Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2011, 21:00   #31
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Inderdaad. Dit zijn nogal gevaarlijke uitspraken.

Ben benieuwd wat Bverotti hier op te zeggen heeft.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 21:43   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou Bverotti adviseren om hier niet op te reageren, dan komt er weer ruzie in de tent. Ik kan zelf vertellen dat bij mijn eerste ingreep bij Prohair het gros van de grafts inderdaad zijn uitgenomen door Dr. de Reys (maar als ik me goed herinner maakte hij er ook geen probleem van als een assistente even een deel van het werk overnam terwijl hij even pauzeerde) en hij heeft wel alle slits gemaakt. Van de verdoving weet ik het niet meer. Het bewerken van de grafts en het secure inplantwerk gebeurden door assistenten.

De laatste keer in 2010 was er geen arts betrokken bij de behandeling zelf. Maar dat wist ik vantevoren en zelf vind ik dat helemaal geen probleem. Uiteindelijk betreft het maar een vijftal handelingen (verdoven, uitnemen, bewerken, slits maken, inplanteren) waarvoor vooral veel ervaring en een vaste hand voor is vereist en geen universitaire studie. En dat het team bij Prohair veel ervaring heeft, dat lijkt me buiten discussie te staan. Dat er wel artsen in de buurt zijn voor het geval er iets onverwacht mis gaat vond ik wel belangrijk. En dan hoeft die arts geen verstand te hebben van haartransplantaties, maar gewoon wat mensen in een stoel met stress en bloedinkjes en weet ik veel wat allemaal kan gebeuren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 21:46   #33
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dus je wil eigenlijk zeggen dat dit waar is?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 22:03   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Dus je wil eigenlijk zeggen dat dit waar is?
Ja, volgens mij wel, maar die 'waarheid' kwam in eerste instantie uit de mond van een concurrent ... ik vind dat eerlijk gezegd minder dan sjiek en ik hoop dat Redbully in de toekomst zorgvuldiger omspringt met dit soort opmerkingen. De manier waarop het gebracht is maakt het in mijn ogen stemmingmakerij. Het is ook maar een waarheid. Een andere waarheid is dat het personeel bij Prohair al meer dan 6 jaar ervaring heeft. Dezelfde assistenten die ik in 2006 zag deden ook in 2010 het werk.

We hebben het er al eerder over gehad of het feit dat er geen dure chirurg met een universitaire opleiding van 6 jaar de handelingen uitvoert bij Prohair een probleem is. Verpleegkundigen mogen in principe alle handelingen die de chirurg bij een FUE doet ook uitvoeren. Een FUT is een chirurgische ingreep, een FUE niet. Alle handelingen vinden plaats in de huid, niet dieper. Weinig anders dan bij een pedicure of een tattoo-shop. Alleen de verdovingen zijn een ander verhaal, maar verpleegkundigen mogen lokale verdovingen zetten.

Zelf ben ik liever in de handen van een ervaren assistente die al 1200 patiënten langs heeft zien komen dan in de handen van een chirurg die er 50 heeft behandeld.

En uiteindelijk telt het resultaat. En persoonlijk heb ik daar niet over te klagen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 22:09   #35
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Klopt misschien wel zo, en waarschijnlijk is dit ook de toekomst.
Maar het is voor mij wel wennen...
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 22:22   #36
Redbully
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 27
excuseer Anthonie, maar ik dacht dat dit een forum was waar eerlijke informatie werd uitgewisseld, zonder dat bepaalde instituten om één of andere reden de hand boven het hoofd gehouden wordt; als Trim twijfelt aan de professionele bekwaamheid van de assistentes van Gho, mag hij ook voor andere onfrisse praktijken gewaarschuwd worden; vele van onze leden zijn trouwens reeds gewaarschuwd voor turkse instituten; ik heb van in het begin gezegd dat ik mij als niet-onpartijdige niet uitspreek over deze of gene chirurg, maar ik denk dat de leden van dit forum recht hebben op eerlijke informatie. Misschien moet bverotti op zijn website met 'onze medewerkers stellen zich voor' gewoon zeggen hoe het er werkelijk aan toe gaat...
Redbully is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 22:45   #37
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redbully Bekijk bericht
excuseer Anthonie, maar ik dacht dat dit een forum was waar eerlijke informatie werd uitgewisseld, zonder dat bepaalde instituten om één of andere reden de hand boven het hoofd gehouden wordt; als Trim twijfelt aan de professionele bekwaamheid van de assistentes van Gho, mag hij ook voor andere onfrisse praktijken gewaarschuwd worden; vele van onze leden zijn trouwens reeds gewaarschuwd voor turkse instituten; ik heb van in het begin gezegd dat ik mij als niet-onpartijdige niet uitspreek over deze of gene chirurg, maar ik denk dat de leden van dit forum recht hebben op eerlijke informatie. Misschien moet bverotti op zijn website met 'onze medewerkers stellen zich voor' gewoon zeggen hoe het er werkelijk aan toe gaat...
Ik hou niemand het hand boven het hoofd, Redbully, zelfs betalende adverteerders niet. Ik zeg ook niet dat er ergens onwaarheden of zo zijn verkondigd. Maar als concurrent vind ik wel dat je toch voorzichtig moet zijn met wat je zegt over een andere kliniek. Zeker als je maar een heel klein deel van het verhaal vertelt. En nu weer, je hebt het over 'andere onfrisse praktijken', alsof je daar de modus operandi van Prohair ook onder schaart en dat gaat mij te ver. Niet als 'vertegenwoordiger' van Haarweb, maar als tevreden klant van Prohair.

