatie

Hoi mensen van het forum,

Hier begint dan mij verhaal. Ik doe het wel in deeltjes, omdat ik geschiedenis schrijf. (alles voor en tot en met de behandeling en erna). Ook voor eht geval ik een heel epistel schrijf en dan de tekst verdwijnt. (heb ik al eens eerder gehad)

Ongeveer 2005 heb ik een tranplantatie gehad bij een chirurg in Haarlem 1600 grafts. Dit omdat ik bij mn oudere zus zag wat mij te wachten stond. Ik wist toen nog niet dat dat AGA heette. Eerst had ik een consult bij een kliniek in Haarlem, waar Dick Advocaat ook was geweest, maar bij het consult had ik geen goed gevoel. Hij wilde mijn haarlijn naar beneden halen. Tot op heden ben ik nog blij dat ik daar niet mee ingestemd ben. Want ik las hier dat met dat gelaser je goede haren ook nog vernield kunnen worden. En een lagere haarlijn was geen gezicht geweest. Ik heb helemaal geen hoog voorhoofd.

Dus heb ik t laten doen bij ene Lars. (niet Heitman) die nu opereert op schiphol. Het is goed gegaan in zoverre dat ik nooit meer helemaal mijn gevoel terug heb gekregen. Waar ik overigens praktisch geen last van had. Alleen als ik met mn achterhoofd tegen een hard ding aanleunde voelde het vreemd.

Ik denk dat het een goede arts was, maar wel een met nog niet heel erg veel ervaring achteraf gezien. Toen binnen dat jaar vond ik mn haar boven op goed maar ernaast een beetje dunnnetjes. Daar heeft ie nog 250 grafts aan beide kanten geplaats en toen was ik tevreden.

Het was niet zo heel duur als ik hier wel eens lees, maar dat kwam ook omdat ik liposuctie had laten doen bij hem. En waarschijnlijk omdat ie nog maar pas voor zichzelf was begonnen. Tenminste dat denk ik.

Ik heb hier wel gelezen over mensen, die constant pijn hebben overgehouden na een Fut transplantatie. Ik vraag me wel af waar ze dat hebben laten doen. Omdat ik denk dat er weinig mis kan gaan met een zeer ervaren arts.

Tot zover het verleden. De rest schriijf ik later
groet Dona
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:07   #2
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
Vervogl,

Na twee consulten hier in Holland (waar ik overigens bij beide een goed gevoel had heb ik toch gekozen voor Istanbul (Plusmed Kliniek) en wel via Medical travel. Dit in verband met dat het veel goedkoper was dan hier en ik toch een smoes had dat ik naar Istanbul kon gaan. In het verleden had ik een week een enorme zwelling en daar kennen ze me toch niet.


Ik heb 2300 euri betaald aan de dokter daar voor 1500 grafts. En ik heb drie nachten bijgeboekt maar had geen begeleider, omdat die die datum niet beschikbaar was. Dus dat scheelde 150 euro. Ook kan ik de taxikosten van en naar de kliniek en de volgende dag voor de wasbeurt vergoed.

wordt vervolgt
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:12   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Nou Dona, ben benieuwd naar de rest van je verhaal!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:15   #4
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

vervolg,

Dus totaal 720 euro voor vlucht en hotel 6 nachten en 2300 voor de 1500 grafts.

!4 dagen ervoor hardstikke nerveus en dacht ik wat ben ik begonnen in een vreemd land.

Maar tijdens de reis had ik dat gelukkig niet meer.
Wel had ik nog zal ik toch maar niet kiezen voor Fue kost maar 145,-euro meer bij deze kliniek voor hetzelfde aantal. Maar toch niet gedaan. Omdat dat dode gevoel ( waar ik niet veel last van had, maar wel gevoel is natuurlijk nog beter) de nieuwe techniek misschien weer terug zou kunnen komen. Dat werd mij tijdens een consult in Holland vertelt en volgens mij heb ik t hier ook ergens gelezen.

wordt vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:22   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dododo Bekijk bericht
Omdat dat dode gevoel ( waar ik niet veel last van had, maar wel gevoel is natuurlijk nog beter) de nieuwe techniek misschien weer terug zou kunnen komen. Dat werd mij tijdens een consult in Holland vertelt en volgens mij heb ik t hier ook ergens gelezen.
Dat wist ik nog niet. En, heeft het geholpen?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:24   #6
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

Nou toen zat ik in het vliegtuig en kon er niet meer uit (haha) Het hotel was wel goed. Ik kreeg nog wel bericht dat de operatie niet meer plaatvond in de plusmedkliniek, maar in het aziatische gedeelte van Istanbul. De wasbeurt zou wel in de plusmedklniek plaatsvinden. Dus ik ging met de taxi van hotel naar de boot, toen met de veerbot (20 minuten) naar de overkant en toen weer met de taxi naar de kliniek. Mooie kliniek. Heel erg steriel en schoon. Ik werd wel wat later geholpen dan afgesproken, maar dat gaf niks. Ik kreeg lekker koffie en boekjes. Om 4 uur kon ik plaatsnemen op de stoel.

wordt vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:32   #7
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

