Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2020, 21:03   #1
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Prohairclinic - 2.000 grafts haarlijn en inhammen - 14-7-2020

Op 14 juli 2020 heb ik een FUE haartransplantatie behandeling ondergaan bij Prohairclinic in België. Er zijn 2.000 grafts geplaatst om mijn haarlijn te verlagen en mijn inhammen op te vullen.

Ik ben 31 jaar en in mijn begin twintiger jaren begon ik steeds meer last te krijgen van haaruitval en merkte ik dat mijn haar steeds dunner werd. Mijn haarlijn begon terug te trekken en ook kreeg ik inhammen. Dit is mij vooral de laatste jaren steeds meer gaan storen.

Mijn keuze om een haartransplantatie te ondergaan heb ik met name gemaakt op basis van alle informatie op dit forum, vandaar dat ik besloten heb om ook mijn ervaring hier te delen. Hopelijk help ik daarmee anderen. Ik ben blij dat ik de keuze gemaakt heb.

Waarom Prohairclinic en geen Nederlandse (ik ben zelf Nederlands) of Turkse klinieken? Van de Turkse klinieken heb ik er twee overwogen, maar deze vielen vrij snel alweer af. De Turkse klinieken komen op mij toch meer over als lopende band werk en niet altijd wordt het donorgebied even zorgvuldig achtergelaten. Van de Nederlandse en Belgische klinieken viel Prohairclinic mij in positieve zin op vanwege de goede resultaten, daarom besloten deze kliniek te benaderen. Na een prettig Skype-consult met Bart had ik er een goed gevoel over, dus de behandeling ook kort daarna ingepland.

Dan de behandeling zelf. Om 08:00 uur moest ik mij melden in de kliniek. Een korte intake gehad met Bart, wat documenten doorgenomen en ondertekend, foto’s gemaakt en pijnstillers ingenomen. Daarna kwam Sabine de haarlijn tekenen. Deze mocht mijn inziens wel iets lager, dus ze had hem een klein beetje aangepast en ietsjes lager getekend nog. Ik had eerder al aangegeven dat ik het belangrijk vond dat het er natuurlijk uit zou komen te zien. Ik heb achteraf nog wel lichtelijk getwijfeld of het niet nog iets lager had gekund, maar dan had het wellicht minder natuurlijk geoogd. Het zit denk ik in je hoofd dat je hem zo laag mogelijk wilt.

Na het tekenen van de haarlijn werd mijn hoofd kaal geschoren en kreeg ik door Dr. Nancy de verdovingen toegediend. Hier voelde ik vrijwel niets van. Daarna begon het team met het oogsten van de grafts wat denk ik zo’n twee uur heeft geduurd. Na een korte lunch break kreeg ik de verdovingen bovenop/voorop mijn hoofd toegediend (deze voelde ik iets meer, maar was gelukkig niet pijnlijk) en heeft Sabine de incisies in het ontvangstgebied aangebracht. Nadat dit klaar was heeft het team de 2.000 grafts geplaatst. Dit heeft ongeveer 2,5-3 uur geduurd en ondertussen kon ik heel ontspannen op een groot scherm Netflix kijken.

Na de behandeling nog een korte uitleg van Bart gehad omtrent de nazorg, kreeg ik een nazorg pakket mee en heb ik het team bedankt. Uit de reacties van het team op te maken waren zij zelf volgens mij ook tevreden met het resultaat en is alles vlekkeloos verlopen. Rond half 5 ’s middags zat ik alweer in de auto op weg naar huis.

Inmiddels zit ik alweer op dag 12 na de behandeling en ben ik tevreden met hoe het gegaan is en hoe het eruit ziet. Ik zal in volgende posts nog foto’s plaatsen van 5 dagen en 11 dagen na behandeling. Ik houd jullie op de hoogte van de progressie en ben benieuwd naar jullie meningen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor HT.jpg‎ (59,2 KB, 1054x gelezen)
Bestandstype: jpg Haarlijn voor HT.jpg‎ (84,0 KB, 909x gelezen)
Bestandstype: jpg Haarlijn getekend.jpg‎ (110,0 KB, 811x gelezen)
Bestandstype: jpg Implantatiegebied dag 1.jpg‎ (54,8 KB, 885x gelezen)
Bestandstype: jpg Donorgebied dag 1.jpg‎ (65,4 KB, 604x gelezen)
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 21:05   #2
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
mooie ziet er goed uit en mooie verspreid ook, je ziet dat het echt keurig is gedaan
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 23:21   #3
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Herkenbaar dat je de haarlijn lager wilde. Ik dacht ook nog, zal ik hem nog lager laten zetten nu ik hier toch ben. Toch won mijn wens voor een natuurlijke lijn en daar gaan we denk ik blij om zijn straks!

Goed om te horen van de verdovingen, maar ook ongelooflijk. Ik vond de verdovingen echt verdomd pijnlijk namelijk. Moest echt tanden bijten en dat een langere tijd, want de verdoving ging erg moeizaam. Had veel nodig.

