Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 januari 2012, 22:30   #1
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
1403 Grafts HASCI - 2 januari 2012

Zoals beloofd hierbij een update en foto's (zie album) van mijn behandeling bij HSI/HASCI van vandaag 2 januari.

Ik ben vanmorgen op de fiets naar het WTC gegaan (ondanks mijn naam woon ik tegenwoordig in Amsterdam:-)) en vanavond met de taxi weer terug.

Ik was er om kwart over zeven. We zijn begonnen met wat uitleg over de dag. Vervolgens werden er in mijn achterhoofd een aantal verdovingen aangebracht. Ze werken daarbij met een trilplaatje wat de zenuwen in de wat brengt, waardoor je de injectie minder voelt. Het middel dat ingebracht wordt is een combinatie van een verdoving en adrenaline. Dit zorgt voor het vernauwen van de bloedvaten om het bloeden tegen te gaan. Ik blijk vrij heftig te reageren op een stoot adrenaline, dat in combinatie met wat gezonde spanning maakte, dat ik mijn ontbijt helaas weer in moest leveren...Daarna rustig doorgegaan en ging het prima.

De hele ochtend bezig geweest met het uithalen van de grafts, wat je leuk mee kan tellen via de kliekjes en het tellertje dat op het apparaat zit. Om kwart voor tien even pauze in de massagestoel met en kop (cafeïnevrije) koffie. Tot twaalf uur bezig geweest. Was een vaardige verpleegkundige die dit al zes jaar deed. Erg zorgzaam en zorgde ervoor dat je je op je gemakt voelt.

Daarna het voorhoofd afgetekend en de verdovingen in het voorhoofd gezet. Het voelt alsof je een helm op hebt, of een leren kap op je hoofd, heel gek om je hoofdhuid niet meer te voelen.

Toen een lekker broodje gezond, een sapje, wat pillen en een koffie. Daarna door de arts de gaatjes gemaakt om de haarlijn goed te 'zetten'. Toen weer door twee verpleegkundigen alle grafts teruggeplaatst.

Om kwart voor vijf klaar en met een toilettas met pillen en zalf in de taxi naar huis.

Tja wat vind ik ervan. Het is niet niks. Je ligt de hele dag stil en het voor je gevoel duurt het lang. De injecties zijn onaangenaam maar niet pijnlijk. De stoten adrenaline had ik meer last van, maar dat is echt per persoon verschillend.

Het komt allemaal bijzonder professioneel en strak georganiseerd over, wat ik erg prettig vind. Ze zijn erg overtuigd van de hergroei in het donorgebied en verwachten in het ontvangstgebied dat 70% minstens direct doorgroeid. de grafts liggen in een pokon badje en ik heb pokon pillen meegekregen voor de eerste week. Verder antibiotica voor een week een prednizolon tegen de zwelling. Verder een soort calendulan voor het donorgebied, een ice pack tegen zwelling en een wonddoek om op je kussen te leggen

Ik heb een conservatieve haarlijn laten zetten. Ik heb altijd al een hoge haarlijn gehad en het komt onnatuurlijk bij me over als ik ineens met de haarlijn van een Neanderthaler door het leven zou gaan. Tevens moet het ook nog natuurlijk ogen als ik 50 ben.

Het is afwachten geblazen de komende dagen hoe snel ik van mijn roodheid afben en afwachten de komende maanden voor het resultaat. Het schijnt de eerste maanden sowieso wat stro-achtig te zijn, omdat de talgproductie in de getransplanteerde grafts pas na 6 maanden op gang komt.

Ik zit nu prima te typen, maar ik denk dat de verdoving nog werkt:-) Ik ben benieuwd hoe ik me vannacht en morgen voel. I'll keep you posted

PS: Donderdag krijg ik de foto's die zij gemaakt hebben, daar zal ik ook nog wat van posten (tekenen haarlijn etc)
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 00:01   #2
Stevie.Dee
HaarWeb lid
 
Stevie.Dee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 190
Happy growing, keep us informed
Stevie.Dee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 14:25   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Hey Nijmegen, ziet er netjes uit! Ik ben erg benieuwd of er inderdaad 70% blijft zitten en of je teruggroei gaat krijgen in je donor. Eigenlijk zou je dat op een of andere manier moeten meten.

Hoe dan ook, veel groeiplezier en laat ons weten hoe het je blijft vergaan!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 14:52   #4
atonba
HaarWeb lid
 
atonba's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2009
Berichten: 80
Geslacht:
Ziet er inderdaad goed uit man! Spoedig en goed herstel gewenst.
__________________
----------------------------------------------------------
Sinds maart 2007
Medicijnen: Finasteride (kwart pilletje per dag ad 5 mg)
Topical: Minoxidil 5% 2 maal daags

Sinds juni 2011

Shampoo: Nizoral, Ketoconazole 20mg/g (3 maal per week)
Shampoo: Schwarzkopf Activ M (2 maal per week)

14 december 2010
1e HT Fue bij HSI: 800 grafts (haarlijn verlaagd)

23 december 2011

2e HT Fue bij Medi-Kliniek: 2000 grafts (verdichting frontaal gebied)

Sinds juli 2012
om de dag, 21 minuten onder de laserhelm 'Oaze'
atonba is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 15:05   #5
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Dankjulliewel. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe ook weinig last heb. Ik heb een aantal uren geslapen vannacht. Toch wel erg stijf liggend vanwege de angst de grafts te raken in mijn slaap.

Nu rustig paar dagen thuis en zaterdag een weekje naar Spanje, daarna weer werken, moet lukken..
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 15:49   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat ziet er netjes uit! Niet bloederig en een mooie hoeveelheid grafts! Ik ben natuurlijk ook erg geïnteresseerd in de eventuele doorgroei van grafts in het implantatiegebied. Zelfs als het met de donor een vaag verhaal blijft, dan nog is dat al een flinke plus!