Toen ze me zag zei ze :WATS THE [PROBLEM? iCANT SEE ANYTHING) Toen beurde ik mn haar op en zag ze twee kleine inhammetjes en dat ik dence packing wilde) Toen snapte ze het wel Ik kreeg eerst een hele koude vloeistof op mn achterhoofd gespoten. Toen een soort drilboor ( is voor het verdelen van de verdovingsvloeistof. Die prikken daar heb ik echt helemaal niets van gevoeld. Ik vond dat koude spul best fijn. Ik was nog steeds totaal niet nerveus. Maar toen hoorde ik een soort sliijptol en zie ze ik ga nu een reepje weghalen. Dus daar ging die slijptol in mn huid. Ik voelde totaal geen pijn, maar zat te shaken op mn stoel. Is normaal zie ze. Dat shaken. Toen dat klaar was en de boel weer dicht was met hechten (blauwe draad) was ik gelukkig niet meer nerveus. Die meisjes waren trouwens ook hardstikke lief.
In 2004/5 deed de chirurg het met een mesje en dan voel je niet dat er een reep wordt wegghaald
wordt vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:33   #8
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

Ik ga nu pitten

Dona
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 09:43   #9
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

vervolg,

Limbo dat kan ik nu toch nog niet zeggen. Het gevoel (als het terugkomt) duurt meestal wel langer dan 14 dagen. Maar binnen een jaar moet het terug zijn. Is dat niet het geval dan is het nog niet een halszaak voor me, want ik was er toch al aan gewend.

Maar het zou wel leuk zijin.

De dokter daar zei dat ze het litteken wat ik al had breder heeft gemaakt. Dus nu heb ik een litteken van oor tot oor. Zij zei dat ze liever een smaller reepje huid eruit wilde halen dan een wat breder reepje in verband met de spanning van de huid. Nou daar zit volgens mij wel een redelijkheid in.

Dus toen alles erin zat kreeg ik een verband om mn hoofdwond en een Jane Fonda geval om mn voorhoofd, om zwelling tegen te gaan. Maar toen kwam ze met zon raar hoedje. Ik zeg dat ga ik niet dragen, maar het moest van haar. Dus eenmaal uit het zicht in de taxi deed ik dat ding af. Eigenwijs he?

Ik snap ook nog steeds niet waar dat ding voor dient.

Terug ging de taxi ook mee op de boot en dat werd een dure rit, maar ja de dokter had het zo geregeld. Dus dat wordt een dure voor Medical Travel.

Ik sprak wel steeds van tevoren een prijs af met taxichauffeurs. Ik heb het niet zo op taximeters. En met euro betalen ging ook prima. Alleen de heenweg in het Aziatische gedeelte begreep de taxichauffeur niet goed wat euros waren en dus betaalde ik hem met lira.

Ik sliep op aanraden van de dokter met meerder kussens. Zeg maar gerust dat ik rechtop sliep. Toch heb ik goed geslapen, omdat ik doodmoe was. Dat krijg je als je alles zefl regeld, dus dat is dan wel weer een voordeel. Ook deed ik t raam wagenwijd open. De temperatuur in Istanbul is in december best goed. Ik kon gewoon in een jogginsvestje lopen. Een dag was het koud en moest ik een jas aan. De volgende dag een wasbeurt gehad en terug in het hotel heb ik heel rustig aan gedaan. Beetje op bed gelegen. En toch s'nachts weer goed geslapen, omdanks met al die kussens. Gewoon nog steeds hardstikke moe.

word vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 12:51   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Nee, als het pas onlangs gebeurd is kun je dat nu niet zeggen. Maar je noemt nergens data...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 18:01   #11
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

O ja das waar. Vandaag is het 14 dagen geleden en zijn de hechtingen eruit gehaald door de assistent van de huisarts.

ff kijken wat ik nog vergeten ben.
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 18:07   #12
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

Alles was om half tien 'savonds klaar. Wel met een 20 minutenpauze waarin ik eten kreeg wat best lekker was.

De dokter zei dat er 1650 grafts geplaatst waren. maar wat ij wel opvalt is dat het er vreemd genoeg altijd meer zijn en nooit minder. Of heb ik dat fout?

Nou ja als het maar naar mn zin is wat maakt het dan ook uit he.En dat zie je pas na een half jaar zo ongeveer.

Heel veel grafts zitten er nog in. Misschien dat die er nog uitvallen. Wel wat meer bestaande haren die uitvallen, maar dat was te verwachten.

word vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 18:14   #13
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

Nu even de verschillen met de transplantatie in 2004/5 en nu.

Nu geen zwelling transplantatie in december dus kouder

2005 heel erge zwelling met zo ongeveer hetzelfde aantal transplantaten

In 2004/5 niet rechtop geslapen omdat de dokter dat niet had aanbevolen Nu wel drie nachten

toen geen strakke haarband om mn hoofd nu wel
Dus waarom ik nu geen zwelling had kan door alle drie komen of 2 of 1van die dingen.

Zowiezo is een operatie in de winter een veel betere optie en dat heb ik wel eens meer gehoord.,Het geneest wat beter als dat het zo vreselijk warm is.

word vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 18:19   #14
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
vervolg

Al met al is het mij prima bevallen. Ik heb mooie dingen gezien topkapi etc en shoppen in taksim is ook hardstikke leuk.

Wat ik ook nog een verschil met 2005 vind is dat ik maandenlang als ik op mn best zacht kussen sliep het onaangenaam was, omdat het net leek aslof ik op een houten balk lag. Dat gevoel had ik nu ook,maar dan een paar nachten. Nu heb ik dat al niet meer. Wel als ik tegen iets hards aanleun. Dus in die zin lijkt het mij beter dan toen.

Ziij heeft heel erg veel ervaring en dat is wat mij betreft heel goed te merken. Dus tot nu toe een zeer tevreden futter.


wordt vervolgd
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 18:26   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Ik wens je een voorspoedig herstel toe. Wat is er gebeurd met je littekens?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.