Zo te zien heb je goed donorhaar. Mooie kleur en ziet er stevig uit. Dat gaat vast top worden.

Ik ben nu zelf 22 dagen na mijn HT. We zitten dus vrij dicht op elkaar. Ga je volgen. Succes!
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 00:14   #4
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Bedankt voor het delen van je ervaring! Het ziet er tot nu toe goed uit inderdaad. Vraagje: hebben jullie de mogelijkheid niet besproken om de temple points ook mee te behandelen? Aangezien deze bij jou vrij ver terugtrekken, was dit absoluut een goede uitkomst geweest.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 11:02   #5
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchrobh Bekijk bericht
Herkenbaar dat je de haarlijn lager wilde. Ik dacht ook nog, zal ik hem nog lager laten zetten nu ik hier toch ben. Toch won mijn wens voor een natuurlijke lijn en daar gaan we denk ik blij om zijn straks!

Goed om te horen van de verdovingen, maar ook ongelooflijk. Ik vond de verdovingen echt verdomd pijnlijk namelijk. Moest echt tanden bijten en dat een langere tijd, want de verdoving ging erg moeizaam. Had veel nodig.

Zo te zien heb je goed donorhaar. Mooie kleur en ziet er stevig uit. Dat gaat vast top worden.

Ik ben nu zelf 22 dagen na mijn HT. We zitten dus vrij dicht op elkaar. Ga je volgen. Succes!
Ja, ik denk omdat er jaren geen haar gezeten heeft dat je een verwachting hebt dat je haarlijn heel laag moet komen. Ik wilde het wel natuurlijk laten ogen.

Ik lees dat vaker hier dat de verdovingen erg pijnlijk zijn. Zelf gelukkig niets van gemerkt. Bovenop is trouwens nog extra verdoofd omdat ik lichtjes nog iets voelde, maar geen last gehad. De eerste paar dagen trouwens wel last gehad van zwellingen bij mijn voorhoofd en ogen. Thanks! Ik zal jouw verhaal ook volgen.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 11:03   #6
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Bedankt voor het delen van je ervaring! Het ziet er tot nu toe goed uit inderdaad. Vraagje: hebben jullie de mogelijkheid niet besproken om de temple points ook mee te behandelen? Aangezien deze bij jou vrij ver terugtrekken, was dit absoluut een goede uitkomst geweest.
Nee, de temple points zijn niet besproken.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 11:54   #7
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Opmerkelijk van een goede kliniek als Prohair. Vooral omdat je het zelf hebt over een zo natuurlijk mogelijk ogend resultaat. Een verlaagde haarlijn en teruggetrokken temple points duiden vaak juist heel duidelijk op een HT. Dat zouden ze daar moeten weten. Maar misschien geven de foto’s een enigszins vertekend beeld en valt het in de realiteit erg mee. Ik blijf je volgen, want ProHair is voor mij ook één van de opties. Succes met herstel!
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 15:56   #8
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Opmerkelijk van een goede kliniek als Prohair. Vooral omdat je het zelf hebt over een zo natuurlijk mogelijk ogend resultaat. Een verlaagde haarlijn en teruggetrokken temple points duiden vaak juist heel duidelijk op een HT. Dat zouden ze daar moeten weten. Maar misschien geven de foto’s een enigszins vertekend beeld en valt het in de realiteit erg mee. Ik blijf je volgen, want ProHair is voor mij ook één van de opties. Succes met herstel!
heb dit laatst aangekaart op dit forum. Bverotti gaf aan dit niet te doen omdat ze te bang zijn dat het er niet natuurlijk genoeg uit ziet. Ik had toen ookal mijn teleurstelling uitgesproken.

100% waar verder wat jij zegt. TS had hooguit 400 grafts nodig voor een aanmerkelijk jeugdiger optische verschil. Het ziet er nu nog steeds goed uit maar dat was toch de icing op de cake geweest.
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2020, 21:37   #9
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Foto's dag 5

Hierbij foto's van dag 5 na behandeling. Ik zal in een latere post foto's plaatsen van dag 10.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Implantatiegebied dag 5.jpg‎ (77,6 KB, 540x gelezen)
Bestandstype: jpg Donorgebied dag 5.jpg‎ (156,4 KB, 360x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant links dag 5.jpg‎ (87,4 KB, 298x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant rechts dag 5.jpg‎ (86,0 KB, 281x gelezen)
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 00:01   #10
gilles
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Hierbij foto's van dag 5 na behandeling. Ik zal in een latere post foto's plaatsen van dag 10.
Hoi Kidminchia,