Goeie zet trouwens, weekje Spanje. Lekker relaxed herstellen, ver van huis. Als je thuis moet zitten in Nederland met dit weer, dan vlieg je na een paar dagen al tegen de muren op.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 16:21   #7
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Tijdens het terugplaatsen van de grafts spuiten ze constant een vloeistof op je hoofd. Op mijn vraag of het gewoon water was, werd iets gemompeld over een soort water. Wellicht dat dat wat helpt tegen het bloeden.

Ik kreeg een doek mee voor over mijn kussen, dat zat toch aardig vol met wondvocht vanmorgen. Mijn achterhoofd is niet bloederig, maar gisteren zat er vocht net onder mijn nieuwe haarlijn. Dat is nu weg, dus ik denk dat dat naar achteren is getrokken en zo naar buiten is gekomen.

Ik zal vrijdag nog wel even een update foto plaatsen mbt de roodheid. Ik ga nu al tegen de muren op thuis. Normaal gesproken ben ik (buiten het weekend) alleen vrij als ik op vakantie ben. Nou ja als ik gisteren die starende koppen zag van de mensen die ik tegenkwam in het WTC tussen HASCI en de taxi, hoef ik de komende twee dagen ook nog niet naar buiten, maar daar helpt het weer gelukkig bij mee...

De komende weken meer updates om te zien hoeveel er meteen blijft staan (daar hebben ze ook een pilletje voor meegegeven, een groeidinges dat ik maar pokon blijf noemen).
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 20:19   #8
Muppet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Locatie: Edegem
Berichten: 53
Ik moet zeggen dat je donor er echt goed uitziet? Is dit altijd zo?
Of is dit typisch HASCI?
Muppet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 20:58   #9
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Tijdens het terugplaatsen van de grafts spuiten ze constant een vloeistof op je hoofd. Op mijn vraag of het gewoon water was, werd iets gemompeld over een soort water.
Dat is saline, als het goed is. Dat spuiten ze bij PHC ook op je hoofd tijdens de behandeling. Liters lijken het wel. In feite is het niet meer dan zoutoplossing dat vooral ontsmetting als doel heeft neem ik aan.

@Muppet, ik schat in dat het komt door de kleinere boor.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 16:09   #10
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Toppik

Heeft het eigenlijk zin om Toppik te gebruiken na twee weken (dan ga ik wee werken)? Mijn haren zijn nu natuurlijk gemillimeterd. Staat er na twee weken genoeg zodat de vezeltjes daar aan vast blijven 'plakken'?
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 16:15   #11
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Mij lijkt het veel te kort om toppik te gebruiken. denk dat je hele huid ''onder'' zit.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 19:17   #12
atonba
HaarWeb lid
 
atonba's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2009
Berichten: 80
Geslacht:
Ik heb het wel es geprobeerd op heel kort haar Toppic. Werd geen succes, kwam alleen maar op mijn hoofdhuid en zag er niet uit.
__________________
----------------------------------------------------------
Sinds maart 2007
Medicijnen: Finasteride (kwart pilletje per dag ad 5 mg)
Topical: Minoxidil 5% 2 maal daags

Sinds juni 2011

Shampoo: Nizoral, Ketoconazole 20mg/g (3 maal per week)
Shampoo: Schwarzkopf Activ M (2 maal per week)

14 december 2010
1e HT Fue bij HSI: 800 grafts (haarlijn verlaagd)

23 december 2011

2e HT Fue bij Medi-Kliniek: 2000 grafts (verdichting frontaal gebied)

Sinds juli 2012
om de dag, 21 minuten onder de laserhelm 'Oaze'
atonba is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 22:03   #13
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
controle

Vandaag controle gehad. Na drie dagen ipv 7, maar komende week ben ik op vakantie. Morgenavond moet ik de korstjes eraf wassen, door lang te laten weken onder de douche en dan stevig wrijven. Het is dat het door de kliniek specifiek gezegd werd, anders had ik wss voorzichtiger gedaan. Maar het schijnt de doorbloeding en het herstel te bevorderen. En zo sta ik ook iets fatsoenlijker op Schiphol zaterdag:-)

Ik heb een foto toegevoegd van vandaag en een foto van de getekende haarlijn op de dag van de behandeling.

Ik heb weinig zwelling en geen pijn gehad. Ik heb het coolpack veel gebruikt tegen zwelling, dus de prednisolon gooi ik er nu vast uit (in overleg met kliniek). Het jeukt af en toe een beetje, maar dat mag geen naam hebben.

Vanavond weer lekker op mijn zij slapen ipv plat op mijn rug, heerlijk:-)
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2012, 20:26   #14
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Calendulum

Ik heb de korstjes eraf gewassen, met een half uur douchen en 5 keer Haren wassen.

Nu voelt het wat droog aan, wat nog versterkt wordt door de minoxidil die ik meekreeg.

Weet iemand of ik gewoon een beetje calendulum op het ontvangstgebied kan smeren, of remt dat herstel?
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2012, 22:03   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Ik heb de korstjes eraf gewassen, met een half uur douchen en 5 keer Haren wassen.

Nu voelt het wat droog aan, wat nog versterkt wordt door de minoxidil die ik meekreeg.

Weet iemand of ik gewoon een beetje calendulum op het ontvangstgebied kan smeren, of remt dat herstel?
Ik zou je juist hebben aangeraden om het er op te smeren, het weekt de korstjes mooi los

Het is goed voor snijwondjes ... en wat is dat transplantatiegebied anders dan één grote snijwond?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.