En de pagina 'onze medewerker stellen zich voor' lijkt me vrij duidelijk ... 'Om een moderne mega haartransplantatie met hoge dichtheid uit te voeren gebruiken wij steeds 'super assistenten'. Deze assistenten worden speciaal geselecteerd, opgeleid en uiterst intensief getraind. Onze assistenten werken al jaren samen en vormen zodoende een bijzonder efficiënte eenheid'. Daar wordt geen arts genoemd als onderdeel van die eenheid. En ik neem aan dat ze echt niet 'liegen' over de twee artsen van Medipolis bovenaan. Daar zullen ze vast een zeker een contract mee hebben om in bijzondere omstandigheden bij te springen.

Overigens zie ik ook helemaal geen reden om aan de professionaliteit van de assistenten van Gho te twijfelen. Volgens mij wordt daar ook al enige jaren iedere dag minstens één client behandeld. Dus moeten daar ook mensen met ruime ervaring rondlopen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 00:29   #38
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
De discussie krijgt een interessante wending!

Even over GHo, ik ga er natuurlijk vanuit dat de deskundigheid op een hoog niveau is!
Echter, door zijn resultaten en media offensief zit de groei er behoorlijk in.

En ik denk dat groei altijd een bepaald risico met zich meeneemt. Simpelweg omdat je als eigenaar/chirurg van welke groeiende business dan ook, je handen vol hebt aan het runnen van je bedrijf.

Goed gekwalificeerd personeel krijgen is ook een grote uitdaging.

Het blijft een risico dat je simpelweg gezegd minder tijd hebt om "zelf" altijd de puntjes op de i te zetten.

Maw, als klant kritisch blijven en er niet te licht over denken.

groet Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 12:30   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
En ik denk dat groei altijd een bepaald risico met zich meeneemt. Simpelweg omdat je als eigenaar/chirurg van welke groeiende business dan ook, je handen vol hebt aan het runnen van je bedrijf.

Goed gekwalificeerd personeel krijgen is ook een grote uitdaging.
Vooral dat laatste is inderdaad potentieel een probleem. Bij snelle groei worden de paar ervaren medewerkers die je hebt verdeeld over de organisatie en benut om onervaren medewerkers op te leiden. Dat kan een (tijdelijke) negatieve uitwerking hebben op de kwaliteit. Groeistuipen.

Bij Gho zien we overigens de wachttijden oplopen ... een teken dat de organisatie niet snel meegroeit met de vraag. Als zodanig een gunstig teken.

Er is overigens een manier om die groeistuipen te vermijden ... trek ervaren personeel bij anderen weg
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 01:19   #40
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik zou Bverotti adviseren om hier niet op te reageren, dan komt er weer ruzie in de tent. Ik kan zelf vertellen dat bij mijn eerste ingreep bij Prohair het gros van de grafts inderdaad zijn uitgenomen door Dr. de Reys (maar als ik me goed herinner maakte hij er ook geen probleem van als een assistente even een deel van het werk overnam terwijl hij even pauzeerde) en hij heeft wel alle slits gemaakt. Van de verdoving weet ik het niet meer. Het bewerken van de grafts en het secure inplantwerk gebeurden door assistenten.