Het zet er echt super netjes uit. Ik zou ook graag naar prohairclinic willen gaan voor een consult gesprek, maar durf die stap niets eens te nemen
gilles is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 00:12   #11
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ziet er goed uit. Weet je misschien welke dichtheid (grafts per cm2) hebben aangehouden?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 01:41   #12
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
een erg mooi en verspreid uitgenomen donorgebied moet ik zeggen. succes de komende maanden
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 11:27   #13
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilles Bekijk bericht
Hoi Kidminchia,

Het zet er echt super netjes uit. Ik zou ook graag naar prohairclinic willen gaan voor een consult gesprek, maar durf die stap niets eens te nemen

Waarom niet? Hoe ziet jouw situatie eruit (leeftijd, NW)? Ik heb ook jarenlang ervaringen gelezen en nooit eerder de stap durven zetten. Het lijkt een grote stap (is het ook), maar achteraf valt het best mee. Ben blij dat ik het gedaan heb. Ik voel me nu al veel beter, ook deze korte coupe met nieuwe haarlijn vind ik al beter staan. Jammer dat de haartjes straks gaan uitvallen, maar het hoort erbij.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ziet er goed uit. Weet je misschien welke dichtheid (grafts per cm2) hebben aangehouden?

Dat weet ik niet, maar ik ga navraag doen. Ben zelf ook benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met PHC niet eens zo ben ingegaan op de details, zoals grafts/cm2. Ik had aangegeven dat ik een natuurlijk ogend resultaat wilde met goede dichtheid, niet dat je gelijk ziet dat het een nep/overduidelijke haartransplantatie resultaat is. Uiteraard geen multigrafts in de haarlijn. Misschien naïef/onwetendheid van me om de dichtheid niet in detail te bespreken, maar had er blijkbaar vertrouwen in dat het een goede kliniek is en dat het wel goed zou komen.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 16:54   #14
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Foto's dag 11

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ziet er goed uit. Weet je misschien welke dichtheid (grafts per cm2) hebben aangehouden?
Ik heb navraag gedaan. ''De dichtheid is ongeveer 40-45 graft per cm2, natuurlijk is dat niet exact hetzelfde, maar wordt geplaatst naar relevantie.''

Bijgevoegd de foto's van dag 11 na behandeling. Ik zei eerder dag 10, maar de foto's zijn in de ochtend van dag 11 genomen.

Nog een korte ervaring van de dagen na de behandeling. De eerste dagen heb ik half zittend geslapen met een nekkussen om in bed. Ik had de dag na de behandeling vrij genomen, de dag daarop ben ik alweer gaan werken. Ideaal dat dit nu zo makkelijk kan tijdens deze thuiswerk situatie i.v.m. Corona. Met wat pijnstillers de eerste paar dagen dit goed doorgekomen, geen last of pijn gehad. Alleen voelde mijn hoofd wat zwaar en heb ik 3-4 dagen last gehad van een zwelling bij mijn voorhoofd/ogen.

Tot en met dag 4-5 heb ik 10x per dag een lotion van PHC op het implantatiegebied en donorgebied gespoten. Op dag 7 voor het eerst mijn hoofd gedoucht. Dit werd ook verplicht gesteld: op dag 7 t/m dag 10 25-30 minuten lauw warm water over mijn hoofd laten stromen en daarna mijn haren gewassen/gemasseerd met de shampoo van PHC. Ook dit zat in het nazorg pakket. Op dag 8-9 waren vrijwel alle korstjes verdwenen. Af en toe wat last gehad van jeuk in mijn donorgebied, nu nog steeds trouwens. Bij Prohairclinic gaven ze na het zien van de controle foto's van dag 11 aan dat het er prima uitziet. Nu afwachten.

Oh ja, tijdens de eerste twee keer wassen merkte ik dat er veel talgbultjes loskwamen uit het donor en implantatiegebied. Hebben meer mensen hier last van gehad/komt dit vaker voor? Ben dit eigenlijk niet eerder tegengekomen.

Zoals je kunt zien begint het haar op mijn kruin ook wat dunner te worden, dit merk ik nu extra nu ik mijn haar zo kort heb. Dit heb ik trouwens ook aangegeven tijdens het consult. Het advies was om dit te stabiliseren en te versterken met Minoxidil 5% + Topische Finasteride lotion. Deze lotion heb ik van PHC meegekregen en ben ik sinds gisteren mee begonnen. Ik heb niet eerder dit gebruikt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voorkant dag 11.jpg‎ (129,4 KB, 636x gelezen)
Bestandstype: jpg Implantatiegebied dag 11.jpg‎ (54,6 KB, 528x gelezen)
Bestandstype: jpg donorgebied dag 11.jpg‎ (149,1 KB, 440x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkanten dag 11.jpg‎ (66,4 KB, 435x gelezen)
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 17:39   #15
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ziet er inderdaad goed uit, denk ook dat de haarlijn een goede keus is geweest! Wat voor lotion is het eigenlijk die je de eerste dagen aanbrengt op de donor- en ontvangstgebied?
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haarlijn, inhammen, prohairclinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.