De laatste keer in 2010 was er geen arts betrokken bij de behandeling zelf. Maar dat wist ik vantevoren en zelf vind ik dat helemaal geen probleem. Uiteindelijk betreft het maar een vijftal handelingen (verdoven, uitnemen, bewerken, slits maken, inplanteren) waarvoor vooral veel ervaring en een vaste hand voor is vereist en geen universitaire studie. En dat het team bij Prohair veel ervaring heeft, dat lijkt me buiten discussie te staan. Dat er wel artsen in de buurt zijn voor het geval er iets onverwacht mis gaat vond ik wel belangrijk. En dan hoeft die arts geen verstand te hebben van haartransplantaties, maar gewoon wat mensen in een stoel met stress en bloedinkjes en weet ik veel wat allemaal kan gebeuren.
Maar is het dan niet prettiger dat er een arts is die ,,verstand heeft ,, van haartransplantaties ?.Ik dacht dat bart toch echt beweerde dat hij een goede vervanger had voor dr Reys .Dit is dus niet zo ?Dan is pro-hair momenteel met bepaalde handelingen nu toch ook een ,,nieuweling ,,?En dan zullen we toch net als bij dR reys nu maar resultaten moeten afwachten ?.
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 06:56   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Maar is het dan niet prettiger dat er een arts is die ,,verstand heeft ,, van haartransplantaties ?.Ik dacht dat bart toch echt beweerde dat hij een goede vervanger had voor dr Reys .Dit is dus niet zo ?Dan is pro-hair momenteel met bepaalde handelingen nu toch ook een ,,nieuweling ,,?En dan zullen we toch net als bij dR reys nu maar resultaten moeten afwachten ?.
In deze configuratie werken ze alweer een jaar of twee. En behalve ikzelf zijn er nog wel meer mensen vorig jaar behandeld van wie je hier ervaringen kunt vinden. Maar volgens jouw definitie is waarschijnlijk ieder team continu een 'nieuweling' ... er zijn altijd wel assistenten die vertrekken en nieuwe die daar weer voor terugkomen. Alleen weten we het van assistenten in de regel niet

Je kunt nu ook weer in de blog van Slapago lezen hoeveel ook andere klinieken aan assistenten over laten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 11:36   #42
Zonneschijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Berichten: 1
Fue ?

Hallo Trim,

Ik heb me net aangemeld op de site omdat ik denk dat ik nuttige tips en adviezen kan geven. İk werk nl. voor een haartransplantatiekliniek in İstanbul. Hierover straks meer.
Heb begrepen dat je al heel wat middelen hebt uitgeprobeerd zonder al te veel resultaat, en dat er twijfels bestaan over de FUE methode.

Dit is de nieuwste methode die veel minder pijn oplevert en ook geen littekens achterlaat! Bij vrouwen hoeft bovendien langer haar niet geschoren te worden. (Dit is mogelijk in onze kliniek)
Er kan in 1 behandeling tot 2300 grafts geimplanteerd worden.

Helaas heb ik ook al negatieve verhalen over turkse klinieken gelezen.
Laat ik onze voordelen noemen: 12 jaar ervaring en maandelijks patienten uit Nederland, Belgie, en Duitsland o.a.: Operatie personeel dat alleen FUE transplantaties uitvoerd, in een officieel ziekenhuis, en altijd in het bijzijn van een arts. Er zijn 2 dagen nodig voor een verblijf in İstanbul, daarna kunt je terug naar huis.
Natuurlijk liggen ook de prijzen lager, en niet omdat de kwaliteıt minder is, maar omdat de lonen en kosten lager zijn.
Na de operatie wordt er contact met de patient gehouden.

İk zou zeggen, neem ook deze mogelijkheid eens in overweging, en vragen beantwoorden we graag.

Groetjes, zonneschijn!

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 26 juli 2011 om 22:13 Reden: Link verwijderd
Zonneschijn is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 13:32   #43
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Even ter aanvulling op het onderwerp 'geen arts, wel arts', ik denk niet dat je er altijd maar van uit moet gaan dat het een arts/chirurg betreft. Ik ben pas bij HASCI Amsterdam op consult geweest en degene die mij zou behandelen is 'drs'. Ook niet echt bepaald 'dr' dus. Het belangrijkste lijkt me dat het goed wordt gedaan. Ik begrijp best dat het beter voelt als het een medicus betreft, maar voor dit type ingrepen is ervaring en kundigheid wel belangrijker. Toch?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 13:33   #44
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Beste zonneschijn.dank voor je reactie! Ik ben op de hoogte van ht klinieken in Turkije.dat die geen littekens achter laat is echter niet waar. Je huid wordt gesneden of putjes in geboort en littekens zijn dus het gevolg,hoe klein dan ook. Maar ik neem aan dat je dit ook eigenlijk wel weet. Oog dank voor je reactie. Mvg trim.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 22:21   #45
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Zonneschijn, op Haarweb moedigen we professionals aan om deel te nemen aan discussies, maar we staan geen reclame toe (voor -betaalde- reclame mogelijkheden kun je je wenden tot de webmaster). Omdat dit je eerste berichten hier zijn, heb ik alleen de directe link naar de kliniek die je vertegenwoordigt, EstetIstanbul, verwijderd. De rest van je bericht zien we dan even als introductie.

De scheidslijn tussen reclame en het geven van goede antwoorden op vragen is soms wat moeilijk aan te geven, ik laat het dus aan je eigen gevoel of je echt reclame maakt of behulpzaam bent. In geval van twijfel grijp ik mogelijk in, maar ik probeer daarin niet altijd heel hard te zijn. Uiteindelijk is alle hulp voor lotgenoten welkom, vanuit welke hoek die ook komt!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.